Mainos

Sanna Marin

• 1 057 953
  • 8 944

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Marinin johtamasta viisikosta tehdään kansainvälinen dokumentti.

Jo oli aikakin. Marinin kyky pettää hallituksensa ohjelmassaan antamat luontolupaukset ei kyllä enää sen jälkeen yllätä meppi Ville Niinistön ohella ketään muutakaan.

No, ehkä kyseessä on tuote, jota ei dokumentiksi voi kutsua. Voisivat sentään mainita saman mistä Ben Zyskowicz kertoi:

No, ehkä sekin ohitetaan.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Jo oli aikakin. Marinin kyky pettää hallituksensa ohjelmassaan antamat luontolupaukset ei kyllä enää sen jälkeen yllätä meppi Ville Niinistön ohella ketään muutakaan.

No, ehkä kyseessä on tuote, jota ei dokumentiksi voi kutsua. Voisivat sentään mainita saman mistä Ben Zyskowicz kertoi:

No, ehkä sekin ohitetaan.

Sujuvasti silti Benkin unohtaa millaista velkaa hallitukset, joissa Kokoomus on ollut on ottanut. Lisäksi vähälle jää maininta pandemian ja Euroopassa riehuvan sodan vaikutuksista taloudelliseen tilanteeseen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sujuvasti silti Benkin unohtaa millaista velkaa hallitukset, joissa Kokoomus on ollut on ottanut. Lisäksi vähälle jää maininta pandemian ja Euroopassa riehuvan sodan vaikutuksista taloudelliseen tilanteeseen.

Kyllä Benkku on fiksu politiikko tässäkin asiassa.

Tanska on maksanut valtion velkaa takaisin kahden vuoden aikana liki 13 miljardilla vuodessa Ukrainan sodasta ja koronasta huolimatta. Tanskan valtiolla on velkaa enää luokkaa 43 mrd. Ruotsi laittoi hanoja kiinni ja maan talous on muistaakseni 2023 tasapainossa ilman lisälainaa.

Siinä olet oikeassa, että Kokoomus on ollut lainamyönteinen syömävelalle. Sipilän hallituksessa onneksi tapahtui järkiintymistä. Oikealla talouskritiikki koskee erityisesti sitä, että lisälainalla rahoitetaan sosiaaliturvaa. Investointeihin - kuten teihin - tulisi tarvittaessa lisälainaa laittaa.

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Nooh, hallitus on aina koalitio ja kompromissit on kompromisseja. Vanhasen hallitus oli finanssikriisiä torjuessaan velkavetoinen ja Kataisen omassa velkavetoisessa oli demarit, vihreät ja skdl/skp eli vasemmistoliitto. Urpilainen oli yllättävän vastuullinen joten vaihdettiin Antti ”rahaa on” Rinteeseen.

Demarit kylläkin muistaa vain Kokoomuksen ottaneen velkaa.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Demarit kylläkin muistaa vain Kokoomuksen ottaneen velkaa.
Ei kai mikään puoluen sentään kiellä olleensa ottamassa velkaa? Sen sijaan siitä varmasti riittää näkemyksiä, kuinka muut ovat ottaneet velkaa "väärin ja vääriin tarkoituksiin", kun taas itse on aina tehty se "oikein ja oikeisiin tarkoituksiin". Tai no, Perussuomalaiset voisivat varmaan väittää, että eivät ole olleet ottamassa velkaa sillä verukkeella, että puolueen tekemisiä puheenjohtaja Soinin alaisuudessa ei kuulu laskea.

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai mikään puoluen sentään kiellä olleensa ottamassa velkaa? Sen sijaan siitä varmasti riittää näkemyksiä, kuinka muut ovat ottaneet velkaa "väärin ja vääriin tarkoituksiin", kun taas itse on aina tehty se "oikein ja oikeisiin tarkoituksiin". Tai no, Perussuomalaiset voisivat varmaan väittää, että eivät ole olleet ottamassa velkaa sillä verukkeella, että puolueen tekemisiä puheenjohtaja Soinin alaisuudessa ei kuulu laskea.

Demut muistaa että Pääministerit Katainen ja Stubb otti velkaa. Se että heillä oli valtiovarainministerin salkku on päässyt painumaan unholaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Demut muistaa että Pääministerit Katainen ja Stubb otti velkaa. Se että heillä oli valtiovarainministerin salkku on päässyt painumaan unholaan.
Valtionvelka vastuullisissa teollisuusmaissa, joihin Suomi todellakin kuuluu, on lähinnä huomattavan siunauksellinen asia. En yleensä kannata vertauksia yksityistalouksiin, koska ne pääosin ovat täysin harhaanjohtavia, mutta kuvitelkaa yksityistaloutta, joka ei ottaisi velkaa...

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valtionvelka vastuullisissa teollisuusmaissa, joihin Suomi todellakin kuuluu, on lähinnä huomattavan siunauksellinen asia. En yleensä kannata vertauksia yksityistalouksiin, koska ne pääosin ovat täysin harhaanjohtavia, mutta kuvitelkaa yksityistaloutta, joka ei ottaisi velkaa...

Syömävelka, eli Demukielellä tulevaisuusinvestointi, on huono juttu julkiselle ja yksityiselle taloudelle. Oikea tuottava investointi on hyvä juttu, velka otetaan ja investointi tuottaa, velat maksetaan.

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehdäänköhän Orpo-Purran hallituksesta kauhuelokuva.

Kauhuelokuva on totisesti tekeillä, moniosainen korjaus TV-sarja, kansanrintamahallituksen jälkeinen aika.

Osa 1: Kuinka Suomi yrittää päästä talouskasvun tielle vasemmiston keskinkertaistamisen ja identiteettipolitiikan jälkeen.

Osa 2: Miten vessanpöntöstä alas vedetty velkaraha saadaan maksettua, kansanrintamahallituksen investoinnit

Osa3: Ennen lääkärille jonotettiin 1kk, nyt 2v, vasemmiston sote organisoinnin ja hallinnon tuplaamisen korjaaminen

Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Osa3: Ennen lääkärille jonotettiin 1kk, nyt 2v, vasemmiston sote organisoinnin ja hallinnon tuplaamisen kokorjaaminen.
Tarvitsin kuukausi sitten Turussa ajan terveyskeskuslääkärille. Soitin kahdeksalta aamulla ja jonotettuani 10 minuuttia vastasi sairaanhoitaja, jolle selitin asiani. Hoitaja kysyi, sopisiko minun tulla yhdeksältä lääkärin vastaanotolle, mikä sopi minulle mainiosti. Lääkäri tutki minut ja lähetti sen jälkeen röntgeniin ja labrakokeisiin. Molempien oleelliset tulokset hän kertoi minulle tekstiviestissä kello 12 ja tarkemmat tulokset näin omakannasta. Tuohon kaikkeen meni aikaa ensimmäisestä yhteydenotostani 4 tuntia. Lisäksi sain lääkäriltä lähetteen erikoislääkärille pieneen operaatioon.

Viimeksi muokattu:

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Tarvitsin kuukausi sitten Turussa ajan terveyskeskuslääkärille. Soitin kahdeksalta aamulla ja jonotettuani 10 minuuttia vastasi sairaanhoitaja, jolle selitin asiani. Hoitaja kysyi, sopisiko minun tulla yhdeksältä lääkärin vastaanotolle, mikä sopi minulle mainiosti. Lääkäri tutki minut ja lähetti sen jälkeen röntgeniin ja labrakokeisiin. Molempien oleelliset tulokset hän kertoi minulle tekstiviestissä kello 12 ja tarkemmat tulokset näin omakannasta. Tuohon kaikkeen meni aikaa ensimmäisestä yhteydenotostani 4 tuntia. Lisäksi sain lääkäriltä lähetteen erikoislääkärille pieneen operaatioon.
Samanmoisia kokemuksia julkisesta terveydenhoidosta. Aina olen saanut apua sekä isommissa että pienemmissä murheissa. Monesti miettinyt, että taidan olla poikkeustapaus, kun kuuntelee ihmisten valitusta heikosta palvelun tasosta.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Taisi mennä tovereilta ohi Veronika Honkasalon valitukset parin kuukauden takaa.
Mutta joo, poikkeustapauksia.
Marinin kannattajat pitävät Honkasaloa kapitalistisena porvarina, joten ei sen puheita kannata uskoa.

Aika paljonhan tuo lääkäriin ja hoitoon pääsy vaihtelee alue- ja kuntakohtaisesti. Ei se todellakaan kaikkialla mene kuin Strömsössä.

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko

Jaa, itsellä täysin päinvastainen kokemus Turussa ja huhtikuu ollut se kriittinen ajanjakso. Toista sivua pitkä litterointi kasassa palveluketjusta ihan vain jotta voin reklamoida asiasta jossain vaiheessa ja itse totesin sen olevan rikki jo ensimmäisen kahden tunnin aikana. 18 days and counting. Aivan totaalinen vitsi. Asumme kolmen huoneiston rivitalossa ja juuri yhtiökokouksessa päiviteltiin tätä ja muissa talouksissa tismalleen sama ääni kellossa.

4

444

Ei pidä paikkaansa. Oikeasti sinulla meni tuohon kaksi vuotta. Väistyvä kommarihallitus on aivopessyt sinut lähetettyään ensin Venezuelaan (koska sillä tiellä Suomen talous on tämän äärivasemmistolaisen hallituksen jäljiltä) pimeään huoneeseen, jossa menetit ajantajusi. Tämän jälkeen Sanna Marin kävi henkilökohtaisesti varastamassa vasemman (koska se on parempi) munuaisesi ja vei sen salaisia tunneleita pitkin osaksi kommunistiorgioiden nyyttäripöytää. Turha yrittää uskotella mitään muuta.

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän vastaavasta syystä irtisanoin lasten sairausvakuutukset, koska julkisella oli jopa nopeampaa ja parempaa palvelua kuin yksityisellä. Eräänä pyhänä kierrettiin muksun kanssa kolme eri Terveystalon toimipistettä, ja lopulta lääkärin diagnoosikin taisi olla väärä. Säästyi vakuutusmaksuissa n.500e ja paperityö. En muista onko julkiselta puolelta tullut ikinä laskua lasten sairaalareissuista.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No niin. Hommathan pelaa täällä erinomaisesti niin kuin pitääkin. Olenkin aina jo ihmetellyt pitkään mitenkä ihmiset valittavat ettei lääkäriin pääse? Kai ne pitäisi tulla sitten kotoa hakemaan tai ainakin ovelta kysymään tarvitseeko päästä lääkäriin.

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Vähän vastaavasta syystä irtisanoin lasten sairausvakuutukset, koska julkisella oli jopa nopeampaa ja parempaa palvelua kuin yksityisellä. Eräänä pyhänä kierrettiin muksun kanssa kolme eri Terveystalon toimipistettä, ja lopulta lääkärin diagnoosikin taisi olla väärä. Säästyi vakuutusmaksuissa n.500e ja paperityö. En muista onko julkiselta puolelta tullut ikinä laskua lasten sairaalareissuista.

Riippuu varmaan sairaudesta. 380€ on itselläni laskulla oman lapsen sairaalareissusta TYKSiin.

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä viikolla lapsen sairastelun takia omakohtaista kokemusta. Julkisella puolella ongelma ei ole palvelun tasossa vaan sen palvelun piiriin pääsemisestä. Jouduimme käyttämään niin julkista kuin yksityistä puolta.

Kummassakin lääkärit olivat mukavia, osaavia ja hoidot (testit jne.) Hoidettiin jämäkästi ja kunnialla maaliin. Ei nokankoputtamista.

Ero syntyi siinä että yksityisellä hoitoon pääseminen kesti 1h, kun taas julkisella puolella prosesseihin meni 3pv. Ja kyse siis siitä että ylipäätään pääsi hoitoon kiinni.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Marinin sometiimille tapahtui tänään mielestäni kömmähdys. Ei sanallakaan SDP:n entisen puheenjohtajan poismenosta. Koko päivän lykännyt vaan iloisia ja aurinkoisia terassi- ja hölkkäpostauksia. Erikoista.

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Liekö olet Hartsassa tai Jorvissa käynyt?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy