Niin, itsehän kirjoitin vain, että Niinistö ei ollut normaali. Hän oli nimenomaan hyvin vakava, ehkä tosiaan jopa tyrmistynyt ja varmasti todella pettynyt.
Kyllä. Olemme varmasti hyvin samoilla linjoilla olleet koko ajan. Lainasin oikeastaan viestiäsi lähinnä siksi, että se oli viimeisin aiheesta ja helpoiten muutenkin siteerattavissa. En siksi, että olisimme eri mieltä.
Kukaan ei varmasti ollut normaali, kun ajatkin olivat epänormaalit. Parhaana osoituksena ehkä se, että Erkki Tuomiojakin äänesti NATO:n puolesta.
Itse näen housuun paskomisen tarkoittavan sisältävän sen, että on kyvytön toimimaan. Tätähän ei tapahtunut. En siis näe Niinistön toiminassa mitään viitteitä housuun paskomiseen. Etenkin kun siellä on ollut taatusti valmisteluja jo alla jos jotain tällaistä sattuu. Eihän se Venäjän hyökkäys ollut mikään täysin yllättävä ja yhtäkkinen tapahtuma.
Jep. Sitähän tuo tarkoittaa arkikielessä. Itse esitin lähinnä lievää kritiikkiä tuota metaforaa vastaan. Mutta ehkä tämä riittää tästä luonnontuotteesta.
Niinistö oli tuossa kohtaa yhtä aikaa sekä tyrmistynyt ja inhimillinen kansalainen että kylmäpäisesti toimiva poliitikko. Niin kuin suuret valtiomiehet tuppaavat olemaan. Olen sitä mieltä, että tuossa hetkessä hän jää historiaan yhtenä parhaista presidenteistämme, joskin harva edeltäjä on edes joutunut noin kovaan paikkaan.
No, tarkemmin kun ajattelee, niin määrällisesti suurin osa varmasti on, mutta Paasikiven jälkeisistä taas ei. Kekkonenkaan ei välttämättä ihan tuollaiseen joutunut.