Itse makasin 2013 ratkaisevan finaalin aikana Säkylän metsässä, marssitauolla muutaman palveluskaverin kanssa. Oltiin pienessä ringissä ja kuunneltiin viimeisen erän viimiset n.10 minuuttia puhelimen kautta radiosta. Toki harmittaa, että en päässyt hallille, mutta oma "tarinani" missä olin kun mestaruus tuli on omalla tavallaan erikoislaatuinen ja koskaan en sitä unohda miltä tuntui lähteä jatkamaan marssia, kun mestaruus oli takataskussa. Sain kuitenkin nauttia tori-juhlasta ja mestaruusviirin nostamisesta ihan paikan päällä.
Urheilujoukkueen kannattamisen suola on siinä, että pääset todistamaan joukkueesi voittoa. On se sitten paikanpäällä, telkkarista tai radiosta. Uskosin, että jokainen meistä haluaisi päästä hallille katsomaan kun oma joukkue voittaa sen mestaruuden. Lukko oli koronan keskeyttävällä kaudella jo matkalla mestaruuteen ja lopulta sai sen sitten vuotta myöhemmin. Vaikka Ässä fanina se ärsyttää omalla tavallaan, niin pystyn myöntämään Lukon sen ansainneen ja olen siitä jopa hieman harmissani, että kannattajia ei paikalla ollut. Urheilun kauneus tulee siitä, kun yleisö elää joukkueensa kanssa. En vie Lukon mestaruudelta arvoa pois niin sanotulla "korona" kaudella, vaan enemmänkin olen sitä mieltä, että Raumalla olisi ansaittu juhlia mestaruutta ihan katsomossakin.