Santeri Hartikainen – Stadin Kingi

• 6 244
  • 36

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Hartikainen tulee olemaan jatkossa hyvä kolmosentteri joukkueelle, joka taistelee sarjapaikasta.
Mä tuossa joku aika sitten kirjoitin johonkin toiseen ketjuun, että lähteeköhän joku senttereistä lainalle, kunhan Somppi ja Mieho palaavat kokoonpanoon.

Ehkä joku seura voisikin olla kiinnostunut lainaamaan Hartikaisen loppukaudeksi kolmos- tai nelossentterin rooliin. Vaihdossa voitaisiin ottaa lainalle loppukaudeksi yksi vasen laituri.

Nyt kuitenkin mennään niin ohuella sentterikalustolla (Lehterä ja Kodytek pois kokoonpanosta), että yhtäkään sentteriä ei ole varaa lainata muualle.

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Voiton takuumies? Nojoo, rankku sisään sentään, mutta 0+0, -2, 35,7% aloitukset, nolla laukausta ...

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja Raskin kanssa kiinnosti puollustaminen kaikken vähiten. Oli tuo kaksikko saman fiiliksen antava kun takavuosien superpari Rajala-Tuominen, tiesi että, tästä ei tule hyvä.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen seurannut Hartikaista muutaman pelin hiukan tarkemmin ja huomannut, että hänellä itseasiassa on ihan hyvä pelikäsitys. Ongelma vaan on, että pelitaidot ovat suurelta osin luokkaa Mestis eli hyvää pelikäsitystä ei pystytä hyödyntämään. Parhaiten tämä näkyy silmätestillä, että 95% syötöistä tulee vastaanottavan pelaajan jalkoihin, väärässä kulmassa tai liian hiljaa. Sama homma kaksinkamppailussa eli Hartikainen on usein oikeassa paikassa hyvän pelikäsityksensä ansiosta, mutta fysiikka ei riitä alkuunkaan ja nyt ei puhuta enää mistään junnusta.

Mielelläni olen väärässä, mutta pidättäydyn aiemmassa arviossani eli Hartikaisen uran huippu tulee olemaan tämä ilmaiseksi saatu iso vastuu IFKssa. Täältä sitten johonkin Jukurit/KooKoo-malliseen pikkuseuraan, josta matka jatkuu Unkarin tms. Liigaan.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen seurannut Hartikaista muutaman pelin hiukan tarkemmin ja huomannut, että hänellä itseasiassa on ihan hyvä pelikäsitys. Ongelma vaan on, että pelitaidot ovat suurelta osin luokkaa Mestis eli hyvää pelikäsitystä ei pystytä hyödyntämään. Parhaiten tämä näkyy silmätestillä, että 95% syötöistä tulee vastaanottavan pelaajan jalkoihin, väärässä kulmassa tai liian hiljaa. Sama homma kaksinkamppailussa eli Hartikainen on usein oikeassa paikassa hyvän pelikäsityksensä ansiosta, mutta fysiikka ei riitä alkuunkaan ja nyt ei puhuta enää mistään junnusta.

Mielelläni olen väärässä, mutta pidättäydyn aiemmassa arviossani eli Hartikaisen uran huippu tulee olemaan tämä ilmaiseksi saatu iso vastuu IFKssa. Täältä sitten johonkin Jukurit/KooKoo-malliseen pikkuseuraan, josta matka jatkuu Unkarin tms. Liigaan.

Toisaalta, ennemmin juurikin noin päin, jos valita pitää. Pelitaitoja, eli suureksi osaksi tekniikkaa ja ennen kaikkea fysiikkaa, voi harjoitella. Mutta millään harjoittelulla et pelikäsitystä paranna. Ja mitä ilmeiseimmin noi kolme kohtaa, jotka mainitsit syöttämisen kohdalla, johtuvat yhdestä ja samasta asiasta. Eli heikosta fysiikasta. Syötön laatu kärsii, jos mailaa pitää erikseen puristaa tai työntää saadakseen kovemman syötön. Eli nyt vain Hartikainen salille treenaamaan fysiikka kuntoon, niin kyllä siitä ihan pelimies alaketjuihin/rotaatioon saadaan.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Lainaisin Hartikaisen ja Miehon ja hukkaisin sen jälkeen kirjastokortin.
Pakko kysyä, että miltä osastolta yllämainitut pelaajat voi lainata:

- jännitys
- fantasia
- ?
Tuskin kuitenkaan
- scifi
- romantiikka

Hartikaisesta sen verran, että olen tehnyt saman havainnon kuin Frankie. Meillähän oli alkukaudesta kasassa kolmosketjuna Mäkiaho-Hartikainen-Rask. He pelasivat minusta muutamissa peleissä hyvin yhdessä. Esim. syksyn vieraspelissä Lukkoa vastaan Raumalla Hartikainen järjesteli Mäkiaholle parikin ihan hyvää paikkaa, mutta Mäkiaho ei osannut niistä viimeistellä. Tämä kolmikko sitten hajosi, kun Mäkiaho loukkaantui.

Hartikaisen suurin ongelma on minusta se, että tilannekovuus, luistelu ja ylipäätään ”tilannevauhti” on enemmän Mestis-tasolla kuin Liiga-tasolla. Näitä pystyy kyllä toisaalta harjoittelemaan, mutta kovasti täytyy kehitystä tulla näillä osa-alueilla.

Joe Finley #3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Edmonton Oilers
Hartikaisen suurin ongelma on minusta se, että tilannekovuus, luistelu ja ylipäätään ”tilannevauhti” on enemmän Mestis-tasolla kuin Liiga-tasolla. Näitä pystyy kyllä toisaalta harjoittelemaan, mutta kovasti täytyy kehitystä tulla näillä osa-alueilla.
Mun mielestä Hartikaisen luistelu ei ole ongelma. Omaan silmään luistin liikkuu yllättävänkin raikkaasti ainakin kun vertaa moneen muuhun meidän pelaajaan.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hartikaisella tänään +3 ja muodosti kentän parhaan hyökkäysketjun Komarovin ja Åstenin kanssa.

Jätän tämän vaan tähän.
Siirretään oikeaan ketjuun. Ansaitsee ehdottomasti kehut tämäniltaisesta esityksestä muun joukkueen tapaan ja varsinkin, kun olen häntä kovasti kritisoinut. Eniten pidin siitä, kun ei maalinedustapainissa antanut yhtään siimaa Putinin ystävälle, joka yritti jotain pullistella.

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Hartikainen onnistui myös aloituksissa 81,8% verran. Myös Lundell ja Komarov hoitivat tuon tontin selkeästi kotiin. Vain Somppi takkuili 43,5%.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy