Sami Niku – heviletti liuhuen kohti toista kierrosta rapakon takana

  • 254 705
  • 1 621

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Paras tilannehan olisi jos tänään ilmoitettaisiin Nikun pelaavan vuokralla Sveitsissä loppukauden ja että samaan aikaan Niku olisi tehnyt pitkän jatkosopimuksen tänne ja syksyllä aloitetaan puhtaalta pöydältä (lue uusi valmennus). Tämän todennäköisyys tosin taitaa olla aika olematon viikonlopun jäljiltä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei kyllä tarvitse ihmetellä salaliittoteorioiden nousua kun kattoo tuota Yle-perustelua. Kannattaa käydä tutustumassa toimittajien työhön niin näyttäytyvät asiat vähän järkevämmässä valossa kuin siellä syvässä päädyssä muuten.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole Sami vieläkään joukkueen matkassa. Twitterissä taas treenien seurantaa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ei ole Sami vieläkään joukkueen matkassa. Twitterissä taas treenien seurantaa.
Ymmärrän tämän täysin. Jos oikeasti joku lähipiiristä (isä/äiti/sisko/veli/mummot jne) on menehtynyt, niin täysin ok olla poissa työmaalta pari päivää. Oma isäni kun kuoli, niin oli keskiviikko ja olin työhommista poissa koko loppuviikon ja seuraavaa viikkoa pitkälle.

Tämän ilmoitti mullekin muuten pomo viestillä. Ettei tarvi tulla töihin.

No, se osittaisesta offtopicista.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Niku kiistää vielä uudestaan, että tekstari olisi liittynyt suoraan siihen suru-uutiseen

"Päävalmentaja viestitti, ettei häntä tarvita lauantain Jukurit-ottelussa.

– Sen verran voin sanoa, että perjantaina tuli Heiskaselta viesti, että älä tuu huomenna hallille, Niku kertoi maanantaina illalla viestitse Iltalehdelle.

Kiekkoilijan perheeseen tuli viikonloppuna myös raskas suru-uutinen. Moni epäili Nikun puuttumisen lauantain ottelusta johtuneen lähipiirin kuolemantapauksesta. JYP myös tiedotti Nikun lähisukua kohdanneesta suru-uutisesta.

Pelaaja painotti, ettei hän ollut kokoonpanosta pois ikävien uutisten vuoksi.

– Se ei liittynyt mitenkään suru-uutiseen. Muuten en halua nyt kommentoida asiaa enempää, hän sanoi."

 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niku kiistää vielä uudestaan, että tekstari olisi liittynyt suoraan siihen suru-uutiseen
Tuo kaikki mitä kirjoitat oli jo vanhaa. Ainoa uusi kommentti IL:n jutussa on Nikun väitetty odottaminen, mitä seura tekee.
Kaiken kaikkiaan juttu on tyypillistä klikki-tehtailua, jolla yritetään pitää tarina kuumana.

edit: korjattu IS IL:ksi.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuo kaikki mitä kirjoitat oli jo vanhaa.

No sori, tästä päättelin että tiedot ovat tuoreita.

"lltalehti sai tiistaiaamulla Jyväskylästä tietoa Sami Nikun tilanteesta."

Mielestäni tuo oli aiemmin vähän epäselvää liittyikö tekstari suru-uutiseen vai ei. Nyt Niku suoraan sanoo, että ei liittynyt
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuo kaikki mitä kirjoitat oli jo vanhaa. Ainoa uusi kommentti IS:n jutussa on Nikun väitetty odottaminen, mitä seura tekee.
Kaiken kaikkiaan juttu on tyypillistä klikki-tehtailua, jolla yritetään pitää tarina kuumana.
Tieto oli vanhaa, mutta Iltalehdellä oli jutun mukaan uudet kommentit Nikulta. Niku kommentoi eilen iltapäivällä Ilta-Sanomille, ja nyt tuon IL:n jutun illalla vielä Iltalehdelle samat asiat. Tavallaan uutta, vaikka toisaalta ei mitään.

Se mikä tuossa Nikun tuoreimmassa kommentissa on huomattavaa, niin tälläkään kertaa Niku ei ota puheeksi sitä, että JYP olisi ilman pelaajan lupaa julkaissut tietoa. Täällä kun monet huutelevat pelaajan oikeuksien perään, joita on joidenkin nettikirjoittelijoiden mukaan loukattu, mutta Niku ei ole viitannut kommenteillaan mihinkään tämätapaiseen toimintaan.

Lisäksi vähän ihmetyttää Kunnarin jutussa seuraavat lauseet:

"Niku ei todennäköisesti aio itse tehdä ratkaisuja, vaan odottaa nyt seuran päätöstä asioista.

On mahdollista, että Niku jatkaa JYPissä kauden loppuun. Todennäköisempi skenaario kuitenkin lienee, että NHL-kokemustakin omaava pakki jättää kriisiseuran taakseen ja pelaa kauden loppuun jossain toisessa joukkueessa, jolla on keväällä paremmat menestysmahdollisuudet."


Eli Niku ei aio tehdä tilanteessa itse mitään, vaan pallo on seuralla. Mutta kuitenkin heti perään todetaan, että Niku on matkalla toiseen seuraan, jossa on paremmat menestysmahdollisuudet. Eikö tämä ole vähän erikoinen linjaus? Nytkö JYP etsii Nikulle seuraa, joka täyttää Nikun kriteerit, ja Niku olisi valmis jäämään Jyväskylään?
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No sori, tästä päättelin että tiedot ovat tuoreita.

"lltalehti sai tiistaiaamulla Jyväskylästä tietoa Sami Nikun tilanteesta."

Mielestäni tuo oli aiemmin vähän epäselvää liittyikö tekstari suru-uutiseen vai ei. Nyt Niku suoraan sanoo, että ei liittynyt
Hmm, Iltalehti kirjoitti saman jo eilen (klo 18:54): "
Niku lisää, ettei hän ollut kokoonpanosta pois suru-uutisen takia.
– Se ei liittynyt mitenkään suru-uutiseen. Muuten en halua nyt kommentoida asiaa enempää, hän sanoo.
Asiasta uutisoi ensin Ilta-Sanomat.
"
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hmm, Iltalehti kirjoitti saman jo eilen (klo 18:54): "
Niku lisää, ettei hän ollut kokoonpanosta pois suru-uutisen takia.
– Se ei liittynyt mitenkään suru-uutiseen. Muuten en halua nyt kommentoida asiaa enempää, hän sanoo.
Asiasta uutisoi ensin Ilta-Sanomat.
"
Pointtisi on siis.. mikä? Kyseessä on kaksi eri mediaa, jotka ovat ilmeisesti olleet Nikuun yhteydessä eri aikaan ja saaneet saman vastauksen.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Niku ei todennäköisesti aio itse tehdä ratkaisuja, vaan odottaa nyt seuran päätöstä asioista.

On mahdollista, että Niku jatkaa JYPissä kauden loppuun. Todennäköisempi skenaario kuitenkin lienee, että NHL-kokemustakin omaava pakki jättää kriisiseuran taakseen ja pelaa kauden loppuun jossain toisessa joukkueessa, jolla on keväällä paremmat menestysmahdollisuudet."


Eli Niku ei aio tehdä tilanteessa itse mitään, vaan pallo on seuralla. Mutta kuitenkin heti perään todetaan, että Niku on matkalla toiseen seuraan, jossa on paremmat menestysmahdollisuudet. Eikö tämä ole vähän erikoinen linjaus? Nytkö JYP etsii Nikulle seuraa, joka täyttää Nikun kriteerit, ja Niku olisi valmis jäämään Jyväskylään?
Jutussa myös mainittiin "Asiat ovat kärjistyneet pelaajan, seuran ja päävalmentaja Mikko Heiskasen välillä."

Kaikesta tästä mulle jäi fiilis, että Niku olisi sanonut seurajohdolle, että hän ei suostu enää pelaamaan Heiskasen joukkueessa. Toinen lähtee.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lisäksi vähän ihmetyttää Kunnarin jutussa seuraavat lauseet:

"Niku ei todennäköisesti aio itse tehdä ratkaisuja, vaan odottaa nyt seuran päätöstä asioista.

On mahdollista, että Niku jatkaa JYPissä kauden loppuun. Todennäköisempi skenaario kuitenkin lienee, että NHL-kokemustakin omaava pakki jättää kriisiseuran taakseen ja pelaa kauden loppuun jossain toisessa joukkueessa, jolla on keväällä paremmat menestysmahdollisuudet."


Eli Niku ei aio tehdä tilanteessa itse mitään, vaan pallo on seuralla. Mutta kuitenkin heti perään todetaan, että Niku on matkalla toiseen seuraan, jossa on paremmat menestysmahdollisuudet. Eikö tämä ole vähän erikoinen linjaus? Nytkö JYP etsii Nikulle seuraa, joka täyttää Nikun kriteerit, ja Niku olisi valmis jäämään Jyväskylään?
Varmaan meinaa sitä, että keskustelut on käyty, jossa asia on käsitelty ja Nikun tulevaisuus on seuran käsissä. Niku on esimerkiksi voinut antaa ehdot jatkamiseen Jyväskylässä ja todennut, että muussa tapauksessa toivoo poistumista. Nikun oma ratkaisu olisi esim. todeta, että ei pelaa enää JYP:ssä tai todeta, että on käytössä heti kun halutaan takaisin. Näin itse tulkitsen tuon, että tarkoittaa Nikun olevan avoin usealle eri ratkaisulle, mutta seuran pitää päättää miten jatketaan.
 

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tieto oli vanhaa, mutta Iltalehdellä oli jutun mukaan uudet kommentit Nikulta. Niku kommentoi eilen iltapäivällä Ilta-Sanomille, ja nyt tuon IL:n jutun illalla vielä Iltalehdelle samat asiat. Tavallaan uutta, vaikka toisaalta ei mitään.

Se mikä tuossa Nikun tuoreimmassa kommentissa on huomattavaa, niin tälläkään kertaa Niku ei ota puheeksi sitä, että JYP olisi ilman pelaajan lupaa julkaissut tietoa. Täällä kun monet huutelevat pelaajan oikeuksien perään, joita on joidenkin nettikirjoittelijoiden mukaan loukattu, mutta Niku ei ole viitannut kommenteillaan mihinkään tämätapaiseen toimintaan.

Lisäksi vähän ihmetyttää Kunnarin jutussa seuraavat lauseet:

"Niku ei todennäköisesti aio itse tehdä ratkaisuja, vaan odottaa nyt seuran päätöstä asioista.

On mahdollista, että Niku jatkaa JYPissä kauden loppuun. Todennäköisempi skenaario kuitenkin lienee, että NHL-kokemustakin omaava pakki jättää kriisiseuran taakseen ja pelaa kauden loppuun jossain toisessa joukkueessa, jolla on keväällä paremmat menestysmahdollisuudet."


Eli Niku ei aio tehdä tilanteessa itse mitään, vaan pallo on seuralla. Mutta kuitenkin heti perään todetaan, että Niku on matkalla toiseen seuraan, jossa on paremmat menestysmahdollisuudet. Eikö tämä ole vähän erikoinen linjaus? Nytkö JYP etsii Nikulle seuraa, joka täyttää Nikun kriteerit, ja Niku olisi valmis jäämään Jyväskylään?
Voisiko olla, jos Huttusen jutussa on perää, niin Niku on ilmoittanut, että jos Heiskanen jatkaa, niin hänet voi pistää muualle. Jos näin asia oisi, niin enemmän Nikua tulisi ikävä. Ilta sanomilla on kyllä hieman vauhti päällä, päivän urheiluvisassa oli kysymys: Kuka on SM-liigan skandaaliseura JYPin päävalmentaja?
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pointtisi on siis.. mikä? Kyseessä on kaksi eri mediaa, jotka ovat ilmeisesti olleet Nikuun yhteydessä eri aikaan ja saaneet saman vastauksen.
Molemmat oli iltalehdestä, vaikka eka viestiin laitoinkin vahingossa IS ensin. Siis Iltalehti julkaisee eilen jutun klo 18:56 ja uudelleen "uutisena" saman tänään puolilta päivin.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Voisiko olla, jos Huttusen jutussa on perää, niin Niku on ilmoittanut, että jos Heiskanen jatkaa, niin hänet voi pistää muualle. Jos näin asia oisi, niin enemmän Nikua tulisi ikävä. Ilta sanomilla on kyllä hieman vauhti päällä, päivän urheiluvisassa oli kysymys: Kuka on SM-liigan skandaaliseura JYPin päävalmentaja?
Koko seuran, etenkin pelaajien ja junnupuolen rakastama visionääri Tommi Hämäläinen.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, päivän ensimmäinen Niku: Veken mukaan häntä on kehotettu olemaan pois joukkueen toiminnasta jonkin aikaa jotta voi ajatella asioita.

Edit: korjataan tuo kehottaminen tarkalla lainauksella Veken sanoin: "Itse suosittelin Samille vahvasti, ettei hän toistaiseksi olisi mukana joukkueen toiminnassa vaan saisi rauhassa käsitellä asioita. Elämä jatkuu sen jälkeen."
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, päivän ensimmäinen Niku: Veken mukaan häntä on kehotettu olemaan pois joukkueen toiminnasta jonkin aikaa jotta voi ajatella asioita.

Tästäkö se tämän päivän tykitys alkaa? Seuraavaksi joku tiedottaa ettei kukaan ole kehottanut Nikulle mitään.
 

Baldrick

Jäsen
Noniin, päivän ensimmäinen Niku: Veken mukaan häntä on kehotettu olemaan pois joukkueen toiminnasta jonkin aikaa jotta voi ajatella asioita.
Saisko jonkun tiivistelmän avainpointeista tähän, niin ei tartte YV:llä kaikille spämmäillä.

Tästä se lähtee taas JYP-fanin päivä käyntiin ja vauhti kiihtyy iltaa kohti!
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, päivän ensimmäinen Niku: Veken mukaan häntä on kehotettu olemaan pois joukkueen toiminnasta jonkin aikaa jotta voi ajatella asioita.
Jos joku haluaa niin saa lähettää yksityisviestinä tuon jutun kun ei ksml tunnuksia ole. Kiitos.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Noniin, päivän ensimmäinen Niku: Veken mukaan häntä on kehotettu olemaan pois joukkueen toiminnasta jonkin aikaa jotta voi ajatella asioita.

Edit: korjataan tuo kehottaminen tarkalla lainauksella Veken sanoin: "Itse suosittelin Samille vahvasti, ettei hän toistaiseksi olisi mukana joukkueen toiminnassa vaan saisi rauhassa käsitellä asioita. Elämä jatkuu sen jälkeen."
Tiivistelmä tästä:

  • Sami Nikua ei nähtäne JYPin paidassa ainakaan keskiviikon ja torstain vieraspeleissä Tapparaa ja KooKoota vastaan.
  • Voin kommentoida vain sitä, mitä olen Samin kanssa itse keskustellut ja hänelle sanonut. Olen Samille sunnuntaina puhunut, että hän olisi hetken aikaa pois joukkueen toiminnasta. Hänen ympärillään on tapahtunut nyt paljon asioita, ja ainakin itse ajattelen, että pelaajat eivät ole koneita. He ovat ihmisiä, joilla on erilaisia tunteita ja ajatuksia ihan niin kuin meistä jokaisella, Viitanen sanoo.
  • Keskisuomalaisen tietojen mukaan Nikun isoisä on kuollut.
  • Onko Sami Niku kauden loppuun asti JYPin pelaaja? – Siihen minulla ei ole mitään sanottavaa tai kommentoitavaa, Viitanen sanoo.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tiivistelmä tästä:

  • Sami Nikua ei nähtäne JYPin paidassa ainakaan keskiviikon ja torstain vieraspeleissä Tapparaa ja KooKoota vastaan.
  • Voin kommentoida vain sitä, mitä olen Samin kanssa itse keskustellut ja hänelle sanonut. Olen Samille sunnuntaina puhunut, että hän olisi hetken aikaa pois joukkueen toiminnasta. Hänen ympärillään on tapahtunut nyt paljon asioita, ja ainakin itse ajattelen, että pelaajat eivät ole koneita. He ovat ihmisiä, joilla on erilaisia tunteita ja ajatuksia ihan niin kuin meistä jokaisella, Viitanen sanoo.
  • Sami saa olla rauhassa. Siihen hänelle annettiin lupa ja siitä me pidämme kiinni, Viitanen pyörittelee.
  • Keskisuomalaisen tietojen mukaan Nikun isoisä on kuollut.
  • Onko Sami Niku kauden loppuun asti JYPin pelaaja? – Siihen minulla ei ole mitään sanottavaa tai kommentoitavaa, Viitanen sanoo.

Varmaan ihan hyvä näinkin. Toisaalta jos esim. Niku kokee että olisi pelikunnossa ja että esim. pelaaminen toisi hänelle muuta ajateltavaa ja olisi nimenomaan hyväksi tässä tilanteessa niin on vähän erikoista linjata seuran toimesta etukäteen jo torstaille asti ettei tarvitse olla mukana.

Toki tämä voi olla että näen itse tämän väärin, mutta niin, ei tämä taas ihan perus settiä ole. Olisi suht tärkeitä pisteitä jaossa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Sami Nikun ja JYPin kohu velloo – tässä tilanne juuri nyt

Onhan sekin erikoista, että pelaajat tekevät ehdotuksia omistajalle. Toisaalta en myöskään anna ymmärrystä sille, että aletaan kiukuttelemaan valmentajalle, jos joudutaan vilttiin. Ymmärrystä ei myöskään löydy valmennuksen tekstiviesteille.

Onko tuossa organisaatiossa yhtään aikuista töissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös