Katsokaa veljet Vaasaan
Katsokaa veljet Vaasaan!
Suuri ja kaunis, yhtä tolppaa (vai oliko se ylärima) vaille liigajoukkue, joka hankkii yhden miehen samalla rahalla kuin SaPKo hankkii kuusi, joukkue jolla on maailman ellei peräti Suomen paras valmentaja, jonka joukkue pelaa Suomen ellei Euroopan huippukiekkoa ja piste, siis tämä Vaasan Sport ottaa turpaan 7-1 samalta joukkueelta, jonka kanssa SaPKo taisteli tosissaan voitosta neljä päivää aikaisemmin!
Tämä Vaasan Sport tuotti viime vuonna tappiota 300 000 euroa eli SaPKon budjetin verran, vaikka se pelasi Mestiksen pleijarit ja täydet liigakarsinnat! Eivät tainneet edellisvuodetkaan kovin voitollisia olla. Mikä tätä joukkuetta odottaa tässä suhdannetilanteessa, jossa ei todellista helpotusta ole Vaasan ja Savonlinnan leveysasteille odotettavissa yritysten sponsorointikykyyn eikä katsojien maksukykyyn pitkiin aikoihin!
Vaasassa keskustellaan nyt siitä, onko seuran talous ja maksukyky jo niin huonolla tolalla, ettei pelaajia kiiinnosta pelaaminen. En tiedä, miten on, mutta ei hyvältä näytä.
Tässäkö on SaPKolle malli, hyvät herrat?
Ja mikähän mahtoi olla todellinen syy siihen, että Rovaniemellä tj lähti ennen kuin oli ehtinyt juuri tullakaan?
Entä Mikkeli? Media kertoo, että siellä yritetään neuvotella maksamattomista - oliko ne hallivuokria vai mitä.
Entä isot kaupungit ja liiga? Todella surkeita talouksia joukkueilla. Rahaa on käytetty rutkasti liikaa.
Olette sen verran tätä maailmaa nähneet tähän asti, että katsokaa, miten se nyt menee. Teillä on kyllä kaikki edellytykset siihen.
-------
TÄSMENNYS
Täsmennän nyt tähän tuoreimpaan viestiini erästä seikkaa, jonka ilmaisin iltapäivällä epäselvästi:
Minun on vaikea ymmärtää syytä joukkueen totaaliseen teilaamiseen etukäteen parin-kolmen ensimmäisen kierroksen perusteella kuten tämän keskustelun käynnistäjä Harley teki saaden jopa tukea kokeneilta tahoilta. Varsinkaan kun siihen ei ole peliesitysten perusteella mitään aihetta.
Minulle tulee mieleen vain yritys psyykata sarjan nuorinta joukkuetta käänteisesti eli masentaa se maanrakoon. Ja pienentää katsojamääriä ja rahatuloja. Jolloin voi sanoa, että mitä minä sanoin.
Onneksi siellä on peräsimessä kaksi kokenutta pelimiestä (ei siis yksi kuten Laatokka muisteli unohtaen Leinosen). He pitävät huolta siitä, ettei negatiivipsyykkaus onnistu ainakaan vielä kolmen pelin jälkeen.