Scorpions – The One and Only!

  • 27 706
  • 140

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Dougie KillMore
Voi olla, että ton levyn biisit tiputetaan ekojen joukossa jos ja kun pitää karsia. Tämä on sääli, sillä levyllä on muutamia loistaviakin kappaleita...tosin niiden vastapainona myös surkeita kökköjä, todella epätasainen levy.

Joskus aikoinaan lukemastani Meinen haastattelusta jäi mieleen kommentti, että levy tehtiin alusta loppuun 2kuukaudessa. Ja sen kyllä huomaa. Levyn huiput ovat Alien Nation,No Pain No Gain, Under The Same Sun ja "bonus" Destin.Loput on aikamoista kuraa. Under The Same Sun oli mukana Acoustica DVD:llä. Ja Live Bitesillä oli myös muutama biisi Face The Heatilta. Taitaa olla nykään aika hiljaista tämän levyn kanssa setti listoja tehdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
MetalMac, siinä kyllä täytyy olla eri mieltä, että tuon levyn huippukohta on mielestäni bonusraita Daddy's girl, yksi äijien parhaita ballaeita (ja se on paljon sanottu!). Destin on myös kaunis, samoin Lonely nights.

Rankemmista biiseistä minua eniten puhuttelee Unholy alliance, siinä kappaleessa skorpioni pistää oikein kunnolla!
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
No nää on näitä makuasioita :) Ei ole oikein ikinä Face The Heat uponnut näitä muutamaa aiemmin mainittua biisiä lukuunottamatta. Sen sijaan itse kuuntelin tänään päivällä pitkästä aika Pure Instinct albumia. Wild Child nappasi heti kättelyssä. Mikä biisi! Mietin vain että miten voi olla mahdollista, että en ole kuuntellut levyä vuosiin. Koko levy onkin täynnä hyviä biisejä, näistä mainittakoon mm. Soul Behind The Face. Myös slovari Does Anyone Know kuulosti pitkästä aikaa hienolta kappaleelta. Itseäni hieman harmittaa,että aiemmin mainitulla sweden rockin setlistillä ei ollut ainuttakaan kappaletta Pure Insticiltä.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Pure Instinct jäi kyllä mieleen hirveänä kökkönä, en tosin enää oikein musita mikä siinä pyki. Ehkä olisi uudestaan-kuuntelun paikka? Ne kaksi levyn lopussa ollutta balladia olivat sävellyksinä mielestäni parhaimpia, vaikka You and I:ssa sanoitusten lapsellisuus sai mussa aikaan vääntelehtimstä.

Crazy world on edelleen viimeisin kokonaisuutena loistava levy.....14 years....
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pieni pettymys tuo uusi Scorpions levy, aika tasapaksua. Mutta kyllä tuo Klausin ääni toimii yhä. Kaivelin tuossa vanhoja settilistoja varaston laatikoista ja silmiin sattui Scorpions ja Helsingin jäähalli 91, eli nämä kuultiin 21.1 1991, se oli kylmä maanantai päivä. Lämppärinä Winger, nuo tukkahevin lähettiläät.

SCORPIONS JÄÄHALLI 21.1-1991

1. TEASE ME PLASE ME
2. LUST OR LOVE
3. BAD BOYS RUNNING WILD
4. MAKE IT REAL
5. HIT BETWEEN THE EYES
6. THE ZOO
7. WIND OF CHANGE
8. CAN'T EXPLAIN
9. DON'T BELIVE HER
10. RYHTMN OF LOVE
11. CRAZY WORLD
12. COAST TO COAST
13. BLACKOUT
14. DYNAMITE
15. HOLIDAY
---------------------------
16. BIG CITY NIGHTS
17. STILL LOVING YOU
18. ROCK YOU LIKE HURRICANE

Tämä oli siis Crazy World kiertue, itselleni jäänyt mieleen etenkin nuo encore kipaleet silloin jäähalli rokkasi P-LE!!. Ja jäähalli oli muuten loppuunmyyty. Miulle viimeisin kolahtanut Scorpions levy on tuo 93/94 tullut Face the heat.

PS. Tänään kuulin kaverin autossa biisin Edge of time(?) kuulosti ehkä joltain 90-luvun jälkipuoliskon kipaleelta, mahtaako olla miltä levyltä? Jäi soimaan päähän salakavalasti..
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Viestin lähetti jesse72
Pieni pettymys tuo uusi Scorpions levy, aika tasapaksua.

Minusta taas tuo on oikein hyvä albumi... Siinä on sitä vanhaa kunnon skorppari-meininkiä!!! Tasapaksu ehkä siinä mielessä, että oikeastaan kaikki biisit on hyviä... ; )

Ja jäähalli oli muuten loppuunmyyty.

Niinpä. Oi niitä aikoja... Tällä kertaa ei taida jäähalli tulla loppuunmyydyksi, valitettavasti! Tuurin keikka verottanee aika lailla... Mutta tämähän ei meikäläisen menoa haittaa! Täytynee rokata muidenkin edestä! =)

PS. Niin ja se Edge Of Time on muuten sinkku, joka julkaistiin vuonna 1997.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulossa ollaan Keikalle. Toivottavasti halli on mahdollisimman täynnä.

Itse olen nähnyt Scorpionsin kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran taisi olla -99 Nummirockissa ja toisen kerran Korsossa viime kesänä, jonne painelin pienessä krapulassa kaverin häiden jälkeen. Menin juuri ennen kuin aloittivat ja lähdin heti keikan jälkeen. Ei paljoa Hanoi Rocksit sen jälkeen kiinnostanu, enkä ollut ainoa, joka Scorpionsin jälkeen poistui paikalta. Tuo Nummirockin keikka on jäänyt mieleeni kyllä yhtenä parhaista keikoista ikinä.

Oma suosikkini live keikalla on kylläkin Coast to Coast, joka on loistava instrumentaali. Meinekin käy kaapimassa kitaran kainaloonsa ja sitten soitellaankin komeasti rivissä.

PS. Tuolta Korson keikalla olin eturivissä digikameran kanssa ja otin kyllä sellaisia otoksia bändistä, että niitä kelpaisi kyllä esitellä. Sääli, kun ei ole omia nettisivuja, joille voisin näitä laittaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jesse72
PS. Tänään kuulin kaverin autossa biisin Edge of time(?) kuulosti ehkä joltain 90-luvun jälkipuoliskon kipaleelta, mahtaako olla miltä levyltä? Jäi soimaan päähän salakavalasti..
Tuo Edge of Time ilmestyi ilmeisesti alun perin vuoden 1995 livelätyllä Live Bites (1988-1995), jossa oli muutama ennenjulkaisematon biisi.
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Lawless
Tuo Edge of Time ilmestyi ilmeisesti alun perin vuoden 1995 livelätyllä Live Bites (1988-1995), jossa oli muutama ennenjulkaisematon biisi.

kyllä, ja se oli ainoastaan Euroopan versiossa (vai oliko Amerikan? en ole varma, jommassakummassa kuitenkin pelkästään).
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Hurrikaani_89
kyllä, ja se oli ainoastaan Euroopan versiossa (vai oliko Amerikan? en ole varma, jommassakummassa kuitenkin pelkästään).

Ilmeisesti Amerikan, koska meikäläisen Anttilasta ostamassa Live Bitesissä ei ole sitä kappaletta. Tällä levyllä bonuksia on "Heroes Don't Cy ja "White Dove".
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti MetalMac
Ilmeisesti Amerikan, koska meikäläisen Anttilasta ostamassa Live Bitesissä ei ole sitä kappaletta. Tällä levyllä bonuksia on "Heroes Don't Cy ja "White Dove".

joo, eli amerikan versiossa on nuo biisit + Edge Of Time. Vähän niin kuin Unbreakablella oli japanin versiossa muutama muu biisi.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Live Bitesistä en tiedä, mutta mulla Edge of Time löytyy ainakin Deadly Sting-kokoelmalta, joka muistaakseni julkaistiin 1995. Ja siis studioversio, ei live. Powerballadi perinteisimmillään, ei mikään Skorpioonien huippukohta, muttei mikään täysin täytebiisikään..
 

Crowned

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kibe#9
Mitäs kappaleita ne soitti miljoona rockissa? Ois kiva tietää, kun tänään meen kattoo niitä Nordikselle.

Minulle ainakin suosikkieni settilista saa tulla täydellisenä yllätyksenä.

Tänään! ROCK YOU LIKE A HURRICANE!
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Keikalla tuli oltua. Hiton hyvä se oli, siis sen mittapuun mukaan jolla minä arvioin keikat.
Jampat vetivät kunnolla setin, eivätkä olleet rahastusmielessä liikkeellä.
Näyttivät tyytyväisiltä keikan jälkeen, yleisö oli hyvin mukana.

Tuo Kottakin soolo oli jotain aivan uskomatonta...
 

Hack

Jäsen
Oli kyllä mahtava keikka! Itse pääsin eturiviin! Tähän voisi nyt lainata Lapinlahden lintujen biisiä: Sedät jaksaa heilua! Ääni meni, mutta menkööt...
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mitäs mieltä porukka on tästä uudesta siglestä Miracle? Ilmestyi tuossa joulun teinoilla... Itse en ole kuulllut kappaletta kokonaan, mutta lyhyen pätkän perusteella vaikuttaa oikein kelpo biisiltä.

Bändi julkaisee uuden albumin jo tulevana syksynä! Enemmän infoa TÄÄLTÄ niille jotka osaavat saksaa...
Unbreakable-albumi oli kuulemma vain testi, miten yhteistyö toimii BMG:n kanssa... Siis testi! Huh, huh... Mitä voimmekaan odottaa tältä tulevalta albumilta... Itse ainakin odotan teosta innolla ja se täytyy heti saada kokoelmiini! Uusi Dvd ilmestynee maaliskuussa.

Edit: Korjattu kevät syksyksi...
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kiva, että nämä vanhat hard rock -yhtyeet ovat vielä kehissä. Viime vuonna tuli nähtyä sekä Scorpions että Europe. Molemmat keikat olivat aika hyviä.

hmm...jonakin vuonna voisi suunnata tuonne Sweden Rock Festivaliin, tosin liput taitavat olla aika kalliita.

Viestin lähetti -BR-
Bändi julkaisee uusden albumin jo tulevana keväänä!
Sen verran korjausta, että albumi julkaistaan syksyllä (im Herbst).
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tota Vaasan keikkaa vois harkita, kun on kesälomakin todennäköisesti sillon.

Viestin lähetti Lawless
Sen verran korjausta, että albumi julkaistaan syksyllä (im Herbst).

Ohops! No, lukion saksan tunnit olikin vaan "täyteaineena"... ; )
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Olikos kukaan katsomassa Vaasan Rockperry-festareilla bändiä?

Itsellä oli suunnitelmissa mennä keikalle, kun olin lomareissulla sillä puolen Suomea, mutta eipä sitten mennyt. Hyvänä (teko)syynä oli mm. koirien majoitus. Olisi se kait helpostikin järjestynyt, mutta eipä tullut soiteltua hotelleihin ja eikä sitä mielellään vieraisiin paikkoihin karvaturreja yksin jätä...

Siis antakaahan paikalla olleet kommentteja keikasta!
 

Hack

Jäsen
-BR- kirjoitti:
Olikos kukaan katsomassa Vaasan Rockperry-festareilla bändiä?

Itsellä oli suunnitelmissa mennä keikalle, kun olin lomareissulla sillä puolen Suomea, mutta eipä sitten mennyt. Hyvänä (teko)syynä oli mm. koirien majoitus. Olisi se kait helpostikin järjestynyt, mutta eipä tullut soiteltua hotelleihin ja eikä sitä mielellään vieraisiin paikkoihin karvaturreja yksin jätä...

Siis antakaahan paikalla olleet kommentteja keikasta!

Minä olin. Keikka oli minun mielestä parempi kuin Tuurissa. Settilista oli melkein sama kuin Tuurissa, paitsi We'll Burn The Sky (mielestäni scorpionsin paras biisi), Remember The Good Times, Through My Eyes ja Blood Too Hot puuttuivat ja tilalla olivat Make It Real, Hit Between The Eyes ja Always Somewhere. Tällä kertaa yleisön huudatusta oli paljon enemmän, melkeinpä jokaisessa biisissä. Yleisö syttyi hyvin, varsinkin tunnettuihin biiseihin, kuten Rock You Like A Hurricane, Big City Nights, Still Loving You tai Wind Of Change. Kokonaisuudessaan keikka oli todella hyvä ja Scorpions soitti liki kaksi tuntia. Yleisöähän paikalla oli hiukan yli 11 000.

biisilista:
New Generation
Love 'em Or Leave ' em
Bad Boys Running Wild
The Zoo
Deep And Dark
Make It Real
Coast To Coast
Always Somewhere
Holiday
Still Loving You
Wind Of Change
Blackout
Tease Me Please Me
Hit Between The Eyes
Big City Nights
Rock You Like A Hurricane
When The Smoke Is Going Down

Biisit eivät siis ole järjestyksessä. Mukana oli myös Kottakille perinteinen rumpusoolo. Tuurissa ollut Jabsin kitarasoolo oli tiputettu pois.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hurrikaani_89 kirjoitti:
Yleisöähän paikalla oli hiukan yli 11 000.

Korjataan nyt vaikka ei ketjun aiheeseen kuulukaan. Yleisöä oli hiukan yli 14 000 festivaalin järjestäjien mukaan. En sitten tiedä kuinka moni noista oli katsomassa keikkaa. Veikkaan että aika moni. Keikka oli hyvä.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Hurrikaani_89 kirjoitti:
Minä olin. Keikka oli minun mielestä parempi kuin Tuurissa. Settilista oli melkein sama kuin Tuurissa, paitsi We'll Burn The Sky (mielestäni scorpionsin paras biisi), Remember The Good Times, Through My Eyes ja Blood Too Hot puuttuivat ja tilalla olivat Make It Real, Hit Between The Eyes ja Always Somewhere. Tällä kertaa yleisön huudatusta oli paljon enemmän, melkeinpä jokaisessa biisissä. Yleisö syttyi hyvin, varsinkin tunnettuihin biiseihin, kuten Rock You Like A Hurricane, Big City Nights, Still Loving You tai Wind Of Change. Kokonaisuudessaan keikka oli todella hyvä ja Scorpions soitti liki kaksi tuntia. Yleisöähän paikalla oli hiukan yli 11 000.

Kuullostaa hyvältä! Vaikka harvoin taitavat bändin keikat olla pettymyksiä. Scorpions on yksi perhaimmista live-esiintyjistä mitä olen nähnyt. Peekules, alkoi taas vähän haamittamaan keikan missaus... ;)

Mukana oli myös Kottakille perinteinen rumpusoolo.

Hienosti Kottak takoi Helsingissäkin. Kottak on mielestäni parempi (ainakin teknisesti) rumpali kuin Rarebell, vaikka toki "Herman the german" kuuluu siihen alkuperäiseen kokoonpanoon. Rarebellillä oli mielestäni hyvin kuluttava tapa soittaa rumpuja. Hän soitti ikään kuin hyppien... Kädet näyttivät todella jäykiltä... Seurasin usein keikalla, videoissa jne. herran soittotyyliä. Mietin, että miten hän voi jaksaa päivästä ja vuodesta toiseen, kun sitä massaakin oli jonkin verran... Noh näyttihän se toimivan ja vajaat 20 vuotta herra takoi... ; )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös