Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 810 851
  • 18 790

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei saa. Se oli vitsi, jota yritin tuolla hymiöllä kuvata kun näin aamutuimaan en muutakaan keksinyt. Epäonnistuin viestinnässäni ja otan siitä täyden poliittisen vastuun. Nyt vetäydyn tuimaan itsereflektioon ja palaan vahvempana takaisin.

Oon nukkunut aivan liian vähän ymmärtääkseni vitsejä tähän aikaan aamusta. Nyt vasta huomasin koko hymiön, katsoin aiemmin että siinä oli sulkumerkki vain. :-D

Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt olisi Sasu Erosella paikka kieltää kaikki huumori Lukkoon liittyvissä viesteissä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen näin iän myötä tullut siihen tulokseen, että on parempi nauttia hetkestä eikä miettiä ja murehtia liikaa.

Toisaalta meidät monet on opetettu varovaisiksi sanonnalla ”Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramisesta”.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Saako siitä lohtua jos johtaa sarjaa kesken kauden? Katsotaan mitä käy keväällä, lopulliset sijoitukset ratkaistaan silloin.

Jos Lukko ei voita mestaruutta, palaa taas poika kotiin. Eikä kyseessä ole se kaikkien himoitsema poika, vaan se poika joka on Vierumäen tuotos, Westerlundin käsinukke, se joka on niin monta kertaa aiemminkin palannut pää kallellaan kotiin.

Kalle on antanut Lämsälle sellaiset työkalut tähän kauteen, että kotiin pitää palata jotain muutakin kuin runkosarjamenestyjä. Jopa pronssi olisi alisuoritus.
Mä oon sun kanssa täysin samaa mieltä. Kaikki alle finaalien on pettymys. Siksi en ole paljoa hehkutellut vaikka kivasti on Lukolla mennytkin nyt viime ajat. Paitsi nää pari tappiota. Toki niitä tulee kaikille. Kevät näyttää miten Lämsä oikeasti saa nipun pelaamaan.
Mun mielestä jatkosopimus oli virhe mutta mitään potkujakaan on turha huudella, koska jatkot on tehty, niin tällä mennään.
Runkosarjassa neljän joukkoon ja pleijareissa finaaliin. Se täytyy Lämsän suorittaa tuolla nipulla. Vaikka sitten Salonen-Sammalniemi maalivahtikaksikolla.

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Mitähän sä nyt sekoilet? Justhan mä sanoin että mieluummin mä lähden Lethemon-Ortio kaksikolla kuin Rubin-Tammisto
Mitähän sä sekoilet? Niihä sä sanoit ja siihe mä vastasi. Siinä oli valittavissa Liiga paras mv ja kolmosmv joka ei playoffeissa tuu pelaamaa peliäkään.
Sit siin oli teidän kaksikko joista varmaan pelaa se kenen päähä just sinä päivänä se seula huuto vähemmä kolahtaa.

Odotan innolla ku joku raumalaine tulee kertoo et Lethemon ei ymmärrä edes mitä huudetaa.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Miten voi olla eurooppalainen suurseura, jos on mennyt Suomessa puolivälieriä pidemmälle viimeisen yhdeksän kauden aikana vain kerran?
Tämä "eurooppalainen suurseura" on mennyt aika vauhdilla Porissa ihon alle.

Luulisi että vaikka tämän ketjun olemasssaolon aikana saadut lukemattomat selkäsaunat ja Lukon voitettu mestaruus riittäisi siihen mutta ei.

Viimeksi muokattu:

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No siis ihan ensimmäisenä kannattaa vaikka googlettaa isoveljen ja pikkuveljen määritelmä..

..Toinen askel on astua pois muistelemasta jotain 70-luvun mestaruutta..

.. Ja kolmas askel on ymmärtää että nykypäivänä Lukko on arvostettu eurooppalainen suurseura jollaiseksi Ässät ei tule ikinä asemoitumaan.
Kaksi ensimmäistä askelta olivat vielä ihan oikeita askeleita, mutta sitten hypättiin taas Napoleon-kompleksin puolelle. Vaikka hyvää tekemistä ajoittain (joskus pidempäänkin) niin aina tulee keväällä Waterloo. Ja tiedän, että oli Rapala, mutta on pakko aina niellä se kun puhutaan tuon tason paskapuheesta.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings, Panthers
Mitähän sä sekoilet? Niihä sä sanoit ja siihe mä vastasi. Siinä oli valittavissa Liiga paras mv ja kolmosmv joka ei playoffeissa tuu pelaamaa peliäkään.
Sit siin oli teidän kaksikko joista varmaan pelaa se kenen päähä just sinä päivänä se seula huuto vähemmä kolahtaa.
Täähän on oiva skenaario siihen kun tai paremminkin jos Rubinin nivunen sanoo poks. Kyllä itse lähden loppusuoralle Lethemon-Ortio kaksikolla mieluummin. Toi seula-huuto nyt ei enää kolahda yhdenkään maalivahdin päähän. Edes junnuissa.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä itse lähden loppusuoralle Lethemon-Ortio kaksikolla mieluummin.

Riittääkö nämä kaksi maalivahtia? Lethemon saikulla, jonka pituudesta ei ole kellään vielä tietoa ja Ortiolla jääpussia polvessa. Jokohan Kalle hermostuksissaan tutkailee markkinoita, 2vk aikaa päättää keillä mennään loppukausi...

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Riittääkö nämä kaksi maalivahtia? Lethemon saikulla, jonka pituudesta ei ole kellään vielä tietoa ja Ortiolla jääpussia polvessa. Jokohan Kalle hermostuksissaan tutkailee markkinoita, 2vk aikaa päättää keillä mennään loppukausi...

On se hyvä että napattiin Tamminen pois markkinoilta ennen kuin Kalle ehtii molarikaupoille.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei tutkaile. Meillä on hyviä maalivahteja ihan jonoksi asti mikäli oikein iso kakka lentäisi tuulettimeen. Lethemon nyt kuitenkin pelasi erän loppuun maalilla niin uskon (kun ei ole vielä tietoa) että maalivahdin vaihdossa oli enemmänkin kyseessä varotoimenpiteestä. Ortion jääpusseista ei ole senkään vertaa tietoa.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täähän on oiva skenaario siihen kun tai paremminkin jos Rubinin nivunen sanoo poks. Kyllä itse lähden loppusuoralle Lethemon-Ortio kaksikolla mieluummin. Toi seula-huuto nyt ei enää kolahda yhdenkään maalivahdin päähän. Edes junnuissa.

Kolahtaa tai ei, Ortio ei kyennyt parhaimpaansa Ässiä vastaan. Jostain mystisestä syystä kovia veskareita on pelannut heikosti Porilaisen yleisön edessä.

Seula -huuto tuo fiilistä ja pieni tuulahdus perinteistä. Toivottavasti ei lopu koskaan tuon käyttö. Ei kaikkea tarvitse uudistaa vain uudistamisen ilosta.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolahtaa tai ei, Ortio ei kyennyt parhaimpaansa Ässiä vastaan. Jostain mystisestä syystä kovia veskareita on pelannut heikosti Porilaisen yleisön edessä.
Ortion onnistumisella tai epäonnistumisella voi olla kaiken näköisiä erilaisia syitä. Tuota seula-huutoa pidän yhtenä epätodennäköisimmistä. Huono jää, poikkeava valaistus, paskahätä tai vaan kohdalle osunut huono päivä ovat paljon todennäköisempiä syitä. Sen verran on Jonilla kokemusta painekattiloissa pelaamisesta ettei nyt yksi lauantai-illan porilaisyleisö enää hätkäytä suuntaan tai toiseen. Mutta siitä olen samaa mieltä ettei nyt missään nimessä kannata lopettaa seulan huutamista. Menisi monella hitsarilla aivot ihan solmuun.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin lehdessä totesi, että se on vain palautumista varten.

Toki jos Ässä puolen ammattilaisia uskoo, niin sillä polvella ei enää ikinä pelata.

Kuulin luotettavasta lähteestä, että Ortion polvi meni siinä, kun ennen Ässäsopparin päättymistä kävi pieni tapaus.

Rubin kuntoutui, Ortiolle oli ilmoitettu ettei hommat jatku Satakunnan kauneimmassa.

Erittäin luotettavan silminnäkijähavainnon mukaan, Joni Ortio oli viimeisinä Ässäpäivinään nähty Janne Vuorisen toimistolla rukoilemassa polvillaan jatkosopimustarjousta. Ortsa oli sanonut, että ei tarvitse maksaa, kunhan saisi jäädä.
Vuorinen oli todennut kovaan ääneen, että nyt riittää. Ortio vittuun.

Ortion nähtiin poistuvan toimistolta kyynel silmäkulmassa, polveaan hieroen ja kovaan ääneen voihkien.

"Mää nii uskosi et saisi jäädä. Eikai aut muu ku soittaa Kallel, et sopisisinks mää edes Lukkoo vaiks ny polviki kipeytys. Tai en mää taid sitä sil kertoo misä se sit hajosisi."

Ilmeen tuska oli sellainen, että Ortion polvella pelataan varmaan joku 11-14,3 peliä maksimissaan enää.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kuulin luotettavasta lähteestä, että Ortion polvi meni siinä, kun ennen Ässäsopparin päättymistä kävi pieni tapaus.

Rubin kuntoutui, Ortiolle oli ilmoitettu ettei hommat jatku Satakunnan kauneimmassa.

Erittäin luotettavan silminnäkijähavainnon mukaan, Joni Ortio oli viimeisinä Ässäpäivinään nähty Janne Vuorisen toimistolla rukoilemassa polvillaan jatkosopimustarjousta. Ortsa oli sanonut, että ei tarvitse maksaa, kunhan saisi jäädä.
Vuorinen oli todennut kovaan ääneen, että nyt riittää. Ortio vittuun.

Ortion nähtiin poistuvan toimistolta kyynel silmäkulmassa, polveaan hieroen ja kovaan ääneen voihkien.

"Mää nii uskosi et saisi jäädä. Eikai aut muu ku soittaa Kallel, et sopisisinks mää edes Lukkoo vaiks ny polviki kipeytys. Tai en mää taid sitä sil kertoo misä se sit hajosisi."

Ilmeen tuska oli sellainen, että Ortion polvella pelataan varmaan joku 11-14,3 peliä maksimissaan enää.
Tämä tarina menee uskottavuudessa käsi-kädessä sen kanssa kun Porilaiset luulee teidän katsomon vaikuttavan pelitapahtumiin kentällä:D

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Toi seula-huuto nyt ei enää kolahda yhdenkään maalivahdin päähän. Edes junnuissa."
Noinkohan nuokaan, jotka kyseistä huutoa huutavat uskovat, että sillä on vaikutusta.

Seulaa en huutele, mutta usein saatan huutaa yhdessä muiden kanssa ”huu”, kun kiekko lähestyy kaukaa vastustajan maalia. Tiedät tämän käytännön. Ei silläkään muuta merkitystä ole kuin pitää ääntää ja jonkinlaista tunnelmaa yllä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noinkohan nuo, jotka kyseistä huutoa huutavat uskovat, että sillä on vaikutusta.

Seulaa en huutele, mutta usein saatan huutaa yhdessä muiden kanssa ”huu”, kun kiekko lähestyy kaukaa vastustajan maalia. Tiedät tämän käytännön. Ei silläkään muuta merkitystä ole kuin pitää ääntää ja jonkinlaista tunnelmaa yllä.

Harvoin noilla huudoilla on vaikutusta, varsinkaan kokeneiden maalivahtien kohdalla. En tunne Ortiota, mutta en usko, että hänen kokemuksellaan oleva maalivahti hätkähtäisi katsomohuutelua. Metsolan kohdalla tilanne oli toinen, hän oikeasti häiriintyi huutelusta. Saravon Pekka tästä jossain mainitsi, joukkue yritti ampua alkuveryttelyssä helppoja vetoja, kun katsomo huusi on alkuveryttelyssä seulaa. Tunnelmaa, tunnelmaa, pelissä elämistä, sitä se pääosin on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy