SVSV kirjoitti:
En oikeasti tiedä, onko periaatteessa kolme ykköskierroksen varausta liikaa Burnsista?
Yhdestä kaudesta Burnsia, kyllä. Jatkosopimuksen jälkeen? En millään usko. Burns on kuitenkin vasta 26-vuotias, pelannut puolustajana
vain viisi vuotta ja oppii edelleen paljon uutta peliinsä. On oikeastaan pelottavaa ajatella, miten hyväksi pakiksi Burnsilla on eväät kehittyä toisen viisivuotisen aikana. Tällöin hän on vasta 31-vuotias, ei mikään ikäloppu, vaan puolustajan parhaassa iässä. En näe mitään estettä sille, miksei Burns voisi olla tulevaisuudessa dominoiva pakki tähän liigaan. Raamit, luistelu, laukaus, pelikäsitys, asenne, kaikki ovat kunnossa. Jenkki Wild-kannattajat ovat pitäneet Burnsin ainoana heikkoutena ailahtelevia otteita. Itse uskon tämänkin katoavan San Josessa, kun pelikaverit vaihtuvat Miettisestä Marleauhin ja kumppaneihin. Kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin kirjoitti, Burnsin kehitykselle tekee varmasti hyvää pelata muutama kausi Boylen "varjossa" ja ottaa sitten se todellinen ykköspakin paikka itselleen, kun Dany siirtyy syrjempään.
SVSV kirjoitti:
Nyt niitä on riesaksi asti, uskon että DW toimii vielä tällä viikolla ja treidaa joko Demersin tai Braunin + pickin johonkin omassa päässä luotettavaan pakkiin. Kummatkin ovat nuoria kiekollisia pakkeja, jotka kehittyessään toisivat varmasti paljon iloa tulevilla vuosilla, mutta samalla omaavat suht hyvän kauppa-arvon.
Demersin treidaaminen olisi todella, todella idioottimaista Wilsonilta. Demersin puolustuspelaaminen kehittyi todella paljon viime kauden aikana ja mies taklaa lisäksi miehekkäästi, vaikka kokoa ei liikaa olekaan. Vlasic-Demers oli hyvin toimiva pakkipari, jota ei kannata lähteä rikkomaan ellei Vlasicia sitten pariteta Burnsin kanssa. Demersin edullinen sopimus on lisäksi elintärkeä capin kannalta, eikä hänen treidaamisessa ole mitään pointtia. Jatkaessaan samaan malliin Demers tulee ensi kaudella olemaan tärkeä osa Sharksien 2. ylivoimaa ja 2. alivoimaa.
Itse näkisin alivoimaa pelaavat pakit näin: Burns, Vlasic, Murray ja Demers. Boylen ottaisin kokonaan pois alivoimasta ja näin vähentäisin miehen peliaikaa. Boylesta saadaan paljon enemmän irti tasakentällisin ja ylivoimalla, kun miestä ei tarvitse väsyttää peluuttamalla häntä myös alivoimassa. Antaa nuorempien jannujen hoitaa se.
SVSV kirjoitti:
Coyle harmittaa pirusti, mutta ei Burns ilman prospektia olisi San Joseen saapunut. Miehen ura ei ole ainakaan takapakkia saanut maajoukkuekuvioista päätellen. Ja kun tältä vuodelta ei ykköspikkiä tarttunut, sekin hieman huolestuttaa prospektipuolella.
Ennen draftia Coylen upsiden ei uskottu riittävän hyökkäävään rooliin NHL:ssä. Kausi NCAA:ssa saattoi muuttaa muutamien scouttien mielipidettä, mutta itse suhtaudun edelleen varoivaisesti hänen tulevaisuuteensa. Itse uskon Coylen kehittyvän "vain" kolmosketjun voimahyökkääjäksi. En ole myöskään huolissani tuon varausvuoron siirtämisestä ensi vuodelle. Sharks on ennenkin varannut hyviä pelaajia suurella varausnumerolla. Ensi vuonna meillä on mahdollisesti ainakin kolme vuoroa kahdelle ensimmäiselle kierrokselle, oletetusti kovatasoiseen draftiin.
Itse pidin Wellwoodista ja hänen ovelista ratkaisuista kolmosketjussa. Mutta mitä kovemmiksi pelit muuttuivat, niin Welly katosi kokonaan kuvioista. Vancouveria vastaan kolmosketjulta ei saatu mitään apua hyökkäyspeliin, minkä on muututtava ensi kaudella jos halutaan mennä pidemmälle. Itse jättäisin Wellwoodin ilman jatkosopimusta ja hänen sijaansa katsoisin vapaista agenteista jotain Joel Wardia, Scottie Upshallia tai Tomas Kopeckya, joita vastaan vastustajan on vaikea pelata. Mitchell-Pavelski-Ward kuulostaa paljon paremmalta kolmosketjulta kuin Wellwood Wardin tilalla. Todennäköisesti emme ketään tuosta kolmikosta onnistu San Joseen rahalla houkuttelemaan, mutta aina löytyy myös niitä pelaajia, jotka haluavat menestyä ja ovat valmiita ottamaan pienemmän tukun rahaa.
Ketjuja voi pyöritellä oikeastaan miten tahansa, tässä yksi vaihtoehto.
Clowe - Thornton - Marleau
Heatley - Pavelski - Couture
Mitchell - X - X
Top-6 hyökkääjän sainaaminen ei ole siis välttämätöntä, mutta jalkoja tuonne kieltämättä kaivattaisiin lisää. Nyt täytettävänä on kolmosketjun sentterin ja laiturin tontti, ensimmäiseen ykkössuosikkini olisi Phoenixin Vernon Fiddler ja laituriksi yksi kolmikosta juuri Ward/Upshall/Kopecky. Neloseen jäisi McGinn, McCarthy, Desjardins, mahdollinen halpa sentteri ja Eager tai halpa laituri.