Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 467 482
  • 15 388

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei tietenkään kun RTK kuittaa vajeen. Ja olen kateellinen, kyllä, ettei Ässillä ole vastaavaa lypsylehmää.

Kerropa nyt mullekin, minkä RTK kuittaa? Kyllä se on Raumalaiskiekkoilun tuki ry, joka kuittaa ja omistaa koko konsernin. Vai tuliko yllätyksenä? Mitä Porilaiskiekkoilun tuki ry tekee sillä aikaa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kerropa nyt mullekin, minkä RTK kuittaa? Kyllä se on Raumalaiskiekkoilun tuki ry, joka kuittaa ja omistaa koko konsernin. Vai tuliko yllätyksenä? Mitä Porilaiskiekkoilun tuki ry tekee sillä aikaa?
Tämä on aina sama laulu. Viestissä oleva sana "kateellinen" kertoo kaiken.
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerropa nyt mullekin, minkä RTK kuittaa? Kyllä se on Raumalaiskiekkoilun tuki ry, joka kuittaa ja omistaa koko konsernin. Vai tuliko yllätyksenä? Mitä Porilaiskiekkoilun tuki ry tekee sillä aikaa?
No oikeammin kirjoitettuna (jännä kun täytyy Lukko-faniakin oikaista):
Contineo Oy kuittaa konserniavustuksella, mikä on luonnollista, sillä RTK ja Contineo saivat alkunsa raumalaisen kiekkoväen ponnistuksista. Contineon 720 osakkeesta 475 omistaa Raumalaiskiekkoilun Tuki ry, 180 Lukko-säätiö ja 65 Rauman Lukko ry. Eli ei Raumalaiskiekkoilun tuki ry omista kuittaajaa kokonaan. Ja toivoisin, että Ässä juniorituki ry tai Jesse Joensuun rahoittama Tulevaisuusrahasto, Pori olisivat olleet tai tulisivat olemaan yhtä fiksuja kuin Raumalla oltiin aikoinaan. Ja ei, Raumalaiskiekkoilun tuki ry ei ole kuittaaja, vaan kuittaajan osaomistaja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsottiinko Porissa tänään CHL:ää? En tiedä onko kukaan muistanut mainita, mutta vinkkinä Kokemäenjoen suiston kiekkojännäreille, että niillä alueilla Euroopassa joissa ei ole CHL:stä joukkueita, on ottelut katsottavissa ilmaiseksi Youtubesta.
 

Suurimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsottiinko Porissa tänään CHL:ää? En tiedä onko kukaan muistanut mainita, mutta vinkkinä Kokemäenjoen suiston kiekkojännäreille, että niillä alueilla Euroopassa joissa ei ole CHL:stä joukkueita, on ottelut katsottavissa ilmaiseksi Youtubesta.
Lähtökohtaisesti miksi oltaisiin katsottu?

En itsekään katsonut, vaikka Lukon pelejä Liigassa tuleekin katseltua silloin tällöin, jos Ässät ei pelaa. Kyllähän tuo CHL ja varsinkin sen runkosarja melko tylsä ajatus on, joten ilman Ässien mukanaoloa ei tule juuri mieleenkään katsoa.
 

Oligopoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Katsottiinko Porissa tänään CHL:ää? En tiedä onko kukaan muistanut mainita, mutta vinkkinä Kokemäenjoen suiston kiekkojännäreille, että niillä alueilla Euroopassa joissa ei ole CHL:stä joukkueita, on ottelut katsottavissa ilmaiseksi Youtubesta.
Raumalaisille juutuubi onkin tuttu mm. mestaruusottelun katsomisesta.

Raumalainen kiekkomestaruus: tarinoissa, pleikkarilla tai Youtubesta. Ei ikinä itse paikan päällä koettuna.

Kuinkas moni tämän ketjun Lukkofaneista on todistanut oman joukkueensa mestaruutta livenä? Itselle ainakin oli selviö että paikan päälle matsiin mennään.

Ps. Tasaisen vauhdin taulukolla seuraavat viisi mestaruutta tulee taas Poriin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Raumalaisille juutuubi onkin tuttu mm. mestaruusottelun katsomisesta.

Raumalainen kiekkomestaruus: tarinoissa, pleikkarilla tai Youtubesta. Ei ikinä itse paikan päällä koettuna.

Kuinkas moni tämän ketjun Lukkofaneista on todistanut oman joukkueensa mestaruutta livenä? Itselle ainakin oli selviö että paikan päälle matsiin mennään.

Ps. Tasaisen vauhdin taulukolla seuraavat viisi mestaruutta tulee taas Poriin.
Uskallan väittää, että suurin osa Ässien kannattajista katsoi mestaruuden ratkaisseen ottelun telkkarista tai teksti tvstä.
Mä katsoin Lukon mestaruuden ratkaisseen pelin telkkarista. Tai oikeammin kännykän ruudulta. Samoin olisin tehnyt vaikka katsomoon olisi päässytkin. Vieraspeli ja iltavuoro töissä. Ei olis ollut vaihtoehtoja. Eli ainakaan mun tilanteessa tuossa ei ollut mitään erikoista ja ihmeellistä. Toki pelin katsoin vielä jälkikäteen telkkarista pariinkin kertaan ja koosteita vieläkin välillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ps. Tasaisen vauhdin taulukolla seuraavat viisi mestaruutta tulee taas Poriin.
Mutta seuraava ei tule Ässille? Tästähän oli hiljattain ketjussa juttuakin. Surullista, mutta ei kovin yllättävää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskallan väittää, että suurin osa Ässien kannattajista katsoi mestaruuden ratkaisseen ottelun telkkarista tai teksti tvstä.
Mä katsoin Lukon mestaruuden ratkaisseen pelin telkkarista. Tai oikeammin kännykän ruudulta. Samoin olisin tehnyt vaikka katsomoon olisi päässytkin. Vieraspeli ja iltavuoro töissä. Ei olis ollut vaihtoehtoja. Eli ainakaan mun tilanteessa tuossa ei ollut mitään erikoista ja ihmeellistä. Toki pelin katsoin vielä jälkikäteen telkkarista pariinkin kertaan ja koosteita vieläkin välillä.
Saako jotain lisäpisteitä, jos katsoi kaikki pudotuspelit paikan päällä Isomäessä 2013 ja Lukon mestataruusvuonna katsoi finaalipelit telkkarista.

Jostain kumman syystä moni meistä katsoo kaikki finaalipelit riippumatta siitä, mitkä joukkueet pelaavat.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Saako jotain lisäpisteitä, jos katsoi kaikki pudotuspelit paikan päällä Isomäessä 2013 ja Lukon mestataruusvuonna katsoi finaalipelit telkkarista.

Jostain kumman syystä moni meistä katsoo kaikki finaalipelit riippumatta siitä, mitkä joukkueet pelaavat.
Totta kai saa. Jos mää saan sit siitä lisäpisteitä, että 2006 olin kattomas Porissa kaikki finaalit vaikka iso osa porilaisista kiukutteli ettei saanut lippuja? Mä sain ilmaseks vaikken edes pyytänyt. Vähän pakotettuna paikan päällä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uskallan väittää, että suurin osa Ässien kannattajista katsoi mestaruuden ratkaisseen ottelun telkkarista tai teksti tvstä.
Mä katsoin Lukon mestaruuden ratkaisseen pelin telkkarista. Tai oikeammin kännykän ruudulta. Samoin olisin tehnyt vaikka katsomoon olisi päässytkin. Vieraspeli ja iltavuoro töissä. Ei olis ollut vaihtoehtoja. Eli ainakaan mun tilanteessa tuossa ei ollut mitään erikoista ja ihmeellistä. Toki pelin katsoin vielä jälkikäteen telkkarista pariinkin kertaan ja koosteita vieläkin välillä.

Minä katsoin vuoden 2013 finaalien viimeisen pelin telkkarista. Lippua en saanut, vaikka kovasti yritin. Silti oli unohtumaton kokemus. Kaikki Tampereen pelit olin katsomassa, koska sinne sai helpommin lippuja. Viides finaali on yhä paras peli katsomossa, minkä olen nähnyt. Savinaisen maali kolmannessa jatkoerässä, ihanaa saatana.

Pointtina vaan se, että mestaruus maistuu erittäin hyvältä oli katsomossa tai kotona.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuinkas moni tämän ketjun Lukkofaneista on todistanut oman joukkueensa mestaruutta livenä?
Ei päässyt katsomaan, kun silloin oli koronapandemia eikä otteluihin otettu yleisöä.

En ole kokenut yhtäkään Suomen maailmanmestaruuttakaan paikan päällä, ei silti harmita.

Ps. Tasaisen vauhdin taulukolla seuraavat viisi mestaruutta tulee taas Poriin.
Tasaisen vauhdin taulukolla Severi Lahtinen tekee tällä kaudella tehot 7+15=22.
 
Viimeksi muokattu:

UJ42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse makasin 2013 ratkaisevan finaalin aikana Säkylän metsässä, marssitauolla muutaman palveluskaverin kanssa. Oltiin pienessä ringissä ja kuunneltiin viimeisen erän viimiset n.10 minuuttia puhelimen kautta radiosta. Toki harmittaa, että en päässyt hallille, mutta oma "tarinani" missä olin kun mestaruus tuli on omalla tavallaan erikoislaatuinen ja koskaan en sitä unohda miltä tuntui lähteä jatkamaan marssia, kun mestaruus oli takataskussa. Sain kuitenkin nauttia tori-juhlasta ja mestaruusviirin nostamisesta ihan paikan päällä.

Urheilujoukkueen kannattamisen suola on siinä, että pääset todistamaan joukkueesi voittoa. On se sitten paikanpäällä, telkkarista tai radiosta. Uskosin, että jokainen meistä haluaisi päästä hallille katsomaan kun oma joukkue voittaa sen mestaruuden. Lukko oli koronan keskeyttävällä kaudella jo matkalla mestaruuteen ja lopulta sai sen sitten vuotta myöhemmin. Vaikka Ässä fanina se ärsyttää omalla tavallaan, niin pystyn myöntämään Lukon sen ansainneen ja olen siitä jopa hieman harmissani, että kannattajia ei paikalla ollut. Urheilun kauneus tulee siitä, kun yleisö elää joukkueensa kanssa. En vie Lukon mestaruudelta arvoa pois niin sanotulla "korona" kaudella, vaan enemmänkin olen sitä mieltä, että Raumalla olisi ansaittu juhlia mestaruutta ihan katsomossakin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä katoin 2013 finaalipelit mun rakkaiden patafani-ystävieni kanssa ja ihan tunteella Ässien puolella olin. Toki mestaruuden ratkettua Ässille tuli sellainen olo, et "ei vittu, kauankohan tästä joutuu kuulemaan"?
Itse olin puolestani 2006 finaaleissa vahvasti Ässien puolella (nuorena pitää kokeilla kaikenlaista). 2013 saikin muistaakseni käden ulottuvilla ollut materia pientä osumaa ku teksti-tv:stä luin "ilouutiset".
 
Itse olin katsomassa 2013 Ässien playoffpelejä muutamaan otteeseen Raumalla Bar Maffissa. Silloin tuli useampikin raumalainen juttelemaan ja toivoivat, että Ässät menee päätyyn saakka. Ei paskempaa porukkaa suipoiksi ;-)
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Siel on Jäägone podii saatu hyvä vieras, JJ, hyvä Raum!
Pelaajana en osaa Jesseä arvostaa mutta olihan tuolla ihan hyvää juttua noin niinkuin off ice. On ainakin rehellinen ja suorasanainen tyyppi.
Itse podcastista sanoisin, että Honkaheimolla on ihan hyviä tarinoita mutta jotenkin tuo Risto Leino ei toimi tuossa konseptissa ollenkaan. Selostajana eliittiä mutta ei tuota podia tarvi samalla äänenpainolla vetää. Tulee semisti ”mertaranta”-fiilis, kun kuuntelee.
Ja ne mainokset. Voi saatana:D
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Pelaajana en osaa Jesseä arvostaa mutta olihan tuolla ihan hyvää juttua noin niinkuin off ice. On ainakin rehellinen ja suorasanainen tyyppi.
Itse podcastista sanoisin, että Honkaheimolla on ihan hyviä tarinoita mutta jotenkin tuo Risto Leino ei toimi tuossa konseptissa ollenkaan. Selostajana eliittiä mutta ei tuota podia tarvi samalla äänenpainolla vetää. Tulee semisti ”mertaranta”-fiilis, kun kuuntelee.
Ja ne mainokset. Voi saatana:D
Eka kerta kun kuuntelin kyseistä podia. JJ on suht lennokas ja suora joo. Oon samaa mieltä että Ripa Leino on vähän outo tuohon konseptiin ja tuli monesti vähän kiusallinen fiilis, Honkaheimo hyvin osaa komppaa koska entinen pelaaja.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Ei päässyt katsomaan, kun silloin oli koronapandemia eikä otteluihin otettu yleisöä
Tähän pakko näsäviisastella sen verran, että kyllä aitioita myytiin noihin peleihin. Itse olin paikanpäällä kummassakin Turun pelissä. Lukonkin kotipeleihin myytiin aitiopaikkoja, sillä eräs kaveri oli tuolloin myös Raumalla katsomassa finaalisarjan ensimmäistä peliä.

Olihan se omalla tavallaan kallista lystiä, 200€ per peli, mutta kokemuksena ikimuistoinen (vaikka oma suosikkini hävisikin finaalisarjan).
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Totta kai saa. Jos mää saan sit siitä lisäpisteitä, että 2006 olin kattomas Porissa kaikki finaalit vaikka iso osa porilaisista kiukutteli ettei saanut lippuja? Mä sain ilmaseks vaikken edes pyytänyt. Vähän pakotettuna paikan päällä.
Nyt meni brassailu mittari Tami levelillä ellei jo räjähtänyt:)

Toivottavasti toivut tuosta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös