Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 910 709
  • 19 942

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko | Inhokkijoukkue: maaliodottama
Joukkueet sairaita, ei yleisöä, Paras viidestä -ottelusarjat. Se historian taakka ei ollut painolastina noissa olosuhteissa Lukolla, joten sinänsä ei yllätys, että "kirous" murtui juuri 2021. Nyt on hyvä mahdollisuus kuitenkin ansaita Lukolla ansaita kaikkien arvostus voittamalla tänä vuonna.

Jäämme odottamaan.
Ai ei se toipumisprosessi vielä ensimmäisen ulospuhalluksen jälkeen alkanutkaan. Jospa tämä jo auttaisi.

Voi että mä toivon Lukon ansaitsevan Blackien arvostuksen, lapsesta asti siitä haaveillut.

(Todellisuudessa, jos se mestaruus taas tällä kaudella tulisi niin joku tekosyy siellä Porin suunnalla jälleen keksittäisiin. Kuuluu asiaan.)

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Mä en laske koronamestaruutta oikeaksi mestaruudeksi, joten 62 vuotta Lukon oikeasta mestaruudesta. Se ei ole mikään kunnon saavutus mun silmissä, että käytännössä ainoa joukkue, jota korona ei tavoittanut (pl. päävalmentaja) voitti lopulta mestaruuden. Mitä jos HIFK olisi säilynyt yhtä hyvin terveenä? Pienen pitäjän etuja kait.
Ja nääääin! Sieltä lyötiin vakiokortti pöytään. Ja pelejä ei ole vielä edes pelattu :D Anna tulla vaan, kyllä se joskus (ehkä) helpottaa.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joukkueet sairaita, ei yleisöä, Paras viidestä -ottelusarjat.
Tää on aina yhtä hyvä tämä paras viidestä. Aika monta mestaruutta saadaan raakata pois tolla argumentilla mukaanlukien vaikka Ässät 1978 :D

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on aina yhtä hyvä tämä paras viidestä. Aika monta mestaruutta saadaan raakata pois tolla argumentilla mukaanlukien vaikka Ässät 1978 :D
No, Paras viidestä ei sinänsä ole se ydin. Kyllä sekin menee ottelusarjasta normaaleissa olosuhteissa. Hyvä huomata kuitenkin, että muuten olet selvästi samaa mieltä.

Matkalla mestaruuteen on aina sattumia toki mukana ja puolella. Erittäin poikkeukselliset oli kuitenkin olosuhteet 2021. En kiellä nauttimasta tietenkään siitä mestaruudesta.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No, Paras viidestä ei sinänsä ole se ydin. Kyllä sekin menee ottelusarjasta normaaleissa olosuhteissa. Hyvä huomata kuitenkin, että muuten olet selvästi samaa mieltä.
Jaa ettet sä sitä oikeasti tarkoittanutkaan. Mitähän muuta sulla tossa oli, mitä laitoit ihan vaan kännissä ja läpällä..

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mestaruus on aina mestaruus. Suurimmalla/suurella osalla Lukkofaneista ei edes ole kokemusta muista mestaruuksista, niin kai se nyt kelpaa millainen tahansa suomenmestaruus. Lukko oli tuolloin ylivoimainen.

Ite olen onnekas, että olen saanut kokea oman suosikkijoukkueen mestaruuden kotihallissa paikanpäällä. Uskomaton fiilis ja ei mikään itsestäänselvyys.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Mä en laske koronamestaruutta oikeaksi mestaruudeksi, joten 62 vuotta Lukon oikeasta mestaruudesta. Se ei ole mikään kunnon saavutus mun silmissä, että käytännössä ainoa joukkue, jota korona ei tavoittanut (pl. päävalmentaja) voitti lopulta mestaruuden. Mitä jos HIFK olisi säilynyt yhtä hyvin terveenä? Pienen pitäjän etuja kait.
Tuurimestaruus 2013. Tappara pelasi finaalissa vajaalla rosterilla. En laske kunnon mestaruudeksi sitä. Seuraavat vuodet patakinnas on kyntänyt taas keittiön puolella normaaliin tapaan.

Eikö kuulostakin tyhmältä?

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ite olen onnekas, että olen saanut kokea oman suosikkijoukkueen mestaruuden kotihallissa paikanpäällä. Uskomaton fiilis ja ei mikään itsestäänselvyys.
Halliin ei päästy mutta keskustan terasseilla kisakatsomot täynnä porukkaa jännäämässä/juhlimassa yhdessä sekä tori ampui täyteen väkeä muutama minuutti mestaruuden ratkettua.
Sen jälkeen massat hallille ottamaan joukkue vastaan Turusta.

Vähän sama siis kuin jos mestaruus olisi ratkennut vieraissa(tosin vähän kauempana kuin Turussa) vaikka katsojia olisi päässytkin halleihin. Olin onnekkaiden joukossa ja ihan käsittämätön fiilis oli siinäkin.

Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko | Inhokkijoukkue: maaliodottama
Tämä on kyllä asia, minkä haluaisin vielä kokea, siitäkin huolimatta että minulla ei ole harmitusta siitä tavasta miten seurasin edellisen mestaruuden ratkeamisen, päin vastoin (@Tifosi tuossa aika tarkkaan omankin kokemukseni kuvasi). Toki vaatii tuuriakin, kun karkeasti joka toinen matsi pelataan vieraissa. Lukonkin pitää hitto vie hävitä yksi matsi finaalisarjassa tätä varten.

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun kolme voittoa riittää, nousee tuurin mahdollisuus merkittävästi. Lukko hävisi välierien toisen ja finaalien ensimmäisen pelin mutta ei ollut moksiskaan. Jos katsoi niitä pelejä, ei ollut kahta kysymystä että oikea joukkue voitti. Lukon sarjatappio ei ollut missään vaiheessa edes lähellä.

Pidän vuoden 2021 mestarijoukkuetta yhtenä dominoivimmista joukkueista koko sarjan historiassa. Tältä vuosituhannelta ei tule mieleen muita alusta loppuun vailla uskottavaa vastustajaa olleita kuin viime kevään Tappara sekä Kärpät vuodelta 2007.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän väliin voin kertoa, kun keskusteltiin meidän pojan kanssa silloin, kun Lukko voitti mestaruuden. Hän kysyi, onko Ässät joskus voittanut mestaruuden. Kerroin että viimeksi vuotta ennen kuin synnyit, johon vastaus: "Ai siitä on NIIN paljon aikaa."

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tähän väliin voin kertoa, kun keskusteltiin meidän pojan kanssa silloin, kun Lukko voitti mestaruuden. Hän kysyi, onko Ässät joskus voittanut mestaruuden. Kerroin että viimeksi vuotta ennen kuin synnyit, johon vastaus: "Ai siitä on NIIN paljon aikaa."

Huomasin, että aika monen jengin edellisestä mestaruudesta on jopa enemmän aikaa, kuin Ässien mestaruudesta. Ässien jälkeen ainoastaan 4 eri mestaria.

SetäTuomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos viittasit ihan vaan nimimerkkiini ilman suurempia arvailua tai tietoa niin pieni valistus:

KK-V tulee Kokemäeltä :)
Juu, tiedän ja pahoittelut tästä! Pienessä pörrössä meni jotenkin KJK ja KK-V sekaisin. Käsi pystyyn virheen merkiksi ja etiäppäi.

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JMJ
Yksi asia josta pystyn myöntämään olevani kateellinen raumalaisille on tuo Poterovartio-ketju. Onhan tuo aika hieno tapa saada jatkosopimus selville kiertämällä ensin puolet koko Satakunnasta että saat uuden vihjeen, tai tässä tapauksessa ratkaisevan lauseen selville.

Ässien jatkosopimukset taitaa aina olla ilman mitään pieniäkään arvoituksia. En halua että alettaisiin matkimaan Lukkoa, mutta kyllä noissa voisi jonkun pienen aivopähkinän heittää ennen julkistamista.

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ootko sä Blackie saanut nukuttua tuon 2021 kauden jälkeen. Näistä ulostuloista monessa ketjussa joku voisi vetää johtopäätöksen, että koville ottaa ja sattuu, syvälle. Toivon että jonain päivänä se helpottaa ja olet sinut asian kanssa. Historiaa kun ei voi muuttaa.

Kevät on hienoa aikaa, kun tietää että Porissa on monella paskat housuissa jo valmiiksi. Niin kentällä kuin jatkopahveissa. Lugu kiinnostaa, rakkaushymiö.

Kyllähän Kalle ja Lukko laittaa kovaa settiä pöytään. Nyt niitä resursseja käytetään niinkuin niitä pitääkin. Eric on A+ tason pakki tähän sarjaan. Lisäksi tämä kertoo paljon Lukosta. Nämä isot nimet, kärkihepat haluavat jatkaa pienessä ja sympaattisessa kalastajakylässä. Joukkuehenki ja ilmapiiri Tomin johtamana on varmaan avoin ja rehellinen.
Siirretäänpäs oikeaan ketjuun

Porissa taitaa olla joku erikoinen long-Covid variantti kiertänyt kun vieläkin näin hiertää. Montakohan vuotta tosta toipumisessa menee vai onko jäänyt ihan loppuelämän mittaiseksi vaivaksi?

Osaako @Blackie vastata, että kuinka usein noi oireet nousee pintaan ja onko sydän jo ihan vereslihalla? Onko muita huomattavia oireita kuten palkkakateutta?

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Siirretäänpäs oikeaan ketjuun

Porissa taitaa olla joku erikoinen long-Covid variantti kiertänyt kun vieläkin näin hiertää. Montakohan vuotta tosta toipumisessa menee vai onko jäänyt ihan loppuelämän mittaiseksi vaivaksi?

Osaako @Blackie vastata, että kuinka usein noi oireet nousee pintaan ja onko sydän jo ihan vereslihalla? Onko muita huomattavia oireita kuten palkkakateutta?
Ei Blackie enää uskalla sanoa mitään kun menin uhkailemaan häntä vähän kovemmilla sanktioilla tuossa ylempänä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy