Se tavara olisi kannattanut säästää

• 8 902
  • 50

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kerätään tähän näin jälkiviisauksina tavaroita, jotka olisi kannattanut säästää aikoinaan, eikä esim myydä/heittää roskiin.

Itsellä oli pentuna vuonna -85 kaikki aku ankat vuosilta 1960-1970. Möin ne sitten yksitellen divariin että saisin karkkia...
Ja heitin roskiin Edmonton oilersin viirin vuodelta jotain 1986, jossa oli kaikkien pelaajien nimmarit.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkolehti Maalin kaikki ilmestyneet numerot menivät paperinkeräykseen 90-luvun alussa, kun muutin pois kotoa.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Kakarana kun juostiin urheiluseuran paperinkeräyksissä, käsiini eksyi pahvilaatikollinen 50 luvun Aku Ankkoja. Oliskohan niitä ollut joku 50-100 kpl. Myin ne sitten vitosella kaverille.. Ala-asteikäisenä tuo harkinta ei ollet ihan kohdillaaan..

Harmittaa vieläkin..

K

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kesätyöpaikkani eräässä varastossa oli pahvilaatikko, jossa oli ollut kuulua Suvi-Kulta- margariinia. Teki mieli vaihtaa se uudempaan laatikkoon, sitten olisin omistanut ainoan kunnon kulttiesineeni.

Suvi-Kulta margariiniin liittyy siis Suomen paras antimainoslause, jota kaikki tenavat olivat hokeneet vuoden 1961 paikkeilla:
" Ennen pantiin mirri-vainaa multaan, nyt se pannaan Suvi-Kultaan."

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Minulla oli jostain -60-70-lukujen taitteesta parin, kolmen vuoden suomalaiset jääkiekkokeräilykortit, siististi keräilykansioon liimattuna. Kotikotoa lähteissäni heitin pois, sic!

t. hanu

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Realcowboy

Suvi-Kulta margariiniin liittyy siis Suomen paras antimainoslause, jota kaikki tenavat olivat hokeneet vuoden 1961 paikkeilla:
" Ennen pantiin mirri-vainaa multaan, nyt se pannaan Suvi-Kultaan."

Entäs "Päätä päiväsi Saludolla"

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kaksi isoa muovikassilista korkkareita, ei siis korkokenkiä vaan Korkeajännitys-sarjiksia. Sain ne joskus pikkukossina serkkuni silloiselta miesystävältä ja myöhemmin vein kaikki rahapulassa divariin. Jälkeenpäin on jurppinut välillä enemmänkin.

Sama kävi isolle pinolle Pahkasikoja, niistä sai kyllä hyvin rahaa mutta useaan otteeseen olen ollut menossa ostamaan niitä takaisin...

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika montakin asiaa olisi kannattanut säästää, joku mainitsi jo Maali-lehdet ja itselle kävi hiukan samalla tavalla että menivät jonkun muuton tms. yhteydessä roskiin.
Kaikista eniten olen kuitenkin harmitellut aikanaan pikkujunnuna Vladislav Tretjakilta saamaani maalivahdinmailaa, jonka pelasin pihapeleissä paskaksi. Sillä olisi tunnearvon lisäksi ihan rahallista arvoakin nykypäivänä. No iloa mailasta piisasi kyllä noinkin, ei siinä mitään...

Ensimmäinen tietokoneeni VIC-20 lensi roskiin noin kymmenen vuotta sitten. Olisihan sitä voinut vaikka ullakolla säilyttää muistona lastenlapsille.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Pate
Kaikista eniten olen kuitenkin harmitellut aikanaan pikkujunnuna Vladislav Tretjakilta saamaani maalivahdinmailaa, jonka pelasin pihapeleissä paskaksi. Sillä olisi tunnearvon lisäksi ihan rahallista arvoakin nykypäivänä. No iloa mailasta piisasi kyllä noinkin, ei siinä mitään...

Minä sain sedältäni Tappparan mestaruusjoukkueen joltain pelaajalta mailan, jossa oli koko joukkueen nimikirjoitukset.. Vuosi oli joku 1986-1988. En muista kenen maila se oli, mutta sen muistan että paskaksihan se pelattiin samantein..

Oliskos jollakin tapparalaisella ollut parempaa käyttöä kyseiselle kepakolle??

K

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti werther
Jääkiekkolehti Maalin kaikki ilmestyneet numerot menivät paperinkeräykseen 90-luvun alussa, kun muutin pois kotoa.

Olisit myynyt minulle nuo mieluummin, olisin maksanut hyvin... Näitä olen itse koittanut kerätä ja varmaan about vähän alle puolet ilmestyneistä onnistunut löytämään, en tosin enää mistään viime vuosina.

Vastaavanlainen vahinko itselleni kävi yhdessä muutossa kun Ässien hopeakauden 1983-84 Satakunnan Kansoista kerätyt SM-liigasivut menivät paperinkeräykseen, ja samalla sinne meni myös iso osa monien muiden kausien jutuista. Tätä virhettä en kuitenkaan tehnyt itse, paitsi sen virheen etten vahtinut tarpeeksi tarkasti mitä sinne roskikseen heiteltiin.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erään muuton yhteydessä alkoi järkyttävä roinan määrä vituttamaan, ja nakkasin roskiin kaksi täyttä korillista Matchbox-autoja.

Vähemmän niitä itse enää käyttäisin, mutta mahdollisen jälkikasvun kannalta olisi sittenkin kannattanut säilyttää. Ja olisihan niitä kieltämättä kiva itsekin vanhoina päivinä katsella, vanhoja automalleja muistellen.

Rocco

Jäsen
Itselläni oli pikkunöösinä varmaankin kymmeniä Cocco Bill sekä Älli ja Tälli sarjakuva-albumeita. Varsinkin nuo Cocco Billit ovat kohtalaisen hintavia nykypäivänä.

Oppikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdestä Hannasta

Yksi tavara vieraili luonani joskus kesällä 2001. Olisi todellakin pitänyt laittaa talteen ja piiloon. Ja sitten muuten vaan tavaraa piiloon.

Tuntomerkit: villainen, pehmyt, raikas (ei Ted), urheilullinen ja hiekoittamaton/suolaamaton: slicksit alla.

Rocco

Jäsen
Re: Yhdestä Hannasta

Viestin lähetti Oppikiekko
Tuntomerkit: villainen, pehmyt, raikas (ei Ted), urheilullinen ja hiekoittamaton/suolaamaton: slicksit alla.

...Jacques Cousteaun pipo...?

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Senior
Tarkoitat varmaan sitä, jossa oli pyörien tahtiin nylkyttävä peräliekki takana? Oliks pähee.

Jep! Ja fiuden takaosassa oli vielä muovisia 'torpedoja' ampuva raketinheitin. Sniiiifff

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Viestin lähetti Brewer
Jep! Ja fiuden takaosassa oli vielä muovisia 'torpedoja' ampuva raketinheitin. Sniiiifff
Ja keulassa jonkinlainen sirkkelinterän tapainen(?)... Missähän mahtaa omani olla??

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Heti ensimmäisenä tuli mieleen, että onko tämä nyt demi.netistä kopioitu ketju, jossa pissikset itkevät menetettyä neitsyyttä? Ei näyttänyt olevan.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus natiaisena sain sukulaisen Neuvostoliiton matkalta neukkulaisen kuuauton (lelun, pituus n. 30 cm.). Siis todellakin. Kuuauton. Patterien voimalla se sitten matkasi lattialla. Kuten venäläisellä perseensuristimella, joka ei mahdu perseeseen eikä surise, oli tälläkin lelulla ongelmansa. Johdot taisivat hapettua tjsp, auto lopetti kulkunsa ja lelu tuli heitettyä roskiin. Harmittaa. Sillä voisi olla jopa arvoa näinä päivinä.

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Tällä hetkellä kaapeista löytyy nappulana kerätyt kiekkokortit, joita on hiukan vajaa 10k kappaletta. Löytyy Rike Siltasen, Mikko Leinosen, Reksa Ruotsalaisen, Matti Hagmanin, Rami Summasen jotain NHL-kortteja.

Löytyy noita ylhäällä mainittuja Maali -lehtiäkin ainakin 2 vuosikertaa. Molemmat nämä aarteet kuuluu kategoriaan "myyn miljoonalla".

EDIT: Meni vähän aiheen ohi, mutta nämä tavarat kannattaa säästää...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy