Sami Helenius

  • 334 412
  • 1 512

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti bozik
Nyt käy kello vastapäivään. Ilmassa on leijunut huhuja (mm. Hifk-osiossa) että Helge olisi mahdollisesti siirtymässä naapurin leiriin. Ei perkele sanon mä, tämä olisi ainakin minulle totaali-ketutuksen paikka.

Ohhoh. Olisihan paukku. Nyt joku kusettaa jompaa kumpaa ja paljon.

Huhu-areenassa ei mitäään mainintaa ole, mutta sen sijaan tumpelomon siitymisestä IFK:hon on maininta.. Mitähän sieniä se Pena on nyt syönyt..

edit,

Pahoittelen jos tämä jo ketjussa oli. Lainaus päivän Turkkarista..

"Putsausta Jokereissa on tapahtunut sikäli, että jatkovuoden sopimuksessaan omanneille Heleniukselle, Jussi Pesoselle ja Tommi Turuselle annettiin tyylipuhtaat potkut. Menneiden lumien ryhmästä myös Markus Helanen, Arto Tukio ja Teemu Laine joutuivat etsimään uuden työnantajan."

K
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti bozik
Nyt käy kello vastapäivään. Ilmassa on leijunut huhuja (mm. Hifk-osiossa) että Helge olisi mahdollisesti siirtymässä naapurin leiriin. Ei perkele sanon mä, tämä olisi ainakin minulle totaali-ketutuksen paikka.

En usko millään huhuun. Väitän kuuluvan kategoriaan, että näköjään ''jokainen mahdollinen pelaaja siirretään jokaiseen mahdolliseen seuraan kevään aikana''.

Pelillisesti Helenius ei toisi mitään. Ei riitä mitkään pelilliset ominaisuudet. Tappelemattomassa nykyliigassa ei mitään käyttöä. Arako olisi se, joka antaisi valtakirjan myllyihin? Just.

Minusta Heleniukselle oikeampi sarja olisi joku Keski-Euroopan sallivampi/viihteellisempi, kuin tämä maailman toiseksi paras.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mitähän hifk tekisi Heleniuksella? Pakisto on jo sen verran kova ettei Samille olisi kovinkaan suurta käyttöä. Viimekauden huippuesitykset liigassa tosin taitavat saada Aran ja Pentin tekemään ko. vuoden kaappauksen.

Jokereiden kapteenista tuleva hifkin 7. puolustaja? - ei kai nyt sentään.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helenius mahtuisi "minun" IFK:hon heittämällä siksi seitsemänneksi tai kahdeksanneksi pakiksi, sillä ehdolla, että olisi lupa tiputtaa hanskat oikean paikan tullen - ettei siihen tarvitsisi uhrata esim. Jereä, tai muuta vastaavaa pelaajaa, jonka merkitys joukkueelle on ns. suurempi. "Oikeaksi paikaksi" lasken esimerkiksi kapteenin telomisen polvitaklauksella.

Nimim. "Kuittivihko esiin, perkele!"
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti Senior
En usko millään huhuun. Väitän kuuluvan kategoriaan, että näköjään ''jokainen mahdollinen pelaaja siirretään jokaiseen mahdolliseen seuraan kevään aikana''.

Pelillisesti Helenius ei toisi mitään. Ei riitä mitkään pelilliset ominaisuudet. Tappelemattomassa nykyliigassa ei mitään käyttöä. Arako olisi se, joka antaisi valtakirjan myllyihin? Just.
Huhuksi tämän uskon ja toivon minäkin. Vahva argumentti siirtoa vastaan on sekin, että Hifk:lla pakkikalusto on käsittääkseni aika pitkälle valmis.

Ara ei varmaankaan antaisi valtakirjaa myllyihin, mutta Ara on kuitenkin siitä harvinainen suomalainen valmentaja, että hän on osannut peluuttaa Heleniusta jopa maajoukkueessa. Eihän Helenius toki paljon pelannut, mutta sen verran kuitenkin, että näki Aran tuntevan miehen avut. Maaotteluissahan Helge olisi edelleen käyttökelpoinen esimerkiksi silloin, kun pelataan Idän Hakkaajia kuten Ukrainaa, Valko-Venäjää jne. vastaan. Siinä mailaviidakossa Helenius antaa sopivasti takaisin.

Anyway, tuskin Helge tosiaan Hifk:hon siirtyy. Ennen kuin muuta virallisesti ilmoitetaan, elän ikuisena optimistina siinä uskossa, että Sami jatkaisi Jokereissa. Keski-Euroopasta ottajia löytyy takuulla, eikä vähiten hienosti menneen Spengler cupin johdosta. Toisaalta Sami brittiliigassa voisi myös olla mielenkiintoinen näky.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti bozik
Nyt käy kello vastapäivään. Ilmassa on leijunut huhuja (mm. Hifk-osiossa) että Helge olisi mahdollisesti siirtymässä naapurin leiriin. Ei perkele sanon mä, tämä olisi ainakin minulle totaali-ketutuksen paikka.

Heh, tää olisi toisaalta hauska nähdä kuinka ne kansitakit tuolla naapurissa kääntyisivät niin että suhina vain käy kun se viime kauden kauhea dissaus muuttuisikin Hali-Helgestä gooni-Heleniukseksi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti bozik
Ara ei varmaankaan antaisi valtakirjaa myllyihin, mutta Ara on kuitenkin siitä harvinainen suomalainen valmentaja, että hän on osannut peluuttaa Heleniusta jopa maajoukkueessa. Eihän Helenius toki paljon pelannut, mutta sen verran kuitenkin, että näki Aran tuntevan miehen avut.

Mutta eipä s*tana pelannut siinä viime kauden viimeisessä pelissä, vaan puri tuppea ja hurrit tekivät maalin toisensa perään Suomen maalin edestä kenenkään estelemättä. Siinä olisi Samia tarvittu. Sami näytti viime kevään maajoukkueessa muuten huomattavasti paremmalta kuin tällä kaudella kertaakaan. Kumma juttu.

Ja Flintstonelle vielä sen verran, että minäkin haluaisin lukea esimerkiksi Maple Leafin kommentit, jos Helenius saapuisi "vahvistamaan" HIFK takalinjoja ;).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Helenius olisi kiva edelleen nähdä liigassa mutta en usko että sm-liiga on hänelle paras mahdollinen paikka.
Tuomarien silmätikku ja kun vauhti ei oikein riitä niin siinä sitä ollaan.
 

ludvig

Jäsen
Nyt se on sitten tapahtunut, suurin idolini ja Suomen kautta aikojen AINUT gooni on jättämässä Suomen. TAAS yksi väriläiskä lähtee pois virkamiesmäisestä&harmaasta&NEITIMÄISESTÄ liigasta. Ja kiitos tähän kuuluu vain tuomareille ja ämmämäiselle pelityylille(!!!!!!!!!!!!!).
Tämä taas todistaa kuinka fyysinen(heh) meidän liigamme on. En tajua kuinka edes joku kehtaa kutsua joukkuettansa isoksi ja pahaksi tässä liigassa. Kaikki pelaajat&valmentajat itkevät joka joukkuueesa ihan yhtä paljon tuomareille(turkulaiset potenssiin kymmenen) ja pelaaminen on helvetinmoista rusettiluistelua.
Tällä hetkellä häpeän sm-liigaa ja en tule katsomaan yhtään sen ÄMMÄMÄISTÄ ottelua ensi kaudella!!
Ja Narri-fanit, te ainoa faniryhmä koko maailmassa joka kääntää takkinsa omalle kapteenilleen, HÄVETKÄÄ pellet!!
Onneksi saitte kuitenkin J."mies kuin biisoni"Latvalan ensi kauden puolustuslinjaan, huh huh.

Ps. onneksi Kipru tulee sentään takaisin liigaan, voi V#TTU sentään..
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Mustelma

Ja Narri-fanit, te ainoa faniryhmä koko maailmassa joka kääntää takkinsa omalle kapteenilleen, HÄVETKÄÄ pellet!!


Kuka on kääntänyt selkänsä? On moneen kertaan todettu, että Helenius ei ole pelillisesti kovin suuri apu Jokereille, mutta moni tuntuu ainakin haluavan miehelle jatkoa. Ensimmäinen kausi liigassa ei mennyt ihan nappiin, mutta varmasti kehitystä on tullut ja Helge tuntee paremmin kotoisen liigamme tapoja. Minusta on harmi, jos Sami lähtee. Varmaan hyvä tsemppaaja ja suojelija omille junnuille.

Sitä paitsi. En tajua, miksi ei saisi haluta, että Helenius lähtee.
Jos sinun suosikkijoukkueeseesi hankittaisiin aivan onneton kapteeni SINUN MIELESTÄSI, haluaisitko hänen pysyvän joukkueessa ainoastaan sen takia, että hän on kapteeni?


Noo, joka tapauksessa. Harmi, jos Helge lähtee.
 

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti flintstone
Heh, tää olisi toisaalta hauska nähdä kuinka ne kansitakit tuolla naapurissa kääntyisivät niin että suhina vain käy kun se viime kauden kauhea dissaus muuttuisikin Hali-Helgestä gooni-Heleniukseksi.

Ei mun mielipide Heleniuksesta mitenkään puuttuisi. Paska mikä paska, kädetön mikä kädetön. Ylijäämäpakkina voisin joten kuten ajatella, mutta vakituisesti kiekkoa pelaavan ketjun osana? Ööö...ei.

Pidän ylilyönneistä, hanskauksista ja sen sellaisista (jotka eivät tosin ole jääkiekon seuraamisen syyni), mutta noiden ohella pitäisi kuitenkin jonkinlaiset pelitaidot olla. -Etenkin SM-liigassa.

Viimeinen muistikuvani Helgestä viime kaudelta oli viimeinen paikaillinen, naurattaa vieläkin. Sami oli siis oikeasti, ihan pihalla. Pitkiä kiekkoja, hätäratkaisuja, kiekonmentyksiä ja muutaman kerran, ku Jokerit pääsi hyökkäyspäähän, tärisi kädet viivassa. Vielä kun jossain tilanteessa tuli Pärä karvaamaan/tsemppaamaan, niin johan oli näky.

Toivottavasti ei meille tule, ei oo käyttöö.
 

ludvig

Jäsen
Sen verran rispektiä minulta löytyy, etten kapteenia kesken kauden puukottelisi selkään, vaikka olisi Mika Lehtinen(pieni varaus). Taidan olla siis harvinaisuus tämän päivän fanikulttuurissa.. Siis ainakin Jokeri-fanien osalta. Ja tästä on turha mussuttaa, näyttöä löytyy puukottamisesta näiltäkin sivuilta pilvin pimein.
Tarkoitukseni ei ole aiheuttaa närkästystä näillä kommenteilla, mutta en voinut olla mainitsemattakaan.
Toivottavasti hieno mies(Helenius) löytää arvoisensa liigan, joukkueen ja fanilauman. Sieltä missä fyysisyys on vielä kunniassa...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gepardi
Minusta on harmi, jos Sami lähtee. Varmaan hyvä tsemppaaja ja suojelija omille junnuille.

Näinpä juuri. Samin olisin kernaasti suonut jatkavan rosterissa ja pelaavan vähemmän, mutta innokkaasti sillä roolilla, jonka Sami taitaa. Ongelma on siinä, että valmentaja Jortikan mielestä tällaiselle roolille ei ole SM-liigassa käyttöä eikä hän halua uhrata sen vuoksi tavallaan roolittomalle puolustajalle puolustajan paikkaa. Toisaalta ymmärrän Jortikankin näkemyksen, mutta nythän sitten kävi niin, että Sami Helenius ei päässyt koskaan pelaamaan kovaa ja säälimättömästi ja esittämään samalla kansalle viihdettä. SM-liigan kehitys ei välttämättä mennyt mielestäni tältä osin oikeaan suuntaan, vaikka Sami ei pelillisesti SM-liigassa pärjännytkään. Minä olisi pitänyt ehdottomasti ja päästänyt myös irti aina joskus -:)
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Eikä siinä olisi mitään "irtipäästämistä" tarvinnut mielestäni tehdä, kunhan Jore olisi antanut Helgen pelata sitä OMAA peliään. Maalin edessä ei olisi ollut kuin makuupaikkoja.

Uskon, että se vähä mitä Helenius pelasi, oli enemmän tai vähemmän Jortikan tarkkojen käskyjen alaisena pelaamista. Näin Sammyn peli sekosi ja ylipitkä maila sotkeutui vastustajien jalkoihin liian usein.

Jore, järki käteen ja Helge jengiin! SM-liigassa saa pelata kovaa, mutta puhtaasti! Vai saako...?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti MC61
Uskon, että se vähä mitä Helenius pelasi, oli enemmän tai vähemmän Jortikan tarkkojen käskyjen alaisena pelaamista.

No just näin. Todettakoon nyt sen verran, että Sami sai kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäiseen kuului pelaaminen, johon ei saa sisältyä mitään ylimääräistä showta tippaakaan eikä mitään extraa faneille. Toiseen vaihtoehtoon kuului paikka Vantaalla tai katsomossa. Muuten en asiaa enää kommentoi, mutta ehkä tuo on hyvä kirjoittaa ulos.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
No just näin. Todettakoon nyt sen verran, että Sami sai kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäiseen kuului pelaaminen, johon ei saa sisältyä mitään ylimääräistä showta tippaakaan eikä mitään extraa faneille. Toiseen vaihtoehtoon kuului paikka Vantaalla tai katsomossa. Muuten en asiaa enää kommentoi, mutta ehkä tuo on hyvä kirjoittaa ulos.

Jos noin on, niin ihmettelen, etta mita extraa se Sami viime kaudella teki. Yhtaan kunnon irtiottoa ei tullut ja hyva niin. Pelitaidot, so. liike, sijoittuminen ja pelinluku olivat se ongelma. Ei mikaan muu. Maalinedustallakaan Sami ei kovin montaa istuntoa ottanut liiallisen koputtelun takia.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Antakaa pasi tänne ja vapautetaan äijä piikkipannasta
turha pitää elefanttia posliinikaupassa vastoin tahtoaan:-))

Olisi todellakin omien mielikuvieni näköinen äijä punaisissa
yksi hailee tuleeko pelikieltoja, tuleehan niitä muutenkin
teki sitten mitä tahansa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Re: Helenius Hifk:hon ?

Viestin lähetti Vakio
Ja Flintstonelle vielä sen verran, että minäkin haluaisin lukea esimerkiksi Maple Leafin kommentit, jos Helenius saapuisi "vahvistamaan" HIFK takalinjoja ;).

Päättyneen kauden alkuvaiheessa mm. cobol antoi ymmärtää Heleniuksen tulleen Suomeen opettelemaan kiekollista peliä - sinänsä aivan kunnioitettava pyrkimys! Jos Helenius olisi tässä (luistelun lisäksi) kehittynyt, olisi hänestä voinut kuvitella jopa HIFK:hon suhteellisen asiallista kuudetta puolustajaa, jonka tehtävä olisi lakaista aluetta muutaman metrin säteellä omasta maalista. Kauden aikana kävi kuitenkin selväksi, että SM-liiga on kiekkokouluksi Heleniukselle liian kova. Se on sääli, sillä ei minulla ole Heleniusta vastaan mitään, enemmänkin olen reagoinut joidenkin Jokeri-leiriläisten ylenpalttiseen Samin hypettämiseen silloinkin, kun oli jo käynyt selväksi Heleniuksen kykyjen ja SM-liigan vaatimusten väliin repeävän kuilun leveys ja syvyys.

HIFK:hon miestä en siis kaipaa, mutta mielenkiinnolla odotan syksyksi luvattua kirjaa!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maple Leaf

Aika pitkälti olen samoilla linjoilla kanssasi. Samin sopeutuminen/kyky pelata sm-liigaa oli vaikeampaa kuin luulin. Ainakin itse erehdyin Samista aika pahasti, mutta en vieläkään suostu myöntämään, etteikö mies voisi pärjätä myös sm-liigassa. Eihän Sami maajoukkueessa esiintynyt kuin muutaman vaihdon, mutta kyllä niistäkin minusta voi päätellä, että kyllä kaverin pitäisi liigassa pärjätä.

Mitä sitten tulee hypetykseen niin nythän se on loppunut. En ole siinä asemassa, että voisin tehdä tästä jonkinlaisen loppuyhteenvedon, mutta kyllähän hypetystä suurelta osin lisäsi muiden joukkueiden, lähinnä Hifk-fanien, anti-hypetys. Eli mun käsityksen mukaan homma meni niin, että tietyt ja varmaankin aika nuoret Jokeri-kannattajat odottivat Samilta ihmeitä ja hehkuttivat tätä. Tässä vaiheessa muiden jengien fanit (edelleen lähinnä Hifk) koettivat palauttaa näitä Jokeri-faneja maan pinnalle ja tästä kisasta alkoi tämä kohtuuton Samiin kohdistuva hypetys tai miksi kukin sitä haluaa kutsuakin. Eli mun käsityksen mukaan homma lähti ns. käsistä.

Mä edelleen uskon ja toivon, että Sami jatkaisi Jokereissa. On oikeastaan aivan sama mitä kaverista tällä palstalla kirjoitellaan, mutta kova ukko on kyseessä. Kun tässä puhun kovasta tarkoitan lähinnä tappeluun liittyviä asioita, jos joku asettaa Samin ansiot tällä sektorilla kyseenalaiseksi, mielestäni hän ei osoita mitään muuta kuin tietämättömyyttään. Sami on nyrkki-hommissa kova luu, se on varma.

Samaan aikaan kun näistä nyrkki-asioista näpyttelen, tulee mieleeni, että kyllä Samilla on mahdollisuus pärjätä myös pellillisesti. Eihän Helgestä mitään Rafalskia saa, mutta peruspakkina omaa mielestäni kyvyn pelata sm-liigassa. Mä olen nähnyt Samin kentällä A-junnuista asti ja millään kukaan ei voi Suomen junnusarjojen huipulla roikkua sillä, että on kova tappelemaan. Sami oli erittäin kovatasoisessa Jokerien A-junnuissa selkeästi pelaava pakki. Jotakin taitoakin miehellä siis täytyy taustalla olla. I've seen it !

Sami pysyköön Jokereissa. Vai tehdäänkö taas sm-liigat, yksi kiinnostava, yleisöä vetävä, tunteita herättävä, omaa seuraansa arvostava jne. kaveri laitetaan ulos.. Way to go Masa ja sm-liiga. Sm-liiga häviää Heleniuksen mahdollisessa siirrossa ulkomaille enemmän kuin Upi tai Masa voi koskaan kaljunsa alla ymmärtää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Maple Leaf

Viestin lähetti bozik
Sami pysyköön Jokereissa. Vai tehdäänkö taas sm-liigat, yksi kiinnostava, yleisöä vetävä, tunteita herättävä, omaa seuraansa arvostava jne. kaveri laitetaan ulos.. Way to go Masa ja sm-liiga. Sm-liiga häviää Heleniuksen mahdollisessa siirrossa ulkomaille enemmän kuin Upi tai Masa voi koskaan kaljunsa alla ymmärtää.

Pitää kertoa rehellisesti: sata varmasti lähtee. Jortikalla ei ole käyttöä Samille. Kolmikantakomissio (Hjallis, Virmanen, Jortikka) toimii niin, että kenen tahansa ei-ääni riittää. Jortikka ainakin sanoin sen viimeisen sanan ja se oli ei. Hyvä puoli on se, että uskoisin eron olevan helpotus molemmille, Jortikalle ja Heleniukselle. Kumpikin taitaa saada paremmin tuloksia aikaan ilman toista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Maple Leaf

Viestin lähetti cobol
Pitää kertoa rehellisesti: sata varmasti lähtee. Jortikalla ei ole käyttöä Samille. Kolmikantakomissio (Hjallis, Virmanen, Jortikka) toimii niin, että kenen tahansa ei-ääni riittää. Jortikka ainakin sanoin sen viimeisen sanan ja se oli ei. Hyvä puoli on se, että uskoisin eron olevan helpotus molemmille, Jortikalle ja Heleniukselle. Kumpikin taitaa saada paremmin tuloksia aikaan ilman toista.
cobol, mitään suruvalitteluhommia tai adressia en ryhdy keräämään, mutta miten Sami ? Mulle Sami oli Jokeri, jolla oli jokeri-sydän, hän oli roolinsa vanki, mutta silti Jokeri. Mä luulin et Sami ois nopeammin päässyt liigan tahtiin, ei päässyt, mutta voi jeesus että liigassa oli huonompiakin pakkeja. Kohtaloksi koitui se, että naapurissa niitä ei ollut, ei voitu verrata ja hävittiin. Puolueettomat jengit huomio, 2 metrinen, kohtuullinen hanskamies tarjolla puhdistamaan maalinedustaa, Blues ota Sami. Mä en halua nähdä häntä muuallla ja vaikka Hifk-osiossa muuta puhutaan, ei ole Sami kaukana diilistä Hifk:n kanssa.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Maple Leaf

Viestin lähetti bozik
Mä en halua nähdä häntä muuallla ja vaikka Hifk-osiossa muuta puhutaan, ei ole Sami kaukana diilistä Hifk:n kanssa.

Niin, siis Heleniushan on huono luistelemaan ja erittäin huono käsistään, taklaustaitoja ei päästy näkemään viime kaudella juuri ollenkaan. Luulen muutan että jos Sami taklaa ketä tahansa liigassa kädet alhaalla, hän lähtee suoraan suihkuun päähän kohdistuneesta-/kyynärpäätaklauksesta. Meillä kun isot pelaajat ovat sääntöjen vastaisia.

Mutta, kuten jo kauden aikanakin kirjoittelin muutamaan otteeseen, Sami on kömpelö monella osa-alueella, mutta kuinka monta kertaa hän oikein kunnolla mokasi? Itselleni ei ainakaan jää monen montaa mieleen. Hemmetti, kerran jopa Vihko lähti ohittamaan, ja Helenius sai kiinni.

Voisin kuvitella että ehkä Ara osaisikin äijää peluuttaa siten että siitä tulee jotain. Ainoa ongelma on siinä että meillä on jo kova pakisto, ja varsinaisesti paikkaa ei ole uusille miehille. Mutta siitäkin huolimatta jos hänet saa sopivalla hinnalla, voisin ottaakin rosteriin. Ainakin meillä olisi pitkästä aikaa se "gooni", joka voisi pitää vastustajaa hiukan herran nuhteessa, ja mahdolliset pelikiellot eivät haittaisi juuri mitään.

Jos siis pelaa ensi kaudella Hifkissä, toivotan tervetulleeksi, jos taas menee Sveitsiin, niin mielellään katson miten pärjää vauhtikiekon parissa. :-)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Maple Leaf

Viestin lähetti bozik
cobol, mitään suruvalitteluhommia tai adressia en ryhdy keräämään, mutta miten Sami ? Mulle Sami oli Jokeri, jolla oli jokeri-sydän, hän oli roolinsa vanki, mutta silti Jokeri.

No, pakko kai tähän on vastata, vaikka en haluaisi asiasta enää mitään kirjoittaakaan. Mutta tämä yksi kommentti vielä, sitten ei mitään.

Olet oikeassa bozik, kyllähän Sami Helenius on suuri Jokeri. Itse olin hänen kanssaan tekemisissä suoraan lähinnä alkukaudesta. Silloin kävi täysin selville, että Sami jos joku pelaa ja haluaa pelata Jokereille, vaikka hän ei ollut Jokereissa Pohjois-Amerikan uransa vuoksi käytännössä liigaa koskaan pelannutkaan.

Kysyin häneltä kerran itseäni edelleen mietityttävän kysymyksen siitä, että mitä mieltä hän oli Jatkoajassa ilmestyneestä, varsin laajaa julkisuutta myös muissa medioissa ja pelaajien keskuudessa saaneesta haastattelustaan. Se kun oli tämän Sami-hypetyksen varsinainen alku. Sami sanoi siihen, että suorastaan nauttii siitä, että häneltä kysellään paljon sen Jatkoaika-jutun jälkeen haastatteluja myös muualle, sillä hänen uransa on aina jäänyt vähän paitsioon mediassa... Eli kyllä Sami tämän hypetyksen osasi ymmärtää mielestäni varsin oikein.

Jatkossa seurasin Samin uraa Jokereissa yhä enemmän joukkueen johdon sanomisten ja tekemisten kautta. Lähteinäni olivat ennen kaikkea Virmanen ja Jortikka, mutta myös muut - myös Jokereiden ulkopuoliset - lähteet, joita en halua nimeltä sen tarkemmin. Kun myöhemmin kaikki meni useista eri syistä Samin pelaamisessa Jokereissa perseelleen, yritin osaltani antaa Samille tukea ja ainakin hänelta saamani palautteen mukaan hän oli siitä iloinen.

Nyt kun asioita miettii jälkikäteen, niin Sami Heleniuksen luistelu ja kiekollinen peli ei riittänyt SM-liigaan. Tosin tämän hän oli itse ymmärtääkseni tehnyt selväksi Jokereiden johdolle jo etukäteen...

Itse koen eräänlaista katkeruutta siitä, että Jokereiden johto hylkäsi kapteeninsa kriisin hetkillä. Vain jokunen viikko aiemmin Jokereiden toimitusjohtaja Matti Virmanen antoi laajan haastattelun Jatkoaikaan, jossa Virmanen kertoi Heleniuksen pelaavan kauden loput pelit ja pelaavan Jokereissa myös tulevina vuosina. Uskoakseni Sami Helenius luotti Virmasen sanaan. Ja uskoakseni valmentaja Hannu Jortikka sai Virmasen tässä Jatkoajan haastattelussa esittämistä Helenius-mielipiteistä norsun kokoisen herneen nenäänsä, joka oli poistettavissa vain poistamalla Helenius joukkueesta.

Oltakoon Heleniuksen peleistä ja niiden tasosta sitten mitä mieltä tahansa, ei asioita pitäisi aivan näin kuitenkaan hoitaa. Mutta ilman minkäänlaista jeesustelua jokainen Jatkoajan kirjoittaja ja lukija tietää aivan varmasti sen, että näin asioita vaan jääkiekossa hoidetaan niin Suomessa kuin vaikkapa Ämerikoissakin. Puhutaan yhtä ja tehdään toista. Ainoa ero on siinä, että puheiden ja tekojen välinen ristiriita on eri joukkueissa erilainen. Toisilla vielä suurempi kuin toisilla.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Maple Leaf

Viestin lähetti cobol
Oltakoon Heleniuksen peleistä ja niiden tasosta sitten mitä mieltä tahansa, ei asioita pitäisi aivan näin kuitenkaan hoitaa. Mutta ilman minkäänlaista jeesustelua jokainen Jatkoajan kirjoittaja ja lukija tietää aivan varmasti sen, että näin asioita vaan jääkiekossa hoidetaan niin Suomessa kuin vaikkapa Ämerikoissakin.

Ensimmäinen virhe tapahtui pelaajarekrytoinnissa, jossa Jokeri-organisaatio katsoi (jälleen kerran) kohti NHL/AHL-maailmaa hölmöhköllä pikkupojan optimismilla. Helenius ei ole tehnyt pelillistä läpimurtoa millään mantereella pääsarjatasolla yleisessä sarjassa. Silti kuitenkin kaveri hankittiin kohti kansallista huippua tähyävän SM-liigajoukkueen takalinjoille. Samaan aikaan kaveri itse hyväksyi sopimuksen liigaan, jonka jo etukäteen tiesi liian kovaksi omille taidoilleen. Vaikea päättää oliko kyse typeryydestä vai tylystä opportunismista sekä joukkueen että pelaajan suhteen. Onneksi tämä farssi on nyt ohi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset cobolille selvityksestä.

Eipä tätä keskustelua Samista minunkaan puolestani jatkaa tarvitsisi. Kaikki omat aikaisemmat kommenttini voi kiteyttää seuraavasti;

- Sami on hieno ihminen ja sydämeltään suuri Jokeri,
- Liigan vauhti ja pelityyli eivät Samille sopineet, osasin varautua tähän, mutta en ehkä aivan näin pahoihin ongelmiin,
- Kaikesta edellä kirjoitetusta huolimatta Sami on minusta taidoiltaan kelvollinen liigaan. Rooli vain pitäisi olla oikea.
- Lämpimät kiitokset Samille ja onnea matkaan, mihin ikinä se suuntautuukaan. Hifk:hon en miehen haluaisi menevän.

Tässäpä nämä, saa minunkin puolestani tämä aihe hiipua. Kiitokset kuitenkin kaikille aiheesta kiinnostuneille, tuskin ainakaan siitä jäi epäselvyyttä, että kiinnostaako Sami Suomessa ja Jokereissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös