Sami Helenius

  • 334 376
  • 1 512

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Olet Cobol oikeassa, et ole viitannut. Sääli vain että senkin käsityksen voi saada lukemalla noita tekstejäsi. Kyseessä on tietenkin oma tulkintani, tulkintoja syntyy kun ihminen kertoilee puolitotuuksia. Seison edelleen tekstini takana, muotoilisin sen ehkä toisin, mutta pointti on sama.

Luin itsekin jokaisen kirjoittamani tekstin Samia koskien läpi lokakuusta tähän päivään. Niistä ei todellakaan löydy viittauksia muuhun kuin kiekolliseen osaan. Aivan kuten itsekin tuossa yllä myönnät. Toki voi noinkin perääntyä, että pakenee sitten omiin tulkintoihinsa ja seisoo sitten niiden takana. Onhan se jo puolinelson.

Muuten: jos olisit yhtään tutustunut mun kirjoituksiin, huomaisit mahdollisesti mun puolustaneen sekä Jere Karalahtea hänen omassa ketjussaan IFK-osiossa siviilipuolen hyeenoilta että Marko Jantusta hänen omassa ketjussaan Jokereiden-osiossa samasta aihepiiristä. Kyllä tämä on tietoinen valinta. Jos mulla olisi jotain Samia koskevaa insidea siviiliasioista, toimisin kuten Jeren ja Jarnankin tapauksissa. Sellaiset asiat eivät kuulu näille palstoille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä peräänny. Viittaan kyseisessä kirjoituksessani sinun tyylisi kertoa osatotuuksia. Siviili/pelillinen asia ei ole kirjoitukseni pääpointti, pointti on jossain aivan muualla. Myönsin 2 minuutissa tulkinneeni kirjoitustasi väärin.(En pyydä anteeksi, koska itse olet sen aiheuttanut omalla tyylilläsi) . Ei se poista sitä tosiasiaa että olet kirjoituksellasi vihjannut että on olemassa "ongelma", johon palaat kun kausi on ohi.

Se tulkitsinko ongelman olevan siviili tai kiekko ongelma, ei sinänsä muuta teksitini sisällön sanomaa. Kritisoin tekstissä sinun tapaasi kirjoitella osatotuuksia ja vihjauksia sisältäviä tekstejä.

Myös lause jossa totean että 99% Jatkoaikalaisista ei olisi ollut kiinostunut Heleniuksen "ongelmasta" ilman sinua on lause jonka takana seison. Sinä vihjasit, ihmiset kiinostuivat, saat yksityisviestejä.


Sen lisäksi paljastuksia on jatkuvasti toivottu palstalla. Niin kiinnostuneita Jatkoajan kirjoittajat ja lukijat ovat muiden ihmisten elämästä... Pakosta rupesin hannaamaan vastaan itse, koska tämä asia on saanut jo liian suuria piirteitä. Että en lähde tällaiseen mukaan. Hankkikoot jokainen viihteensä muualta. Sittenkin. Minulta ei tipu pienintäkään tiedonjyvää asiasta. Jos se on joillekin pettymys, voi, voi.


Käsi sydämmellä Cobol, eikö kyseinen lainaus ole tulkittavissa siten että kyseessä on ihan siviilipuolen ongelma. Varsinkin "Niin kiinnostuneita Jatkoajan kirjoittajat ja lukijat ovat muiden ihmisten elämästä." viittaa siviilipuolelle.

Eli älä ihmettele jos nämä puolitotuudet joskus kolahtavat omaan nilkkaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Käsi sydämmellä Cobol, eikö kyseinen lainaus ole tulkittavissa siten että kyseessä on ihan siviilipuolen ongelma. Varsinkin "Niin kiinnostuneita Jatkoajan kirjoittajat ja lukijat ovat muiden ihmisten elämästä." viittaa siviilipuolelle.

Tuon kirjoitin äsken vastauksena #12 kyselyihin.

Mulle on ihan sama mitä uskot. Ei vois vähempää kiinnostaa sun ja muiden haaskojen odotukset ilmeisesti vesikielellä jostain siviiliasioista. En ole sellaisista koskaan puhunut enkä puhu nytkään.

Aiemmin oli tässä ketjussa kyse siitä, kuinka Sami on onnistunut kiekollisena tai pelotteena Jokereissa ja kuinka Sami ja Jortikka ovat tulleet toimeen. Näistä oli aiemmin tarkoitus hieman kertoa yksityiskohtia, mutta nekin jäävät.

Ja mitä vittua urputat jostain osatotuuksista? Kuka täällä nyt kirjoittaa ns. kokototuuksia? Mä kirjoitan sen minkä kirjoitan. Jos ei kelpaa, älä kuitenkaan ala itkemään. Ei ole pakko edes lukea.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hyvä cobol !

Ihan oikean päätöksen olet tehnyt pitää suu kiinni näistä asioista ja ennenkaikkea miehekkäästi sen myös perustelit. Nämä hyeenat eivät tietenkään asiaa sulata, heidän leirissään kun on tapana väittää asioita ja sitten vain kadota vähin äänin paikalta. Suosittelen kahta viimeistä hyeenaa selvittelemään pelaajan liikkeitä viime sunnuntain jälkeen, eiköhän siinä ole tarpeeksi mässäiltävää aina ensi kauteen asti.

Toki tämäkin viestiketju todistaa että Jokerit sytyttää aina ja kovaa !
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol

Aiemmin oli tässä ketjussa kyse siitä, kuinka Sami on onnistunut kiekollisena tai pelotteena Jokereissa ja kuinka Sami ja Jortikka ovat tulleet toimeen. Näistä oli aiemmin tarkoitus hieman kertoa yksityiskohtia, mutta nekin jäävät.
Olisi ollut kyllä mielenkiintoinen juttu, ainakin minua olisi kiinnostanut. Pilaako HIFK:n kannattajien turha urputtaminen nyt niiden mielenkiintoisten faktojen läpikäymisen, kun olet vetänyt herneen pitkälle nokkaan. Harmi, mielelläni olisin lukenut loppuyhteenvetosi viime kauden Jokeri-kapteenista (, joka oli tähän liigaan auttamattoman hidas ja peliälyltään surkea pakki kaikkine kankeuksineen ja jonka ainoa osaamisalue oli mahdoton ottaa tässä liigassa käyttöön, niin joukkueelle oli lopulta menestyksen kannalta parasta, että kaveri oli katsomossa).
Toivottavasti Samin kaudesta vielä kuullaan sinun lopullinen analyysisi, muuta ei voi toivoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Tuon kirjoitin äsken vastauksena #12 kyselyihin.

Mulle on ihan sama mitä uskot. Ei vois vähempää sun ja muiden haaskojen odotukset ilmeisesti vesikielellä jostain siviiliasioista. En ole sellaisista koskaan puhunut enkä puhu nytkään.
.

Itse olet "haaskat" luonut. Omalta osaltani voin vain todeta että minua ei Heleniuksen siviiiasiat kiinnosta, ainoastaan miehen ensi kauden seura.

Onnea valitsemallasi tiellä Cobol. Omalta osaltani katson keskustelun päättyneeksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
. Omalta osaltani voin vain todeta että minua ei Heleniuksen siviiiasiat kiinnosta.

Oudoksi kiinnostumattomuutesi tekee se, että ainoastaan siviiliasioita olet perännyt. Mitään muita viestejä et ole koko ketjuun saanut aikaiseksi. Mutta kukin tavallaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
QUOTE]Oudoksi kiinnostumattomuutesi tekee se, että ainoastaan siviiliasioita olet perännyt. Mitään muita viestejä et ole koko ketjuun saanut aikaiseksi. Mutta kukin tavallaan[/QUOTE]

En ole perännyt siviiliasioita. Koko kirjoitukseni käsittelee aihetta aivan toisesta näkökulmasta. Itse koen että kritisoin sinun ja myös monien muiden Jatkoajan kirjoittajien tyyliä, jossa kerrotaan jotain, mutta jätetään myös asioita hämärän peittoon. Tälläinen kirjoittelu johtaa vääjäämättä huhuin ja vääriin tulkintoihin. (kuten oma virheeni osaltaan todistaa)


On hassua, että näihin paljastuksiin liittyen mulle on tullut enemmän yv-postia kuin koskaan mihinkään yksittäiseen asiaan. Sen lisäksi paljastuksia on jatkuvasti toivottu palstalla. Niin kiinnostuneita Jatkoajan kirjoittajat ja lukijat ovat muiden ihmisten elämästä... Pakosta rupesin hannaamaan vastaan itse, koska tämä asia on saanut jo liian suuria piirteitä. Että en lähde tällaiseen mukaan. Hankkikoot jokainen viihteensä muualta. Sittenkin. Minulta ei tipu pienintäkään tiedonjyvää asiasta. Jos se on joillekin pettymys, voi, voi.

Johon vastasin


Katso peiliin Cobol. Kuittaat Heleniuksen surkeat otteet vetoamalla miehen yksityisasioihin, ja kerrot palaavasi asiaan kauden päätyttyä. Sinä olet taho joka on vihjannut näistä siviilipuolen ongelmista. Ilman sinua moni palstalainen olisi siinnä uskossa että Helenius on vain ja ainoastaan huono jääkiekkoilija. En usko että 99% jatkoajan kirjoittajista oli pätkääkään kiinostunut Heleniuksen siviili asioista ennekuin sinä herätit kiinostuksen.

Ihmettelit miksi ihmiset ovat kiinostuneita Heleniuksen taustoista
, ja miksi "haaskat" ovat ilmantuneet paikalle.
Vastasin sinulle että omat kirjoituksesi ovat tätä kiinnostusta ruokkineet.

Väite että lähestyin aihetta "Kieli ulkona haaskana" ei täten pidä paikkaansa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
On hassua, että näihin paljastuksiin liittyen mulle on tullut enemmän yv-postia kuin koskaan mihinkään yksittäiseen asiaan. Sen lisäksi paljastuksia on jatkuvasti toivottu palstalla. Niin kiinnostuneita Jatkoajan kirjoittajat ja lukijat ovat muiden ihmisten elämästä... Pakosta rupesin hannaamaan vastaan itse, koska tämä asia on saanut jo liian suuria piirteitä. Että en lähde tällaiseen mukaan. Hankkikoot jokainen viihteensä muualta. Sittenkin. Minulta ei tipu pienintäkään tiedonjyvää asiasta. Jos se on joillekin pettymys, voi, voi.

Niin, minä ("haaska-hyeena"?) halusin tietää KOSKA se kirja sitten ilmestyy, jossa näitä asioita puidaan, koska syyt pelimiehen totaalifloppaamiseen nyt vaan kiekkomiehenä sattuu kiinnostamaan. Eivät siis Samin eivätkä sinun privaattipuolen asiat.

Sinulta kysyin asiaa toistamiseen kun asiasta olet niin monasti luvannut kertoa sitten, kun ja jos. Nyt ilmoitat "pakosta" ettet kerrokaan mitään, vaikka itsekin olet huomannut miten kiinnostuneita ihmiset asiasta ovat. Mökötä puolestani ihan vapaasti, mutta sinun uskottavuutesi tässä lähinnä sai kolauksen. Mieleen nousee myös ajatus siitä, että ehkä tämä "kiinnostuksen herättäminen" olikin alkuperäinen tavoitteesi ja ehkä et asioista tiedä muita rivifaneja enempää. JOS näin on taitaa virtuaalipippelisi olla aika kovana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti #12
Niin, minä ("haaska-hyeena"?) halusin tietää KOSKA se kirja sitten ilmestyy, jossa näitä asioita puidaan, koska syyt pelimiehen totaalifloppaamiseen nyt vaan kiekkomiehenä sattuu kiinnostamaan. Eivät siis Samin eivätkä sinun privaattipuolen asiat.

No miksi et kysy asiaa kirjan kirjoittajalta? Jos et kehtaa julkisesti kysyä, käytä vaikka privaattiviestintää... Kai sullakin on sen verran järkeä päässä käsittääksesi sen, että kirjan ilmestyminen on kirjoittajan ja kustantajan välinen asia. Tiedät hyvin, että minä en ole kumpikaan.

Viestin lähetti #12 Sinulta kysyin asiaa toistamiseen kun asiasta olet niin monasti luvannut kertoa sitten, kun ja jos. Nyt ilmoitat "pakosta" ettet kerrokaan mitään, vaikka itsekin olet huomannut miten kiinnostuneita ihmiset asiasta ovat.

Koita kestää. Kaikkea ei aina saa. Ja nyt ei saa mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Vastasin sinulle että omat kirjoituksesi ovat tätä kiinnostusta ruokkineet.

Niin vastasit. Ja minä vastasin, että kirjoitat 100 % paskaa, koska en ole missään vaiheessa luvannut mitään sellaista, joka viittaisi millään tavalla mihinkään siviiliasiaan. Ja siihen vastasit ihan itse, että "Olet Cobol oikeassa, et ole viitannut."

Silti aloitat taas saman paskanjauhannan uudestaan. Sinä olet ainoa Jatkoajan kirjoittaja, joka on asian ymmärtänyt Samin siviiliasiana. Ja itket vielä oikein krokotiilin kyyneileitä:

"Itse koen että kritisoin sinun ja myös monien muiden Jatkoajan kirjoittajien tyyliä, jossa kerrotaan jotain, mutta jätetään myös asioita hämärän peittoon."

Onpa herttaista. Että jotain kerrotaan, mutta kaikkea ei.

Miksi helvetissä mun tai jonkun muun pitäisi kertoa kaikki asiat mitä tiedän? Olet ilmeisesti sairaaloisen utelias toisten ihmisten asioista kun ilmoitukseni kertomattomuudesta sai sinut noin vauhkoksi.

Sanon ihan suoraan sen, että mua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiselle kertoa yhtään mitään. Kaikkein viimeiseksi edes kanin yksityiselämästä. Ihmisistä puhumattakaan. Tai Jokereiden Sami Heleniuksesta. Jonka yksityiselämästä en taatusti tiedä mitään lähinnä siksi, että se ei voisi vähempää mua kiinnostaa tai mulle kuulua.

Muut kirjoittajat ovat yksityisestikin odottaneet jotain järisyttävää Jortikan ja Heleniuksen suhteista tms. Siis sentään jääkiekosta ja pelaamisesta ja sen kautta ihmisten suhteista kiekkojoukkueessa.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Nyt en ainakaan minä ymmärrä yhtikäs mitään tästä selittelystä.

Sen ymmärrän kuitenkin että moni odottaa vesi kielellä Cobolin selvitystä siitä miksi Sami Helenius oli pettymys (etten sanoisi sysipaska) Jokereissa.

Se on sitten ihan sama että tuleeko se selitys tänään vai ensiviikolla vai Arto Paasilinnan seuraavan kirjan ilmestyttyä, mutta kuitenkin odotamme sitä.

Toinen asia josta tässä ketjussa oli puhetta oli Samin ja Jere Karalahden vertailu. Cobolhan sanoi että Sami olisi Jereä tärkeämpi joukkueelleen. Oliko näin ja jos oli, niin voidaanko syitä kertoa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä koetan vastata. Mulla vissiin on joku perversio, että pitää näihinkin sekaantua, mutta esitän siis kysymyksiin oman näkemykseni.

Viestin lähetti Tenkanen
Toinen asia josta tässä ketjussa oli puhetta oli Samin ja Jere Karalahden vertailu. Cobolhan sanoi että Sami olisi Jereä tärkeämpi joukkueelleen. Oliko näin ja jos oli, niin voidaanko syitä kertoa?
Ei ollut. Jere oli joukkueelleen paljon tärkeämpi. Tämä johtuen siitä, että Jere yllätti ainakin minut (bozik) siinä, että pystyi nousemaan vanhalle (lue huippu) tasolleen. Vaikka olen vastustajan leiristä, Jeren suoritus oli minun mielestäni 10+. Itse veikkasin aivan toista ja väärässä olin.

Mitä Samiin tulee, jäi pikkaisen siitä tasosta mitä odotin. Ei kuitenkaan kovin kauas, muutos NHL-poliisista sm-liigan pelaavaksi pakiksi oli sittenkin suurempi kuin luulin. Mun silmissä ei Sami flopannut, mutta varmaan kaikki huomasimme, että vaikeuksia oli. Kritiikki miestä kohtaan on kuitenkin ollut kohtuuton, Samista oli Jokereille hyötyä se on selvä.

Viestin lähetti Tenkanen
Sen ymmärrän kuitenkin että moni odottaa vesi kielellä Cobolin selvitystä siitä miksi Sami Helenius oli pettymys (etten sanoisi sysipaska) Jokereissa.
Kuten todettu, hyppäys sm-liigaan NHL-poliisin roolista oli isompi kuin luultiin. Ainoa asia joka minulle tuli tässä todistettua on se, että edes pelaaminen NHL:ssä ei riitä takuuksi siitä, että mies on vahvistus sm-liigassa. Tähän ehkä luotettiin arvioissa turhan sokeasti "Tulee NHL:stä - pakko olla kova vahvistus". Näin ei yksinkertaisesti enää ole (onneksi).

Summa summarum, sm-liigan vauhti oli/on ehkä sittenkin Samille liikaa, itse luulin että kyllä noin kokenut konna täällä hyvinkin pärjää, nyt en ole enää varma. Eli ainakin itse tein virhearvion Samin suhteen, ei Sami kuitenkaan niin huono ollut, kuin näistä jutuista päättelisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tenkanen
Cobolhan sanoi että Sami olisi Jereä tärkeämpi joukkueelleen. Oliko näin ja jos oli, niin voidaanko syitä kertoa?

Jos taas viitsitään tarkkoja olla, niin kyse oli minun ja Seniorin vedonlyönnistä siitä, kumpi on tärkeämpi joukkueelleen Sami vai Jere. Minä veikkasin Samia ja Senior Jereä. Senior kysyi tuossa pari kuukautta sitten, että kuis käy ja minä vastasin jo maksavani. Kahveeta juotiin sitten molemmat minun piikkiini jossain IFK-ottelussa.

Jere pelasi erinomaisen kauden niin hyvässä kuin hiukan joskus pahassakin. Kuten pitääkin. Sami oli pettymys varmasti eniten hänelle itselleen. Silti hänen dissaamisensa sai sellaisiakin piirteitä, joista voi suoraan päätellä joidenkin dissaajien yrittäneen nostaa omaa surkeaa pikkupersoonaansa Samin ivaamisen avulla ylöspäin. Kun sai mailallakin kovaa pelata, Helenius hoiti tonttinsa. Jopa parhaan puolustajan palkinnon verran Spenglerissä.
 

Edd13

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missäs se Sami nyt sitten ensi kaudella sählää?
Oli meinaan hesarissa lista ensi kauden narreista ja Sami loisti poissaolollaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulle oli ihan oikeasti yllätys miten huonosti Helenius liigavauhdissa pärjäsi. Hänet kuitenkin valittiin Suomen v. 2003 mm-joukkueeseen mukaan. Oletin, että se valinta takaisi jonkun pelilillisen tason.

Hyvää jatkoa vaan Samille hänelle paremmin sopivissa ympyröissä, esim. DEL-liigassa.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Edd13
Missäs se Sami nyt sitten ensi kaudella sählää?
Oli meinaan hesarissa lista ensi kauden narreista ja Sami loisti poissaolollaan.

Tarkkaa tietoa asiasta ei ole, mutta tuo cobolin edellinen viesti saattaa pitää sisällään vihjeenmurusen. ;-)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Helenius ei ollut pettymys, paitsi siinä Ifk-matsissa. Turpaan olisi ehdottomasti pitänyt vetää naapuria. Muuten paransi loppua kohden, eikä ollut joukkueen heikko lenkki. Ne löytyivät hyökkäyksestä. Toissa kaudella Ville oli yksin ja nyt oli Metro. Pidän toimintaa surkeana, huolímatta loukkaantumisista. Amatöörimäistä neppailua.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikuttaa siltä, että Helenius ei Jokereissa jatka. Näin ainakin Jatkoajan jutun perusteella, jossa todetaan Heleniukselle haettavan uutta seuraa. Toivotaan että tämä tieto on tullut Masalta ja tarkoittaa siis sitä, että Helgelle on tehty pidennetty jatkosopimus.

Oli miten oli, mutta minä olisin halunnut Helgen jatkavan. Mies sai tällä kaudella osakseen täysin kohtuutonta kritiikkiä, onneksi tosin lähinnä vain täällä JA:ssa. Helge mahtuu mun Jokereihin aina ja mikäli nyt käy niin, että maisema vaihtuu, niin onnea ja menestystä Helgelle !! Ehkäpä jokin toisentyyppinen liiga sopii Heleniukselle paremmin.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mielestäni Helgen passittaminen vain yhden kauden esitysten vuoksi muualle on TODELLA lyhytnäköistä toimintaa. Mikäli näin siis käy.

Miehellä on ehkä kaikista suurin jokerisydän viime kaudella pelanneista ja tämä olisikin suuri voimavara joukkueen sisäisen rakenteen luomisessa. NHL-kokemus ei myöskään madalla Helgen statusta.

Jatkosopparia kouraan ja Vopi kylmäksi ens kaudella!
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti bozik
Vaikuttaa siltä, että Helenius ei Jokereissa jatka. Näin ainakin Jatkoajan jutun perusteella, jossa todetaan Heleniukselle haettavan uutta seuraa. Toivotaan että tämä tieto on tullut Masalta ja tarkoittaa siis sitä, että Helgelle on tehty pidennetty jatkosopimus.

Ohoh, Jokerit on tekemässä loistavan vedon. Sami Heleniuksen lähteminen parantaa ensinnäkin Jokeri-imagoa runsaasti, mutta mikä parasta, pakkikalustokin näyttää entistä ehommalta. Kärjistäen voisi sanoa, että Jokerit vahvistui Heleniuksen lähdön myötä.

Minun mielestäni Sami Helenius on yliarvostettu pelitaidoiltaan, hanskaushommissa kaveri on osoittautunut päteväksi. Sm-liigassa luuvitostaidoilla ei kuitenkaan ole kovin suurta painoarvoa, joten miehen kokonaispanos Jokereille jäi kovin laihaksi.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä kovaa kyytiä olemme tyhjentämässä liigasta pelaajia,joita tulee edes yksilöinä katseneeksi(helenius,caloun,peltonen,ruudut ym)jäljelle jää paljon tasaista mössöä joita kutsutaan keskiverto kiekkoilijoiksi.IKÄVÄÄ hyvin ikävää.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helenius Hifk:hon ?

Nyt käy kello vastapäivään. Ilmassa on leijunut huhuja (mm. Hifk-osiossa) että Helge olisi mahdollisesti siirtymässä naapurin leiriin. Ei perkele sanon mä, tämä olisi ainakin minulle totaali-ketutuksen paikka.

Korostetaan kuitenkin heti, että mitään faktaa minulle ei ole. Toisaalta taas jos asia ryhtyy omassa kuupassaan pohtimaan, pahalta näyttää. Arallahan ei käsittääkseni ole mitään Helgeä vastaan, pikemminkin päinvastoin ja toisaalta Helgellä ei varmaankaan ole mitään hinkua pois Suomesta. Näillä näkymin siis siirto voisi olla jopa mahdollinen, prkele.

Masa hei game on, soppari Helgelle ! Tätä vaatii kansa ja pro-Helenius kansanliike. Jos sitä sopparia ei irtoa, katso nyt jumaleisson ettei Mies ainakaan naapuriin päädy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös