Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 790 695
  • 18 430

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Milloin tuo myöhäisempi aloitus aika muuten kerrottiin? Itse huomasin sattumalta vasta viime viikolla. Ärsytti.

En ole edes itse varma. Silloin kuin liput tulivat myyntiin, ostin liput perjantaille koska se oli merkattu Lukon ”kotiotteluksi”. En muista oliko silloin ottelun alkamisaikaa merkattu ticketmasterilla

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joukkueen kannattajille on osoitte omat puolensa, niin toisen joukkueen väreillä ei tulisi olla mitään asiaa toisen joukkueen puolelle.

Sehän on selvää, että porilaisia tämä peli houkuttelee paikalle enemmän, joka tekee järjestelyistä vaikeaa. Mutta silti, on kyllä aivan uskomatonta pelisilmän puutetta huutaa jotain reviraastarunnoa raumalaisten joukossa.

Siitä vielä vähän mietittävää muuten erittäin toimiviin järjestelyihin.
Eilisen perusteella, tämä toive on aika mahdoton. Porilaisia on sen verran enemmän, että loppuunmyytynä siellä ei varmaan oo edes D-katsomon(?) verran raumalaisia paikalla, se on kuitenkin varmaan lähemmäs kolmentonnin katsomo.

Toki eri asia kuinka fiksua siellä on huudella Ässien lauluja.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Onneksi lähettivät Poriin Kala Valtaselle ne ehdat tavarat.
Eurajoelta tulevat senkin firman tuotteet. Ja juuret Brändössä, joten taitaa olla aika "sinikeltainen" firman historiikki eikä suinkaan "punainen" .

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen tänään 8v poikani kanssa tulossa ekaan peliin. Pojalla on Ässä-pipo ja hän on erityislapsi. Pitääkö nyt varoa ettei saada turpaan tästä lukutaidottomuudesta johtuen, kun ollaan D-katsomossa ihan liikkumisjärjestelyiden vuoksi?
Hienosti ymmärretty. Luetko viestini vielä kerran ajatuksella.

Vai onko Porissa yleinenkin tapa hakata kaikki lukutaidottomat?

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Hienosti ymmärretty. Luetko viestini vielä kerran ajatuksella.

Vai onko Porissa yleinenkin tapa hakata kaikki lukutaidottomat?
Sulla tuntuu nyt olevan vaan se toisten hakkaaminen mielessä ja mietin onko se nyt yleistäkin Lukon fanien keskuudessa, että hakataan toisia ”vääristä” mielipiteistä?

Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eilisen perusteella, tämä toive on aika mahdoton. Porilaisia on sen verran enemmän, että loppuunmyytynä siellä ei varmaan oo edes D-katsomon(?) verran raumalaisia paikalla, se on kuitenkin varmaan lähemmäs kolmentonnin katsomo.

Toki eri asia kuinka fiksua siellä on huudella Ässien lauluja.

Juuri näin. Toki tuolta D-puolelta olisi mahdollista ”eristää” vaikka sieltä päädystä minne Ässät hyökkää kaksi kertaa jonkinlainen alue myös Ässäläisille, jotta kaikenlaisilta potentiaalisilta konflikteilta vältyttäisiin. Helpommin sanottu kuin tehty.

Olen tänään 8v poikani kanssa tulossa ekaan peliin. Pojalla on Ässä-pipo ja hän on erityislapsi. Pitääkö nyt varoa ettei saada turpaan tästä lukutaidottomuudesta johtuen, kun ollaan D-katsomossa ihan liikkumisjärjestelyiden vuoksi?

Tahallaan väärin ymmärtämisen taidetta. Itse penään vastuuta niiltä, joilla on ihan oikea mahdollisuus valita paikkansa katsomossa.

Te olette tottakai siellä, mihin helpoiten pääsee. Saatte molemmat varmasti hienon ja unohtumattoman kokemuksen!

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Juuri näin. Toki tuolta D-puolelta olisi mahdollista ”eristää” vaikka sieltä päädystä minne Ässät hyökkää kaksi kertaa jonkinlainen alue myös Ässäläisille, jotta kaikenlaisilta potentiaalisilta konflikteilta vältyttäisiin. Helpommin sanottu kuin tehty.
Oliko eilen jotain konflikteja? Itse olen ollut siinä uskossa että isommilta tappeluilta vältyttiin, joku pieni välien selvittely vissiinkin oli mutta se oli nopeasti ohi.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tahallaan väärin ymmärtämisen taidetta. Itse penään vastuuta niiltä, joilla on ihan oikea mahdollisuus valita paikkansa katsomossa.

Te olette tottakai siellä, mihin helpoiten pääsee. Saatte molemmat varmasti hienon ja unohtumattoman kokemuksen!
Olet oikeassa, että ihan tahallaan väärinymmärsin, kun ruvetaan puhumaan hakkaamisesta ”lukutaidottomuuden” takia ja oletetaan, että kaikki porilaisethan menee vittuuttaan raumalaisten keskelle. Ei tosiaan ollut ykkösvaihtoehto, mutta käytännön sanelemana se parempi. En kyllä ennen lippupisteelle menoa tästä jaosta edes tiennyt, että ehkä senkin informoinnissa olisi voinut olla ennakkoon isompi painotus.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Olen tänään 8v poikani kanssa tulossa ekaan peliin. Pojalla on Ässä-pipo ja hän on erityislapsi.
Ensimmäinen todellinen puute tapahtumassa. Kyllähän tälläisissä tapauksissa pitäisi pystyä nauttimaan ainutkertainen elämys "omien piirissä". Toivottavasti lukevat palstaa ja saavat homman korjattua.

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molemmat lienee samoilla liikkellä paitsi nelosketjun laituri ja aloittava maalivahti vaihtuvat. Lukolla Nyman nousee nelosketjuun heittämään lättysyöttöä ja Ortio maaliin.

Miekenkiintoinen maalivahtikohtaaminen tänään.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Pääasiassa pitäisi olla omat puolet molemmille kannattajaryhmille. Mutta mitä hemmettiä se haittaa ketään, jos satunnaisia Lukon/Ässien kannattajia on myös sekaisin siellä? Ei sinne pääryhmään tarvi mennä. Tämän tyylisissä tapahtumissa sillä ei pitäisi olla mitään väliä kumpaa väriä on päällä. Kyllä ihmisten pitää osata käyttäytyä vaikka vähän alkoa olisikin veressä.

vissypullo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jep. Aika paljon oli (lukutaidottomia?) porilaisia eksynyt Lukon katsomoon.
Kun liput tulivat myyntiin vuosi? sitten ensimmäisen kerran, niin missään ei mainittu kumpi on kumman "fanikatsomo".

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääasiassa pitäisi olla omat puolet molemmille kannattajaryhmille. Mutta mitä hemmettiä se haittaa ketään, jos satunnaisia Lukon/Ässien kannattajia on myös sekaisin siellä? Ei sinne pääryhmään tarvi mennä. Tämän tyylisissä tapahtumissa sillä ei pitäisi olla mitään väliä kumpaa väriä on päällä. Kyllä ihmisten pitää osata käyttäytyä vaikka vähän alkoa olisikin veressä.
Ja väitän että suurin osa tuolla katsomossa on ns. Kasuaalikatsojia. Ei minua itseänikään haittaa olla raumalaisten vieressä, eiköhän kaikkien aikuisten ihmisten pitäisi pystyä olemaan vastustajan kannattajien kanssa vierekkäin.

Faniryhmät toki erikseen, ne on hyväkin olla eri puolilla.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
En keksi yön yli nukuttua yhtään mitään, mitä pitäisi muuttaa järjestelyissä tai itse tapahtumassa mitä eilen paikalla olin.
Tänään on järkkäreiden pakko edes yrittää täyttää katsomoa niin, ettei jengi jää siihen luukulle ja taustalla ylälehterit on tyhjillään. Eilen tyytyivät lähinnä seurailemaan, taisi joku kerran alkuun jopa vilkaista lippua.
Minkäänlaista ruumiintarkastusta ei ollut ja näytti jengillä olevan taskuissa juomaa ihan huolella, se toki kuuluukin noihin oloihin. Toki joku heitti pullon Ässien vaihtopenkin suuntaan sen jonkun kontaktin jälkeen.

Mutta joo, ehdottomasti lisää hauista tuohon tälle illalle, ehkä jopa täälläkin ehdotettu jaottelu (D-katsomossa) että jengi pääsee omien joukkoon?
Itse uiskentelin sujuvasti Lukko -fanien seasta myöhässä tauoilta, sopuisasti meni eipä siinä. Tänään en taida edes poistua erätauolla mihinkään, ellei nyt kuset meinaa tulla housuun. Sieltä ne toki lorisee lahkeesta maahan eikä edes kenenkään niskaan, sekin oiva mahdollisuus.

Muutamien Lukko-fanien kanssa tuli sanailtua, ehkä tämä meidän suhde poikkeaa vähän muista, ei se ihan niin lennokasta ole mitä välillä muiden kanssa, mutta se suotakoot. Iän myötä arvostus molemmin puolin kyllä kehittyy, jos miettii vaikka muutama vuosikymmen taaksepäin ja ne tietyt Torkkipaidat, mitä ne itsessä herätti;)

Tänään on mahdollisuudet vaikka ja mihin, hieno peli taas tulossa!

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Ja väitän että suurin osa tuolla katsomossa on ns. Kasuaalikatsojia. Ei minua itseänikään haittaa olla raumalaisten vieressä, eiköhän kaikkien aikuisten ihmisten pitäisi pystyä olemaan vastustajan kannattajien kanssa vierekkäin.

Faniryhmät toki erikseen, ne on hyväkin olla eri puolilla.

Joo ja se on sitten ihan idioottitouhua jos pitää väkipakolla alkaa toisia provosoimaan ihan kummaltakin puolelta. Saapukaa paikalle nauttimaan pelistä ja kannustamaan omianne, muuten jää se hienous kokematta

Suosikkijoukkue
Oliko eilen jotain konflikteja? Itse olen ollut siinä uskossa että isommilta tappeluilta vältyttiin, joku pieni välien selvittely vissiinkin oli mutta se oli nopeasti ohi.

En ainakaan itse spotannut oikeasti yhtään mitään konfliktiksi laskettavaa. Ja hyvä näin.

Ensimmäinen todellinen puute tapahtumassa. Kyllähän tälläisissä tapauksissa pitäisi pystyä nauttimaan ainutkertainen elämys "omien piirissä". Toivottavasti lukevat palstaa ja saavat homman korjattua.

Juuri näin.

Tästäkin pääosin täysin samaa mieltä. Mutta edelleen, omalla käytöksellä tähän voi vaikuttaa valtavan paljon. Jos huudat vastustajan kannatuslauluja ”väärällä puolella”, ei ihan suurena yllätyksenä tulisi olla, jos tämä herättää hieman pahaa katsetta ja huutelua. Ja ihan sama mihin paikkaan maailmassa mentäisiin, tilanne olisi sama. On sitten alkoa veressä tai ei.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä se keltainen tavara muuten oli, jota kolattiin ekassa erässä jäältä Lukon maalin jälkeen? Jännä että näitä edelleen tapahtuu, eikä mitään opita.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mitä se keltainen tavara muuten oli, jota kolattiin ekassa erässä jäältä Lukon maalin jälkeen? Jännä että näitä edelleen tapahtuu, eikä mitään opita.
Jotain keltakulta -konfettia tykittivät ilmaan kun Lukko lapioi illan ekan maalinsa. Tuskin se kentälle oli tarkoitus mutta yllättäen ulkoilmassa ja laidan lähellä tuollainen tuotos karkaili:D

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eurajoelta tulevat senkin firman tuotteet. Ja juuret Brändössä, joten taitaa olla aika "sinikeltainen" firman historiikki eikä suinkaan "punainen" .

Eli Luvialta, jossa on edelleen firman suurimmat kasvatusaltaat, yli 500 000 kirjolohta.
Luvia on hyvin jakaantunut paikkakunta Lukon ja Ässien suhteen. Nykyään Valtasella on isot hallit Porissa ja on Ässien yhteistyökumppani.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy