Sean Gagnon

  • 6 395
  • 57

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta hehän pelaavatkin jääkiekkoa! seanin muutama hassu maali pleikkareissa tekivät hänestä sankarin, vaikka hän ei mitään voittanut (eikä olisi ansainnutkaan). Ja nyt hänestä tehdään marttyyriä...
 

narrimanaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti omaha
Mutta hehän pelaavatkin jääkiekkoa! seanin muutama hassu maali pleikkareissa tekivät hänestä sankarin, vaikka hän ei mitään voittanut (eikä olisi ansainnutkaan). Ja nyt hänestä tehdään marttyyriä...

Sankari? Missäköhän mediassa Gagnon on sankarin raskaan viitan saanut kannettavakseen? Rauman posti tms.? Ja tuo marttyyriksi tituleeraaminen... Kenen viestissä äijästä on semmoinen kuva annettu? Jos vastaukset tarjoat näihin kysyksiin niin olen otettu. Jotenkin on mielessäni vaan semmoinen käsitys, että eräs tietty Hartwall-areenalla käyty ottelu on muokannut mielipiteesi Gagnonista niin vahvaksi, ettei mitkään hänen tekemät sankariteot päätäsi kääntäisi ja mies on ja pysyy luistimilla seisovana Anti-Kristuksena. Objektiivisuus kunniaan!

Oma mielipiteeni Gagnonista on, että miehellä oli oma roolinsa joukkueessa (JHag on ansiokkaasti tästä jo kertonutkin) jonka hän täytti hyvin ja toi täyden osaamisensa esille pleijareissa mutta kauden aikana tapahtuneet seikat tuhosivat miehen kunnioituksen täysin vastustajan fanien keskuudessa sekä laski osakkeita myös omissa silmissä. Ainoana puolustuksena voisi lainata kulunutta sananlaskua "rapatessa roiskuu". Kaikesta huolimatta, takaisin Gagnonin ottaisin milloin vaan.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Kuuma ja ajankohtainen aihe!!!

Mistäs nyt kana pissii? Ex-jokeripelaajaa löylytetään oikein huolella, eivätkä iltapäivälehdetkään ole kuulemma aiheesta juttua raapustaneet. Päivänpolttava debatti kaikenkaikkiaan.

Viestin lähetti omaha
Mutta hehän pelaavatkin jääkiekkoa!
Entäs he? Pelaavatko hekin? Tai sitten ne - mitenkäs ne?


Viestin lähetti omaha
seanin muutama hassu maali pleikkareissa tekivät hänestä sankarin, vaikka hän ei mitään voittanut (eikä olisi ansainnutkaan). Ja nyt hänestä tehdään marttyyriä...
Yritähän vielä löytää se pieni ja päättäväinen anti-hjokeri sisältäsi ja päättää, onko se nyt varmasti sankari vai marttyyri se kahjooni. Voisit samalla kertoa hieman enemmän mitä se Seani olisi sitten saanut voittaa ja mitä ei, jotta tiedetään sitten ensi kerralla kun hankitaan kanadalainen psykopaatti-tappaja takalinjoille.
 

GM

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders
E.Rajamäki

Tämä on oikeastaan J.Hagille,eikä liity Gagnoniin mitenkään,mutta kerroppa mielipiteesi tästä Hifkin lahjasta Hämeenlinnan kiekolle.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Johan nyt viilataan... Sankarihan Sean on, pelasi mahtavat loppukauden pelit ja vei Jokerit finaaliin uhrautuvalla ja itsensä täysillä likoon pistävällä pelityylillään. Ennen kaikkea loi asenteellaan uskoa koko joukkueeseen. Ja tätähän muut (nuo katkerat valittajat) eivät usko! Sean oli marttyyri. Median uhri. Hänestä luotiin mielipuolen, luunmurskaajan ja ilmestyskirjan pedon kuvatus.

Mutta sitä hän ei ollut. Itse olen nähnyt Seanin vain viitenä päivänä ns. livenä sekä joitain kertoja televisiosta TPS:aa vastaan pelaavana pelaajana. Täten täytyy tunnustaa, että Teillä, jotka olette seuranneet hänen otteitaan enemmän tiedätte hänestä enemmän. Mutta uskokaa nyt ****lauta, että kokemukset näistä jokaisesta ottelusta ovat olleet samanlaisia. Sean oli anti-kristus luistimilla.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
GEE ÄMMÄLLE

En ole JHag mutta minä olisin pitänyt Rajamäkeä IFK:ssa. Suoraviivainen hyvä luistelija. Kovuuttakin löytyy. Kehityskelpoinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Kerran Domi haastoi Brashearin matsiin ja Donald sanoi, että "tappelen mielelläni, mutta käykö joskus toiste, minulla on olkapää paskana ja pelaan puudutettuna". Domi sanoi, että "sure" ...ja äijät tappelivat tämän rästiottelun pois noin 4 kk myöhemmin. Päättyi tasuriksi.

Toisaalta olisi hyvä, että palstan lukijoille välittyisi kuva myös toisenlaisesta Tie Domista kuin tällaisesta herrasmiehestä, joka noudattaa tinkimättä tappelijoiden kirjoittamattomia ja puhtaita sääntöjä. Itse pidän Tie Domia kaverina, jolta vintti pimenee säännöllisesti aina silloin tällöin. Samaan sarjaan kuuluu valitettavan moni näistä hanskaajista, liekö erilaisilla piristeillä ja vähän vahvemmilla mömmöillä osuutensa? Kun olen itsekin kohtuullisen paljon jenkeissä seuraamassa NHL-matseja (vähintään 10-15 matsia per kausi) ja omaan sikäläisiä NHL-friikkejä tuttavinani, kaikenlaista kuulee myös huumeiden osuudesta ennen kaikkea näiden kaukalopoliisien elämässä...

Mutta kun tuli puhetta Tie Domista, niin Tie Domi on kaikkea muuta kuin rehti tappelija. Ehkä parhaiten häntä voisi luonnehtia sanalla raukka. Hyvin tyypillinen Tie Domin temppu tapahtui mm. viime keväänä play offien ottelusarjassa New Jersey Devils vs. Toronto Maple Leafs. Toukokuun alussa pelatussa ottelussa kaikki oli oikeastaan jo ohitse kun Tie Domi iski täysin tarkoituksella Devilsien Scott Niedermayeria kyynärpäällä päähän sillä seurauksella, että Niedermayer loukkaantui suhteellisen vakavasti saadessaan aivotätähdyksen. Domin käytöstä korostaa se, että hän ei antanut Niedermayerille mitään mahdollisuuksia puolustautumiseen, vaan hoiti mielestäni erittäin raukkamaisen tekosensa yllättämällä Niedermayerin.

Vastaavia tekosia Domin uralta löytyy useita. Niiden tarkoitus on ollut vastustajan taitopelaajan vahingoittaminen ja tästä syystä Domia pidetäänkin NHL:ssä hyvin likaisena maineeltaan. Kerran hän kiskaisi todellisen koukun ottelun ollessa pysähdyksissä täysin odottamatta ja lujaa muistaakseni Forsbergia suoraan leukaan, jonka seurauksena iskun kohteen polvet pettivät ja matka kohti jäätä alkoi...

Vastaavia juttuja vastustajan taitopelaajien tahallisesta vahingoittamisesta voisi kirjoittaa Domista ja monesta muusta vaikka kuinka paljon. Erityisesti Dallasin Derian Hatcherista, vaikka hän ei mikään varsinainen poliisi olekaan. Hän on täysin Domiin verrattava kaveri eli tekee pahaa jälkeä vastustajan taitopelaajien riveissä viimeistään silloin kun tärkeät ottelut alkavat. Luulenpa että varsinkin New Jerseyn pelaajat muistavat Hatcherin...

Tässä on juuri se syy, miksi en itse varauksetta aina ihaile näiden hanskauksiin kykenevien kavereiden otteita edes keskinäisissä tappeluissa. Pidän täysin pohjois-amerikkalaiseen kiekkoiluun kuuluvana sitä, että kaksi kaveria ottaa kaukalossa kunnolla yhteen ja katsomossa koko perhe huutaa äiti ja 5-vuotiaat kaksoset mukaan lukien aivan hillittömästi ihastusta tälle välienselvittelylle. Olen nähnyt tällaisia tapauksia sikäläisissä kiekkohalleissa monta kertaa enkä niitä enää edes ihmettele. Ja myönnän aivan avoimesti senkin, että mielelläni voisin katsoa itsekin jonkun hyvän matsin - vaikkapa sellaisen jossa Domi saisi kunnolla kuonoonsa (kuten muuten välillä saakin).

Mutta koko tämän poliisihomman peruspointti pitäisi olla nimenomaan se, että nämä kaverit turvaavat omat tähtipelaajat vastustajien pahojen poikien tekemiltä kolttosilta. Nyt kuitenkin on pelättävissä edellä kuvatun yleistyminen eli se, että nämä poliisit poistavat tärkeistä otteluista nimenoman vastustajan parhaimpia taitopelaajia. Ja siinä ei ole enää mitään järkeä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
cobol: Mulla rupesi olemaan täällä samanlainen fiilis kuin sinulla Mac & Nieli -huhuketjussa toisaalla. Siellä olit narrifanina kertomassa Pasin tilanteesta ja täällä minä olen ollut yksinäisenä HIFK-fanina puolustamassa teidän Gagsia;)

Joo, hormonit, varsinkin testosteroni, tekevät pahaa jälkeä muuten terveen ihmisen psyykelle. Voisin kertoa bodauspiireistä montakin surullista tarinaa. Nämä NHL-tähdet saavat toki käyttöönsä huippuluokan lääkietieteen ja huippuluokan synteettiset aineet. Ei tarvitse siis Markus Koistisena ostaa istukkahormonia Eestistä ja ottaa samantien riski BSE:stä, HIV:stä ja muista mukavista asioista. Ihan off-topic: Näitkö kuvista minkälaisessa kondiksessa Forsberg meni takaisin Coloradoon treenattuaan syksyn ammattipainijoiden kanssa? Huh...! No, ei siinä mitään. Turha tässä on jeesustella.

Domilla on mainetta moneen suuntaan. Jotkut pitävät häntä raukkamaisena, useimmat vain arvaamattomana. Johtuen ehkä juuri ed.kappaleessa puhutuista asioista. Domihan on alkanut mätkiä joskus jopa "koskematonta" Jagria ja OMAN JENGIN jätkä on hakenut hänet pois sekoilemasta.

Svanten kanssa samoilla linjoilla Rajamäen Ekistä. Harvinaisen huono vaihtokauppa oli päästää Rajamäki ja ottaa Vauhkonen! Eki on työhevonen, kova raatamaan ja hyvinkin periksiantamaton. Lisäksi hänen pomminsa ovat etupäässä puhtaita. Eki on Kantorin lisäksi niitä harvoja liigapelureita, jotka taklaavat surutta myös keskijäällä - mikä on ihan sallittua. Muistan yhden HIFK-Jyp matsin, jossa Rajamäki veti upean pommin tuolloin Jypissä pelanneeseen Jussi Tarvaiseen, joka aloitti valtavan itkemisen matsia tuomaroineelle Seppo Mäkelälle. Mäkelä kuunteli aikansa, varoitti, ja kun itkeminen jatkui, antoi Tarvaiselle pienen käytösrangaistuksen. No, Tarvainen on ihan eri jätkä nyt Tapparassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös