Sanna Marin

  • 942 391
  • 8 446

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vaikka jo sillä, että piti hallituksen kasassa vaaleihin asti (Rinne, Stubb). Johti puolueensa hyvään vaalitulokseen (Sipilä).
Stubb itse asiassa sai pidettyä hallituksensa kasassa, vaikka vihreiden lähtö enemmistön äärimmäisen niukaksi tekikin.

Hyvä vaalitulos, no joo, mutta mitäpä siitä SDP:lle lopulta jäi käteen? Marinille itselleen tulos oli toki loistava, koska sai tehtyä käytännössä blokkivaalit ja poistui supertähtenä Suomesta. Päiväkin samassa hallituksessa kokoomuksen kanssa olisi saanut Marinin äänestäjät tuntemaan itsensä kovin petetyiksi.

Ulkopolitiikan puolella Marin kieltämättä onnistui tehtävässään ja siksi en häntä koskaan voi vihata niin paljoa kuin jotkut muut.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Stubb itse asiassa sai pidettyä hallituksensa kasassa, vaikka vihreiden lähtö enemmistön äärimmäisen niukaksi

Hallitus äänesti lopulta eduskunnassa omia esityksiään nurin, joten eipä ollut hurraamista. Juuri tämä on se syy miksi Stubbin äänestäminen nyt presidentiksi on vaikeaa - hänen pääministerikautensa oli kaameaa katsottavaa.

Marin jakaa mielipiteitä, kuten monet karismaattiset ja vahvat poliitikot tekevät.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Minusta Marinin hallituskausi oli kaksijakoinen. Koronakriisi ja talous. Koronakriisissä Marin osoitti johtajuutta ottamalla tilanteen haltuun ja viestimällä vakaasti ja luotettavasti. Nyt. Ei. Ole. Aika. Mennä. Mökille. Hallituksen toimet koronakriisin aikana kokonaisvaltaisesti eivät ole yksiselitteisesti hyviä tai huonoja. Paljon on kriittistä tarkastelua vaativia toimia.

Talouspolitiikka oli: mielenkiintoinen. Mikä oli lepsua rahanjakoa ja mikä johtui yleismaailmallisesta taloustilanteesta. Molempia oli. Näin ei voi jatkua.

Yksityiselämä. Mitä se meille kuuluu? Jos päätyy lehtiin asti, niin kuuluu ja isosti. Viimeksi eilen Keravan uimahallin saunassa. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta päättäjien reivit. Kaikki niistä reivaa, bilettää ja tekee vaikka mitä. Jokapuolella maailmaa. Kohut vaikuttivat varmasti politiikan tekoon. Arviointivirheitä antaa mahdollisuus julkisuuteen näissä.

Huumeiden käyttöä bileissä epäileville. Ne pääministerin tai siis valtioneuvoston käytössä olevat turvamiehet ovat virkasuhteessa olevia poliiseja. Ei ne nyt välttämättä jokaiseen tilaan tule perässä, mutta noinkohan lienee, että kokeneiden kyybeleiden nokan alla vedetään krääsää. Epäilen.

Onko Marinia ikävä. Ei ole. Suomi on pohjoismainen sosialidemokratia myös oikeistohallituksellakin. Nykydemareihin ja Mariniinkin taloudenhoitajina liittyen,jollain Väinl Tannerilla on varmasti haudassa selkä kipeä. Niin paljon se siellä varmasti pyörii unettomana ja kääntyilee, kun katsoo nykydemareita.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämänvuotisten Linnan juhlien odotetuimmasta vieraasta ei liene epäselvyyttä. Mielenkiintoista nähdä, montako artikkelia Sanna Marinin ympärille iltapäivälehdet tekevät.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Jass0

Jäsen
Tämänvuotisten Linnan juhlien odotetuimmasta vieraasta ei liene epäselvyyttä.
Riippuu vähän kenen mielestä odotetuin. Kyllä siellä varmaan Kalevit ja Marjatat kalisi jännityksestä,
kun tämä teki tuloaan estradille, kun asu oli vielä näkemättä.
Itse en tuota onneksi eilen nähnyt, olin siirtynyt toiselle kanavalle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olihan tuolla ainakin yksi.

Kävi kättelemässä, otti sen mediahuomion minkä halusi... ja poistui paikalta.

Mielenkiinnosta tiedustelen: mikä olisi ollut reaktiosi, jos Marin olisi skipannut nämä juhlat?

Ounastelen vähän samansuuntaista reaktiota kuin tässä liian vähän aikaa paikalla olemisessa, mutta luonnollisesti olen luultavasti aivan hakoteillä...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielenkiinnosta tiedustelen: mikä olisi ollut reaktiosi, jos Marin olisi skipannut nämä juhlat?

Ounastelen vähän samansuuntaista reaktiota kuin tässä liian vähän aikaa paikalla olemisessa, mutta luonnollisesti olen luultavasti aivan hakoteillä...

Älä ennakoi mitään. Ei viitsi spekuloida asioilla mitä ei ole tapahtunut. Mielummin kommentoida asioita mitä on tapahtunut. Siihen kai on oikeus meillä kaikilla.

Toki olen sitä mieltä että jos juhliin kutsutaan ja sinne mennään niin siellä myös hetki ollaan. Oli juhlat mitkä tahansa. Kaverin kaiman synttärit tai Saulin juhlat. Mutta jokaisen oikeus toki on käydä kättelemässä isäntäväki, kiittää kutsusta sekä sanoa samalla näkemiin. Ja poistua ilmeisesti parempiin juhliin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siihen kai on oikeus meillä kaikilla.
Outo nosto, tästä ei kai ole ollut mitään epäselvyyttä, ainakaan minun puoleltani.
Toki olen sitä mieltä että jos juhliin kutsutaan ja sinne mennään niin siellä myös hetki ollaan. Oli juhlat mitkä tahansa. Kaverin kaiman synttärit tai Saulin juhlat. Mutta jokaisen oikeus toki on käydä kättelemässä isäntäväki, kiittää kutsusta sekä sanoa samalla näkemiin. Ja poistua ilmeisesti parempiin juhliin.
Ainakin minun telkkarissani ent. pääministeri Marin näytti jutustelevan Valtiosalissa muiden juhlavieraiden kanssa hyvän tovin. Mutta ken ties, määritelmämme "hetkelle" voivat olla erilaiset.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin minun telkkarissani ent. pääministeri Marin näytti jutustelevan Valtiosalissa muiden juhlavieraiden kanssa hyvän tovin. Mutta ken ties, määritelmämme "hetkelle" voivat olla erilaiset.

Myönnän kyllä olleeni väärässä jos näin oli. Valitettavasti en itse niin tarkkaan ehtinyt eilistä juhlaa seurata kun osui 12h duunivuoro päälle.

Kommentti koski lähinnä sen alla olevaa linkkiä jossa sanottiin että:

"Marin ei kuitenkaan linnassa pitkään juhlinut, sillä Iltalehden tietojen mukaan hän poistui linnasta nopeasti kättelyn jälkeen."

Tuon lainauksen mukaan ei ihan hirveän pitkään paikalla ollut. Ja mielestäni edelleenkin reilua juhlan järjestäjiä kohtaan on olla juhlissa edes jonkin aikaa. Jos siis saapuu paikalle. Noin yleisesti linjattuna. Kohteliasta se ainakin olisi.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nyt on sanottava, etten ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Saapui juhliin, varmasti oli jonkin aikaa juhlissa. Lopulta poistui juhlista. Kuulostaa aika tavalliselta Linnaan kutsutun itsenäisyyspäivältä.

Ymmärrän, että media seuraa. Nyt kuitenkaan lähetyksestä ei tullut mikään Marin-live, vaan oli aika normaali lähetys. Eiköhän kaikki ole sittenkin aika hyvin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mielenkiinnosta tiedustelen: mikä olisi ollut reaktiosi, jos Marin olisi skipannut nämä juhlat?

Ounastelen vähän samansuuntaista reaktiota kuin tässä liian vähän aikaa paikalla olemisessa, mutta luonnollisesti olen luultavasti aivan hakoteillä...
Saati jos olisi bailannut koko illan siellä;) Luuleeko porukka muuten, että kaikki on siellä kovinkin pitkään. Kyllä porukkaa on aina alkanut valua pois hyvissä ajoin kuka mistäkin syystä.
 

Analyzer

Jäsen
Selvästi on kyllä viime aikoina näkynyt, että Marinin omasta leiristäkin on alkanut kritiikkiä tulla.

Oma puoluelehti:

Demareiden hovitoimittaja Lauri Nurmi politiikan puskaradio podissa:

Nurmi ihmettelee jälleen kerran, miten Marin on hylännyt vasemmistolaisuuden ja keskittyy pintaliitoon uusien ”ystäviensä” kanssa.

Vasemmistossa on varmasti paljon heitä, jotka ihailevat sitä kuinka Marin uskaltaa tehdä ”mitä vaan”. Kuitenkin on myös enenevissä määrin niitäkin, jotka ihmettelevät Marinissa tapahtunutta valtavaa muutosta sen jälkeen kun hän nousi valokiilaan politiikan huipulle. Eihän tuo nyt ihan tyypillisintä demarimeininkiä ole vuokrata Suomen kalleinta hotellihuonetta (258 neliötä) itsenäisyyspäiväksi ja pitää siellä pintaliitokermalle bileitä.

Mielenkiintoinen tarina ja hahmo.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koskaan en ole ymmärtänyt Ilkka Kiven suosiota (no en toki kaikkien muidenkaan maamme eturivin koomikoiden), mutta kaiketi hänellä oma vakiintunut yleisönsä on, ketkä pitävät hänen poliittisesta otteestaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Koskaan en ole ymmärtänyt Ilkka Kiven suosiota (no en toki kaikkien muidenkaan maamme eturivin koomikoiden), mutta kaiketi hänellä oma vakiintunut yleisönsä on, ketkä pitävät hänen poliittisesta otteestaan.
No en minäkään, mutta tuossahan hän on kyllä ihan oikeassa. Syvältä pitää kaivaa, kun Marinin hyttibileet vie huomion TP:n itsenäisyysjuhlista.

Mutta samaa mieltä siitä, että kun Kivi tekee huumoria vain vasemmistonäkökulmasta, niin agenda alkaa rasittaa ja syödä terää huumoriltakin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Syystä tai toisesta, muutaman lähivuoden mielikuvalla, noin muutoin kohtuullinen toimittaja Karvala ei taida hirveästi tykätä Sannasta. Tai tykkää ainakin enemmän Salesta.



Eikö tuollainen "Sauli Jong-Un" vihjailu ole nyt vähän mautonta? Niinistö on kuitenkin valittu ihan demokraattisen järjestelmän kautta presidentiksi, lisäksi perustuslaki takaa senkin ettei virassa olla kahta kautta pidempään. Näkisin hieman eroa näihin Jong-Uneihin vastaaviin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Koskaan en ole ymmärtänyt Ilkka Kiven suosiota (no en toki kaikkien muidenkaan maamme eturivin koomikoiden), mutta kaiketi hänellä oma vakiintunut yleisönsä on, ketkä pitävät hänen poliittisesta otteestaan.
Kivi oli joskus ihan hyvä kommentoija, jonka jutuissa oli aina vahva pohja ja kommentit teräviä. Oli helppo arvostaa ihan jo osuvuuden takia, vaikka monasti oma katsantokantani erilainen olikin. Nykyään tuo tuntuu olevan lähinnä pahantuulinen känisijä, joka jatkaa kommentointiaan vain, koska ei osaa lopettaa. Harmi.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Media on muuttunut ja tulee muuttumaan aiempaa kriittisemmäksi Marinia kohtaan. Hän ei taida enää olla kotimaisen median "käytettävissä" kuten ennen, ja sekös ei tietenkään lehdistöä miellytä. Onko tämä Marinin kannalta mikään virhe, niin se vähän riippuu. Kansansuosio varmasti tippuu, mutta onko sillä edes väliä nykyisissä hommissa?

Meidän median kuluttajien kannalta näen asian positiivisena, naamioiden riisuminen ja yli menneen hypen karsiminen on hyväksi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta samaa mieltä siitä, että kun Kivi tekee huumoria vain vasemmistonäkökulmasta, niin agenda alkaa rasittaa ja syödä terää huumoriltakin.
Kiven kohdalla hänen oma menneisyytensä oikeistolaisena kaiketi tähän vaikuttaa. Poliittinen herätys voi olla voimakas ja aiempia aatetovereita tekee mieli kritisoida.

Itsehän olen poliittisen satiirin ystävä, mutta nautin ennen kaikkea huumorista, missä osansa saavat niin oikeisto kuin vasemmisto, niin liberaalit kuin konservatiivit. Kiven suppea narratiivi ei naurata, vaan se on puuduttavaa paasaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös