Halusin, että kaikki jotka eivät ole mestaruutta päässeet kokemaan, saavat kokea sen.
Tämän voin kyllä hyvin allekirjoittaa itsekin. Valitettavasti näin ei tule käymään, mutta sitä se urheilu parhaimmillaan onkin ja siksi se onkin niin kiehtovaa ja tunteita herättävää.
Jos nyt Lukon mestaruutta muistelee, niin kyllä sen vuoden 2020 ja 2021 välillä oli kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, etten sitä kyllä toivo kenellekään. Valehtelisin jos väittäisin, ettei vieläkin se kauden keskeytys koronaan 2020 keväällä vituta takaraivossa. Niin saatanan kova pommi ja shokki siitä tuli, että olin lähes varma ettei ikinä todistamaan Lukon mestaruutta.
Sitten kuitenkin se tunnetila, kun se mestaruus vihdoin ja viimein tuli, niin ei sitä pysty sanoiksi purkamaan. Heittämällä elämäni paras päivä lasten syntymien jälkeen ja aivan takuuvarmasti hetki jonka muistaa loppuelämän kirkkaasti ja joka vielä vuosikymmenienkin jälkeen tulee vetämään tippaa linssiin.
Vielä on kokematta ne ilon hetket, kun katsomossa saa sen mestaruuden kokea. Katkera ei pitäisi elämässä olla, mutta mitä sitä valehtelemaan, ettenkö tuntisi katkeruutta kun sitä ei saanut kokea paikan päällä. Se tunne on tasan tarkkaan niin kauan, kunnes pääsee kitarisat ojossa huutamaan mestaruutta katsomossa omien kanssa.
Sen hetken kun saisi kerran kokea, on yksi iso haave.
Ässien mestaruudesta ei itsellä ole mitään kovaa paikkaa, taikka aihe mistä ei haluaisi taikka voisi puhua. Ihan niin kateellinen en sentään naapurille ole. Lähinnä se mikä siitä Ässien mestaruudesta on parhaiten jäänyt mieleen, että oli pakko käydä vetämässä hermosavuke sen jälkeen. Olen sen tainnut joskus kertoakin, mutta itse olin silloin armeijan harmaissa ja Niinisalon metsissä keskellä yötä teltta räjähti huutoon ja kun sen huudon syyksi paljastui Ässien mestaruus, niin ei se nyt ehkä ihan paras mahdollinen metsäleiri ollut.
Mutta omalla tavallaan sekin ikimuistoinen juttu.
Menestystä pystyn kuitenkin toivomaan koko Satakuntaan. Täällä on Suomen kiihkeimmät sekä parhaat kannattajat ja kovimmat kiekkokaupungit, jotka ansaitsee menestystä. Tietenkin twistillä, että Lukko luonnollisesti on menestyvämpi joukkue kuin Ässät. Tähän hymiö.