Se toinen kannattajaryhmä/huutoporukka Monttuun – Veljmiehet

  • 169 404
  • 473

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kai tämä sama pätee vähän joka paikassa. Ensin pitää myöntää tosiasiat ja jos tyytymättömyys nykymenoon nostaa riittävästi päätään, niin tämä voi poikia hyviä asioita taas sen edestä. Toimintaa aletaan kehittämään ja kehitystä haluavat hakeutuvat yhteen. Aletaan luomaan visiota kehityssuunnasta, jota seuraa konkreettiset teot itse kannattajatoiminnassa.
Olet asian ytimessä, kiitos.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
…Tottakai sinne voi ihan vaan myös mennä huutamaan niin paljon kun sielu sietää mutta onhan siinä omaa tunnelmaansa kuulua johonkin porukkaa joka illasta toiseen omistautuu intohimosesti samalle asialle. Onko muuten myös näin että osa noista seisomapaikoista on varattu mustalle verkostolle? Sillonhan sun täytyy kuulua siihen jengiin jotta pääset sinne parhaalle paikalle kannustamaan…
Uskoisin, että jos ostat seisomokatsomoon lipun tai kausarin, niin voit marssia mihin seisomokatsomon osaan haluat.

Veljmiehet pitävät ääntä D2-katsomossa, joka on niin sanottu kaljakatsomo. Silloin tietää että Veljmiehet ovat talossa, kun Veljmiesten banderolli roikkuu katsomon kaiteesta ja merirosvolippu liehuu. Mukaan voi tulla kuka tahansa, kunhan KalPa on sydämen asia. Ei jäsenkirjojen täyttämistä, ei jäsenmaksuja.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Uskoisin, että jos ostat seisomokatsomoon lipun tai kausarin, niin voit marssia mihin seisomokatsomon osaan haluat.
Itse asiassa "mustan verkoston seisomokatsomossa" on tai ainakin aiemmin oli tarroja "musta verkosto" olisko ollut puolestavälistä alaspäin. Mutta ei siellä varmaan kukaan kysele kuka siellä seisoo. Tilaa ainakin on...
 

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Kiitos vastauksista! Aihe selkeästi herättää keskustelua..

Heittelen tuntumuksia ulkopuolisen näkökulmasta, joihin joku fiksumpi ja enemmän KalPaa seuranneet ja hallilla käyneet voivat ottaa kantaa:

Olisiko järkevää koittaa joissakin peleissä yhdistää veljmiehet seisomakatsomoon? Mitä siitä seuraisi? Kovempi mekkala? Jotain muuta?

Kuten aiemmin mainittiinkin: pitäisiköhän peleihin jonkun aktiivin tai itse KalPan keksiä joku rimpsu/huuto/mikä ikinä, jolla saataisiin satunnaiskatsojia ja muitakin aktivoitua? Jos ei näin, olisiko fiksua keksiä fanijoukolle tällaisia, tai tehdä esim laulukirja, kuten KuPs on tehnyt.

Mitä itse tekisitte tunnelman parantamiseksi?
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kiitos vastauksista! Aihe selkeästi herättää keskustelua..

Heittelen tuntumuksia ulkopuolisen näkökulmasta, joihin joku fiksumpi ja enemmän KalPaa seuranneet ja hallilla käyneet voivat ottaa kantaa:

Olisiko järkevää koittaa joissakin peleissä yhdistää veljmiehet seisomakatsomoon? Mitä siitä seuraisi? Kovempi mekkala? Jotain muuta?

Kuten aiemmin mainittiinkin: pitäisiköhän peleihin jonkun aktiivin tai itse KalPan keksiä joku rimpsu/huuto/mikä ikinä, jolla saataisiin satunnaiskatsojia ja muitakin aktivoitua? Jos ei näin, olisiko fiksua keksiä fanijoukolle tällaisia, tai tehdä esim laulukirja, kuten KuPs on tehnyt.

Mitä itse tekisitte tunnelman parantamiseksi?
Edelleen hyvää pohdintaa.

Kuten todettua, on syynsä miksi Veljmiehet on syntynyt luomaan omanlaistaan kannatuskulttuuria KalPan tueksi. Veljmiehet kunnioittavat Mustan Verkoston tekemää työtä, Verkosto tekee omalla ja valitsemallaan tavalla kannattamista. Tämä varmaan vastaa kysymykseesi, että voidaanko jotain yhdistää kun jotain on syntynyt siitä, että vallitseva kulttuuri ei ole puhutellut kaikkia.

KalPan peleissä kuka tahansa voi lähteä KalPa-huutoihin mukaan. Silti jääkiekossa vallitsee edelleen sellainen kulttuuri, että istumapenkeiltä ei kovaan ääneen kannusteta, koska naapuri katsoo pahasti.

Itse en pidä kovin mielekkäänä sitä, että seura itse kehittelisi koko kansan yhteistä huutoa tai laulua. KalPalla oli esimerkiksi muutama vuosi takaperin koko hallin yhteinen voittohoilaus ja se ei kyllä ottanut tuulta lainkaan alleen, eikä toteutus ollut mitenkään henkeä nostattava.
 
Viimeksi muokattu:

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Edelleen hyvää pohdintaa.

Kuten todettua, on syynsä miksi Veljmiehet on syntynyt luomaan omanlaistaan kannatuskulttuuria KalPan tueksi. Veljmiehet kunnioittavat Mustan Verkoston tekemää työtä, Verkosto tekee omalla ja valitsemallaan tavalla kannattamista. Tämä varmaan vastaa kysymykseesi, että voidaanko jotain yhdistää kun jotain on syntynyt siitä, että vallitseva kulttuuri ei ole puhutellut kaikkia.

KalPan peleissä kuka tahansa voi lähteä KalPa-huutoihin mukaan. Silti jääkiekossa vallitsee edelleen sellainen kulttuuri, että istumapenkeiltä ei kovaan ääneen kannusteta, koska naapuri katsoo pahasti.

Itse en pidä kovin mielekkäänä sitä, että seura itse kehittelisi koko kansa. yhteistä huutoa tai laulua. KalPalla oli esimerkiksi muutama vuosi takaperin koko hallin yhteinen voittohoilaus ja se ei kyllä ottanut tuulta lainkaan alleen, eikä toteutus ollut mitenkään henkeä nostattava.

Kiitos. Tämä vastaakin kysymyksiin. Nämä olivatkin ajatuksia, joista harva loppupeleissä olisi hyviä ideoita. Näistä voi tietenkin kehittyä jotain hyvääkin, tuulta alle saadessaan. Asiat ei muutu, jossei niistä puhuta, tai niille tehdä jotain. Jostain on aloitettava.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kiitos. Tämä vastaakin kysymyksiin. Nämä olivatkin ajatuksia, joista harva loppupeleissä olisi hyviä ideoita. Näistä voi tietenkin kehittyä jotain hyvääkin, tuulta alle saadessaan. Asiat ei muutu, jossei niistä puhuta, tai niille tehdä jotain. Jostain on aloitettava.
Mielestäni on hyvin tärkeää että nostetaan asioita ja ideoita esille. Olen samansuuntaisesti samaa mieltä, että kehitystä voi tapahtua vain kun asioita tarkastellaan kriittisesti, asioista puhutaan. En lainkaan vähättelisi ajatuksiasi. Tärkeää keskustelua.

Tervetuloa Veljmies Mittelöön mukaan! Ilman muuta on jatkossakin hyvä kuulla näkökulmia ja käydä keskusteluja.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Olisi mahtavaa jos olisi joku yhteinen toinen pääty huutakaa meille homma mutta omalla twistillä. Vaikka kirjainten huuto alkuun, mv huutaa Kooo ja veljmies vastaa AAA JNE. Sitten ois joku yhteinen lyhyt laulu vaikka ja tämä toteutettaisiin esim jokaisessa viikonlopun matsissa esim ensimmäisellä mainoskatkolla. Itse entinen mv jäsen jo sieltä mestis ajoilta ja nykyään istun melko keskellä hallia ja surettaa kun ei sinne tahdo kuulua kumpikaan pääty paitsi ihan suurimmassa maalien jälkeisessä hurmoksessa.


En tunne näitä joitakin vuosia mv pyörittäneitä nuorukaisia mutta jotenkin vaikeasti lähestyttävissä oleva porukka se on. Mainittakoon vaikka se että kun itse vielä vanhassa c5 olin niin kukaan näistä uusista tyypeistä ei ottanut mitään kontaktia tai yrittänyt tutustua. Moni vanha tuttu hävisi sieltä vähitellen joten lopulta itsekin hävisin harmaaseen istumapaikkojen massaan
 

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Kiteytit mielestäni sen suurimman ongelman hyvin. Kun porukat on erillään, ei oikein kumpaakaan meinaa kuulua. Harmi myös, että jos sinullakin on tullut etäinen fiilis mustaan verkostoon, miten sinne kukaan uusi eksyisi...
 

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Mielestäni on hyvin tärkeää että nostetaan asioita ja ideoita esille. Olen samansuuntaisesti samaa mieltä, että kehitystä voi tapahtua vain kun asioita tarkastellaan kriittisesti, asioista puhutaan. En lainkaan vähättelisi ajatuksiasi. Tärkeää keskustelua.

Tervetuloa Veljmies Mittelöön mukaan! Ilman muuta on jatkossakin hyvä kuulla näkökulmia ja käydä keskusteluja.
Kiitos kutsusta, sekä kehuista. Yhteistä hyvää hän tässä tavoitellaan. Ja eiköhän me keskustelua saada jatkossakin aikaiseksi aiheesta, jos se minusta on kiinni
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Niin sillä kysyinkin koska siellä on ihan ne musta verkosto tarrat ja ne paikat on kuitenkin ns parhaat seisomapaikat. Ainakin mielestäni. Joku idea kai niissä on vaikka epäilen että ei mitään jäsenkortteja siellä kysellä kuitenkaan? Onko seura varannut nuo paikat tietylle ryhmälle yksinoikeudella? Näyttää välillä vaan vähän surkealle kun tuolla alueella on kourallinen kannattajia väljästi ja kaiteen takana ylempänä loput.
Porukoitahan voi olla vaikka viisi joka puolelle hallia omansa mutta lähtökohtasesti koska saman asian äärellä ollaan niin arvostettavaa olis se että ainakin olemassa olevat olis helposti lähestyttäviä ja mukaan pääsis pienellä kynnyksellä. Ainahan se olis hienoo kun olis yks iso porukka ja ääni mutta ymmärrettävää ettei niin ole.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kiteytit mielestäni sen suurimman ongelman hyvin. Kun porukat on erillään, ei oikein kumpaakaan meinaa kuulua. Harmi myös, että jos sinullakin on tullut etäinen fiilis mustaan verkostoon, miten sinne kukaan uusi eksyisi...
Toki huutoporukat suuntaavat kannustuksensa jään suuntaan ja kohteena ovat pelaajat. Pääasia että kannustus kuuluu pelaajille.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Porukoitahan voi olla vaikka viisi joka puolelle hallia omansa mutta lähtökohtasesti koska saman asian äärellä ollaan niin arvostettavaa olis se että ainakin olemassa olevat olis helposti lähestyttäviä ja mukaan pääsis pienellä kynnyksellä. Ainahan se olis hienoo kun olis yks iso porukka ja ääni mutta ymmärrettävää ettei niin ole.
Voin puhua vain Veljmiesten puolesta, mutta joukkoon veljelliseen ovat tervetulleita ihan kaikki KalPaa rakastavat, riippumatta poliittisesta suuntauksesta, elämänkatsomuksesta tai kampauksesta.

Montussa vain suunnaksi D2 ja tulee höpöttelemään sinne tyyppien kanssa, joilla roikkuu maailman makein kannatushuivi kaulassa. Eikä tarinaakaan tarvitse iskeä, jos kokee omaksi parhaakseen vaan nauttia porukan tunnelmasta, sekin on toki hyväksyttävää. Ketään ei tuomita, paitsi sellaiset joilla on vierasjoukkueen paita päällään.

Varoituksen sana tähän vielä. Veljmiehet elämys vie todennäköisesti mukanaan ja se on sitten menoa se. Suosittelen kokeilemaan, mutta en vastaa seurauksista.
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Kyllä mä ite ainakin näillä myyntipuheilla olisin jo vakuuttunut mitä nyt seurannu tarinallisia jopa runollisia kutsuja ja tuota intohimon määrää. Sattuneista syistä välimatka vaan venähti niin pitkäks että jää marginaaliin nuo pelit joita pääsee kattomaan. Toivottavasti sanoma levittyy myös muuta kautta ja jokainen innokas "eksyy" mukaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: -40

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Hyvä että toiseen faniporukkaan uskaltaa liittyä. Tähän aiheeseen pitäs saada joku MV- henkinen keskustelemaan. Todennäköisesti asiat menis eteenpäin, ja saisivat sinnekki lisää porukkaa. Ankealta näyttää niiden kulmassa...
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
MITTELÖ!

Tänään Montussa laitetaan hulinaksi kun Kalevan Pallomme löylyttää ylimieliset Tamperelaiset.

Etkoillaan Yläpesässä ja hikistä toimintaa sitten kaljakatsomossa laulujen, huutojen ja karhunhalausten merkeissä!

PS. Ja huiveja on mukana jos joltain sellainen puuttuu.

Veljterveisin
-40
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nytkö loppu Miinuksen roomalaisten numerojen taito?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: -40

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
HUOMIO!

Veljmiehet ideoivat toimintaansa ja suunnittelevat tulevia älynväläyksiään lauantaina 23.10.2021 klo 16-20, Amarillon kabinetissa. Kyseisessä tilaisuudessa nautiskellaan myös juomaa ja ruokaa sekä hyvin todennäköisesti uppoudutaan Kalevan Kalen parhaimpiin saavutuksiin ja pohjakosketuksiin.

Kyseinen iltama on kaikille Veljmiehet-ACTIONISTA kiinnostuneille avoin. Suuntaa siis Amarillon kabinettiin tuolloin!

Veljterveisin
-40
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: P.P.

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Tänään elettiin Mittelö XCIX ja kuinka hieno siitä tulikaan! Sanoisin että tietyllä tavalla klassikkokamaa Kalevan Kalen historiikissa runkosarjamatsien osalta.

Näin jatkoajan kautta haluaisin kiittää myös Ranskalaisia vieraitamme, jotka olivat tulleet kannustamaan vanhaa pelikaveriaan Taverna-Samia. Toinen KalPassa pisteitä painanut pelikaveri pelaa jo kuulemma rapakon takana. Uskon että he lukevat aktiivisesti tätä foorumia Google-kääntäjän kanssa.


Merci! buvons de nouveau la bière ensemble et chantons KalPa à la victoire !

Veljterkuin
-40
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös