Sami Helenius

  • 334 325
  • 1 512

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Tormentori
Eiköhän Sami nopeammin saa Pasista tanssikaverin kuin Vopatista. Käsittääkseni Vopat on jo "virallisesti" ilmoittanut ettei tappele. Noh kohtahan ärrä ja kausi edes. Sitten nähdään kuka tanssii ja kuka ei.
Saas nähdä miten reagoi Vopat kun Sami kutsuu. Sami on jo "virallisesti" ilmoittanut että haaste tulee. Kehtaako Vopat olla lähtemättä.

Elämme erittäin mielenkiintoisia aikoja.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Saas nähdä miten reagoi Vopat kun Sami kutsuu. Sami on jo "virallisesti" ilmoittanut että haaste tulee. Kehtaako Vopat olla lähtemättä."

Missäs Sami näin sanoi? Ja baarissa näin sanoi ei kelpaa lähteeksi.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Tormentori Missäs Sami näin sanoi? Ja baarissa näin sanoi ei kelpaa lähteeksi.[/B]
Sanotaanko vaikka näin, että ei ainakaan baarissa, eikä "miestävahvemmassa kunnossa." 5.9 mennään ja kovaa!
Viestin lähetti Tormentori
Käsittääkseni Vopat on jo "virallisesti" ilmoittanut ettei tappele.
Vastavetona: Missäs tämä tapahtui?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Missäs tämä tapahtui?"

Kun playoff matsit oli ohi ilmoitti(koff.net) Vopat olevansa muuttunut mies ja kiitteli Suhosta saamastaa mahdollisuudesta. Voi tuon toki tulkita toisellakin tavalla mutta olen melko varma että tällä tarkoitettiin juuri tappelemista. Ja kun lisää vielä tuohon soppaan Vopatin aivotärähdykset ei ole vaikea päästä samaa tulokseen kuin minä.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Tormentori
Kun playoff matsit oli ohi ilmoitti(koff.net) Vopat olevansa muuttunut mies ja kiitteli Suhosta saamastaa mahdollisuudesta. Voi tuon toki tulkita toisellakin tavalla mutta olen melko varma että tällä tarkoitettiin juuri tappelemista. Ja kun lisää vielä tuohon soppaan Vopatin aivotärähdykset ei ole vaikea päästä samaa tulokseen kuin minä.
Sorry, ei kelpaa selitykseksi millään. Vaikea kuvitella Vopatin kieltäytyvän haasteesta Samia (Jokeripelaajaa) vastaan. Kutsu tarkoittaa tässä tapauksessa kypärän riisumista ja hanskojen tiputtamista, eikä mitään SM-Liigamaista pientä tönimistä mistä on helppo liukua pakoon. Kyllä teitäkin (ifk-faneja) vituttaa, jos Roman siitä tilanteesta lähtee naureskellen vaihtoon!? Vopatin ainoa "pelastus" on "kulisseissa" ennen matsia kieltäytyä tanssista. Ja näin voi tapahtuakin, jos pää ei kestä(?) isoja "heijareita".
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Sorry, ei kelpaa selitykseksi millään. Vaikea kuvitella Vopatin kieltäytyvän haasteesta Samia (Jokeripelaajaa) vastaan. Kutsu tarkoittaa tässä tapauksessa kypärän riisumista ja hanskojen tiputtamista, eikä mitään SM-Liigamaista pientä tönimistä mistä on helppo liukua pakoon. Kyllä teitäkin (ifk-faneja) vituttaa, jos Roman siitä tilanteesta lähtee naureskellen vaihtoon!? Vopatin ainoa "pelastus" on "kulisseissa" ennen matsia kieltäytyä tanssista. Ja näin voi tapahtuakin, jos pää ei kestä(?) isoja "heijareita"."

Tuskin Samikaan lähtee ilman syytä haastamaan. Ainoa käsittääkseni jo varma mylly on Nielikäinen vs. Helenius.
Kyllähän minä mielelläni näkisin Vopatin hanskaamassa mutta vahvasti epäilen. Noh ärrä ja kausi lähestyy..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Spekulointia...

Niin, jos nyt lähtökohdaksi otetaan se olettamus ettei Vopat'in pää kestä enää voimakkaita iskuja, niin en todellakaan näe mitään järkeä siinä, että Sami tuolloin lähtisi haastamaan Vopat'ia tappeluun. Tuossa nimenomaisessa tilanteessa tappelu ei ole kenenkään etu, vähiten Samin. No, ehkäpä joku fani voi saada tilanteesta kicksejä mutta siihenpä ne taitavat jäädäkin.

Miksi se ei ole mielestäni kenenkään etu? Muutaman sanan vastaus.

Ensinnä, en oikein usko, että Sami tappelijana haluaa päästä otsikoihin joissa todetaan hänen lyöntinsä päättäneen Vopat'in uran. Niin, ei tuossa vaiheessa enää kukaan kukkahattutäti ja moralisti muista sitä ettei syy ole se yksi lyönti vaan taustalta löytyy muutakin. Tuskin kukaan vakavastiotettava fanikaan haluaa nähdä niitä lööppejä joita sensaatiolehdissä julkaistaisi tuolloin? En minä ainakaan.

Toiseksi, yllä viittaankin jo asiaan. Tapahtumaketju ei ole eduksi lajille siinä tapauksessa mikäli pahin mahdollinen tapahtuu. Tuntuu katkeralta tunnustaa tämä mutta näin sen näen.

Kaukalossa voi sattua ihan mitä tahansa, tappelu voi alkaa vaikkei sitä tietoisesti haetakaan. Jokainen pelaaja tietää pelin tuoman riskin mutta tässä onkin mielestäni nähtävä ero "normaaleiden" ja median kautta luotujen tilanteiden välillä.

Älkääkä ymmärtäkö minua väärin. En ryhdy kukkahattutädiksi tms., pyrin vain tarkastelemaan tilannetta sivustalta, nähdäkseni mahdolliset vaaratekijät paremmin kuin jos olisin keskellä tapahtumia.

Uho, psyykkaus etc. kuuluvat lätkään (urheiluun) mutta tosinaan kannattaa olla ehkäpä hivenen kaukaaviisas.

vlad#16.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Spekulointia...

Viestin lähetti vlad
Älkääkä ymmärtäkö minua väärin. En ryhdy kukkahattutädiksi tms., pyrin vain tarkastelemaan tilannetta sivustalta, nähdäkseni mahdolliset vaaratekijät paremmin kuin jos olisin keskellä tapahtumia.

Vopatin osalta asia vaan on ongelmallinen. Vopat pelaa aivan sikakiekkoa vieraissa ja ärsyttää jokaisen muun joukkueen pelaajia. Eli kunnon HIFK-meininkiä ja pikkusikailua kaupan päälle, kuten JHag asiaa luonnehtisi. Voiko tuolla luonteella, maineella ja noilla teoilla ruveta sitten pärssis... ( se oli huono vertaus, Pärä sentään tiputti hanskat pyytämättä, Vopat ei edes erään tepsukan pyynnöstä) ... kiekkoilijaksi, joka saa itse vittuilla muille vaikka kuinka, töniä, tökkiä ja pelata sikaa, mutta johon itseensä muut eivät saa edes koskea?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Vopatin osalta asia vaan on ongelmallinen. Vopat pelaa aivan sikakiekkoa vieraissa ja ärsyttää jokaisen muun joukkueen pelaajia. Eli kunnon HIFK-meininkiä ja pikkusikailua kaupan päälle, kuten JHag asiaa luonnehtisi. Voiko tuolla luonteella, maineella ja noilla teoilla ruveta sitten pärssis... ( se oli huono vertaus, Pärä sentään tiputti hanskat pyytämättä, Vopat ei edes erään tepsukan pyynnöstä) ... kiekkoilijaksi, joka saa itse vittuilla muille vaikka kuinka, töniä, tökkiä ja pelata sikaa, mutta johon itseensä muut eivät saa edes koskea? "

Noh se nähdään sitten kaudella. Veikkaan että aika paljon pitää tapahtua enneku Mr. Vopat hanskat tiputtaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti cobol
... kiekkoilijaksi, joka saa itse vittuilla muille vaikka kuinka, töniä, tökkiä ja pelata sikaa, mutta johon itseensä muut eivät saa edes koskea?

Kirjoitin myös seuraavaa:

"Kaukalossa voi sattua ihan mitä tahansa, tappelu voi alkaa vaikkei sitä tietoisesti haetakaan. Jokainen pelaaja tietää pelin tuoman riskin mutta tässä onkin mielestäni nähtävä ero "normaaleiden" ja median kautta luotujen tilanteiden välillä".

Ilmaisin itseni ilmeisen kehnosti, mutta tällä tarkoitin sitä, että pelin tiimellyksessä voi myös sattua jotain mikä johtaa vaikkapa tappeluun.

Pelaajalla on vastuu tekemisistään - tämä koskee myös Roman Vopat'ia.

vlad#16.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tormentori
Noh se nähdään sitten kaudella. Veikkaan että aika paljon pitää tapahtua enneku Mr. Vopat hanskat tiputtaa.

Itse en tarkoita sitä, että Vopatin pitää hanskat tiputtaa. Vaan sitä, että jos ei ole siihen valmis, entinen pelityyli on pakko muuttaa. Enää ei voi kukkoilla aiempaan tapaansa. Se on paljon poisssa The Vopat Showsta, jota olen muutaman kerran päässyt seuraamaan vieraskentillä (siis muuallakin kuin Ilmalassa). Vopat osaa olla erittäin ärsyttävä ja hän haluaa olla ärsyttävä. Ja on ärsyttävämpi mielestäni vieraissa kuin kotikentällä (niitäkin matseja olen nähnyt vaikka kuinka). Silti erinomainen pelaaja. Todella tärkeä IFK:lle. Se Vopatista.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Spekulointia...

Viestin lähetti vlad
Niin, jos nyt lähtökohdaksi otetaan se olettamus ettei Vopat'in pää kestä enää voimakkaita iskuja, niin en todellakaan näe mitään järkeä siinä, että Sami tuolloin lähtisi haastamaan Vopat'ia tappeluun.
Ei, ei Sami lähde jos tietää ettei Vopatin pää kestä. Ei kukaan ole väittänytkään moista. Tämä asia itseasiassa Samiakin huolestuttaa. Jos "punaista valoa" ei naapurileiristä tule, eli ei kerrota, että pää ei kestä, niin ei Sami siinä vaiheessa kysele enää. Silloin oletetaan että "partneri" on tolpillaan ja mukana kekkereissä. Romanin pitäisi tietää mitä tuleman pitää ja toimia sen mukaisesti. Pallo on Vopatilla!
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Itse en tarkoita sitä, että Vopatin pitää hanskat tiputtaa. Vaan sitä, että jos ei ole siihen valmis, entinen pelityyli on pakko muuttaa. Enää ei voi kukkoilla aiempaan tapaansa. Se on paljon poisssa The Vopat Showsta, jota olen muutaman kerran päässyt seuraamaan vieraskentillä (siis muuallakin kuin Ilmalassa)."

Olen nähnyt 2 harjoituspeliä Vopatilta ja se kuuluisa show on jatkunut niissäkin joten huono mennä sanomaan. Ja kyllähän Mr. Vopat puhutteli Magnitokorskin pelaajia pariin kertaan ja huusi myös "that´s fucking enough" viitaten venäläisten mailan käyttöön. Veikkaan että jos jotain tapahtuu se tapahtuu ärrässä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tormentori
Veikkaan että jos jotain tapahtuu se tapahtuu ärrässä.

Saatko sää provision Ärrän lipuista vai -:) No, jos jotain tapahtuu, se tapahtuu enemmin tai myöhemmin. Itse en asiasta muuta tiedä, mutta näkyy Ilmala jutelleen Samin kanssa...
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Saatko sää provision Ärrän lipuista vai -:) No, jos jotain tapahtuu, se tapahtuu enemmin tai myöhemmin. Itse en asiasta muuta tiedä, mutta näkyy Ilmala jutelleen Samin kanssa..."

Ikävä kyllä en :) Mutta kyllä kyllähän harjoituspeleissä nahistellaan enemmän kuin runkosarjassa. Kyllä siinä se mahdollinen tappelu piristäisi kummasti perjantaita.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti cobol
Saatko sää provision Ärrän lipuista vai -:) No, jos jotain tapahtuu, se tapahtuu enemmin tai myöhemmin. Itse en asiasta muuta tiedä, mutta näkyy Ilmala jutelleen Samin kanssa...
Ei "Tormis" mitään saa. Minulle meinaan luvattiin provikat (ja se kuuluisa hymiö)! Homma tapahtuu Ärrässä, mutta jos ei tapahdu niin älkää syytöntä (minua) ampuko? Eräs iso mies on selityksen velkaa tällöin ja tietää sen itsekin.

Saas nähä.

Edit. Tormentori, Aivan. Kuulema harkkamatseissa katellaan vähän kuka on kuka kun ei ole pelikielloista pelkoa.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ei "Tormis" mitään saa. Minulle meinaan luvattiin provikat (ja se kuuluisa hymiö)! Homma tapahtuu Ärrässä, mutta jos ei tapahdu niin älkää syytöntä (minua) ampuko? Eräs iso mies on selityksen velkaa tällöin ja tietää sen itsekin.

Saas nähä."

Njooh menee hieman chatiksi mutta mä tarjoon bissen jos Vopat tanssii ja sä tarjoot bissen jos Helenius tanssii. eiku...
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Ilmala
Edit. Tormentori, Aivan. Kuulema harkkamatseissa katellaan vähän kuka on kuka kun ei ole pelikielloista pelkoa.

Tähän on aivan pakko kommentoida, vaikken olekaan täysin varma, että tarkoititko pelikieltojen puuttumista vai sitä ettei niistä ole harjoitusotteluissa samanlaista haittaa kuin runkosarjassa. Kyllähän sitä pelikieltoa on tainnut paukkua tappeluista viime vuosien runkosarjojen malliin, kuten Pasi Nielikäiselle tässä männä viikolla pienestä iskujen vaihdosta Huddingen Jimmy Ahnelövin kanssa. Jopa S/M-Liigan tasolla suht. mitätön tappelu, jossa ei käsittääkseni nähty kuin pari iskua Nielikäisen toimesta, mutta silti paukkui ottelurangaistus ja automaattisesti yhden ottelun pelikielto. Täysin järjetöntä touhua.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Spekulointia...

Viestin lähetti vlad
Ensinnä, en oikein usko, että Sami tappelijana haluaa päästä otsikoihin joissa todetaan hänen lyöntinsä päättäneen Vopat'in uran.

Kun Heleniuksesta puhutaan NHL:n tavoille oppineena hanskaajana, hän myös taitanee etiketin: kaverilta kysytään aina ensin tämän halukkuudesta ja/tai mahdollisuudesta tanssiin. NHL:n gooneilla on herrasmieskulttuuri, mikä täällä Suomessa tahdotaan usein unohtaa.

Malliesimerkki tästä on St. Louisin Basil McRaen ja Anaheimin Todd Ewenin matsi vuonna 1996. Ewen syöksyi McRaen kimppuun, joka jäi heti alakynteen. Molempien istuessa jäähyllä McRae huusi Ewenille tämän tyhmäilleen käydessään hänen kimppuunsa, kun McRaen olkapää oli vielä sökönä, ja hän oli kokoonpanossa vain miehistöpulan vuoksi. Tämän kuultuaan Ewen huusi anteeksipyytäen takaisin, että mikäli hän olisi tämän tiennyt, ei hän olisi koko tappelua aloittanutkaan. Tätä kutsutaan moraalikoodiksi, ja mikäli Helenius on tämän hienon puolen NHL:n gooniudessa oppinut, hakee hän kaverikseen Vopatin sijaan jonkun toisen - ellei Vopat sitten itse halua päättää uraansa noin sadanteen aivotärähdykseen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Spekulointia...

Viestin lähetti Maple Leaf
Tätä kutsutaan moraalikoodiksi, ja mikäli Helenius on tämän hienon puolen NHL:n gooniudessa oppinut, hakee hän kaverikseen Vopatin sijaan jonkun toisen - ellei Vopat sitten itse halua päättää uraansa noin sadanteen aivotärähdykseen.

Eli toisin sanoen meidän kakkosgooni Hirschovitsin!! Pärä on kuulemma myös aika vireessä..

Vakavasti ottaen, Saarinen?
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Re: Spekulointia...

Viestin lähetti Maple Leaf
Kun Heleniuksesta puhutaan NHL:n tavoille oppineena hanskaajana, hän myös taitanee etiketin: kaverilta kysytään aina ensin tämän halukkuudesta ja/tai mahdollisuudesta tanssiin. NHL:n gooneilla on herrasmieskulttuuri, mikä täällä Suomessa tahdotaan usein unohtaa.

Anteeksi vaan Maple Leaf, mutta et ole tainnut vielä Heleniusta nähdä pelaamassa Suomessa. Minkäänlaista reiluutta ei Samilta ole nähty, pelkkää lapsellista uhoa. Viimeinen esimerkki Ässät-pelissä, jossa Peltonen kuuleman mukaan laittoi Heleniuksen järjestykseen.

Ettei veli Tormentori jäisi aivan yksin todettakoon, että Ärrä-cupiin HIFK:n rosteriin on halukkuutensa ilmaissut eräs Euroopasta pelipaikkaa hakeva puolustaja, jonka nimi on entuudestaan erittäin tuttu myös HIFK:ssa. Kyseinen pelaaja on tunnettu kovista otteistaan. Pitää muistaa, että HIFK:n puolustuksesta puuttuu Karalahti, Kultanen, Söderholm ja Benysek. Kaikki maajoukkue tason pelaajia eli Aravirta saattaa kelpuuttaakin kyseisen puolustajan Benysekin paikalle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Maple Leaf
Kun Heleniuksesta puhutaan NHL:n tavoille oppineena hanskaajana, hän myös taitanee etiketin: kaverilta kysytään aina ensin tämän halukkuudesta ja/tai mahdollisuudesta tanssiin. NHL:n gooneilla on herrasmieskulttuuri, mikä täällä Suomessa tahdotaan usein unohtaa.

En väitäkään etteikö olisi - sen verran paljon on sitä änäriä tullut seurattua. Samaan syssyyn voinen kuitenkin todeta, että monet kerrat olen nähnyt tällä "herrasmieskulttuurilla" pyyhittävän jäänpintaa. Edellistä taasen ei pidä ymmärtää siten, että tarkoitan Samin toimivan näin idioottimaisesti SM-Liigassa - tai toimivan yleensäkään siten.

Uhoamisestaan huolimatta Heleniuksesta on muodostunut minulle varsin positiivinen mielikuva. Enkä oikein usko (en ainakaan toivo), että hän syyllistyy mihinkään riman alituksiin. Sen kuitenkin uskallan sanoa, että helpolla hän ei tule pääsemään - joutunee monet kerrat niin vastustajan kuin myös fanien hampaisiin, muiden hampaista nyt puhumattakaan. Mutta eipä Sami olekaan eilisen teeren poika.

vlad#16.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Spekulointia...

Viestin lähetti Q
Anteeksi vaan Maple Leaf, mutta et ole tainnut vielä Heleniusta nähdä pelaamassa Suomessa. Minkäänlaista reiluutta ei Samilta ole nähty, pelkkää lapsellista uhoa. Viimeinen esimerkki Ässät-pelissä, jossa Peltonen kuuleman mukaan laittoi Heleniuksen järjestykseen.

En ole nähnyt Heleniuksen/Jokereiden tämän syksyn harjoituspelejä, mutta huolestuneena olen lukenut joidenkin jatkoaikalaisten kirjoittaneen Heleniuksen mailapelistä (ilman kiekkoa). Ensi perjantaina Ärrässä tuo sitten nähdään... Mutta haluan ainakin vielä uskoa Heleniuksen olevan "mies eikä poika enää" - ja tässä sana "mies" tarkoittaa monenmoista.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Muistaakseni tässä ketjussa puhuttiin cobolin artikkelin aikoihin siitä, että tuomarit tulevat pistämään Heleniuksen nimen muistiin ja antavat herkemmin jäähyjä. Tämä taitaa toteutua, sillä nimimerkki TaoTao kirjoitti Ässät-Jokerit -otteluraportissaan seuraavaa: "Tosin Vertala-Pele painin jälkimainingeissa tullut facewash ei ollut mielestäni kakkosen arvoinen, tuomari Toivola antoi nimelle jäähyn."

Että sillä lailla..

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Heleniuksesta on monille jäänyt mieleen episodi Suomi-Ruotsi maaottelussa Hakamäen hallissa Tampereella. Tuolloin Sami pohjois-amerikkalaiseen tyylin kävi huutamassa laidan vieressä pelistä poistetulle Ruotsin Marcus Nilsonille. Seuraavassa pelissä Ruotsissa Heleniuksella ei ollut munaa poistaa Nilsonia pelistä. Seurauksena Nilson taklasi Alangolle aivotärähdyksen.

Tiettävästi Ässien Pasi Peltonen laittoi Heleniuksen järjestykseen joukkueiden harjoituspelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös