Se tavara olisi kannattanut säästää

• 8 904
  • 50

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Luiro
Entäs "Päätä päiväsi Saludolla"
...tai "Pane Mummia kainaloon."
(Mumm-deodorantti, jota taitaa olla vieläkin jossain saatavilla)

Niin, yleensähän itse olen pitänyt perusideana että en missään nimessä halua turhia tavaroita kerääntymään nurkkiin.
Tyylillä: Kyllä niillä joskus varmasti jotain käyttöä vielä kuitenkin on.

Eiei, tarpeeksi jo tuota tyyliä nähneenä pois vaan.
En nyt juurikaan kyllä muista mitään mitä kaipaisin erityisesti, mutta kaippa niitäkin on tullut vahingossa heitettyä pois...

Nintendo-lehden koko tuotantoa ei varmaan lueta näihin...?

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itselläni oli lähes täydellinen kokoelma Lucky Lukeja, Älli&Tällejä, Tinttejä ja paljon muita sarjiksia.
Idiottina vein kaikki alle kakskymppisenä divariin, todellinen ääliö.

Ehkä enemmän minua tänä päivänäkin vituttaa se, että myin keväällä 1992 Commodore C-64-tietokoneeni pois.
Siinä oli n. 450 peliä, kaikki legendapelit.
Sain siitä 1200 mk. Kyllä, uskomattoman hyvin.
Kuinka huikeaa olisi nyt, lähes 20 vuotta parhaimman Commodore-huuman jälkeen ottaa kone kaapista ja pelata noita pelejä kaveriporukalla olutta siemaillen.

Vitutustani ainakin lievittää se, että parina viime vuonna olen nähnyt vanhan Commodoren. Huolellisella säilytytyksellä eivät ole pysyneet kunnossa.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minua harmittaa, etten vuodesta -78 alkaneen työuran aikana ole laittanut, jokaisesta tilistä talteen n.100mk setelitavaraa. Nyt olis hynää ja vois lähtee lämmittelemään, muuallekkin, kun saunaan.

Hmm. 26 tiliä vuodessa=2600mkx27=70200mk :) = paljon lämmintä ilmaa ja paljon kylmää juomaa.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti Olkku
Minua harmittaa, etten vuodesta -78 alkaneen työuran aikana ole laittanut, jokaisesta tilistä talteen n.100mk setelitavaraa. Nyt olis hynää ja vois lähtee lämmittelemään, muuallekkin, kun saunaan.

Hmm. 26 tiliä vuodessa=2600mkx27=70200mk :) = paljon lämmintä ilmaa ja paljon kylmää juomaa.

Meillä loppui asuntolaina joskus syksyllä 1998. Eipähän lopetettu koskaan sitä lainanhoitotiliä ja rahan siirtoja sinne. Niillä rahoilla on tähän mennessä katkaistu Suomen talvi kuukauden reissuilla Australiaan, Kuubaan ja Uuteen-Seelantiin sekä parilla lyhyemmällä Espanja/Kreikka -akselin matkalla. Tilillä nytkin jokunen k€, hakusessa yhteinen loma-aika emännän kanssa ja parin kuukauden poikkeaminen Andeille. Hukataan tämä mammona sinne, toivottavasti ei tarvi jälkikäteen katua.

t. hanu

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suvi-Kulta -laatikon lisäksi löytyi toinenkin tapaus. Emil Zatopekin ja Dana Zatopkovan nimikirjoitukset, jotka olisi pitänyt laittaa visummin talteen. Katosivat remontin aikana, He olivat jossain maatalousnäyttelyssä Zetor-osastolla.

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Tädiltä saatu Commodore 64 hajosi jossain välissä. Taloon oli kuitenkin juuri tullut tuliterä ensimmäinen PlayStation, joten ketään ei kiinnostanut ottaa selvää saisiko tuon C64:sen vielä korjattua ja roskiinhan se meni. Peleineen kaikkineen, joita oli pitkälle toista sataa.

-Aku Ankan taskukirjoja oli valtava kokoelma junnuna, lähes kaikki ensimmäiset 100 + loput johonkin kolmeensataan asti, kuinka monta niitä nyt silloin olikaan tullut. Äitimuorin painostuksesta annoin valtaosan kokoelmasta perhetutun Ankka-hullulle pojalle, "koska ethän sä noita enää ikinä ees lue". Sinne meni lähes kaikki alkupään Taskarit, mukana oli myös nro 1 eli Mikki Kiipelissä ja siitä ensipainos. En edes halua tietää, paljon arvoa sillä olisi nykyään.

-En ole ilmeisesti ensimmäisestä virheestä oppinut mitään, sillä myös C64-episodin jälkeen olen rikkonut tai muuten vaan heittänyt roskiin tilaa viemästä lukuisia pelejä, joilla olisi nyt tai tulevaisuudessa isoakin jälleenmyyntiarvoa. Esimerkiksi 8-bittisen, 16-bittisen ja 64-bittisen Nintendon ja ensimmäisen Pleikkarin peleistä ei ole jäljellä pelikuntoisena ja ohjekirjat tallessa kuin kourallinen. Parhaimmillaan niitä on ollut useita satoja, harvinaisuuksiakin. VMP.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei mitään erikoista, mutta täysin toimiva 8-bittinen Nintendo annettiin joskus eteenpäin ja se harmittaa edelleen.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kohtuu monta Marvelin sarjakuva-albumia tuli aikanaan omistettua ja niistä ainakin muutamat olisi kiva jos löytyisi edelleen. Noh, silloin ne vietiin divariin, kun halusi jotain muuta. Sama monen muun jutun ohella. NES ja Super Nintendo tuli myös omistettua ja hyviä pelejä niillä, mutta noistakin joutui luopumaan siksi, että saisi jotain uutta. Yleensä jonkun uudemman konsolin.

Fordél

Jäsen
1980-luvun Squierin Strato. Japanissa taisi olla valmistettu ja laadukas peli hintaansa nähden. Taisin antaa vaihdossa bassoon. Ei olisi pitänyt luopua muutaman satkun tähden.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Junnuna annoin pois ja myin Aku Ankka -kokoelmani, useita jättikirjoja ja taskareita sekä kaikki tuohon mennessä ilmestyneet Rosan piirtämät tarinat. Hassuinta asiassa oli se, että perhetuttumme kirpparille annoin nuo jättikirjat myyntiin ja hän myi ne polkuhintaan jollekin divarinpitäjälle.

Sen sijaan olen erittäin tyytyväinen, että säilytin rahakokoelmani ja jopa kartutin sitä ajan saatossa, vaikken aktiivisesti keräilekään enää. Pari kansiollista on seteleitä eri maista kaapin pohjalla, ihan komeita ovat.

Vahingosta viisastuneena lasten leluista tietyt tapaukset menevät arkistoon eikä kaikkia laiteta kiertoon.

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Onneksi itseltäni löytyy toimivat 8 bittinen Nintendo kuin C-64:kin. Ketuttaa vain kun vuosia ja vuosia sitten annoin kuusnelosen pelit lainaan serkulleni ja kun vuosia sitten pyysin ne takaisin sain vain murto-osan. Olisi pitänyt pyytää aiemmin, mutta silti.. Sentinelit ja kaikki puuttuu.

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Joskus ala- ja yläasteen taitekohdassa möin suuret kasat jääkiekkokortteja ihan pilkkahintaan, lähinnä karkkirahan toivossa. Onneksi sentään kansiollisen "kruununjalokiviä" säilytin, jossa joukkueittain löytyy monta sivua Penguinsin ja Mighty Ducksin kortteja. Nyt kun asia tuli mieleen niin täytyy ensi kerralla kantaa tuo kansio lapsuudenkodista tänne omaan kotiini.

E: Ai niin, 8-bittinen on ollut kaverilla lainassa kohta kymmenen vuotta. Jotain peli-iltaa varten sen sinne kannoin ja eiköhän se siellä samassa laatikossa ole peleineen vaatekaapin perukoilla edelleen. Täytyypä sekin tuoda kotiin, muistaakseni täysin toimiva kampe ainakin viime näkemällä oli. Tai niin toimiva kun tuollainen 90-luvun konsoli nyt voi olla.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
-Aku Ankan taskukirjoja oli valtava kokoelma junnuna, lähes kaikki ensimmäiset 100 + loput johonkin kolmeensataan asti, kuinka monta niitä nyt silloin olikaan tullut. Äitimuorin painostuksesta annoin valtaosan kokoelmasta perhetutun Ankka-hullulle pojalle, "koska ethän sä noita enää ikinä ees lue". Sinne meni lähes kaikki alkupään Taskarit, mukana oli myös nro 1 eli Mikki Kiipelissä ja siitä ensipainos. En edes halua tietää, paljon arvoa sillä olisi nykyään.

Tähän en itse onneksi lähtenyt. Mulla on tallessa, vaikka painostusta on tullut vanhemmilta ja entisiltä tyttöystäviltä. Pitäisi löytyä kaikki 1-200 melko varmasti. Eri asia missä kunnossa. Ihan ekat eivät ole ensipainoksia mutta jostain 20-30 eteenpäin ovat. Noita ei uskalla lapsille antaa ennen kuin ovat täysi-ikäisiä. Muuten käsittelevät niitä miten sattuu.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
^^ Aku ankan taskukirjoilla ilmeisesti saisi tehtyä hiukan jo rahaakin. Itsellä löytyy broidilta perityistä kokoelmista nuo kaikki ensimmäiset kymmenet ekoina painoksina myös ensimmäinen Mikki Kiipelissä josta pyydetään Huudossa kunnosta riippuen noin 50-200€,

_

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ai tämä onkin ketju missä olisi kannattanut säästää. Minulla on Bustereita vaikka kuinka paljon ja niitä ette saa.

Faija vei Commodore 64:n roskikseen peleineen ja tikkuineen. Oli kuulema vain jotain roinaa. Niinhän se oli.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joskus ala- ja yläasteen taitekohdassa möin suuret kasat jääkiekkokortteja ihan pilkkahintaan, lähinnä karkkirahan toivossa. Onneksi sentään kansiollisen "kruununjalokiviä" säilytin, jossa joukkueittain löytyy monta sivua Penguinsin ja Mighty Ducksin kortteja. Nyt kun asia tuli mieleen niin täytyy ensi kerralla kantaa tuo kansio lapsuudenkodista tänne omaan kotiini.
Heh, itsehän ostin juuri tuolloin ala-asteen lopussa ja yläasteen alussa kavereilta isoja määriä lätkäkortteja kun kokivat olevansa kasvaneet yli niistä ajoista. Yksi kaveri myi jollain kympillä (iso raha alakoululaiselle) varmaan 10 cm pinon isoveljensä vanhoja JYP-kortteja. Lätkäkortit ketjuun olen kirjoittanut että 1200 lätkäkorttia olisi omistuksessani. Ehkä noista joku 1/3-osa on tullut ostettua muutamalla hassulla joillakin kympeillä kavereilta. En nyt tiedä onko noilla korteilla nyt mitään arvoa, mutta jospa siellä olisi edes pari vähän harvinaisempaa korttia jolla saisi nuo muutamat kympit takaisin. Pokemon-korteissa taas kävi päinvastoin, eli menin myymään ison nipun muutamalla hassulla eurolla. Tosin en usko että siellä mitään harvinaisuuksia oli. Pokemon-korteista jäi muutenkin aika paska maku suuhun kun oma serkkuni varasti minulta ne parhaat eräänä kesänä. Kun jäi kiinni niin soitti ja pyysi anteeksi, mutta varastamiaan kortteja ei sitten kuitenkaan palauttanut.

Ehkä eniten harmittaa oman Honda Monkeyn hävittäminen. Olisihan se täyden remontin vaatinut, mutta varmasti maksanut itsensä takaisin. Nythän noita kaupitellaan Nettimotossa reilulla tonnilla. Sekin hieman vituttaa että lukiossa kävin katsomassa yhtä alkuperäiskuntoista Mankia ilman kilpiä (sai rekisteriin) ja olikohan sillä hintapyyntiä joku 400e. Oli jo silloin aivan tajuttoman halpa. Isäukko kuitenkin tokaisi myyjälle että mietitään yön yli, vaikka kuulemma kaupat olivat jo varmat. Oli ilmeisesti joku paska keino koittaa vielä tinkiä. Ja hups, se olikin mennyt kaupaksi tuon yön aikana. Tai sitten myyjä ei halunnut sitä vain myydä enää. Täysin ehkä ja alkuperäiskuntoinen Monkey, rekisteriin olisi saanut vain viemällä konttorille. Nyt jos se olisi rekisterissä niin hinnan eteen saisi laittaa ykkösen eteen. Ei vituta ei. Luotan siihen että joltain vanhalta pariskunnalta saan vielä koijattua pojan vanhan Monkeyn tai PV:n pilkkahinnalla.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pleikkarin peleistä ei ole jäljellä pelikuntoisena ja ohjekirjat tallessa kuin kourallinen. Parhaimmillaan niitä on ollut useita satoja, harvinaisuuksiakin. VMP.
Tähän voi kyllä samaistua, tosin ps2:n osalta. Ohjekirjoja on useampia kateissa ja levyissä naarmuja. Osa tietenkin johtuu kavereistakin jotka on huonosti myöskin käsitelleet levyjä.

Luotan siihen että joltain vanhalta pariskunnalta saan vielä koijattua pojan vanhan Monkeyn tai PV:n pilkkahinnalla.
Itse oon taas tehnyt elämäni ehkä parhaimman kaupan siinä että ostin suhtkoht alkuperäiskuntoisen Suzuki PV:n n. 500e hinnalla. Vertailun vuoksi, toinen mokoma tuli ostettua 50e kalliimmalla ja se menee/meni kastiin "ruoska". Saas nähdä onko parinkymmenen vuoden päästä Gilerat yms nykyajan krossimalliset pyörät sellaisia joita porukka haluaa hamstrata omaan autotalliinsa mopovuosista muistoksi...

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Saas nähdä onko parinkymmenen vuoden päästä Gilerat yms nykyajan krossimalliset pyörät sellaisia joita porukka haluaa hamstrata omaan autotalliinsa mopovuosista muistoksi...
Itselläni on oma Derbi vielä jossain varaston uumenissa tallessa. En jaksa kuitenkaan uskoa että nuo 2000-luvun endurot koskaan nostavat arvoaan. Niitä kun pukataan jatkuvasti uusia vastaavia liikenteeseen.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä mulla oikein mitään tiettyä tavaraa ole mielessä. Muutenkaan mä en tykkää keräillä romua. Pari mieluisinta pikkuautoa olisi kyllä ollut kiva säilyttää. Ne serkulta saadut jenkkiautot. Ja futisjengin verkkatakkia jostain aivan junnuista kanssa joskus mietin. Nyt mulla ei ole paljoa mitään lapsuudesta. Muistotkin on kohta mennyt.

Jännää muuten että niin moni jatkoaikalainen puhuu Aku Ankoista ja jotkut jopa aikuisenakin lukee niitä. Vielä enemmän ihmetyttää toi kun niin moni on pelannut Commodorella ja muillakin vastaavilla. Ei kait ala-asteella ollut kuin pari niitä sellaista tyyppiä. Nintendot ja pleikkarit oli sitten myöhemmin vähän useammalla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jännää muuten että niin moni jatkoaikalainen puhuu Aku Ankoista ja jotkut jopa aikuisenakin lukee niitä.

Bustereiden seasta löytyy paljon myös rehellisiä paperiankkoja, mutta kovalevyltä kaikki vuosilta 1951-2014 pdf:na. Ruudulta ei ole niin hyvä lukea, mutta ainakin on säästetty. Myös kaikki Asterixit ovat tuossa. Aina kannattaa säästää.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä tulee mieleen kun joskus aikoinaan meni amiga 500 rikki miekka ja kypärä ajalla, jäljelle jäi sitten pelit, joita oli iso kotelollinen irrallisia levyjä ja sitten monta kassia pelejä oteloineen, aika paljon juurikin näistä taidettiin itse kuoret ja manuaalit heittää roskiin ja säilöä laatikossa joten pikkuhiljaa arvoa ainakin harvinaisimmilla alkaa olemaan. Oli sitten jokunen vuosi sitten vanhemmat antaneet ne pelit jollekin tutulle joka oli ostanut kirpparilta amigan, olisiko vielä käynyt niin että oli eri amiga ja pelit joutuneet johonkin kierrätykseen. Joukossa kuitenkin oli esimerkiksi Indiana jones ohjeineen päivineen, kuitenkin tuollakin arvo on varmaan sen +30 euroa ja hyvällä tuurilla oikeaan aikaan varmaan aika paljon enemmänkin, uusia leffojakin kun taitaa olla julkaisussa vielä joku päivä.

Onneksi ei nyt tämän isompaa, mutta jäi harmittamaan silti, amiga välineiden kohtalo, onneksi ei sentään mitän nintendo kamaa ollut, se voisi harmittaa jos muisteelee että olisi iso kasa pelejä ollut ja jotain Gimmickiä ja mega maneja joukossa :)

Myös Pokemon kortit on kaapeista vanhemmilta hävinnyt, roskiin tai parempaan paikkaan, ei kai noilla nykypäivänäkään ihan älytön arvo, mutta yksittäisillä kortella voi olla useita euroja kuitenkin ja kun kuitenkin muutamasta kansiosta puhutaan niin kyllähän niistä jokunen euroa varmaan kirpparilla pienemmissä erissä ym.. saisi, mutta oma veikkaus että pokemon buumi nousee jossain kohti nykyistä isommaksi uudestaan ja korttien arvo samalla, vanhojen varsinkin tulee olemaan iso. Toki näitä taisi joka pojalla jossain kohti olla, mutta aika paljon mennyt varmaan roskiinkin.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Välillä sitä tajuaa, kuinka vanha on. Viimeisimpänä, kun lukee täältä jengillä olleen jotain fuckin' Pokemon-kortteja.

Itse aiheesta, itselläni oli 80-luvulla uutena ostettu Honda Monkey, jota ei olisi ikimaailmassa pitänyt myydä. Ostin tilalle sellaisen kusisen keltaisen Suzuki-Soliferin enduromopon, joka oli aivan paska. Joku mielenhäiriö tuli, että ei muka mankilla kehtaa ajaa polvet suussa.

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Itse aiheesta, itselläni oli 80-luvulla uutena ostettu Honda Monkey, jota ei olisi ikimaailmassa pitänyt myydä. Ostin tilalle sellaisen kusisen keltaisen Suzuki-Soliferin enduromopon, joka oli aivan paska. Joku mielenhäiriö tuli, että ei muka mankilla kehtaa ajaa polvet suussa.

Itselläni oli tuollainen käytettynä ostettu keltainen Suzuki-Solifer enduro. Olin silloin vähemmistössä koska kaikilla oli PV:t. Ihan ok mopo. Ajelin sillä pari vuotta ja sitten kyllästyin kun kaikki vaatteet haisivat pakokaasulle. Möin pois. Tätä en ole hirveästi katunut, mutta olisihan se kiva jos omistaisi mopon. Se oli vain vähän pommi. Takapyöräkin lieppasi puolelta toiselle.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Töissä pari kaveria on höyrähtänyt kaikenlaisen vanhemman lätkärekvisiitan keräilyyn ja maksavat niistä kohtalaisia hintoja. Mieleen tulee ainakin kaksi täydellistä keräilykuvakirjaa SM-liigasta jostain 70-80 - luvuilta, jotka olen onnistunut hävittämään vuosien saatossa. Hävinnyt on myös logolla varustettu Palloseuran maalilaulusinglelevy (toisella puolella kiekko- ja toisella futisbiisi). Kaveri osti viikko sitten saman tuotteen netistä 50€:lla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy