SaPKo kaudella 2020–2021

  • 134 112
  • 495

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ei saata olla herttainen tilanne muuallakaan ja pelaajilla taitaa aika monilla olla "yrityskummeja". Eiköhän suurimmat tulonlähteet ole nimenomaan yhteistyökumppanit ja sitten vip liput ja kausikorit. Nuo aitiot ovat varmasti kohtuullisen hyvä lisä. Yksi aitiomyynti on kuitenkin sama kuin ~50 paperilippua. + oheismyynti on ihan eri sfääreissä kuin keskivertokatsojilla muuten.
Tuo on ehdottomasti hyvä "investointi" seuralta.

Mutta näkyy Samuel Kemppainen ja Perttu Kiesilä tulevan taas Jukureista jeesiin.
Rauvola, Hirvonen, Henriksson punaisella ristillä ja Mutikainen lusii vielä kolme seuraavaa peliä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Sairastuvalta ja kaltereiden takaa helpotusta kokoonpanoon järkyttävä määrä, kun Forsström, Lainio ja Mäkinen palaa kokoonpanoon. Myllys saa jatkaa, mutta eipä siellä pelaavan rosterin ulkopuolella taida terveitä tai pelikelpoisia montaa olla.

Nyt voi sinänsä vapautuneesti pelata, kun on tieto yt neuvottelujen lopputulema saatu, koska mikään ei ole pahempaa kuin täysi epätietoisuus.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Sairastuvalta ja kaltereiden takaa helpotusta kokoonpanoon järkyttävä määrä, kun Forsström, Lainio ja Mäkinen palaa kokoonpanoon. Myllys saa jatkaa, mutta eipä siellä pelaavan rosterin ulkopuolella taida terveitä tai pelikelpoisia montaa olla.

Nyt voi sinänsä vapautuneesti pelata, kun on tieto yt neuvottelujen lopputulema saatu, koska mikään ei ole pahempaa kuin täysi epätietoisuus.

Rauvola oli maanantaina pikkumuksujen kanssa jäällä niin voisin veikata ettei mitään pitkäaikaista ja vaikeaa vammaa ole.

E: paitsi jos se on nivunen, niin toipumisaika on ihan lottoa.
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tukikampanja aloitettu, 500€ ja 100€ sekä 50€ tukipaketteja tarjolla. Tukea tarvitaan joten nyt auttamaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Noniin, sieltä se sitten tuli. Kaikki alle 1000 osallistujaa on pettymys.
Ite laitoin tuon satasen, mutta hetki sitten osallistuin jatkoajan joulupataan, sekä yrityspeliin ja aikaisemmin keväällä playon settiin ja hiljattain Tapparan meidän joukkueeseen ja tulipa keväällä ostettua niitä virtuaalilippujaki
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Toivottavasti porukka lähtee tähän nyt mukaan ja paketteja saadaan myytyä!

Onkohan mitään tietoa miten homma etenee, tai kerrotaanko tästä mitään väliaikatietoja.

Toivotaan että asiaa pidetään hyvin näkyvillä eikä se jää siihen että avataan kampanja ja jätetään siihen.

"Laumassa on voimaa", pitää kuulua ja näkyä koko kuukausi kaupungilla, somessa ja mediassa.
Itse olen jakanut linkin keräykseen aika monelle.
 

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Toivotaan että asiaa pidetään hyvin näkyvillä eikä se jää siihen että avataan kampanja ja jätetään siihen.
Tuo on taivahan tosi. Kyllä pitäs rummuttaa koko kuukaus ja pitää huoli et kamppanja tavoittaa kaikki siellä alueen perukoillakin asuvat mummot ja papat. Ei vain noissa somekanavissa vaan pitää muistaa näkyvät ilmoitukset printtimediassa sponssien avustamana. Sillä tuolla printti puolella kuitenkin tavoitetaan iso osa varttuneista kannattajista.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Vahvaa näyttää olevan tuki SaPKolle! Itsekin olen osallistunut. Siellä on monet kasvatit lähtenyt mukaan talkoisiin, nimekkäimpinä Ville Leino, Peksi Tirkkonen jnne. AIvan mahtavaa, eiköän meillä ole vielä edustusjoukkue jatkossakin!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vahvaa näyttää olevan tuki SaPKolle! Itsekin olen osallistunut. Siellä on monet kasvatit lähtenyt mukaan talkoisiin, nimekkäimpinä Ville Leino, Peksi Tirkkonen jnne. AIvan mahtavaa, eiköän meillä ole vielä edustusjoukkue jatkossakin!

Mistä näit noita mukaan lähteneiden nimiä?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viimeksi muokattu:

Mardu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pässit
Kiitos. Minun videot on varsin vähäsanaisia kun ei ole minlään valtakunnan somat tätä Jatkoaikaa lukuunottamatta käytössä.
Mutta kyllähän tuosta kuvista näki naamat.
Itse tuli myös lunastettua juuri äsken tuo kultapaketti. Ilmoittautuessa huomasin että nettisivuille oli myös tullut nuo videot mitä sosiaalisessa mediassa pyörii.
 
Tämän päivän Itä-Savossa oli juttu Laumassa on voimaa - kampanjasta. Kampanja on otettu hyvin vastaan, en tiedä mitä se tarkoittaa rahassa tällaisella pienellä paikkakunnalla. Jutussa haastateltiin myös yhtä SaPKon tukijaa, jolla on iso pässisydän. Oli jotenkin tutun oloinen , en vaan saa päähäni missä olen herraan törmännyt. Ehkä ainakin hallilla.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Jutussa haastateltiin myös yhtä SaPKon tukijaa, jolla on iso pässisydän. Oli jotenkin tutun oloinen , en vaan saa päähäni missä olen herraan törmännyt. Ehkä ainakin hallilla.

Tutun oloinen kaveri oli kyllä, SaPKon ja Tapparan peleissä tainnut kaveria ainakin nähdä...

Tsemppiä Savonlinnaan.
 

diletantti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Liikunnan Riemu, KalPa U14, U12Etelä
Minun harkinta-aikani venyi luvattoman pitkäksi. Tähänastinen hyväntekeväisyyteni on suuntautunut kovin erilaisiin kohteisiin kuin Savonlinnan Pallokerho, jolta olen saanut maksusuoritusten vastikkeeksi aina peliviihdykettä ja tilaisuuden vaihtaa kuulumisia savonlinnalaisten kanssa.

Vuosikymmenien ajan olen tukenut kuukausittain pääasiassa maailman vähäosaisimpien lasten turvallisuutta, koulutusta ja kehitystä. Miksi siis päädyin tukemaan suhteellisen hyvinvoivassa Suomessa sijaitsevan yhden entisen asuinkaupunkini jääkiekkoseuraa, vaikkakin toistaiseksi vain eläkeläiselle sopivalla, vaatimattomalla viidenkymmenen euron summalla?

Siksi, että SaPKo on monille ja monenlaisille savonlinnalaisille tärkeä yhteisö, jolla on myönteisiä hyvinvointivaikutuksia. Monelle SaPKo:n pelit ovat ainoa yleisötilaisuus, missä käydään säännöllisesti ja tavataan tuttuja.

SaPKo on melko kova, joskaan ei ainoa näyttö kaupungilta, josta on viety eri ilmansuuntiin suunnilleen se, mikä on kyetty viemään. Kyllä nuo Saimaa, Olavinlinna ja Oopperajuhlatkin vietäisiin, jos se olisi mahdollista.

Nuo Savonlinnan muut erityisyydet on helppo hahmottaa, mutta SaPKo:ssa täytyy olla jotakin mystistä. Opiskeluaikoina, puoli vuosisataa sitten, seurasin sarjapelejä Helsingin paikallislehden tulossivuilta. Ei ollut aikaa eikä rahaa istua katsomoissa. Outoa on, että tärkeimmältä tuntui silloin juuri SaPKon pelin tulos. Näen vieläkin painettuina esimerkiksi nimet Muikku, Repo ja Turkulainen.

Tämä siitä huolimatta, että olin käynyt Savonlinnassa yhden ainoan kerran, nelivuotiaana, enkä ollut ikinä nähnyt SaPKon pelaavan. Toisen kerran pistäydyin paikkakunnalla kesällä 1983. Kun monet sattumukset sitten toivat vuosiksi Savonlinnaan, näin ensimmäisen pelin Talvisalossa kolme vuosikymmentä sitten.

En ole pitänyt enkä pidä aivan kaikesta, mitä jääkiekkokulttuuri kantaa yhä mukanaan ja jonka vanhan liiton miehet sanovat kuuluvan lajiin. Mutta myönteisiä puolia on verrattomasti enemmän, ainakin SaPKo:ssa.

Pidän SaPKo:n viime vuosien tavasta pelata jääkiekkoa. Puhun siis tavalliselle katsojalle näkyvästä osasta peliä, en pelitavasta enkä pelikirjasta, koska en ymmärrä niistä paljoakaan. Arvostan nykyistäkin joukkuetta paljon. Ei olisi voinut olla tämän varainkeruun kannalta parempaa mainospeliä kuin oli viimeinen peli ennen koronataukoa. Puhdas suoritus!

Ja on aika uskomatonta, että Savonlinnan pienestä ikäluokasta koottu U16 -joukkue pelaa SM-sarjaa!

Toivottavasti tämä joulusaarna annetaan anteeksi vanhukselle. Ehkä moderaattoritkaan eivät näin jouluna anna ruoskaa offtopic-höpinästä.

Tarkoitukseni oli korostaa, että pässisydän voi sykkiä hyvin monenlaisten ihmisten rinnassa.

Rauhallista mutta iloista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

p.s. Nytpä vasta huomasinkin, että Linnankundi oli haastanut minutkin, mutta ei ymmärtääkseni tähän projektiin vaan Pelastusarmeijan pataan. Kiitos siitä! Viittaan tämän kirjoituksen toiseen kappaleeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös