Saunalahden ADSL-liittymä

  • 7 524
  • 51

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Itselläni on ollut Saunalahti ADSL n.3 vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta meni ihan kokonaan ilman pätkimistä, mutta nyt tällä meneillä olevalla vuodella on katkeillu noin. 10 kertaa.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Vaihdoin itse Welhon 525 Saunalahden 2mb yhteyteen. Ja syykin oli selvä, HTV:n säälittävän kallis hinta 49euroa vastaan Saunalahden 44euroa, ja nopeudessa todellakin huomattava ero. Tosin HTV tietääkseni nosti hieman nopeuksia,mutta on edelleen huomattavasti kalliimpi. Saunalahden asiakaspalvelu on kyllä todella surkeaa,mutta alku vaikeuksien jälkeen ei ole ollut mitään asiaa koko asiakaspalveluun. Yhteys ei ole takkuillut, lähes aina saa kaistan täydeltä. Ja extra herkkuna tuplanopeus elokuun loppuun. Minun yhteys aukesi jopa 5 päivää ilmoitettua aiemmin. Toistaiseksi olen ollut todella tyytyväinen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti MetalMac
Vaihdoin itse Welhon 525 Saunalahden 2mb yhteyteen. Ja syykin oli selvä, HTV:n säälittävän kallis hinta 49euroa vastaan Saunalahden 44euroa, ja nopeudessa todellakin huomattava ero. Tosin HTV tietääkseni nosti hieman nopeuksia,mutta on edelleen huomattavasti kalliimpi.

HTV tuplasi imutusnopeuden ja lisäsi uppimisnopeutta. Oma entinen Welho 525:eni on nykyisin 1Mbit/300Kbit nopeudeltaan. Liian hidas (näillä hinnoilla) omiin tarpeisiini enivei, joten vaihtoon menee. Ottaisin Saunalahden 8/1-megaisen letkun samantien jos sen saisi, mutta asun yhdellä SaunaVerkon sinänsä pienistä katvealueista, enkä sitä vielä ainakaan saa. Joten eipä saa Saunalahti-Jippii-Saunalahtikaan rahojani...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On se kivaa kun kaverit, jotka on tilannut 5 päivää minun jälkeen yhteyden saavat yhteytensä auki etuajassa...Täällä päin ollaan pari päivää myöhässä. No ei siinä mitään, ei minulla sitä modeemia olisi varaa ollut ostaakaan kuin vasta eilen.

Tänään pitää suunnata verkkokauppaan.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kirjoittelinkin jo aiheesta toiseen ketjuun, mutta sopinee tännekin.

Minulla on ollut Saunalahden ADSL nyt reilu puoli vuotta ja pienintäkään ongelmaa ei ole missään vaiheessa ollut. Asiakaspalvelusta ei ole kokemuksia, kun sinne ei ole tarvinnut soitella. Lisäksi edulliseen 30 egen kuukausihintaan (512/512) sisältyy 20 ilmaista tekstiviestiä ja samaan rahaan saa myös hinnoiltaan kohtuullisen GSM-liittymän ilman kuukausimaksuja.

Näin siis Turussa Saunaverkon alueella. Itselläni meni paikallinen Auria boikottiin Soneran myötä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saunalahti sitten vain lakkasi toimimasta ja vikaa ei tietenkään löydy mistään.

On se vaan uskomaton firma.
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Onko kenelläkään tietoa kauan kestää, kun nostaa Saunalahden liittymän nopeutta nostin 1MB-->8MB? Sivuilta en löytänyt tietoa. Eipä kai se ainakaan kuukautta kestä?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti pernaveikko
Saunalahti sitten vain lakkasi toimimasta ja vikaa ei tietenkään löydy mistään.

On se vaan uskomaton firma.

Mutq se vaan on niin halpa ja kaikki isp:n hyvyyttä kuvailevat adjektiivit tähän. Ja niillä rahoilla mitä maksat ei ainakaan osteta Saksasta ilmaa!!1!
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivitetään tilanne Saunalahden ADSL-liittymän suhteen eli kysyisin kokemuksia? 512/512 yhteys näyttää lähtevän 30 eekin kuukausihintaan, joten hiukan ajattelin että pitäiskö nykyinen vastaava nopeuksinen Elisa vaihtaa moiseen. Toisaalta Saunalahdella näyttää olevan 1 M/768 yhteys, joka kustantaa 36 eekkiä. Tuokin olisi halvempi kun nykyinen Elisa.

Ainoa mikä tässä mietityttää on juuri tuo Saunalahden toimivuus/toimimattomuus. Itsellä Elisa on kyllä toiminut kiitettävästi. Asiakaspalvelusta ei kaiketi voida puhua sauniksen kohdalla, mutta jos kaikki pelaa, niin tarvinneeko tuota.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ojo
Asiakaspalvelusta ei kaiketi voida puhua sauniksen kohdalla, mutta jos kaikki pelaa, niin tarvinneeko tuota.
JOS kaikki pelaa, niin ei todellakaan tarvitse. Siinä on kuitenkin se sana JOS! Itse en lähtisi toimivaa yhteyttä vaihtamaan mihinkään pienen säästön takia.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ojo

Ainoa mikä tässä mietityttää on juuri tuo Saunalahden toimivuus/toimimattomuus. Itsellä Elisa on kyllä toiminut kiitettävästi. Asiakaspalvelusta ei kaiketi voida puhua sauniksen kohdalla, mutta jos kaikki pelaa, niin tarvinneeko tuota.

Kohta on ollut Saunalahti pari kuukautta, eikä tuona aikana ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalveluun olen soittanut pari kertaa kyselläkseni tyhmiä, ekalla kerralla jonotusaika n. 3 min, toisella 5-10 min.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Pleksi(t)
Kohta on ollut Saunalahti pari kuukautta, eikä tuona aikana ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalveluun olen soittanut pari kertaa kyselläkseni tyhmiä, ekalla kerralla jonotusaika n. 3 min, toisella 5-10 min.
Tuoltahan nuo statistiikat näkyy.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti KIME 44

Saunalahden ADSL liittymä on aivan täysi susi!! Mulla on ollu liittymä vähän yli vuoden ja se ei todellakaan toimi kunnolla. Liittymä on toki nopea ja halpa mutta kun se ei vaan toimi. Liittymä katkeilee n. 30 sekunnin - 2 tunnin välein. Eli tarkoittaa sitä että se menettää yhteyden serveriinsä ja yhteys katkeaa, sen jälkeen mulla menee n. 4 minuuttia että yhteyden saa takas. Välillä se katkeaa monta kertaa aina kun se on ollu pari minuuttia päällä. Olen soittanut monta kertaa tuon n. vuoden aikana help deskiin ja aina ne on mukamas käynyt korjaamassa liittymää. Koskaan se ei ole sen jälkeen alkanut toimimaan sen paremmin.
Tämä ylläoleva viesti on kirjoitettu yli vuosi sitten. Vielä viime kuussa minulla oli Saunalahden ADSL-liittymä ja tunnistan kaikki nuo samat onglemat. En voi suositella tuota liittymää enään kenellekkään. Olihan se halpa, 100 megaa sähköpostitilaa jne, mutta yhteys ei tosiaankaan pelannut. Erikoista on myös se, että minun Saunalahden liittymä oli mallia 1/512, nykyinen Elisan liittymä on 512/512 ja jotenkin se tuntuu nopeammalta, mutta ennenkaikkea toimii ilman ongelmia.
 

Akseli

Jäsen
Itsellä on tämä nyt ollut tässä. Kuukausi sitten oli ongelmia, en päässyt sisään ja ilmoittelinkin siitä sitten vikailmoituksiin, seuraavana aamuna seisoi jo äijä ovella ja kyseli lähempiä tietoja. Ei oikein paljastunut heti vikaa, joten sovittiin että lähettää erikoismiehet tarkistamaan kaapelia. Parin päivän päästä tuli tekstiviesti että vika on korjattu ja homma on toiminut sen jälkeen mallikkaasti.
Täytyy myöntää että olin positiivisesti yllättynyt palvelun nopeudesta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
12/1 Mbit/s

saunalahti.fi
Saunalahti tuo markkinoille ensimmäisenä operaattorina
Suomessa yli 10 Mbit/s:n ADSL-laajakaistayhteyden. Jopa 12/1
Mbit/s nopeudella toimiva ADSL2 Full Rate -liittymä perustuu
uuteen ADSL2-tekniikkaan. ADSL2-yhteydet ovat heti saatavilla
koko Saunalahden oman ADSL-runkoverkon eli SaunaVerkon
alueella pääkaupunkiseudulla ja Turussa.

Uuden ADSL2 Full Rate -nopeusvaihtoehdon hinta on 69 euroa
kuukaudessa ja liittymän avaus on ilmainen 31.10. asti. Liittymä
vaatii ADSL2-yhteensopivan päätelaitteen, joita on saatavissa
useilta eri laitetoimittajalta.
Täällä ilmoitus.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Joo saunislahti vaan nostaa download nopeutta ja ei älyä, että suurinta osaa ostajista kiinnostaisi enemmän upload nopeuden nosto.
Se kyllä voi vaatia jo linjaan vähän korjauksia, mutta jossain vaiheessa ne on kuitenkin edessä.

Minä en maksas 12MB downista senttiäkään nykystä yhteyttäni enempää, jos upload on vaan 1MB luokkaa. Se eri riitä nettipelien hostaamiseen, joka olisi minulla huomattavan tärkeä ominaisuus.
Tosin jostain muistan kuulleeni, että tuon adsl2:sen upload maksimi ois 4MB, että saas nähä nouseeko uppi vielä lähiaikoina.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti repe_joke
jos upload on vaan 1MB luokkaa. Se eri riitä nettipelien hostaamiseen, joka olisi minulla huomattavan tärkeä ominaisuus.

Tuota, mitähän nettipeliä mahdat pelata jos tuo ei riitä?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Iceman
Tuota, mitähän nettipeliä mahdat pelata jos tuo ei riitä?
En ole repe_joke, mutta kyse oli hostaamisesta, eikä pelkästä pelaamisesta. Megan kaista on liian kapea esimerkiksi useamman pelaajan counter-strike serverin hostaamiseen. Aikoinaan yritin hostata vanhalla 512/512 linjallani Day of Defeatia ja noin viidennen pelaajan kohdalla kaikkien pingit pompsahtivat taivaisiin.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Hiili
kyse oli hostaamisesta, eikä pelkästä pelaamisesta

Totta. hostaamiseen ei riitä minkään operaattorin peruskamat, niinkuin järkevää onkin. Eli kolehti ja sitten joku operaattori hoitamaan omaa servuu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Iceman
Tuota, mitähän nettipeliä mahdat pelata jos tuo ei riitä?

No minulla on semmonen peli kun F1 Challenge aika lähellä sydäntä tällä hetkellä. Peliin ei ole rakennettu sisään sitä serveri juttua, että vois laittaa jonkun firman huoleks hostaamisen.
Jotenka pakko hostata itse, kun on liiga peliin pystyssä.
Kaverilla on 512 uppi tällä hetkellä ja se kestää huimat 8 kuskia radalla, niin että ei ole lagia ollenkaan. 10:llä kuskilla lagia esiintyy silloin tällöin ja enemmällä jatkuvaan.

Peliä kun on pelannut silleen, että 20 autoa radalla, niin ymmärrettävistä syistä se 8 autoa ei tunnu kovin hyvältä tällä hetkellä.
Tietenkin voisi pyytää myös ea:lta parempaa nettikoodia peliin, mutta luulen tämän upload kaista nostamisen olevan huomattavasti nopeampi tapa saada lisää autoja radalle.
Ja jos joku miettii millaisen kaistan 20 autoa tarviaa, niin se on 10/10 ja silloinkin voi esiintyä lagia, kerta tuossa pelissä menee kaistan kulutus ihan oudosti ylöspäin porukan paljouden mukana.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti repe_joke
No minulla on semmonen peli kun F1 Challenge aika lähellä sydäntä tällä hetkellä.

OK, aika rajusti ottaa kaistaa sitten... oletko mitannut paljon uppikaistan käyttö on kun pelaat jonkun muun hostaamalla serverillä / hostaat itse yhdelle clientille?

Kyllähän noita operaattoreita löytyy joiden servereille saa aika vapaat kädet eli sinne voisi asentaa ko. pelin ja etähallinnan kautta hostata. Itse pelailen aktiivisesti klaanissa Enemy Terrritorya ja meidän poppoolla on vuokralla 100MB linjalla varustettu serveri, 32 kaveria pystyy pelaamaan ilman merkittävää lagia... mutta kaistankulutus lienee paljon pienempi kuin F1 Challengessa.
 

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Itsellä ollut Full rate (8/1) parisen kuukautta. Aluksi en saanut mitenkään toimimaan ja asiakaspalvelussa neuvoivat ystävällisesti, jopa soittivat takaisin kännykkääni!
Hommaa ei kuitenkaan heti saatu hoidettua, joten homma piti korjata kolmen arkipäivän viiveellä - joskin positiivisena yllätyksenä taisivat soitella heti seuraavana päivänä.

Toisen kerran soitin asiakaspalveluun kun en halunnut maksaa kolmesta päivästä jolloin netti ei toiminut (en omistanut adsl boksia ensimmäisenä päivänä) ja taisin saada siitä kuuden päivän korvaukset.

Hyvin on netti toiminut alkukankeuden jälkeen, eikä mitään valittamista. Asiakaspalvelun kohdalla lienee käynyt hyvä onni, kun olen saanut miellyttävää palvelua, kahteen kertaan :)

Ei valittamista, ainakaan vielä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Kenu
Hyvin on netti toiminut alkukankeuden jälkeen, eikä mitään
valittamista. Asiakaspalvelun kohdalla lienee käynyt hyvä onni,
kun olen saanut miellyttävää palvelua, kahteen kertaan :)

Ei valittamista, ainakaan vielä.
Itsekin olen saanut aina hyvää asiakaspalvelua Sanalahdelta,
jonottaminen sinne tosin kestää päivällä kauan, mutta kun
soittaa illalla niin pääsee läpi.

Täälläkään ei valittamista, vielä.
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsehän tilasin vvo:n kämppään Saunalahden liittymän ja sain sen eilen toimimaan, tosin piti olla tiiviisti yhteydessä asiakastukeen. Saapahan nähdä miten alkaa toimimaan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Herra47
Itsehän tilasin vvo:n kämppään Saunalahden liittymän ja sain sen eilen toimimaan, tosin piti olla tiiviisti yhteydessä asiakastukeen. Saapahan nähdä miten alkaa toimimaan.

Minulla on ollut VVO:n tarjoama Saunalahden kiinteistöliittymä elokuun alusta asti. Asennus onnistui ihan ok, kertaakaan ei ole asiakaspalveluun tarvinnut soitaa.

Alussa yhteys pätki _koko_ ajan. Sitten tuli isännöitsijältä kirje, että onko samoja ongelmia muillakin taloyhtiössä, meilasin sille, että kyllähän noita löytyy ja vajaan viikon jälkeen alkoi taas kaikki toimimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös