Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 472 304
  • 15 402

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ah hah hah, kun jotenkin tahaton komiikka puskee ihan saumoista läpi. Kuinka ollakaan pitsin finaali päättyi odotetusti, eli Lukko peluutti 100% valmista liigan tähtisikermäänsä, ja se päihitti kuin päihittikin Ässien junnut ja junnuveskan. Mutta kyllä se oli aivan siinä ja siinä.. hävetä saatte koko Rauma
Kyllä me ollaan paskoja. Tämäkin voitettiin väärin.

Pari kertaa kohdattiin, voitot tasan. Viime kauden meininki jatkuu.
Win the right games sanos eräs tunnettu hahmo.

Älkää hävetkö voittamista, hävetkää meidän kanssa tätä pitsiturnauksen nykymenoa. Hinta nousee kokoajan ja viihdearvoltaan tullaan samaa vauhtia alaspäin.
Olin ensimmäistä kertaa Pitsissä ja mielestäni hyvin onnistunut tapahtuma harjoitusturnaukseksi. Siitä sitten vaan perustamaan vastaavaa parempaa Poriin ellei miellytä.

Repon hymyilevä hymiö tähän loppuun.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä me ollaan paskoja. Tämäkin voitettiin väärin.


Win the right games sanos eräs tunnettu hahmo.


Olin ensimmäistä kertaa Pitsissä ja mielestäni hyvin onnistunut tapahtuma harjoitusturnaukseksi. Siitä sitten vaan perustamaan vastaavaa parempaa Poriin ellei miellytä.

Repon hymyilevä hymiö tähän loppuun.

Olit ensimmäistä kertaa, katsoitko myös pelejä ensimmäistä kertaa?

Yleensä jos ei tiedä paremmasta ei osaa toivoa parempaa :-)

Pitsiturnaus oli ennen parempi. Ei mee tartte sellaista perustaa kun teillä se jo on ja ollut joskus muinoin todella viihdyttävä. Nykyään on taso tullut alas viihteen osalta. Urheilullisesti varmaan menty eteenpäin...
 

Nigi

Jäsen
Olin ensimmäistä kertaa Pitsissä ja mielestäni hyvin onnistunut tapahtuma harjoitusturnaukseksi. Siitä sitten vaan perustamaan vastaavaa parempaa Poriin ellei miellytä..

Mahtaako olla vain raumalaisuus, en tiedä. Mutta halutaanko @madeOFspaden viesti tahallaan ymmärtää väärin vai eikö vain ymmärrys riitä? Jos näit ensimmäisiä kertoja pitsiturnauksen pelejä, niin ymmärrän tietämättömyyden.

”Perustakaa Poriin parempi” huutelijat ovat aivan kassalla. Kyse ei ole siitä missä se turnaus järjestetään, vaan siitä mihin suuntaan nämä pelit ja varsinkin paikallispelit ovat menossa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Olit ensimmäistä kertaa, katsoitko myös pelejä ensimmäistä kertaa?

Yleensä jos ei tiedä paremmasta ei osaa toivoa parempaa :-)

Pitsiturnaus oli ennen parempi. Ei mee tartte sellaista perustaa kun teillä se jo on ja ollut joskus muinoin todella viihdyttävä. Nykyään on taso tullut alas viihteen osalta. Urheilullisesti varmaan menty eteenpäin...
Tason lasku koskee mielestäni koko suomalaista liigakiekkoilua. Liikaa joukkueita ja tasoerot ovat turhan suuria. Runkosarja on yhtä silppua, kun välillä on peli tai toinen kahden viikon aikana ja sitten on kuukauden sisään 15 peliä yht'äkkiä. Eikä liigassa ole kuin satunnaisesti näitä ykköskorin pelaajia kansainväliseen tasoon verrattuna Euroopassa.

Pitsiturnaus on edelleen hyvin toimiva konsepti, mutta tietyllä tapaa pelien viihdyttävyys on ehkä laskenut. Tunnetta puuttuu, eikä sitä oikein saa enää edes näyttää ilman jäähyjä. Mutta sama koskee jälleen koko suomalaista kiekkoilua.

Niin kauan, kun häkki myydään täyteen, niin ongelmaa ei ole. Siitä ei kuitenkaan ole pitkä matka luisuun, jos asioita ei kehitetä. Jos lakkaa olemasta parempi, lakkaa olemasta hyvä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, aikoinaan Pitsiturnauksessa oli tapana järjestää jotain pientä hippaa katsojien viihteeksi ja ulkonakin oli joskus niin kuuma, että hallissa oli sumua.

Nyt ollaan niin ammattilaisia, että tarkoituksena on harjoitella pelaamista ja Ässien nuorten peluuttamisessakin oli tarkoituksena, että pojat pelaa niin, että valmennus saa osviittaa, missä mennään. Se palvelee meitä sitten keväällä niin kuin Vellulla aikoinaan oli tapana sanoa.

Kannattaa pettymyksen keskellä muistaa, että kun kaikki on tylsempää ja tasaisempaa kuin joskus aikaisemmin niin se ei aina johdu siitä, että peli ja pelaajat ovat muuttuneet, vaan myös sinä ehkä olet muuttunut vuosien myötä.

Muistakaa siksi, kun liiga alkaa, yrittää elää mukana. Vain siihen omaan tunteeseenne ja kiihkeyteenne pystytte vaikuttamaan. Ei koskaan voi niin hyvää peliä ollakaan, että se ei tuntuisi tylsältä, jos itse on menettänyt oman kipinänsä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olit ensimmäistä kertaa, katsoitko myös pelejä ensimmäistä kertaa?

Yleensä jos ei tiedä paremmasta ei osaa toivoa parempaa :-)

Pitsiturnaus oli ennen parempi. Ei mee tartte sellaista perustaa kun teillä se jo on ja ollut joskus muinoin todella viihdyttävä. Nykyään on taso tullut alas viihteen osalta. Urheilullisesti varmaan menty eteenpäin...
Mahtaako olla vain raumalaisuus, en tiedä. Mutta halutaanko @madeOFspaden viesti tahallaan ymmärtää väärin vai eikö vain ymmärrys riitä? Jos näit ensimmäisiä kertoja pitsiturnauksen pelejä, niin ymmärrän tietämättömyyden.
Olen katsellut vain ruudun välityksellä aiemmin. Ymmärrän pointin mutta siitähän on menty jo kauan sitten ohi kun vielä otettiin nyrkkihippasia. Enkä sitä kiellä etteikö se tunnelmaa nostaisi mutta nykyiseen Liigaan nähden Pitsi oli kuitenkin linjassa joten en mä itse tapahtumasta osaa oikein valittaakaan kun ei myllyjä tapahdu enää koko sarjassa.
 

Patukka88

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Joo, aikoinaan Pitsiturnauksessa oli tapana järjestää jotain pientä hippaa katsojien viihteeksi ja ulkonakin oli joskus niin kuuma, että hallissa oli sumua.

Nyt ollaan niin ammattilaisia, että tarkoituksena on harjoitella pelaamista ja Ässien nuorten peluuttamisessakin oli tarkoituksena, että pojat pelaa niin, että valmennus saa osviittaa, missä mennään. Se palvelee meitä sitten keväällä niin kuin Vellulla aikoinaan oli tapana sanoa.

Kannattaa pettymyksen keskellä muistaa, että kun kaikki on tylsempää ja tasaisempaa kuin joskus aikaisemmin niin se ei aina johdu siitä, että peli ja pelaajat ovat muuttuneet, vaan myös sinä ehkä olet muuttunut vuosien myötä.

Muistakaa siksi, kun liiga alkaa, yrittää elää mukana. Vain siihen omaan tunteeseenne ja kiihkeyteenne pystytte vaikuttamaan. Ei koskaan voi niin hyvää peliä ollakaan, että se ei tuntuisi tylsältä, jos itse on menettänyt oman kipinänsä.
Lässyn lässyn..en tiedä kauako olet peleissä käynyt, mutta onhan se nyt ihan helvetisti tylsempää katsoa sitä nollanolla -nysväystä ringettesäännöillä tänäpäivänä kuin vaikkapa 90-luvun tai vaikka 2000- luvun maalintekopeliä missä sai taklata ja tapella
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen katsellut vain ruudun välityksellä aiemmin. Ymmärrän pointin mutta siitähän on menty jo kauan sitten ohi kun vielä otettiin nyrkkihippasia. Enkä sitä kiellä etteikö se tunnelmaa nostaisi mutta nykyiseen Liigaan nähden Pitsi oli kuitenkin linjassa joten en mä itse tapahtumasta osaa oikein valittaakaan kun ei myllyjä tapahdu enää koko sarjassa.

Pitsiturnaus ei ole jääkiekkoa, se on kauden avaava festivaali faneille. Nyt näyttää siltä, että Mustan Pitsin yön perinne karkaa entistä pidemmälle ja valmennus on tosissaan.

Elokuun alun jääkiekko on heikkoa ja jos valmennus käyttää Pitsiturnausta oikean jääkiekon testitilaisuutena, peli entistä heikompaa. Tänä vuonna turnaus oli tylsää jääkiekkoa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lässyn lässyn..en tiedä kauako olet peleissä käynyt, mutta onhan se nyt ihan helvetisti tylsempää katsoa sitä nollanolla -nysväystä ringettesäännöillä tänäpäivänä kuin vaikkapa 90-luvun tai vaikka 2000- luvun maalintekopeliä missä sai taklata ja tapella
Lässyn lässyn vaan itsellesi. Olen koko 90-luvun käynyt katsomassa Ässien pelit.
Olihan niissä väriä. Ei tule toista Korppia eikä edes 2000-luvun Sheptakia, mutta maailma muuttuu. Kuinka moni oikeasti arvostaisi sitä 6-7 voittoa tyyliin Jokerit-Ässät pudotuspeleissä 1993 ilman ulisemista. Helvetillinen valitus paskasta puolustamisesta ja maalivahtipelistä.

On mustakin välillä tylsempää kannustaa istumakatsomossa kuin 90-luvulla seisomokatsomossa. Ei se silti estä mua huutelemasta ja kannustamasta. Siellä seisomassa oli silloinkin ihmisiä, jotka eivät osanneet kuin valittaa. Aika ei muuta minun mielessäni koskaan kaikkea paskaa kullaksi.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lässyn lässyn vaan itsellesi. Olen koko 90-luvun käynyt katsomassa Ässien pelit.
Olihan niissä väriä. Ei tule toista Korppia eikä edes 2000-luvun Sheptakia, mutta maailma muuttuu. Kuinka moni oikeasti arvostaisi sitä 6-7 voittoa tyyliin Jokerit-Ässät pudotuspeleissä 1993 ilman ulisemista. Helvetillinen valitus paskasta puolustamisesta ja maalivahtipelistä.

On mustakin välillä tylsempää kannustaa istumakatsomossa kuin 90-luvulla seisomokatsomossa. Ei se silti estä mua huutelemasta ja kannustamasta. Siellä seisomassa oli silloinkin ihmisiä, jotka eivät osanneet kuin valittaa. Aika ei muuta minun mielessäni koskaan kaikkea paskaa kullaksi.

Täällä bingo! 7-6 voitto mieluummin kuin 2-1.
Mieluummin vauhtia, tilanteita ja tunnetta. Onneksi suomilätkä on murroksessa ja menossa kohti pelaavampaa aikaa.

Saataisko tunnetta enemmän jos pistepörssin voittaja saisi 5k bonuksen, 2. Sijalta 2k ja kolmoselle 1k.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä bingo! 7-6 voitto mieluummin kuin 2-1.
Mieluummin vauhtia, tilanteita ja tunnetta. Onneksi suomilätkä on murroksessa ja menossa kohti pelaavampaa aikaa.

Saataisko tunnetta enemmän jos pistepörssin voittaja saisi 5k bonuksen, 2. Sijalta 2k ja kolmoselle 1k.
Mä taas tykkään voittaa 2-1 enemmän kuin hävitä 6-7. Voittaminen (pudotuspeleissä) on aina hienoa ihan millä maalimäärillä vain.

Kiva maaleja on katsoa, mutta ei maalien määrä aina kerro pelin viihdyttävyydestä mitään. No jonkun mielestä alituinen töpeksintäkin voi olla mitä parasta viihdettä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä taas tykkään voittaa 2-1 enemmän kuin hävitä 6-7. Voitto pudotuspeleissä on aina hienoa ihan millä maalimäärillä vain.

Kiva maaleja on katsoa, mutta ei maalien määrä aina kerro pelin viihdyttävyydestä mitään. No jonkun mielestä alituinen töpeksintäkin voi olla mitä parasta viihdettä.

Tottakai voitto on kuitenkin edellä, mutta häviöissäkin on kivempi hävitä 4-6 kuin 0-2. Jne.

Kyllä ainakin isomäessä on paras fiilis kun peli on tiukka ja Ässät kokee vielä pientä vääryyttä raitapaitojen toimesta.
Mikään puhdas ylikävely harvemmin saa kotiyleisöstäkään parasta irti.

Parhaista Ässät-Lukko matseista on jäänyt sellainen olo, että on katsojanakin kaikkensa antanut. Kroppa on kovilla kun elää alusta loppuun mukana ja katkoilla kun on kentällä kahina, huudetaan katsomossa mukana.

Kyllähän niitä pelejä kaipaa, ei voi mitään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän niitä pelejä kaipaa, ei voi mitään.
Totta kai kaipaa, eihän siitä ole kahta sanaa. Itsellenikin mieluisin tulos on joku 6-5 voitto, kuin kliininen 2-0 tulos, missä viimeinen tehdään tyhjiin.

Se on vaan valitettava fakta, että jos jotain +10 maalin tuloksia tulee, niin silloin on tehty kentällä asioita aika helvetin paljon väärin ja joukkueet, jotka vetävät sellaista havajikiekkoa, tuskin tulevat keväällä pärjäämään, vaikka se yleisölle myisikin.

Itseäni kiinnostaa oikeastaan vain ja ainoastaan voitto ja sitä kautta menestyminen ja tässä sarjassa se vaatii tiivistä viisikkopeliä sekä onnistunutta pelitapaa. Lätkä on niin paljon muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana, että hassutteluturnauksetkin käytetään hyväksi ja valmentajat ovat tosissaan.

Lukon osalta panokselliset pelit alkavat alle kuukauden kuluttua ja sitä ennen on vain 3 täysimittaista harjoitusottelua. Siksi ymmärrän itse täysin, ensimmäisestä harjoitusottelusta lähtien lähdetään hiomaan sitä menestystä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
"Reunane, meinaaksää viä pelat änäris?".
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta kai kaipaa, eihän siitä ole kahta sanaa. Itsellenikin mieluisin tulos on joku 6-5 voitto, kuin kliininen 2-0 tulos, missä viimeinen tehdään tyhjiin.

Se on vaan valitettava fakta, että jos jotain +10 maalin tuloksia tulee, niin silloin on tehty kentällä asioita aika helvetin paljon väärin ja joukkueet, jotka vetävät sellaista havajikiekkoa, tuskin tulevat keväällä pärjäämään, vaikka se yleisölle myisikin.

Itseäni kiinnostaa oikeastaan vain ja ainoastaan voitto ja sitä kautta menestyminen ja tässä sarjassa se vaatii tiivistä viisikkopeliä sekä onnistunutta pelitapaa. Lätkä on niin paljon muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana, että hassutteluturnauksetkin käytetään hyväksi ja valmentajat ovat tosissaan.

Lukon osalta panokselliset pelit alkavat alle kuukauden kuluttua ja sitä ennen on vain 3 täysimittaista harjoitusottelua. Siksi ymmärrän itse täysin, ensimmäisestä harjoitusottelusta lähtien lähdetään hiomaan sitä menestystä.
Ja kenen hermot kestävät vaikka oma suosikki tekee maaleja, jos samaan aikaan oma pää vuotaa kuin seula. Sitäkin on hiljattain nähty.

Parhaat fiilikset hävityn pelin jälkeen hallilta lähtiessä on jääneet vuodelta 1996, kun TPS voitti 0-2. Patahistorysta tarkastettuna Marko Härkönen torjui 22 kertaa ja Jani Hurme 46. Näköjään siellä oli pieniä kahinoitakin. Helvetin hieno peli. Ei jäänyt olo, että perkele, kun ette yrittäneet.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tykkään kans tiukoista 2-1, 3 -2 peleistä ja sellainen oli mm. viime kevään Ässät - TPS peli. Noissa on jännitys huipussaan. Yks kannattajauran jännittävimmistä peleistä oli muutama vuosi sitten pudotuspelien ratkaiseva matsi Ässät - Ilves 0-1 (ja).
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Eihän näissä nypläyksen paikallisissa ole ollut tunnetta sen jälkeen kun RD tuli lukkoon. Vanhana teurastajana tappoi tunteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: juba

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ehkä tuohon paikallispelien tunteeseenkin liittyen: on muuten alkavalla kaudella jännittävä otteluohjelma paikallispelien suhteen. Ensinnäkin joukkueet kohtaavat ensimmäisen kerran vasta 1,5 kuukautta kauden alkamisen jälkeen (onko ikinä mennyt noin pitkään). Ja sitten ennen kaikkea kuudesta paikallispelistä neljä pelataan kahtena back-to-back viikonloppuna, lokakuun lopussa ja tammikuun lopussa. Eli onpahan rakennettu ainekset oikein karnevaaleille derbyjä varten..

Kolikon kääntöpuoli on sitten tietysti se, että noiden lisäksi on siis tasan yksi irto-ottelu Porissa ja yksi Raumalla, ja siinä se. Toisin sanoen kaudella on erittäin pitkiä taukoja ilman paikallispelejä, tuon alun 1,5 kuukauden odottelun lisäksi siellä on yksi jopa 2kk tauko (ja yksi 3kk pätkä jonka aikana on vain yksi peli). Saas nähdä miten tuo otteluohjelma sitten vaikuttaa paikallispelien fiilikseen, ainakin noihin kahteen btb-viikonloppuun on sitten mahdollista panostaa molemmilla
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lukon A-junnut jopa ässiä suuremmat... Ei vaan, nyt hyvät mehustelut kun pistissä ristiin pelit ja toki oikea joukkue vei nypylän :) .. olisko ny sellasta oikeeta vääntöö tulos? Täytyy sanoa etten mitään niistoja tai hippoja kaipaa, mut laidat sais normipeliä enemmän puolin ja toisin ryskyä! Game on!!!
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sit joskus ku tää ketju saa tuhannen viestinsä, niin siitä pitäisi pitää huoli että se on toveri @Arnold joka sen heittää tänne.

Kentällä meillä on Joensuu, karismaa ja tyyliä enemmän ku Lugun koko nipussa.
Jatkoajassa meillä on Arnold, joka vie yksinään Lugun kirjoittajia 6-0.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös