Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 580 503
  • 15 853

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos ei mitään muu vedä Lukon puolelle kurkkimaan niin välillä on käytävä katsomassa ”Viisasten kerho - kysymyksiä ja vastauksia Lukosta” -ketjua, jos sinne on tullut jotakin uutta. Siellä on mielenkiintoisia juttuja ja muistoja.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä nyt ainakaan lähtis tota ylpeyden aiheena käyttämään.

Juhlitaan tappiota. Hopeajuhlat. Ei sovi raumalaiseen mielenmaisemaan tuollainen.

Noh, täällä on juhlittu mestaruutta isosti ja myös pitkäaikaisen korpivaelluksen jälkeen juhlittiin hopeaakin aikanaan, sillä olihan tuo hopea hemmetin kova suoritus.

Elämässä kuuluu juhlia aina kun siihen on paikka.

Raumalla ei haluta liikaa juhlia ja siksi mestaruuskin piti voittaa silloin kun kukaan ei ole hallilla näkemässä. Ettei vaa tuu kellee paha mieli ku voittaa mestaruuden paras 5:stä sarjassa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Raumalla ei haluta liikaa juhlia ja siksi mestaruuskin piti voittaa silloin kun kukaan ei ole hallilla näkemässä. Ettei vaa tuu kellee paha mieli ku voittaa mestaruuden paras 5:stä sarjassa.
No tästä ei ole kyllä kellään muualla tullut paha mieli kuin Porissa, siellä toki sitten senkin edestä.

Se kovasti Porissa juhlittu hopeakin tuli muuten paras viidestä -sarjassa, yllättävän paljon sitä silti irokeesit väpättivät Pori toril.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tästä ei ole kyllä kellään muualla tullut paha mieli kuin Porissa, siellä toki sitten senkin edestä.

Se kovasti Porissa juhlittu hopeakin tuli muuten paras viidestä -sarjassa, yllättävän paljon sitä silti irokeesit väpättivät Pori toril.

Paha mieli ei tullut Lukon mestaruudesta vaan vilpittömästi olin iloinen. Mestaruuden kun ansaitsee kuten Ässät ja Lukko vuorollaan, ei siitä tarvitse kilpailijankaan kokea pahaa mieltä.

Hopeajuhlatkin oli ansaitut juhlat. Pienellä budjetilla totaalinen odotusten ylitys ja hurmoskausi.

Lätkäfanina tunteikkaat tapahtumat ja sarjat ovat parasta. Jopa Ässät - Sport karsintasarja oli hieno kokea ja sitäkin juhlittiin. Vaiks Tami häpes.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paha mieli ei tullut Lukon mestaruudesta vaan vilpittömästi olin iloinen. Mestaruuden kun ansaitsee kuten Ässät ja Lukko vuorollaan, ei siitä tarvitse kilpailijankaan kokea pahaa mieltä.
Olet isompi ihminen kuin minä, meikäläistä harmitti aika paljon 2013 :)

Tosin veikkaan, että Ässien seuraava mestaruus harmittaa vähemmän, kun se Lukon mestaruus on tullut nähtyä, niin on se tietynlainen alemmuuskompleksi väistynyt.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Olet isompi ihminen kuin minä, meikäläistä harmitti aika paljon 2013 :)

Tosin veikkaan, että Ässien seuraava mestaruus harmittaa vähemmän, kun se Lukon mestaruus on tullut nähtyä, niin on se tietynlainen alemmuuskompleksi väistynyt.
Kyllä se aina riepoo jos pikkuveli sattuu menestymään ja oma joukkue on sijoilla ynnämuut. Toki vähän epäilen tämän skenaarion käyvän toteen.
 

Bay

Jäsen
Kyllä se aina riepoo jos pikkuveli sattuu menestymään ja oma joukkue on sijoilla ynnämuut. Toki vähän epäilen tämän skenaarion käyvän toteen.
Joo, ei se pikkuveljen mestaruus vuonna -21 vai -22 (ei muista) juuri miltään tuntunut kun itsekin 2013 mestaruuden pääsi kokemaan.

Edit: -21, löytyykin tuolta allekirjoituksestani samoin kuin ennuste seuraavasta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet isompi ihminen kuin minä, meikäläistä harmitti aika paljon 2013 :)

Tosin veikkaan, että Ässien seuraava mestaruus harmittaa vähemmän, kun se Lukon mestaruus on tullut nähtyä, niin on se tietynlainen alemmuuskompleksi väistynyt.
Mä olen niin pieni ihminen, että vaikka olisin mielessäni valinnut finalisteista sen vähemmän ärsyttävän joukkueen mieluummin voittamaan niin kun mestaruus ratkeaa niin jossakin määrin ärsyttää, jos ei nyt suoraan sentään vituta, katsella niitä mestaruushulinoita.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet isompi ihminen kuin minä, meikäläistä harmitti aika paljon 2013 :)

Tosin veikkaan, että Ässien seuraava mestaruus harmittaa vähemmän, kun se Lukon mestaruus on tullut nähtyä, niin on se tietynlainen alemmuuskompleksi väistynyt.

Tuo Ässien mestaruus varmaankin teki sen, ettei Lukon mestaruus tuntunut pahalta. Halusin, että kaikki jotka eivät ole mestaruutta päässeet kokemaan, saavat kokea sen.

Olisihan se hienoa jos Saipakin voittaisi kerran kannun.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
En mä nyt ainakaan lähtis tota ylpeyden aiheena käyttämään.

Juhlitaan tappiota. Hopeajuhlat. Ei sovi raumalaiseen mielenmaisemaan tuollainen.
Eihän Lukko ole edes päässyt hopeelle saakka 2000- luvulla, vaikea juhlia mitään? Dufvan aikana pronssijuhlissa oli varmasti koko suur-rauma takana?

Taitaa 2013 tehdä niin kipeää vieläkin ettei sitä uskalleta edes muistella :)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Raumalla 58 vuotta, ei helvetti mikä aika, siinä on monen ihmisen elinaika jo, niin torijuhla kultamitalista.

Porissa sentään vähän väliä eli vähintään kerran kymmenessä vuodessa käytiin finaalissa. Porilaista hulluutta pitää juhlia kuin viimeistä päivää.

Siin o vissi ero.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onnea toveri @Zeta03 700. viestistä tähän ketjuun. Oheessa top 10.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240926-170343.png
    Screenshot_20240926-170343.png
    149,2 KB · kertaa luettu: 84

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
@Arnold on oikeutetusti paalupaikalla ja toivottavasti pysyykin. On selvästi tämän ketjun herra ja hidalgo *hymiö*
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Halusin, että kaikki jotka eivät ole mestaruutta päässeet kokemaan, saavat kokea sen.
Tämän voin kyllä hyvin allekirjoittaa itsekin. Valitettavasti näin ei tule käymään, mutta sitä se urheilu parhaimmillaan onkin ja siksi se onkin niin kiehtovaa ja tunteita herättävää.

Jos nyt Lukon mestaruutta muistelee, niin kyllä sen vuoden 2020 ja 2021 välillä oli kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, etten sitä kyllä toivo kenellekään. Valehtelisin jos väittäisin, ettei vieläkin se kauden keskeytys koronaan 2020 keväällä vituta takaraivossa. Niin saatanan kova pommi ja shokki siitä tuli, että olin lähes varma ettei ikinä todistamaan Lukon mestaruutta.

Sitten kuitenkin se tunnetila, kun se mestaruus vihdoin ja viimein tuli, niin ei sitä pysty sanoiksi purkamaan. Heittämällä elämäni paras päivä lasten syntymien jälkeen ja aivan takuuvarmasti hetki jonka muistaa loppuelämän kirkkaasti ja joka vielä vuosikymmenienkin jälkeen tulee vetämään tippaa linssiin.

Vielä on kokematta ne ilon hetket, kun katsomossa saa sen mestaruuden kokea. Katkera ei pitäisi elämässä olla, mutta mitä sitä valehtelemaan, ettenkö tuntisi katkeruutta kun sitä ei saanut kokea paikan päällä. Se tunne on tasan tarkkaan niin kauan, kunnes pääsee kitarisat ojossa huutamaan mestaruutta katsomossa omien kanssa.

Sen hetken kun saisi kerran kokea, on yksi iso haave.

Ässien mestaruudesta ei itsellä ole mitään kovaa paikkaa, taikka aihe mistä ei haluaisi taikka voisi puhua. Ihan niin kateellinen en sentään naapurille ole. Lähinnä se mikä siitä Ässien mestaruudesta on parhaiten jäänyt mieleen, että oli pakko käydä vetämässä hermosavuke sen jälkeen. Olen sen tainnut joskus kertoakin, mutta itse olin silloin armeijan harmaissa ja Niinisalon metsissä keskellä yötä teltta räjähti huutoon ja kun sen huudon syyksi paljastui Ässien mestaruus, niin ei se nyt ehkä ihan paras mahdollinen metsäleiri ollut.

Mutta omalla tavallaan sekin ikimuistoinen juttu.

Menestystä pystyn kuitenkin toivomaan koko Satakuntaan. Täällä on Suomen kiihkeimmät sekä parhaat kannattajat ja kovimmat kiekkokaupungit, jotka ansaitsee menestystä. Tietenkin twistillä, että Lukko luonnollisesti on menestyvämpi joukkue kuin Ässät. Tähän hymiö.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän Lukko ole edes päässyt hopeelle saakka 2000- luvulla, vaikea juhlia mitään? Dufvan aikana pronssijuhlissa oli varmasti koko suur-rauma takana?

Taitaa 2013 tehdä niin kipeää vieläkin ettei sitä uskalleta edes muistella :)

2013 saattais tehdä kipeää ellei kevät 2021 olisi vielä tuoreessa muistissa. Kipeämpää se kevät taitaa tehdä Porissa kuin joku toistakymmentä vuotta käyvä Ässien mestaruus Raumalla. Jumalauta sehän pääsee parin vuoden päästä jo ripiltä.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Selvästi satakuntalaisen pinnan alla kuhisee odottavasti. Odotetaan sitä kohtaamista ja sitä vääntöä. Kuukausihan siihen enää on, mutta on kyllä odottavan aika pitkä.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Menestystä pystyn kuitenkin toivomaan koko Satakuntaan. Täällä on Suomen kiihkeimmät sekä parhaat kannattajat ja kovimmat kiekkokaupungit, jotka ansaitsee menestystä.
Allekirjoitan tämän. Vaikka Lukkoa vihaankin koko sielustani, niin silti jostain kumman syystä olin jopa ihan onnellinen Raumalaisten puolesta kun voittivat vihdoin mestaruuden. Niin pitkä odotus, ja näki kuinka paljon se merkkasi kannattajille. Ihan eri kuin gloryhunter tapparalaisten tai kärppien mestaruudet. Tämän takia toivoisi Saipallekin mestaruutta, aina on mukava olla altavastaajan puolella.


Offtopic, mutta huvittava katsoa mitä keskisuomessakin yritetään keksimällä keksiä derbyjä, mitä hulluimmilla nimillä. Vielä pari vuotta sitten aukoivat päätä ja ihmettelivät mitä hienoa noissa Satakunnan Derbyissä on, ja nyt yrittävät larpata jotain omiansa.

Innolla odotetaan ensimmäistä derbyä, ja varsinkin outdoor pelejä. Tulee satavarmasti liigakauden hienoimmat ottelut.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Selvästi satakuntalaisen pinnan alla kuhisee odottavasti. Odotetaan sitä kohtaamista ja sitä vääntöä. Kuukausihan siihen enää on, mutta on kyllä odottavan aika pitkä.
Tottakai odotetaan. Lukon kannattajat on kivoja ja omalla tavallaan lähes rakkaita (ainakin vastustajina), mutta toisaalta niin helvetin ärsyttäviä. Tunnetta pitää olla, sillä mitä järkeä tässä touhussa muuten olisi.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
2013 saattais tehdä kipeää ellei kevät 2021 olisi vielä tuoreessa muistissa. Kipeämpää se kevät taitaa tehdä Porissa kuin joku toistakymmentä vuotta käyvä Ässien mestaruus Raumalla. Jumalauta sehän pääsee parin vuoden päästä jo ripiltä.
Ei mua ainakaan harmittanut, muista en osaa sanoa. Hyvä että kalastajankylässä on jotain juhlan aihetta vuosisataan. Jumalauta seuraavissa Lukon mestaruus juhlissa monet tämän palstan Lukko faneista eivät enää elä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös