Tätä minä olen yrittänyt sanoa, mutta se ilmeisesti tekee minusta kulttilaisen. Että on turvallisuuden suhteen täysin käsittämätöntä jos tuollaisen tilan "suojeleminen" on Marinin vastuulla. Eikö siellä ole mitään mikä ilmoittaa jos tiedotushuoneeseen mennään? Miksi ovi ei ole ollut lukossa (onko tosiaan vain PMn muistin varassa?)?Rydmania ei ole tuomittu mistään, hän on siis syytön. Se ei kuitenkaan sulje pois sitä, että hän on tietojen mukaan käyttäytynyt epäasiallisesti. Epäasiallinen käytös on määriteltävissä jokaisen oman tulkinnan, ei lain mukaan. Rydmania voidaan näin ollen pitää nilviäisenä, mutta ei seksuaalirikollisena. Eikä Rydmanin tarvitse syyttömyyttään todistaa.
Marinin on tässä ketjussa haluttu todistavan, ettei hän ole huumausainerikollinen. Vaikka Marin olisi ollut paikalla, jossa huumausaineita käytetään, hänen ei tarvitse todistaa syyttömyyttään, koska on olemassa syyttömyysolettama. Pelkkä paikallaoleminen ei tee ihmisestä huumausainerikollista. Sen sijaan me voimme syyttää häntä epäasiallisesta käytöksestä. Sellaista kun ei tarvitse todistaa, vaan se on jokaisen itsensä määriteltävissä, eikä siinä siis ole syyttömyysolettamaa.
Rydmanin mahdollinen rikos selviää poliisitutkinnassa ja oikeudessa. Ensimmäinen on parhaillaan käynnissä. Mariniin ei kohdistu minkäänlaista poliisitutkintaa.
Tässä ketjussa epäillään myös Kesärantaan kohdistuneen turvallisuusuhkaa. Ollaan Marinista mitä mieltä tahansa, tällaisilla kommenteilla syytökset kohdistuvat turvallisuusammattilaisiin. Minä luotan, että Suomen poliittisia johtajia suojellaan asianmukaisesti. Sen sijaan mietin, pitäisikö VNK:n tarkistaa Kesärannan järjestyssääntöjä ja ennen kaikkea pääministerin sosiaalisen media käyttöä (avainsana: tietoturva).
Ehdottomasti tulisi miettiä turvajärjestelyt uudelleen jos tuollaiseen paikkaan pääsee helpommin kun mun työpaikan taukohuoneeseen.