Tuotatuota.
Näissä viidessä ottelussa jotka Jukuri on pelannu, joihin mahtuu mm. Dynamo Msk ja SKA, jokereiden "päävastustajista" on Jukurilla parempi PMK kuin kummallakaan Lindillä tai Jäniksellä (2.31 vs 2.49 vs 2.33) ja häviävän piirun huonompi T% (0.911 vs 0.917)
Ja tämä siis rankasti alisuorittavan jengin viimesenä lukkona. Kyllä mä väittäsin että Jukurista saataisiin täysin kelvollinen luukkuvahti esim. Lindin pariks ja säästettäis roima kasa euroja laitettavaks pakistoon/sentteristöön.
Ei Jukuri ole huonosti pelannut näissä peleissä, päinvastoin, erittäin hyvin odotuksiin nähden vaikeassa tilanteessa. Odotukset oli tietenkin että häviää yksin kaikki pelit ja joka matsissa menee ainakin neljä helppoa. Nyt kun onkin pelannut ihan kelvollisesti muutaman pelin ja osaa olla edes jotenkin sen ekan kiekon tiellä, niin tuntuu että täällä on porukalla lähtenyt vähän laukalle Jukurin fanittaminen ja jääkiekkoromantiikka, ja jää realiteetit taka-alalle.
Kuten ylläkin on mainittu niin Jukurin tekninen tekeminen on mestis-luokkaa verrattuna esim. Kalninsiin.
En vain itse näe että Lindbäck - Jukuri on tarpeeksi kova kaksikko koko kaudeksi ja että Jukuri pystyisi pelaamaan samalla tasolla pidemmän aikaa. Nyt otanta kaverin KHL-tasosta on kuitenkin vain viisi peliä ja vähän päälle, jonka perusteella en lähtis vielä ottamaan kakkoseksi ens kaudella. Liian kova riski.
Ymmärrän että euroja tarvitaan myös muun joukkueen vahvistamiseksi, mutta itse en pidä fiksuna lähteä uhkapelaamaan maalivahtikaksikolla. Lindbäck - Kalnins: tiedetään mitä saadaan pitkälläkin juoksulla ja on mielestäni riittävä pari vaikka kannuun asti.
Niin, ja jos katotaan ainoastaan noita lukuja niin niiden perusteellahan Jukurin pitäis olla ens kaudella meidän ykkönen tai ainakin tandemi Lindbäckin kanssa? ;)