Pakko nostaa hattua Lepistölle mediakommenteistaan koskien Jokerit-taustaansa. Vaikka HIFK-fanille niistä jäi ehkä vähän valju kuva ”innostuneisuuden” suhteen, mun mielestäni se oli kuitenkin tässä tapauksessa paitsi ymmärrettävää, myös fiksua. Kaikilla on tiedossa hänen taustansa ja sitä on turha yrittää kenenkään kiistää. Fakta on kuitenkin myös se, että lätkä on pelaajille duunia ja välillä joutuu tekemään vaikeita valintoja myös tunnepuolella.
Mun mielestäni kunnioitettavat kommentit narreja kohtaan ja jos tilanne olisi päinvastainen, osaisin arvostaa niitä, vaikka itse siirto ottaisikin päähän. Sen suurempaa seurarakkautta ei voi vielä ollakaan, mutta uskon, että kun aikaa tulee HIFK:ssa vietettyä enemmän, siihen tulee sisältymään myös aitoja tunteita. Lepistö ei myöskään ole ensimmäinen pelaaja, joka paikallisvastustajaan siirtyy, vaikka rehellisyyden nimissä hän on kyllä ensimmäinen pitkiin aikoihin, jolla on noin pitkä narritausta.
Itse en koskaan tule unohtamaan hänen taustaansa, enkä varmasti ehdi tässä ajassa mitään suurta tunnesidettä häneen kehittää, mutta tuskin se tulee sen suuremmin missään näkymään, jos sitoutuu HIFK:hon täysillä. Mutta, jos kävisi ilmi, että puhuisi HIFK:sta paskaa ja ylistäisi Jokereita julkisesti ja kommentoisi niiden asioita avokätisesti, tilanne muuttuisi olennaisesti. Uskon Lepistön kuitenkin omaavan sen verran tilannetajua ja ammattimaisuutta, ettei sellaista tulla näkemään. Siinä kävisi todennäköisesti niin, että menettäisi lopulta kaiken kunnioituksen molemmissa leireissä.