Sami Helenius

  • 334 325
  • 1 512

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Isaksson

Näin siis monessa suunnassa ajatellaan, ei ole henkilökohtainen käsitys.

Joko kuvaamallasi tavalla tai täysin kieli poskessa, se on minunkin käsitykseni asiasta, mutta kiinnostaisi silti kovasti Sinunkin henkilökohtainen käsityksesi, jos et kerran ole samaa mieltä kuin muut alan harrastajat.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
mutta kiinnostaisi silti kovasti Sinunkin henkilökohtainen käsityksesi, jos et kerran ole samaa mieltä kuin muut alan harrastajat.

Kyllähän tekstistä paistaa tietty tarkoitushakuisuus, mutta koska Cobol vakuuttaa, että näin ei ole niin siihen täytyy uskoa.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti cobol
Ainakaan mitään tällaista ei tullut esille kun juttelin Marskissa Hjalliksen ja Jortikan kanssa.

Odotetaan rauhassa ja katsotaan R-cupissa, vieläkö Sami luistelee jäälle samanlaisena kukonpoikana kun ensimmäiseen maaotteluunsa Hakametsässä. Eiköhän Jortsu ole laittanut Samin järjestykseen.

Edit : Tumba, pitkästä aikaa. Lähde tulee läheltä Jokereiden uutta päävalmentajaa. Ko päävalmentajat tavat tulevat vielä tutuksi Ilmalassakin. Ei kettu karvoistaan pääse, kuten vanha sanonta leikkisästi sanoo.
 
Viimeksi muokattu:

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Viestin lähetti Q
Odotetaan rauhassa ja katsotaan R-cupissa, vieläkö Sami luistelee jäälle samanlaisena kukonpoikana kun ensimmäiseen maaotteluunsa Hakametsässä. Eiköhän Jortsu ole laittanut Samin järjestykseen.

Mä olen aika varma, että Helenius tulee kädestä pitäen pyytämään anteeksi kaikilta Hifkin pelaajilta. Missä muuten kuulit Jortikan puhuttelun Helgelle?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Q
Helenius on oikesti tehnyt itsestään pellen tähän Cobolin haastatteluun lahtiessään.
Onpas se nyt kova paikka kun teidän Jere ei olekaan enää ykköspuheenaihe. Keep your head up! Nyrkki seinään! Jere treenaa! Jere ei treenaa! Jere treenaa! Jere ei treenaa! (jatka)

Jos tuossa tehtiin mielestäsi pelle, niin SM-liigassa pelaa ainakin 150 pelleä. Jos meinaat olet joskus haastatteluja lukenut. Muitakin kuin Kaikkosen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti JanJ
Onpas se nyt kova paikka kun teidän Jere ei olekaan enää ykköspuheenaihe. Keep your head up! Nyrkki seinään! Jere treenaa! Jere ei treenaa! Jere treenaa! Jere ei treenaa! (jatka)

Minäpä jatkan. Puuttumatta Q:n puheisiin tuon taivaallisen vertaa, huomautan sen verran, että josko reportteri nyt pistäisi suutansa hieman soukeammalle Jeren suhteen. Noi huutomerkit varsinki on ihan out. Jere treenaa kyllä, ehkä jopa kovempaa kuin valtaosa liigakiekkoilijoista (mene ja tiedä).

Toki Q puhuu soopaa, mutta ei sen takia nyt mitään **tun itkuraivareita tarvii ottaa.

Itse en ole kuullut asian tiimoilta minkäänlaisia huhuja(Q:ta ei lasketa), mutta jos Jortsu ei ole muuttunut persoonaltaan sitten tepsi-vuosien, ei tuo "puhuttelu" sitä taustaa vasten mitenkään mahdottomuus olisi. Toki Jortsukin on saattanut muuttaa ajatuksiaan, mutta viitaten kevään -99 finaaleihin tämä voisi(huom. -isi) pitää paikkansa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Enpä usko Jortikan mitään ripityksiä antaneen. En muista missä Jortsu puhui siitä että areena pitää vetää täyteen ja omat jätkät saada kentälle?! Muistaako joku? Naapureille tiedoksi että suomeksi tämä tarkoittaa sitä että ruvetaan pelaamaan eikä puhallella enää muniin! Jotta areena saadaan täyteen, otteluissa esiintyy myös S Helenius ja muussakin roolissa kuin kiekollisessa! Ensimmäisenä hippasille kutsutaan "NHL-tyyliin" naapurin "gooniosaston" päällikkö!

Quutamo, kukonpoika mikä kukonpoika, eikä Sami muuksi muutu.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Pärde
Toki Q puhuu soopaa, mutta ei sen takia nyt mitään **tun itkuraivareita tarvii ottaa.
Totta.
Menee vaan joskus hermot puusilmiin ja -päihin.

Minä ainakin odotan innolla Heleniuksen näkemistä tositoimissa, vaikka Jokerien menestys ei voisi vähempää kiinnostaa. Sami on kuitenkin miellyttävä ihminen ja pelaajatyyppinä erikoisuus Suomen jäillä.

Vaikea uskoa, että hän perustaisi peliään täällä mihinkään hanskaukseen. Mutta silloin kun tosipelejä pelataan ja panokset on kovat, pitänee Tammista lainatakseni sanoa että maalille halutessaan on kenttäpelaajan "maksettava hinta".
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ilmala
Naapureille tiedoksi että suomeksi tämä tarkoittaa sitä että ruvetaan pelaamaan eikä puhallella enää muniin! Jotta areena saadaan täyteen, otteluissa esiintyy myös S Helenius ja muussakin roolissa kuin kiekollisessa! Ensimmäisenä hippasille kutsutaan "NHL-tyyliin" naapurin "gooniosaston" päällikkö!
Nyt taitaa Ilmalan fiilistelyt mennä vähän yli..Tuliko kylmät väreet pintaan ku kirjotit tota?
Täytyy kai tuottaa sulle pettymys, mut mitään tappeluu ei tule. Ensinnäkin jos SH tappelee heti kättelyssä, jää teidän loput mikki-hiiret vaille suojelua vähintään 3 pelin ajaksi. Kukas sitten pelastaa kun isot kissat taklaa pikku narri-junnuja (Sjögren ym.)? Niinpä. Edes itä-blokin härästä ei siihen ole.

Toiseksi meidän "gooniosaston" päällikkö ei tunnetuista syistä ainakaan ihan heti ole hakattavaksi lähdössä.
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Viestin lähetti Alfred
Ensinnäkin jos SH tappelee heti kättelyssä, jää teidän loput mikki-hiiret vaille suojelua vähintään 3 pelin ajaksi.
Onko Sinulla jotain sisäpiirin tietoa kurinpidon linjauksesta tulevalle kaudelle? Eli palaamme vanhaan käytäntöön, jossa tappeluista sai pelikieltoa? Jopa harjoitusotteluissa? Sääli.

Toisessa kohdassa olet yhtä lailla menneisyydessä. Katso sitä joukkueesi nykyistä rosteria. HIFK:lla ei ole fyysisellä puolella mitään tarjottavaa mitä Jokereilla ei olisi. Jos lähdetään satuttamaan vastustajaa kostoksi hävitystä tappelusta niin Jokereilla on samantien tarjota jäälle esim. Tomi Mäki (pienimmästä päästä), joka pystyy puhtain keinoin taklaamaan IFK:n gooniosaston pysyvälle sairaslomalle. Tämä on jo todistettu. Ja ko. pelaaja edustaa sitä nimenomaista mickey mouse clubia.

Itse uskon, että jos Sami tiputtaa hanskat ja kypärän jäähän gooniostastonne päälikön edessä niin kyseinen kaveri unohtaa hyvin äkkiä ongelmansa pään kanssa. Toinen vaihtoehto on, että Vopat kertoo ennen ottelua Samille, ettei aio lähteä tanssiin. Sami nimittäin puheidensa perusteella on tosissaan haasteen esittämässä. Ilmeisesti lähinnä kausikorttien markkinoinnin kannalta.

Alkaa ilmapiiri lämpenemään sopivasti. Naapurillakin näyttää jo hieman vapisevan? ;)
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Alkaa ilmapiiri lämpenemään sopivasti. Naapurillakin näyttää jo hieman vapisevan? ;)"

Enemmän te tunnutte olevan huolissanne siitä että mitä jos Sami ei vedäkään Vopattia ja Karalahtea turpaan? Silloin nauraa kaikki. Jos hanskat tippuu niin hyvä vaan tulee vähän väriä tähän urpoliigaan. Sen tiedän ettei Vopat enää kovin helpolla hanskojaan tiputa sen sanoo jo terve järki. Yksi kova isku leukaan/otsaan voi lopettaa miehen uran. Toivotaan nyt kumminkin hyvää ja fyysistä peliä tuleviin paikalliskamppailuihin. JAWOHL.
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Viestin lähetti Tormentori
Enemmän te tunnutte olevan huolissanne siitä että mitä jos Sami ei vedäkään Vopattia ja Karalahtea turpaan? Silloin nauraa kaikki.
No, silloinhan syynä on luonnollisesti se, että "Sami tuli Jokereihin kehittymään kiekkolisena pelaajana eikä tappelemaan".

Miten niin huolissamme? Mehän odotamme ensimmäistä kohtaamista kuin Q:ta nousevaa. Te taas jaksatte neuvoa kuinka Samin ei kannata tapella koska saa pelikieltoa ja nolaa itsensä jos ei voitakaan, ja ja ja...

-;)
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti JanJ
Totta.
Menee vaan joskus hermot puusilmiin ja -päihin.

JanJ on itse melkoinen puusilmä. Yhtään aitoa keskustelunavausta en kyseiseltä nimimerkiltä muista, vain muiden kirjoitusten kuittailua ja ivailua.

JanJ puusilmäisyydestä saa hyvän kuvan HIFK puolella "Ladislav Benysek HIFK-paitaan"-ketjussa, sivulla 5. Siellä kaikkien arvostaman Cairnsin kirjoitusta 19.08.2003, 12.55 on "viimeksi muokannut JanJ 19.08.2003 13.04".
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti JanJ
Minä ainakin odotan innolla Heleniuksen näkemistä tositoimissa, vaikka Jokerien menestys ei voisi vähempää kiinnostaa. Sami on kuitenkin miellyttävä ihminen ja pelaajatyyppinä erikoisuus Suomen jäillä.

Heleniusta voidaan kyllä pitää näkemisen arvoisena pelaajana. Siitä minkälainen hän on ihmisenä en tiedä mitään, mutta se on totta että pelaajatyyppinä hän on erikoisuus Suomessa. Tuollaisia halonhakkaajiahan on perinteisesti totuttu näkemään lähinnä Venäjän sarjojen joukkueissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ainakin näkemissäni harjoituspeleissä Sami Helenius on pelannut yllättävän hyvää kiekollista peliä kun huomioidaan se, että hän ei ole vielä missään nimessä kunnossa. Eiköhän se Heleniuksen pääpanos Jokereille löydy jatkossakin tältä kiekolliseselta puolelta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin muutaman harjoituspelin nähneenä allekirjoitan cobolin näkemyksen. Sami on ollut yllättävänkin hyvä ns. varmistavan pakin roolissa. Tässä vaiheessa on tietenkin aivan liian aikaista tehdä mitään loppulisia päätelmiä, mutta pakkipari Helenius-Latvala on toiminut oikein hyvin. Tuossa parissa on roolitus kohdallaan ja kummankaan ei varmasti tarvitse miettiä sitä, kumpi on kiekollinen/hyökkäävä pakki ja kumpi vastaavasti varmistava osapuoli. Ajoittain on ollut jopa koomista nähdä Sami kiekon kanssa omalla alueella, kaverin ensimmäinen toimenpide on paikallistaa Latvala ja toinen on sitten toimittaa kiekko Ladelle. Homma kuitenkin toimii, joten hyvä näin.

Näistä tulevista tappeluista, joita todennäköisesti emme tule näkemään. Toivotaan että keskustelu "tulevista tappeluista" hieman laantuu. Itse en jaksa uskoa, että Sami pelkästään huvin vuoksi lähtee tappelemaan kenenkään kanssa. Voihan se toki ottelujen markkinointia edesauttaa, jos joka puolella keskustellaan ja uhotaan että meidän Pekka vetää teidän Villeä korville ja päinvastoin. Katsellaan rauhassa mitä tuleman pitää. Jos oman toivomuksen saisi Samin panoksesta esittää niin perusvarmaa ja kovaa peliä sekä oman maalinedustan siivoamista. Sami kyllä fiksuna ja kokeneena ihmisenä tietää itse milloin on aiheellista tapella vai onko Suomessa ylipäänsä koskaan ?

Alfredilta on pakko hieman provokatiivisesti kysyä niitä teidän "gooniosaston" jäseniä. Lainaus/heittomerkit sanan ympärillä kyllä paljastaa, että homma on heitetty lähinnä huulena, mutta todellisuudessa ko. osastolla sekä päällikkö, duunarit että muu henkilöstö lienevät yksi henkilö.
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Q, missä vippaa?

Viestin lähetti Q
JanJ on itse melkoinen puusilmä. Yhtään aitoa keskustelunavausta en kyseiseltä nimimerkiltä muista, vain muiden kirjoitusten kuittailua ja ivailua.

JanJ puusilmäisyydestä saa hyvän kuvan HIFK puolella "Ladislav Benysek HIFK-paitaan"-ketjussa, sivulla 5. Siellä kaikkien arvostaman Cairnsin kirjoitusta 19.08.2003, 12.55 on "viimeksi muokannut JanJ 19.08.2003 13.04".

Eiköhän sun kannattaisi jo höllätä toi armoton, alatyylinen ja täysin turha skeidan jauhanta. Sun puheet ei vielä ole saanut ketään vakuuttumaan yhtään mistään, JanJ sen sijaan kertoo paljonkin faktoja eri pelaajista ja taustoista. Sulla, Q, tuntuu olevan tapa kirjottaaa miten itse haluisit asioiden olevan, muokkaat sen vain ikäänkuin fakta muotoon ja toivot kaikkien uskovan sun kusenhajuisen "faktan". No kukaan ei sua usko, ei edes omassa leirissäs sua enää oteta tosissaan. Q, sun on aika poistua kirjottelemaan sinne missä musta on valkosta ja lehmät lentää! Keksi itse missä tämä Mikämmikä-maa sijaitsee..
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ette kai te oikeesti odota Samista ns. kiekollista pakkia ???
Jos mies on ollut kymmenen kautta "poliisi" niin ei siitä kehity kesässä Rafalskia. Ja oikeesti se tiputtaa hanskat markkina kikkana, siksihän se osittain saa liksansa.
Ja ei, tämä ei tarkoita sitä etten arvostaisi kyseistä pelaajaa vaan päin vastoin.
Täällä on kaksi katsonta (ei koske ihan kaikkia) kantaa:
-Kauheen-kova-taitava
-Puupää-raivohullu-kädetönkin viellä
Kerätkää ittenne kasaan. Sami on iso ja Suomen oloissa kova kundi muttei kiekollisena tosiaankaan edes nicen tasoa.
Mutta miehen markkina-arvo liigalle on kova sekä hän estää maalin teon maalinedustalta ja takuulla antaa jonkin asteisen työ-rauhan jokereiden omat-pojat projektin tähdille eiku tähdeille tai siis tähteille ... tai jotain.. no tää oli tämmönen loppu kevennys....
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti coolman
Ette kai te oikeesti odota Samista ns. kiekollista pakkia ???

Emme odota, todellakaan. Kiekollista pakkia Heleniuksesta ei saa koskaan. Minulle riittää, että hän pitää oman pään puhtaana jäällä ollessaan ja johdattaa joukkuetta omalla esimerkillään. Jos joku puupää tulee haastamaan, voi myös heittää hanskat.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Q, missä vippaa?

Viestin lähetti Töölön Vesa
Eiköhän sun kannattaisi jo höllätä toi armoton, alatyylinen ja täysin turha skeidan jauhanta. Sun puheet ei vielä ole saanut ketään vakuuttumaan yhtään mistään, JanJ sen sijaan kertoo paljonkin faktoja eri pelaajista ja taustoista. Sulla, Q, tuntuu olevan tapa kirjottaaa miten itse haluisit asioiden olevan, muokkaat sen vain ikäänkuin fakta muotoon ja toivot kaikkien uskovan sun kusenhajuisen "faktan". No kukaan ei sua usko, ei edes omassa leirissäs sua enää oteta tosissaan. Q, sun on aika poistua kirjottelemaan sinne missä musta on valkosta ja lehmät lentää! Keksi itse missä tämä Mikämmikä-maa sijaitsee..

Tälläiset purkaukset ovat täysin hyödyttömiä keskustelupalstalla. Jos ei pysty löytämään punaista lankaa muiden kirjoituksista ja vastata niihin asiallisesti olisi syytä vaieta.

Varsinkin Heleniuksen otteita R-cupissa odotamme kaikki mielenkiinnolla. Ilmaisliput ovat jo taskussa Jokerit-HIFK peliin. Viimeisimpien tietojen mukaan Samin rooli tulee olemaan oman pään pitäminen ja pitäytyminen vastustajan provosoimiselta. Kapteenin C-kirjain velvoittaa.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Re: Re: Q, missä vippaa?

Viestin lähetti Q
Tälläiset purkaukset ovat täysin hyödyttömiä keskustelupalstalla. Jos ei pysty löytämään punaista lankaa muiden kirjoituksista ja vastata niihin asiallisesti olisi syytä vaieta.

Varsinkin Heleniuksen otteita R-cupissa odotamme kaikki mielenkiinnolla. Ilmaisliput ovat jo taskussa Jokerit-HIFK peliin. Viimeisimpien tietojen mukaan Samin rooli tulee olemaan oman pään pitäminen ja pitäytyminen vastustajan provosoimiselta. Kapteenin C-kirjain velvoittaa.

Ootsä ihan oikeesti tosissas? Et taida olla ethän?

Mä taas kuulin luotettavalta taholta jonka broidi kävi kerran kuulemma DDR-hallissa että Jere Karalahti pelaa R-cupissa HIFK:n maalissa koska Stathos ei jaksa.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No mutta hyvänen aika. Jollei viestiä lähettänyt Sobig.F-virus Q:n nimissä, niin Q on kirjoittanut tänne kaksi ihan asiallista lausetta.

Siis kapteenin C velvoittaa Samia, ehdottomasti. Sami tulee pitämään oman maalin edustan puhtaana eikä provosoi vastustajia.

Ja kun vastustajakaan ei tule Samia provosoimaan, niin me kaikki olemme tyytyväisiä.

Way to go, Sami and Q!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Valaise taivastamme Q

Viestin lähetti Q
JanJ on itse melkoinen puusilmä. Yhtään aitoa keskustelunavausta en kyseiseltä nimimerkiltä muista, vain muiden kirjoitusten kuittailua ja ivailua.

JanJ puusilmäisyydestä saa hyvän kuvan HIFK puolella "Ladislav Benysek HIFK-paitaan"-ketjussa, sivulla 5. Siellä kaikkien arvostaman Cairnsin kirjoitusta 19.08.2003, 12.55 on "viimeksi muokannut JanJ 19.08.2003 13.04".

Olen lukenut tämän viestisi (turha muuten mennä tällä kertaa editoimaan jälkikäteen) useaan otteseen, enkä pysty millään löytämään tästäkään viestistäsi sitä punaista lankaa. Pyydän ystävällisesti että kertoisit sen minulle, kiitos.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Ole Fart
Ja kun vastustajakaan ei tule Samia provosoimaan, niin me kaikki olemme tyytyväisiä.
Ei olla. Minä ainakin haluan nähdä Vopatin ja Heleniuksen ottavan kunnon matsin Ärrässä. Jos jompikumpi ei suostu lähtemään kiltisti tanssimaan, niin toisen pitää pyytää silleen nätistä ("alatsä mun kaa"). Epätodennäköistä, mutta kivahan se vaan olisi (riippumatta siitä, että kenen nenä olisi pipi).

Ei siellä turnauksessa mitään pelillisiä hienouksia näe kuitenkaan, niin tuollaisella tapahtumalla lippujen hinta/laatusuhde pysyisi kohtuullisena (joo tiedän, että ilmaisia ovat).
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ei olla. Minä ainakin haluan nähdä Vopatin ja Heleniuksen ottavan kunnon matsin Ärrässä. Jos jompikumpi ei suostu lähtemään kiltisti tanssimaan, niin toisen pitää pyytää silleen nätistä ("alatsä mun kaa"). Epätodennäköistä, mutta kivahan se vaan olisi (riippumatta siitä, että kenen nenä olisi pipi)."

Eiköhän Sami nopeammin saa Pasista tanssikaverin kuin Vopatista. Käsittääkseni Vopat on jo "virallisesti" ilmoittanut ettei tappele. Noh kohtahan ärrä ja kausi edes. Sitten nähdään kuka tanssii ja kuka ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös