Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 471 790
  • 15 402

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Osaako joku sanoa taustaa näille Järvisen surkeille tehoille viime kaudelta tuolta bubiliigasta? Siellä on jotkut urheilijan elämäntavatkin unohtaneet kanukit pärjänneet huomattavasti paremmin.

Joku voisi sanoa, että ura on niin sanotusti laskusuunnassa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Osaako joku sanoa taustaa näille Järvisen surkeille tehoille viime kaudelta tuolta bubiliigasta? Siellä on jotkut urheilijan elämäntavatkin unohtaneet kanukit pärjänneet huomattavasti paremmin.

Joku voisi sanoa, että ura on niin sanotusti laskusuunnassa.

Salzburg voitti siis sarjan mestaruuden ja Järvinen takoi pudotuspeleissä ihan hyvät tehot eli 12 otteluun 8 pistettä. CHL:ssä Järvinen oli Salzburgin pisteykkönen tekemällä kahdeksaan peliin 9 pistettä.

Muutenkin Salzburgin senttereiden pistemäärät olivat yllättävän alhaisia, koska kaikkien neljän keskeisen sentterin pisteet menivät välille 22-18. En nyt sitten tiedä, että oliko senttereillä siellä joku todella puolustava rooli vai miten tuo on edes mahdollista.

Mutta kuten nuo CHL-pisteetkin näyttävät, niin taidot ovat yhä tallella.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaa meinaat, että ylämäki, tasainen, alamäki, rotko ja Pori?
Välillä pitää käydä pohjalla. Setäselläkin oli pohjakosketus, ennenkuin lähti hommat paranemaan. Elokin rupesi kuulemma Ässissä treenaamaan kunnolla, teki kaikkensa että pääsee pois sieltä, eikä koskaan tarvitsisi palata takaisin. Siinä mielessä Pori & Ässät on kyllä hyvä paikka.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Välillä pitää käydä pohjalla. Setäselläkin oli pohjakosketus, ennenkuin lähti hommat paranemaan. Elokin rupesi kuulemma Ässissä treenaamaan kunnolla, teki kaikkensa että pääsee pois sieltä, eikä koskaan tarvitsisi palata takaisin. Siinä mielessä Pori & Ässät on kyllä hyvä paikka.
Eiköhän EE hyvällä muistele aikaa Ässissä uransa jälkeen. Mestaruuden myötä maailmalle vuolemaan. Tuskin hän pahaa sanoo Lukostakaan, vaikkei siellä menestystä koskaan tullutkaan.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässien otteet viime vuosina ovat olleet sitä luokkaa, että saa nähdä kelpuutetaanko edes pitsiturnaukseen kohta enää (;
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Noniin tehdäänpä paluu tähän osioon. Heti kärkeen on pakko jakaa Iiro Vehmasen sivallus poriin.

– Toisessa paikassa on voitettu kolme kertaa Suomen mestaruus kahteen vuoteen. Tänne mut haluttiin, ja arvostus toisiamme kohtaan löytyi heti. Olen ollut Ässiin kontaktissa 20 vuotta, mutta arvostusta ei löytynyt samalla tavalla, mikä on aika erikoista.

– Olen täältä lähtenyt kahdeksan vanhana, mutta kun olin istunut puolitoista tuntia Lukon toimistolla, musta tuntui, että mua arvostetaan. Sanoin molempien seurojen suuntaan, että en voi ymmärtää, että mua arvostetaan enemmän Raumalla kuin Porissa.

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Noniin tehdäänpä paluu tähän osioon. Heti kärkeen on pakko jakaa Iiro Vehmasen sivallus poriin.

– Toisessa paikassa on voitettu kolme kertaa Suomen mestaruus kahteen vuoteen. Tänne mut haluttiin, ja arvostus toisiamme kohtaan löytyi heti. Olen ollut Ässiin kontaktissa 20 vuotta, mutta arvostusta ei löytynyt samalla tavalla, mikä on aika erikoista.

– Olen täältä lähtenyt kahdeksan vanhana, mutta kun olin istunut puolitoista tuntia Lukon toimistolla, musta tuntui, että mua arvostetaan. Sanoin molempien seurojen suuntaan, että en voi ymmärtää, että mua arvostetaan enemmän Raumalla kuin Porissa.

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.
”Sivallus poriin”= Kerttulalle. En usko että Iirolla on itse seuraa kohtaan mitään katkeruutta mutta tämä on jatkumoa tähän Kerttulan sekoiluun.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Vehmanen sopii hyvin Raumalle kitisemään muiden itkupillien sekaan.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä Vehmanen vain unohti patavalan sanat, taikka vastaavasti pistää hymiöitä Kerttulan luonnekyselyyn.

Tämä on vielä huhuasteella, mutta näin olen kuullut että siellä olisi Vehmasella sanat takellellut ja asennossa seisominen unohtunut Kerttulan toimistossa Patavalaa vannoessa. Jotain hämminkiä ilmeisesti myös ollut valan sisällön kanssa mutta ehkä nämä jossain kohtaa myöhemmin selviää tarkemmin.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Tämä on vielä huhuasteella, mutta näin olen kuullut että siellä olisi Vehmasella sanat takellellut ja asennossa seisominen unohtunut Kerttulan toimistossa Patavalaa vannoessa. Jotain hämminkiä ilmeisesti myös ollut valan sisällön kanssa mutta ehkä nämä jossain kohtaa myöhemmin selviää tarkemmin.
Vehmasella on nyt paikka vuotaa tämän patavalan sisältö julkisuuteen. Mielenkiinnolla odotellaan mitä tämä ”rituaali” sisältää.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tölkki karhua ykkösellä alas ja perinteinen porilainen "men ny vittuu" tervehdys ensimmäiselle ohikulkijalle.
Eli Vehmanen epäonnistui oluen juomishaasteessa.
"Men ny vittuun" tulee noinkin pitkään Porissa asuneelta selkäytimestä.
Jollekin stadilaiselle yms. se saattaisi tuottaa haasteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös