Mainos

Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 660 940
  • 16 892

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
16 vuotiaiden maajoukkueisiin valittiin kaksi Ässä kasvattia, Lukko kasvatteja nolla. Mitä Raumalla tehdään väärin?

En mä tiiä, ite koitan just suurennuslasilla löytää suippoja A-maajoukkueen listoilta mutta tää ei taida toimia.

U18 ikäluokan paikat meni Lukolle 3-2.

Et sikses aika huono yritys.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä tiiä, ite koitan just suurennuslasilla löytää suippoja A-maajoukkueen listoilta mutta tää ei taida toimia.

Keskustelu lähti käsittääkseni liikkeelle, Ässien juniorityön heikkoudesta.

Ässillä oli viikonloppuna kokoonpanossa yksi oma kasvatti ja vain yksi porilainen: Valtteri Viljanen.

Lukolla omia raumalaisia kasvatteja oli kaksi: Onni Korkka ja Niklas Ylitalo.

Melkoinen ostoporukka Ässillä kasassa. Toki näyttää menevän paremmin, mitä vähemmän porilaisia pelaamassa.

Kuinka heikkoa Lukon juniorityö sitten onkaan, kun täytyy ostaa 13 vuotiaita junnuja naapurista?

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Sun suurennuslasi tarvitsee huoltoa. Onhan siellä meidän oma Juho Lammikko, joka on Noormarkusta, joka on Porin kaupunginosa. Ja lisäksi Juho on aito Ässien oma poika, kasvatti, kultaleijona ja ties mitä. Juholla ja sen perheellä on asunto Porissa, jossa kesät vietetään. Tavoitteena on pelata vielä joskus Ässissä. Toivottavasti ennen eläkeikää. Tai Armian eläkeikää.

Juho Lammikko taisi olla se pelaaja, joka jossain lehtijutussa puhui Lukon pelipaidan polttamisesta. Ihana jätkä, ei voi olla muuta kuin porilainen. Mikään suippo hän ei tietenkään ole.

Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joo, kyllä minäkin pidän Nuutti Viitasalon valintaa maajoukkueeseen lähinnä huonona vitsinä, mutta ei tuollaisesta nyt ihan täysin tartte seota. Toivottavasti Pennanenkin ymmärtää pelien jälkeen että toistohuumori ei kauaa naurata edes raumalaisia.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lukollahan on omien kasvattien osuus kasvamassa kilpaikäluokissa. Hidas prosessi on tietenkin ollut kun Sahlstedt & CO työn aloittivat.

Nyt se alkaa kantaa hedelmää. U16, U18 ja U20 menestyvät, omia kasvatteja huomattavasti enemmän mitä aikaisemmin.

Ässien tilanteesta ei mitään tietoa, mutta tässä on yksi asia josta Lukon kannattajien sietäisi olla ylpeä. Toiset ovat esimerkiksi Lukko-perheen talous (heijastuu myös juniorien edullisempaan harrastamiseen), olosuhteet (keväällä alkava halliremppa, jääpuisto keskustaan) ja sitoutunut yhteisö.

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Joo, kyllä minäkin pidän Nuutti Viitasalon valintaa maajoukkueeseen lähinnä huonona vitsinä, mutta ei tuollaisesta nyt ihan täysin tartte seota. Toivottavasti Pennanenkin ymmärtää pelien jälkeen että toistohuumori ei kauaa naurata edes raumalaisia.
Ei kai nyt kukaan pidä Viitasaloa raumalaisena tai lukkotaustaisena? Se että siirtyy 25-vuotiaana Lukkoon ei vielä tee raumalaiseksi.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai nyt kukaan pidä Viitasaloa raumalaisena tai lukkotaustaisena? Se että siirtyy 25-vuotiaana Lukkoon ei vielä tee raumalaiseksi.

Ainakin Porissa tuo suippous tarttuu muuttopäivästä alkaen, joten kyllä minä lasken Nuutin ihan raumalaiseksi.

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiukaislainen Feetu Knihtikin seisoi pikkupoikana Äijänsuon seisomakatsomossa Lukkolippu kädessä.
Onneksi on sittemmin tullut järkiinsä. Pikkupoikana sitä ei aina ymmärrä ja on vaikutuksille altis. Onneksi Rauman Lennikin tulee ensi kaudella Poriin hakemaan nostetta uralleen, jota ei kaikennäköisten kaksosveljesten ja muiden ulkomaalaisten tusinajamppojen keskellä ganalim rannalla saa.

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Ainakin Porissa tuo suippous tarttuu muuttopäivästä alkaen, joten kyllä minä lasken Nuutin ihan raumalaiseksi.

Miksi Porissa ulkopaikkakuntalaiset muuttuisi raumalaisiksi?

Ja tuo laskentatapa on kyllä jo raumalaisellakin asteikolla jo melko sakea.

Pätee hyvin vanha sanonta:

Liki ei killat paitti Raumal.

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
sitoutunut yhteisö.
Eiköhän tämä päde kumpaankin seuraan, kaksi loppuunmyytyä hallia. Hallirempasta sen verran että ei siitä mitään Nokia areenaa ole tulossa vaikka miten katsoisi, Satakunnnan tasoon varmaan ihan ok halli, vanhoja latoja isomäki sekä äijänsuo.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
Jatkoajan tämänpäiväisestä kuumat väitteet -jutusta napattua:
Iilomo: Nyt kun mainitsit Tampereen, minun listoillani myös Ilveksen ja Tapparan väliset koitokset menevät heittämällä Satakunnan derbyjen edelle, mitä tulee kuumuuteen. Toki Tampereella pelaakin tällä hetkellä kaksi tosissaan mestaruudesta taistelevaa joukkuetta. Voisiko Satakunnan koitoksiinkin tulla lisää jännitettä, jos Ässät pystyisi nousemaan todelliseksi menestyskandidaatiksi?

Välimäki: Varmasti, sillä olihan Tampereenkin ottelu laimeampi ennen kuin Ilves ryhdistäytyi kunnolla. Tällä hetkellä tosin mitään merkkejä ei ole siitä, että Ässät nousisi huippuseurojen joukkoon, toisin kuin esimerkiksi Pelicans on tehnyt viime vuosina.
Koittakaahan siis skarpata siellä esikaupungissakin, ettei tällaista Suomen ainoan oikean derbyn panettelua jatkossa nähtäisi.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eiköhän tämä päde kumpaankin seuraan, kaksi loppuunmyytyä hallia. Hallirempasta sen verran että ei siitä mitään Nokia areenaa ole tulossa vaikka miten katsoisi, Satakunnnan tasoon varmaan ihan ok halli, vanhoja latoja isomäki sekä äijänsuo.

En nyt viitannut mihinkään yhteen loppuunmyytyyn matsiin, vaan miten raumalaiset ovat sitoutuneet Lukkoon niin kannattajina kuin yrityselämässä kumppaneina.

Ei tule Nokia-areenaa, vaan Rauman olosuhteisiin sopivampi. Mutta menee aika pitkälti uusiksi halli, kattorakenteista, seiniin ja tulee melko erinäköiseksi. Samoin koko Äijänsuon alue kulkuyhteyksineen. Menee kyllä ns. valovuoden porin hallin eteen.

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en ole ollut katsomotouhuissa enää vuosiin mukana. Istumakatsomosta seurannut pelejä.

Sen verran kuitenkin on kokemusta aiheesta, että tuo nyt on niin klassikko, että seistään keskellä vierasmobia ja sitten tullaan Internetiin julistamaan kaljapäissä kuinka halli oli hallussa. Ei sitä tarvitse tehdä jos on ylpeys ja varmuus omasta toiminnasta.

Ei tarvitse vakuutella mitään, lähetyksenkin kautta voi todeta, että nuo halli hallussa - kommentit kumpuavat noista menneistä kuten osuvasti kirjoitit.

Porissa jos jossain tulos ohjaa toimintaa katsomossa. Organisoidulla toiminnalla ääripäitä voidaan tasoittaa kuten Raumalla tehty jo pitkä tovi.

Mä kysyin näiltä muutamalta internet-soturilta sattuivatko olemaan siellä vieraskannattajien keskellä.

Raumalla on huomattavasti pidemmät ja syvemmät juuret organisoidun kannattajatoiminnan osalta ja sukupolvikin ehtinyt jo vaihtumaan. Toiminta on juurtunut. Itse olen ainakin tyytyväinen siihen, että siellä on nyt nuorempia ja sitä seuraavaa sukupolvi jo tulossa. Pääosin peleissä on hyvä tunnelma.

Turha katsoa menneisiin. Tekeminen on juurtunut ja uutta virtaa pukkaa koko ajan esiin. Porissa ollaan vieläkin telineissä tämän asian osalta.
Katselen tässä Lukko-Ilves peliä katsomosta. Alkoi naurattamaan kieltämättä, kun mietin viestiäsi ja kuuntelen televisiosta eli "neutraalista paikasta" ottelutunnelmaa.
Raumalla ei puolestaan ohjaa tulos katsomossa? Eihän tuolla kuulu pihaustakaan.

Pystyin itse myöntämään, että teillä oli aikanaan kova meininki kannattajatoiminnan osalta ja kyllä se itseäni v*tutti. Mutta tämä on suorastaan koomista, että vakuuttelet rauman katsomotoiminnan olevan nykyään hyvällä tasolla. Romahdus on ollut järkyttävän iso.

Pitää paikkansa, että meillä Porissa ollaan vieläkin telineissä kannattajatoiminnan osalta. Pitkään on yritetty sitä kehittää, mutta ei ole tuntunut lähtevän. Tällä kaudella on ollut vihdoin viitteitä paremmasta. Capoilla on homma hyvin hallussa ja porukkaa saatu paremmin messiin kuin aiemmin. Vielä on kuitenkin tekemistä.

Ja moni muukin tätä samaa tuntuu tekevän tällä palstalla raumalaisista, ei koske pelkästään sinua. Tuntuu, että elätte menneisyyden hyvissä hetkissä ja piileskelette totuudelta. Varmaan sama meillä Porissakin Isomäen suhteen, ei se tunnelma ole läheskään samaa tasoa kuin esimerkiksi 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä, mutta silti nykyiselläänkin liigan kärkipäätä tunnelman suhteen. Parhaimmillaan ylivoimaisesti paras. Katsokaa vaikka pelaajien / valmentajien haastatteluja näihin asioihin liittyen. Kummasti siellä mainitaan nimenomaan PORI usein, kun puhutaan hyvästä tunnelmasta ja intohimoisesti kiekkokaupungista ( Raumasta tulee mieleen yhden seurapomon maininta merkityksettömänä liigapaikkakuntana, mutta ei siitä sen enempää ). Tapahtumat kentällä toki vaikuttavat Porissa isosti yleistunnelmaan niinkuin muuallakin, ei siitä mihinkään pääse. Senpä vuoksi organisoitua kannattajatoimintaa täytyy viedä eteenpäin, koska vaisumpia pelejä tulee kauden aikana paljon, joissa suuri yleisö ei syty.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tule Nokia-areenaa, vaan Rauman olosuhteisiin sopivampi. Mutta menee aika pitkälti uusiksi halli, kattorakenteista, seiniin ja tulee melko erinäköiseksi. Samoin koko Äijänsuon alue kulkuyhteyksineen. Menee kyllä ns. valovuoden porin hallin eteen.

Kuulostaa hyvältä. Tämähän on koko Liigan kannalta pelkästään hyvä asia, että pikkuhiljaa kaupunki/seura kerrallaan laittavat olosuhteet vastaamaan tätä päivää. Tekee toiminnasta sekä katsojille, että pelaajille houkuttelevampaa.

Isomäki toimii tuollaisenaan vielä jonkin aikaa, mutta saas nähdä mihin ratkaisuun päädytään kun nykyinen alkaa tulla tiensä päähän.

Halliasia tulee toki olemaan taas uusi fiksu lällättelyn aihe.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Katselen tässä Lukko-Ilves peliä katsomosta. Alkoi naurattamaan kieltämättä, kun mietin viestiäsi ja kuuntelen televisiosta eli "neutraalista paikasta" ottelutunnelmaa.
Raumalla ei puolestaan ohjaa tulos katsomossa? Eihän tuolla kuulu pihaustakaan.

Pystyin itse myöntämään, että teillä oli aikanaan kova meininki kannattajatoiminnan osalta ja kyllä se itseäni v*tutti. Mutta tämä on suorastaan koomista, että vakuuttelet rauman katsomotoiminnan olevan nykyään hyvällä tasolla. Romahdus on ollut järkyttävän iso.

Pitää paikkansa, että meillä Porissa ollaan vieläkin telineissä kannattajatoiminnan osalta. Pitkään on yritetty sitä kehittää, mutta ei ole tuntunut lähtevän. Tällä kaudella on ollut vihdoin viitteitä paremmasta. Capoilla on homma hyvin hallussa ja porukkaa saatu paremmin messiin kuin aiemmin. Vielä on kuitenkin tekemistä.

Ja moni muukin tätä samaa tuntuu tekevän tällä palstalla raumalaisista, ei koske pelkästään sinua. Tuntuu, että elätte menneisyyden hyvissä hetkissä ja piileskelette totuudelta. Varmaan sama meillä Porissakin Isomäen suhteen, ei se tunnelma ole läheskään samaa tasoa kuin esimerkiksi 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä, mutta silti nykyiselläänkin liigan kärkipäätä tunnelman suhteen. Parhaimmillaan ylivoimaisesti paras. Katsokaa vaikka pelaajien / valmentajien haastatteluja näihin asioihin liittyen. Kummasti siellä mainitaan nimenomaan PORI usein, kun puhutaan hyvästä tunnelmasta ja intohimoisesti kiekkokaupungista ( Raumasta tulee mieleen yhden seurapomon maininta merkityksettömänä liigapaikkakuntana, mutta ei siitä sen enempää ). Tapahtumat kentällä toki vaikuttavat Porissa isosti yleistunnelmaan niinkuin muuallakin, ei siitä mihinkään pääse. Senpä vuoksi organisoitua kannattajatoimintaa täytyy viedä eteenpäin, koska vaisumpia pelejä tulee kauden aikana paljon, joissa suuri yleisö ei syty.

Tottakai ohjaa, mutta organisoidulla kannattajatoiminnalla vähemmän. Porissa on hiiren hiljaista jos vierasjoukkue johtaa.

En mä nyt ihan hirveästi ylläty jos kiima ei ole korkeimmillaan tiistain kamppailussa :D Kyllä mä silti tuolta ääneenkannatusta kuulen.

Sitten tarkkana, ja lue vaikka viestini uudelleen: kirjoitin, että menneisiin ei kannata katsoa. Se mitä silloin oli, syntyi sen ajan vastakkainasetteluista muiden kannattajaryhmien kanssa (pataljoona ei siihen koskaan ole kuulunut), katsomotaisteluista seuran kanssa ja ylipäätään siinä, että katsomouudistusten vuoksi tunnelma kuoli miltei kokonaan Raumalta.

Se mitä se on nyt jotakin mihin itse olen tyytyväinen. Siellä on sukupolvi vaihtunut. Et ehkä ymmärrä tai pysty vielä ymmärtämään, mutta suurin pelko ainakin mitä itse joskus mietin, että mitä jos jatkajia ei löydy kun vanhemmat 35-45 vuotiaat jää pois. Kyllä löytyi ja seuraavakin polvi tulossa. Se, että yksittäisissä otteluissa voi olla vaisua toimintaa tai jokin kausi heikompaa niin isossa kuvassa homma mallillaan: on tapa tehdä, perinteet sille ja nuoria kasvaa siihen koko ajan lisää. Vielä tulee kausia kun jotain uutta kipinää toiminnalle syntyy / innokkaita organisoijia tulee mukaan, voi taas nostaa toimintaa pykälän tai kaksi ylös. Tapa tehdä on kuitenkin koko ajan olemassa. Omastakin perheestä kaksi on löytänyt tiensä seisomakatsomoon ja osaavat chantit.

Porissa kuten kirjoitat, homma on vielä siellä missä kun RB aloitti, mutta ilman voluumia ja samanlaista duunia mitä silloin jengi siellä teki.

Raumalla kannattajatoiminta on katsomon isäntä, Porissa renki. Molemmissa on omat puolensa.

Viimeksi muokattu:

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomaa ettet ole perillä syksyn tapahtumista ja ymmärrän sen, miksi seuraisitkaan Ässien pelejä aktiivisesti. Ei siinä mitään. Kannattajatoiminta on mennyt tänä syksynä hyvin eteenpäin Porissa.

En osta noita asioita, että raumalla olisi kannattajatoiminta hyvällä tasolla. Äijänsuolla on hiiren hiljaista jopa johtoasemassa monesti. Porissa yleistunnelma paljon parempi, kunhan Ässät pelaa Ässien brändin näköistä lätkää päivitettynä 2020-luvulle. Edelleen toistan, että neutraalit mediat puhuvat Isomäen tunnelmasta positiiviseen sävyyn ja äijänsuosta en juurikaan ole vastaavia juttuja lukenut. Meillä on molemmilla omat värilasimme, mutta eiköhän yleisesti jääkiekkoa seuraavat ihmiset ole minun kanssani asiasta samaa mieltä. Porissa sekä Raumalla jääkiekko on iso asia, mutta Pori on astetta intohimoisempi kiekkokaupunki ja se näkyy myös ottelutapahtuman tunnelmassa. Väitän, että jos pelaajille / valmentajille järjestettäisiin gallup asiaan liittyen, Pori pesisi Rauman aivan pystyyn.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Huomaa ettet ole perillä syksyn tapahtumista ja ymmärrän sen, miksi seuraisitkaan Ässien pelejä aktiivisesti. Ei siinä mitään. Kannattajatoiminta on mennyt tänä syksynä hyvin eteenpäin Porissa.

En osta noita asioita, että raumalla olisi kannattajatoiminta hyvällä tasolla. Äijänsuolla on hiiren hiljaista jopa johtoasemassa monesti. Porissa yleistunnelma paljon parempi, kunhan Ässät pelaa Ässien brändin näköistä lätkää päivitettynä 2020-luvulle. Edelleen toistan, että neutraalit mediat puhuvat Isomäen tunnelmasta positiiviseen sävyyn ja äijänsuosta en juurikaan ole vastaavia juttuja lukenut. Meillä on molemmilla omat värilasimme, mutta eiköhän yleisesti jääkiekkoa seuraavat ihmiset ole minun kanssani asiasta samaa mieltä. Porissa sekä Raumalla jääkiekko on iso asia, mutta Pori on astetta intohimoisempi kiekkokaupunki ja se näkyy myös ottelutapahtuman tunnelmassa. Väitän, että jos pelaajille / valmentajille järjestettäisiin gallup asiaan liittyen, Pori pesisi Rauman aivan pystyyn.

Mulle on ihan sama ostatko vai ei, mutta mä puhun organisoidusta kannattajatoiminnasta. Olen ollut suurimman osan kotipeleistä paikan päällä RB:n perustamisesta tähän päivään asti ja perustan mielipiteeni siihen.

Hienoa, että olet myös seurannut Lukon pelejä. Itse en tosiaan seuraa Ässien pelejä, mutta mitä esim. derbyissä ollut niin mikäli Ässät ei johda niin pienikin mobi ottaa äänitilan haltuunsa. Kuten sanottua, pataljoona/etulinja etc ovat renkiä siinä katsomossa. Tai tunnelman edellytyksenä pitää olla jokin abstrakti ässät-brändin kiekko. Organisoidulla toiminnalla ei sellaista ole, mutta tottakai jatkuva rämpiminen syö jengiltä puhtia.

Sä taas puhut jostain yleisen tason mielikuvasta Isomäen tunnelmasta, jonka legenda perustuu näihin harvoihin kertoihin kun Ässät on päässyt pitkälle pudotuspeleissä.

Porissa on iso seisomakatsomo hyvällä paikalla, Raumalla se taisteltiin takaisin päätyyn johon se kuuluu. Intohimosta RB:kin aikanaan syntyi, Raumalla on yritykset, kaupungin kokoon nähden ihmisten määrä hallilla, olosuhteet yms huomattavasti Poria edellä. Miten sitten kukin määrittelee ne teot jotka intohimo teettää.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

En osta noita asioita, että raumalla olisi kannattajatoiminta hyvällä tasolla. Äijänsuolla on hiiren hiljaista jopa johtoasemassa monesti. Porissa yleistunnelma paljon parempi, kunhan Ässät pelaa Ässien brändin näköistä lätkää päivitettynä 2020-luvulle.
Kyseenalaistan vähän katsomotoiminnan eteenpäinmenoa, jos hyvä yleistunnelma vaatii, kuten sanoit, "Ässien brändin näköistä lätkää". Eli tunnelmanluonti ulkoistetaan joukkueelle, niin kuin se on Porissa aina ulkoistettu niin kauan kuin itse muistan. En siis tunnista kehitystä tässä suhteessa.
Väitän, että jos pelaajille / valmentajille järjestettäisiin gallup asiaan liittyen, Pori pesisi Rauman aivan pystyyn.
En epäile, niin hyvin Porissa on saatu tuo "Isomäen lauantaisauna" brändättyä, mikä on vuosikausia ollut vain varjo entisestä loistostaan. Todellisuudessa Isomäki on ihan samanlainen kirkko kuin melkein kaikki muutkin Liigahallit.

Ei mulla ainakaan ole ongelmia myöntää (enkä usko että on lainaamallasi kirjoittajallakaan) että tällä hetkellä tunnelma ei Raumalla ole niin hyvä kuin RB:n ns. kulta-aikoina. Mutta sulla on tässä nyt joku mystinen tarve puhua jostain romahduksesta, kenties siitä syystä, että se oma toiminta ei sittenkään ole yltänyt sinne puheiden tasolle, vielä ainakaan. Sukupolven vaihdos on selkeästi käynnissä, mikä eittämättä näkyy myös keskivertomatsin tunnelmassa. Mutta jo pelkästään se, että se sukupolven vaihdos on käynnissä, kertoo siitä jatkuvuudesta ja syvään juurretusta kulttuurista mikä Raumalle on saatu aikaan. Nythän Porissa yritetään saada samaa juttua liikkeelle noin tuhannennen kerran - toivottavasti tällä kertaa tärppää. Vielä tähän mennessä puheet > teot.

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Vaikea on ollut ottaa vakavasti tätä Liigan parasta kannattajakulttuuria korona-ajan jälkeen kun Ässät rämpi talousongelmissa ja kaikki kynnelle kykenevä väki olisi tarvittu hallille kuluttamaan, ja juuri silloin Isomäki oli aivan tyhjä. Siis aivan karmeita lukuja jopa siihen nähden, että yleisörajoitteita oli päällä, alle tuhatta katsojaa.

Ässillähän menee nyt mainiosti niin kyllä kansakin hallilla viihtyy, mutta vaikeuksien tullessa kansa kaikkoaa kyllä sieltäkin ja empiirisen tutkimuksen perusteella jopa muita hanakammin.

El-Reino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings
En tiedä mutta onhan tuo Ässien alkushow ennen peliä valovuoden edellä mitä Lukolla. Musat, valot jne jne. Lauantaina Raumalla paikalla olleena niin nämä sinikelta liputko oli se "juttu"? Nekin heilu vaan kun tämä sirkustirehtööri kuutiolla käski. Melko vaisu esitys kaikenkaikkiaan loppuunmyydyssä hallissa. Fani porukat oli ainoat jotka meteliä piti.

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikea on ollut ottaa vakavasti tätä Liigan parasta kannattajakulttuuria korona-ajan jälkeen kun Ässät rämpi talousongelmissa ja kaikki kynnelle kykenevä väki olisi tarvittu hallille kuluttamaan, ja juuri silloin Isomäki oli aivan tyhjä. Siis aivan karmeita lukuja jopa siihen nähden, että yleisörajoitteita oli päällä, alle tuhatta katsojaa.

Ässillähän menee nyt mainiosti niin kyllä kansakin hallilla viihtyy, mutta vaikeuksien tullessa kansa kaikkoaa kyllä sieltäkin ja empiirisen tutkimuksen perusteella jopa muita hanakammin.
Korona-aikana yleisömäärä ilmoitettiin eri tavalla Porissa kuin muualla (pl. Lahti?). Eli ilmoitettiin pelkästään paikalla olijat ja muualla ilmoitettiin myydyt liput. Tämän vuoksi luvut eivät ole vertailukelpoisia keskenään.

Porissa oli viime kaudellakin 4600 yleisökeskiarvo, vaikka jäätiin sijalle 11. Monena kautena Porissa on nimenomaan käynyt yleisöä hyvin paikalla, vaikka menestys on ollut surkealla tasolla yli kymmenen vuotta putkeen. Nämä tilastot löytyvät liigan sivuiltakin. Porissa on Helsingin, Tampereen ja Oulun jälkeen melkeinpä eniten yleisöä. Ainakin hyvin lähelle näin. Tämä siitäkin huolimatta, että ollaan kynnetty oikein urakalla. Porilaiset ovat olleet nimenomaan todella uskollisia ja vastineeksi Ässät ei ole tarjonnut mitään muuta kuin jatkuvia pettymyksiä. Pisin mitaliton ajanjakso seuran historiassa ja silti porilaiset käyvät sankoin joukoin peleissä. Hattua päästä porilaiset!

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
En nyt viitannut mihinkään yhteen loppuunmyytyyn matsiin, vaan miten raumalaiset ovat sitoutuneet Lukkoon niin kannattajina kuin yrityselämässä kumppaneina.

Raumalla taas siis kaikki kultaa, hieman sulla vaaleanpunaiset lasit päässä. Jokasella toki omat kuvitelmansa ja mielipiteensä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy