Kyllä tässä paikallisten taistossa Ripa vie voiton kirkkaasti. Ripa oli aikanaan hyvä myös kun selosti satunnaisesti Ässien pelejä töllössä, ruudun aikaan, kun Lukolla ei ollut matsia.
Ripa Leinollahan on selostuksia yli 1000-ottelun verran, mikä on kyllä aivan jäätävä määrä. Yli 20-vuotta mies on ollut mukana ja ainakin itselleni hän on yksi valtava palanen minun Lukkoani, vaikka tunnetuista syistä (TeliaTV) ei enää tule pelejä radion kautta kuunneltua. Maalikoosteet sentään tulee fiilisteltyä aina (voitto)pelin jälkeen.
@Roku tai
@Olkku varmaan osaa sanoa tarkalleen, että montako vuotta Ripa on pelejä Ramonan kautta selostanut? Jostain 90-luvun loppupuolelta varmaan on minun villi veikkaukseni.
Ehdotin jo viime kaudella, että mikäli Rauman jäähalliin saataisiin jonkunlainen "Wall of fame", niin Ripa ansaitsee kiistatta tähden sinne. Niin iso osa hän on vuosien ja vuosien aikana ollut Lukko-yhteisöä. Risto Leino jos joku ansaitsisi kokea Lukon mestaruuden, niin että hän saisi sen ottelun vielä selostaa. Sen jälkeen varmaan kultainen mikrofoni jäädytettäisiinkin Äijänsuon mediakoppiin.
Kyllähän Risto Leino ja Jussi Aho kertovat paljon täkäläisestä (Satakunta) kiekkokulttuurista. Ei taida muilta seuroilta taikka paikkakunnilta löytyä yhtä suuria nimiä, jotka ovat paikallisen kiekkoseuran vuoksi matkustaneet kymmeniä- ja satojatuhansia kilometrejä vuosien varrella, että me kannattajat saamme kuunnella joukkueidemme otteluita.
Arvostus on ääretön kumpaakin miestä kohtaan. Uskomattomia persoonia!
Tässä vielä viime kaudelta ehkä se hienoin hetki mitä olen kuunnellut,
vaikka peli päättyikin lopulta tappioon.