Sanna Marin

  • 972 260
  • 8 491

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Joskus kun joku henkilö vaikka pariutuu jo hyvin nuorena ja lapsikin tulla tuosahtaa, niin siinä jää useat ikätovereiden örvellysfestarit ja Phuketin-reissut väliin. Sitten kun erotaan kolmevitosena, niin otetaan tätä menetettyä aikaa oikein korkojen kera takaisin ja se saattaa välillä olla todella kiusallista sivustaseurattavaa.

Luulen, että Sanna kun on nuoruutensa viettänyt jossain pikkupioneerienkanankasvattamoilla ja muuten elänyt nuhteettomasti, niin hänellä on käynyt nyt sama juttu. Sitten jossain kissanristiäisissä on törmätty Tinneihin ja Sabinoihin jotka jumaloivat sinua, niin onkin alkanut maistumaan heidän kanssa tämmöinen ratakanailu kymmenisen vuotta yli-ikäisenä. Valitettavasti nyt vuosi vähän liikaa julkisuuteen ja pitänee pikkuisen vedellä jarrukahvasta Sannnankin ennen tulevia vaaleja. Ensi kesänä sitten never stop the madness ja taas mennään.

Jos Sabina Särkkä pyytäisi minua kanssani Ruisrockiin ja siitä jatkoille asunnolleni, niin suostuisin vaikka olisin minkälaisella tittelillä varustettu.
 

rpeez

Jäsen
Eilisessä A-studiossa mainittiin, että Marinilla on lähes 900 000 seuraajaa instassa, eli kyllä siellä vielä potentiaalisia kannattajia ja äänestäjiä riittää.
Joista osa toki ulkomaalaisia.

Samaisessa ohjelmassa Marin-ilmiötä verrattiin (taisi olla Riikka Uosukainen) samanlaiseksi kuin Trump-ilmiötä. Sekä meidän sohvalla ollut vaimoni ja studiossa ollut pro Marin panelisti meinasivat saada sydänkohtauksen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tulihan sekin päivä, kun olen Saarikon kanssa asioista täysin samaa mieltä.

– Mutta kieltämättä kun tuon kuvan näin niin sen seinän siitä tunnistin hieman toisenlaisista asiayhteyksistä, hän sanoi.

– Lienee sanomattakin selvää, että huomattavasti mieluummin kommentoisin pääministerin poliittisia avauksia kuin kuvia Kesärannan bileistä, Saarikko vastasi.

– Totesin jo viikonloppuna viime viikon videoista ja kuvista, että minusta tämä on hiukan kiusallista ja hämmentävää, eikä ole ihan helppo valita, mitä tässä tilanteessa sanoisi.

– Tilanne on vakava sekä energian hinnan ja ensi talven sähkön saatavuuden osalta että perheiden ja kaikkien suomalaisten toimeentulon osalta. Keskitytään nyt tähän.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Eilisessä A-studiossa mainittiin, että Marinilla on lähes 900 000 seuraajaa instassa, eli kyllä siellä vielä potentiaalisia kannattajia ja äänestäjiä riittää.
Hänellä on laaja aggressiivinen fanikerho, joka pitää Marinin puolta tilanteessa kuin tilanteessa. Se onkin eri asia kuinka paljon he käyvät äänestämässä demareiden kannatuksen lisäämiseksi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omasta mielestäni on varsin hauskaa kun välillä puhutaan syyttömyysoletuksesta sekä todisteiden vähyydestä, mutta samaan aikaan heitetään vaan ilmoille "että on siellä muutkin pääministerit vetäneet viinaa ja ties mitä muuta hyysänneet", ilman pienintäkään todistetta.

No vaikka sitten tähän löytyisikin todisteet niin vielä kummallisemmaksi asian tekee sen että on ok vetää nyt reisille, koska ennenkin ollaan kämmätty?

My god, mikä mahtava innovaatio! Missä kehitys, missä kunnioitus?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Eli koska olet liberaali, niin kaikki käy? Olisi ok, jos tuolta olisi videota missä on vedetty kokkelia naamariin ja nussittu valtiolipun päällä kun olisi ensin oltu potkimassa hautakiviä. Vai missä menee sun liberaalisuutesi rajat?

Tyhmä käytös on tyhmää käytöstä, enkä arvosta tyhmää käytöstä. Kuten sanoin, pidän hölmönä ja lapsellisena myös tuota sabinasärkkien kanssa some-bilettämistä. Mutta en minä "instituution" puolesta sinällään mitään käyttäytymisnormeja velvoita.

Sinänsä vertauksesi oli kyllä aikamoista kaltevan pinnan argumentointia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan tässä valtava ero siihen kun vertaa kuinka Tarja Halonen ja Erkki Tuomioja onnistuivat aikanaan toimimaan pääministerinä SDP:stä...hetkinen tietokoneeni ilmoittaa että kyseiset henkilöt eivät edes ole toimineet pääministereinä. My bad.
 

Morgoth

Jäsen
Jos Sabina Särkkä pyytäisi minua kanssani Ruisrockiin ja siitä jatkoille asunnolleni, niin suostuisin vaikka olisin minkälaisella tittelillä varustettu.
Entä jos sinne tulisi myös Marko Björs ja haluaisi hinkuttaa itseään sua vasten? Nythän lähinnä Sanna ja Sabina kourivat toisiaan tai ainakin toistaiseksi tulleen videomateriaalin perusteella. Hieman harmittaa ettei Sanna ja Sabina nuoleskelleet tosiaan videopätkässä. Olisipa ollut mielenkiintoista tietää kansan reaktio sen jälkeen.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Aivan. Ja muistaakseni en ole syyttänyt Rydmania muusta kuin valta-aseman väärinkäytöstä (huono käytös). Se, täyttyykö syytekynnys, on poliisin ja oikeuslaitoksen asia (rikos).

Ensimmäinen on jokaisen arvioitavissa niin kuin on Marinin käytös. Jälkimmäinen kuuluu poliisille ja oikeuslaitokselle niin kuin kuuluisi myös Marinin huume-epäily. Siksi vain jälkimmäisessä toimii syyttömyysolettama.

Rautalangasta: Minä voin kutsua perusteetta Marinia huonosti käyttäytyväksi pääministeriksi, mutta minä en voi kutsua häntä huumausainerikolliseksi ilman tuomiota.
Olet esittänyt väitteen - siis ennen Rydmanin tuomiota tai edes syytettä - Rydmanin harjoittaneen seksuaalista häirintää (rikos) ja joka on jatkunut kymmenen vuotta. Siksi myös siinä täyttyy syyttömyysolettama. Eli juuri se sama jota muilta penäät.

Rautalangasta: Sinä olet kutsunut Rydmania rikoksen tehneeksi kansanedustajaksi, joka on jatkanut rikollista toimintaa 10 vuotta. Siis ennenkuin hän on siitä saanut syytettä tai tuomiota. Ja vieläpä esittänyt väitteen, että Kokoomus on mahdollistanut Rydmanin väitetyn toiminnan. Eli syytät rikoksesta sekä Kokoomusta että Rydmanina ennenkuin tuomiota tai edes syytettä on luettu.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tyhmä käytös on tyhmää käytöstä, enkä arvosta tyhmää käytöstä. Kuten sanoin, pidän hölmönä ja lapsellisena myös tuota sabinasärkkien kanssa some-bilettämistä. Mutta en minä "instituution" puolesta sinällään mitään käyttäytymisnormeja velvoita.

Sinänsä vertauksesi oli kyllä aikamoista kaltevan pinnan argumentointia.
Niin lähtökohtana oli vain oma kiinnostukseni siihen, että missä kenelläkin menee liberaaliuden rajat ja missä se muuttuu kenelläkin konservatiiviksi. Itse näen nuo rajat selkeästi omassa elämässäni.

Itse arvostan tiettyjä instituutioita ja uudistaminen pelkän uudistamisen vuoksi ei ole edes järkevää. Toki uudistukset on monestikin hyviä asioita pienessä mittakaavassa pikkuhiljaa tapahtuvana.

Marin ei tällä hetkellä uudista mitään vaan raiskaa pääministeri instituution. Oikeastaan voidaan kysyä, että mitä tuollaisella pääministerillä edes tehdään enää? Ihan yhtälailla voitaisiin repäistä kuka vaan Marja jakomäestä tai Tuksu Suomesta tuohon Sannan paikalle.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulihan sekin päivä, kun olen Saarikon kanssa asioista täysin samaa mieltä.

– Mutta kieltämättä kun tuon kuvan näin niin sen seinän siitä tunnistin hieman toisenlaisista asiayhteyksistä, hän sanoi.

Saarikkokin puhuu ihan höpöhöpöjä. Nyt äkkiä pitää vaan lanseerata #Hallitus22 24h bileristeily koko porukalle, ja kaikki muut osallistujat joko VIP:illä näistä pintaliitäjistä tai aamulypsyn arvonnasta.

Esiintyjiksi ehdotan Tauskia ja Yölintua ja juontajiksi ei vähempää kuin valavuori ja t88mu. Viinatarjoilun voi hoitaa vaikka ammattiyhdistysliikkeet.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Entä jos sinne tulisi myös Marko Björs ja haluaisi hinkuttaa itseään sua vasten? Nythän lähinnä Sanna ja Sabina kourivat toisiaan tai ainakin toistaiseksi tulleen videomateriaalin perusteella. Hieman harmittaa ettei Sanna ja Sabina nuoleskelleet tosiaan videopätkässä. Olisipa ollut mielenkiintoista tietää kansan reaktio sen jälkeen.
Itse en koskisi kyseisiin henkilöihin viiden metrin seipäälläkään. Kukin saa bailata kenen kanssa lystää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Samaisessa ohjelmassa Marin-ilmiötä verrattiin (taisi olla Riikka Uosukainen) samanlaiseksi kuin Trump-ilmiötä. Sekä meidän sohvalla ollut vaimoni ja studiossa ollut pro Marin panelisti meinasivat saada sydänkohtauksen.
Uosukaisen vertaus oli sikäli surkea, että Trump on ollut Yhdysvalloissa ilmiö jo vuosikymmeniä, eikä se rakennu pelkästään sosiaaliseen mediaan.

Sanna Marin taas on ollut ilmiö hyvin lyhyen aikaa ja senkin kokonaan some-aikakautena. Joku Justin Trudeau olisi (ehkä) ollut parempi vertaus.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Entä jos sinne tulisi myös Marko Björs ja haluaisi hinkuttaa itseään sua vasten? Nythän lähinnä Sanna ja Sabina kourivat toisiaan tai ainakin toistaiseksi tulleen videomateriaalin perusteella. Hieman harmittaa ettei Sanna ja Sabina nuoleskelleet tosiaan videopätkässä. Olisipa ollut mielenkiintoista tietää kansan reaktio sen jälkeen.
Sanna olisi vastannut tähän näin

– En muista, että kukaan olisi minua kaulaan suudellut, itse katsoin tuon videon ja mielestäni siinä on korvaani sanottu jotain, mitä en muista.

Minäkin olen halaillut ystävieni kanssa, ja jos joku ystäväni onkin pussannut minua poskelle, ei siinä ole mitään sopimatonta tai mistä aviomieheni ei tietäisi
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän se ala olla aika siirtyä syrjään. Pääministerille kuuluu tietynlainen arvokkuus. Jatkuvasti jos joutuu selittämään sitä ja tätä niin eihän se hyvältä näytä.

Ike vainaa sai lähteä kun laittoi toiselle aikuiselle tekstiviestejä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulihan sekin päivä, kun olen Saarikon kanssa asioista täysin samaa mieltä.

– Mutta kieltämättä kun tuon kuvan näin niin sen seinän siitä tunnistin hieman toisenlaisista asiayhteyksistä, hän sanoi.

– Lienee sanomattakin selvää, että huomattavasti mieluummin kommentoisin pääministerin poliittisia avauksia kuin kuvia Kesärannan bileistä, Saarikko vastasi.

– Totesin jo viikonloppuna viime viikon videoista ja kuvista, että minusta tämä on hiukan kiusallista ja hämmentävää, eikä ole ihan helppo valita, mitä tässä tilanteessa sanoisi.

– Tilanne on vakava sekä energian hinnan ja ensi talven sähkön saatavuuden osalta että perheiden ja kaikkien suomalaisten toimeentulon osalta. Keskitytään nyt tähän.

Eli sen jälkeen kun olet kirjoittanut Marinin bilettämisestä n. 50 viestiä tähän ketjuun, ilmoitat olevasi samaa mieltä että pitäisi keskittyä "energian hintaan ja ensi talven sähkön saatavuuteen"?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mulla on oikeasti ikävä Halosta ja hänen lippalakkinsa päivittelyä. Se oli sentään harmitonta ja ah niin typerää. Sanna on poliittiselta perinnöltään moni verroin arvokkaampi, mutta Halonen osasi olla rehellisesti juntti niin että jokainen olemuksensa arvostelija näytti idiootilta eikä syytä mihinkään kohuun lopulta ollut.

Seuraavaksi paljastuu Marinin riekkuneen Tapulissa ja nimittäneen Pormestarin adjuntantikseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kopioitu demarivaikuttaja, ministeri Johannes Koikkalaisen muistokirjoituksesta (TS, Aimo Massinen):

"Elämän suuressa hullunmyllyssä meille kaikille sattuu kommelluksia. Koiken kohdalla kuuluisuuteen kohosi klommo otsassa Sdp:n Porin puoluekokouksessa 1981.

Tapahtumasta sukeutui kohu-uutinen ennen muuta sen vuoksi, että Koikkalainen oli silloin ministeri, joka kaiken lisäksi yritti selvitä ikävästä tilanteesta hätävalheella. Koike ei heti muistanut Leskis-Väiskin viisasta neuvoa, että kun ei enää mikään muu auta, kannattaa kokeilla rehellisyyttä."
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Marinin ympärille on kertynyt joukkio, jolle ei tunnu olevan mitään merkitystä mitä pääministeri tekee tai jättää tekemättä. Kaikki kritiikki on yhtä kuin setämiehet öyhöttää.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä olisi ollut tämän samaisen jengin vollotuksen määrä jos heidän näkövinkkelistään väärää puoluetta edustavasta Stubbista olisi aikoinaan levinnyt kreisibailausvideoita nettiin, jossa lauletaan Petri Nygårdia pintaliitoporukan kanssa pikkutunneilla. Tai roudataan noita samoja hännystelijöitä festarijatkoille kesärantaan ja julkaistaan sieltä tissikuvia someen. Vaikkaan, että yhtäkkiä se edustuksellisuus olisi kiinnostanut aivan eri tavalla. Tai niinhän se kiinnostikin kun jopa shortseihin pukeutuminen oli silloin liikaa.
Tässä on myös vahva metoo-näkökulma. Kuvitellaanpa, että Stubb, Katainen tai Sipilä olisi ollut pm:nä bailaamassa, olisi roikkunut humalaisena jonkun lyylin kaulassa ja video tästä olisi olemassa.

Olisiko silloin niin, että telaketjufemakot ja läheisesti näihin liittyvä naisenergiaa puhkuva väki (ml. Hesarin miestoimittajat) olisivat jättäneet asian sikseen?

Me olisimme saaneet taas täyslaidallisen toksisesta maskuliinisuudesta ja siihen liittyvästä vallan käytöstä, seksuaalisesta alistamisesta sun muusta. Kuinkahan moni naisoletettu olisi puhkunut vihaa näitä miehiä kohtaan, vaikka kyseinen suttura olisi ollut hyvä ystävä?

Arvailla voidaan, kuinka moni jo tämän perusteella, Hesari mukaan luettuna, olisi vaatinut miespääministerin eroa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tulihan sekin päivä, kun olen Saarikon kanssa asioista täysin samaa mieltä.

– Mutta kieltämättä kun tuon kuvan näin niin sen seinän siitä tunnistin hieman toisenlaisista asiayhteyksistä, hän sanoi.

– Lienee sanomattakin selvää, että huomattavasti mieluummin kommentoisin pääministerin poliittisia avauksia kuin kuvia Kesärannan bileistä, Saarikko vastasi.

– Totesin jo viikonloppuna viime viikon videoista ja kuvista, että minusta tämä on hiukan kiusallista ja hämmentävää, eikä ole ihan helppo valita, mitä tässä tilanteessa sanoisi.

– Tilanne on vakava sekä energian hinnan ja ensi talven sähkön saatavuuden osalta että perheiden ja kaikkien suomalaisten toimeentulon osalta. Keskitytään nyt tähän.
Itse katsoin myös kyseisen ohjelman. Toivottavasti pian siirrytään puhumaan Suomen kannalta tärkeistä asioista eikä mistään päihteistä. Saarikko pärjäsi hyvin kyseisessä ohjelmassa.

Toivottavasti budjettiriihen tavoitteena on saada Suomen kansantalous kuntoon mahdollisimman nopeasti. Keinoja on monia, mutta niitä on tämän hallituksen aikana vaikeaa ottaa käyttöön koska keinot ovat kivuliaita vihervasemmiston kannattajille.



Suomen kannalta on haitallista, jos Suomi jatkuvasti elää velaksi.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Instituutiot elävät ajassaan. Jos tämä kohu aiheuttaa noin pahaa ahdistusta pm-instituution puolesta, niin odotappa vain parikymmentä vuotta ja katsotaan sitten, miten pohjalla tuo instituutio vielä onkaan.

Edit/ Löyhensin ekan kappaleen sanamuotoa hieman.
Tääällä on muuten jäätynyt konflikti päällä. Sillä ei ole mitään merkitystä, miten on joskus aikanaan ryypiskelty tai ei, täysin epäolennainen asia. Mikäli Marin olisi ryypännyt viikon putkeen ja pitänyt orgiat, mutta näistä ei leviäisi tietoa someen ja mediaan, niin kaikkihan olisi ollut aivan ok.

En muuten usko, että instituutio vielä pahemmin rapistuu, vaan uskon seuraavan pääministerin palauttavan arvostuksen ja tietyt toimintamallit järkevälle tasolle. Ellei seuraava pääministeri ole sitten Marin uudelleen, tässä vaiheessa voi tapahtua ihan mitä tahansa.

En muuten usko, että Marin edes halusi ravistella pääministeri-instituutiota, vaan hän joutui tilanteeseen, jossa joutui sanomaan näin ja perustelemaan täten käytöstään.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Niin lähtökohtana oli vain oma kiinnostukseni siihen, että missä kenelläkin menee liberaaliuden rajat ja missä se muuttuu kenelläkin konservatiiviksi. Itse näen nuo rajat selkeästi omassa elämässäni.

Itse arvostan tiettyjä instituutioita ja uudistaminen pelkän uudistamisen vuoksi ei ole edes järkevää. Toki uudistukset on monestikin hyviä asioita pienessä mittakaavassa pikkuhiljaa tapahtuvana.

Marin ei tällä hetkellä uudista mitään vaan raiskaa pääministeri instituution. Oikeastaan voidaan kysyä, että mitä tuollaisella pääministerillä edes tehdään enää? Ihan yhtälailla voitaisiin repäistä kuka vaan Marja jakomäestä tai Tuksu Suomesta tuohon Sannan paikalle.

Kysymyksesi sai pohtimaan asiaa, joten se oli oikein hyvä.

Vaikka minä en yhdistä kiinteitä ja muuttumattomia arvoja instituutioihin sinänsä ja näen pääministeri-instituution kohdalla jopa tavallaan automaationa yhteiskunnan yleisten arvojen heijastamisen, niin minäkin subjektiivisesti toivon, ettei ne arvot koskaan ole semmoisia, joita itse olen oppinut pitämään huonona käytöksenä.

Henkilökohtaisesti pidän jotain Ruisrock-jatkoja Kesärannassa tasottomana toimintana. Mutta jos vaikka seuraavissa vaaleissa eduskuntaan äänestettäisiin paljon "bilettäjiä" tai Marin jatkaisi tämmöistä toimintaa ja veisi SDP:n rökälemäiseen vaalivoittoon, niin tulkitsen sen ensisijaisesti reflektiona yhteiskunnan muutoksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös