Mainos

Sami Helenius - Seitsemäs Puolustaja kirjan infoketju

• 50 117
  • 348

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Jaa, kirja on siis vihdoinkin ilmestynyt. Itse aion lukea ainakin kyseisen kirjan....ja juuri tätä kirjoittaessa, puhelinsoitto kyseisen kirjailija-punkkari-goonin kanssa oli mieluinen, että saan kirjan jo heti tänään.

Kirjoittelen sitten itse kirjasta, kun olen lukenut sen, oliko se hyvä vai huono.

Se, että onko kirja tarpeellinen vai ei, on jokaisen oma mielipide. Maailmassa on tehty paljon tarpeettomia kirjoja, levyjä, elokuvia, autoja jne. Näin siis minun mielestäni. Joku tosin on nähnyt ne tekemisien arvoiseksi ja ehkä niillä on eri kohderyhmä kuin minä. Jokuhan voi vallan innostua, jos esim. Marko Kiprusoffin NHL-peleistä tehtäisiin kirja, minä en. Voisin kyllä lukea sen kirjan.

Itse olen henkilökohtaisesti onnellinen Jukka Suutarin puolesta, että hän sai tämän projektin tehtyä.

Jatketaan lisää, kun olen lukenut kyseisen kirjan.

Rocco

Jäsen
No niin, olen tiettävästi Vaasan ensimmäinen kyseisen kirjan omistaja. *kukkia pöytään*

Kahvitauko venähti 10min mitasta reiluun 30 minuuttiin kun selaisin kirjaa... onneksi pomo on lomilla!

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selailin kirjaa eilen Suomalaisessa kirjakaupassa, vaikutti todella mielenkiintoiselta. En sitä kuitenkaan vielä ostanut, päätin pitää itseäni jännityksessä ja hankkia nimmaroidun version vasta sieltä taiteiden yöstä.

Onkos siellä stadin taiteiden yössä sitten joku haastattelutilaisuus silloin klo 21 vai istuuko superpari Helenius-Suutari pelkästään signeeraamassa tuottamaansa opusta?

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti jounster
Onkos siellä stadin taiteiden yössä sitten joku haastattelutilaisuus silloin klo 21 vai istuuko superpari Helenius-Suutari pelkästään signeeraamassa tuottamaansa opusta?

Juu, haastattelu on, mutta annan Samin kertoa ja puhua, mä vaan puhaltelen palleille siinä vieressä.

Rocco

Jäsen
Risuja muuten kansikuvasta. Samilla on tumma kotipaita päällä, mutta silti valkoinen kypärä. NHL:ssä peliasu on aina kokonaan vaalea tai kokonaan tumma. Eli tumma paita/valkoinen kypärä ei ole sallittu yhdistelmä. Chicagon tyyliin pitäisi kypärän olla musta tai sitten paidan valkoinen.

Sisäkannen kuvassa Suutarin Jukalla tosin on oikea varustus. Valkoinen paita ja valkoinen kypärä.

Mutta ei anneta sen häiritä. Olen töissä työn ohella lukenut jo 193 sivua kirjasta... Mahtava teos kertakaikkiaan!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Rocco
Risuja muuten kansikuvasta. Samilla on tumma kotipaita päällä, mutta silti valkoinen kypärä. NHL:ssä peliasu on aina kokonaan vaalea tai kokonaan tumma. Eli tumma paita/valkoinen kypärä ei ole sallittu yhdistelmä. Chicagon tyyliin pitäisi kypärän olla musta tai sitten paidan valkoinen.

Don't judge the book by the cover :D

Valkoinen kypärä oli valokuvauksellisista syistä (mustalla taustalla ei musta kypärä olisi erottunut) ja...sormukset jäivät myös, heh, Samin moka.

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Cairns
Don't judge the book by the cover :D

Valkoinen kypärä oli valokuvauksellisista syistä (mustalla taustalla ei musta kypärä olisi erottunut) ja...sormukset jäivät myös, heh, Samin moka.

Ei siinä muuten mitään vikaa ole, hemmetin tyylikäs musta kansi kirjassa on. Hienoa vielä että kansikuvassa on Chicagon paita, joka on yksi liigan hienoimmista ja klassisimmista peliasuista.

Ja sormukset ovat kuitenkin Samilla vasemmassa kädessä.. Sami itse sanoi ettei tykkää lyödä vasemmalla koska ei saa voimaa lyöntiin. Ja sormus on myös sisäkannen kuvassa sillä pienemmällä kaverilla kädessä...

Työpäivä on kohta ohi ja olen jo sivulla 229. Ei voi keskeyttää lukemista!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Rocco
Ja sormus on myös sisäkannen kuvassa sillä pienemmällä kaverilla kädessä...

Työpäivä on kohta ohi ja olen jo sivulla 229. Ei voi keskeyttää lukemista!

Se "sormus" on tatuointi. Rankka työpäivä sinulla, vaadi palkankorotusta.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
No niin, kirja on luettu. Ja mielestäni kirja on helvetin hyvä. Paras suomalainen jääkiekkokirja tähän mennessä minkä olen lukenut.
Tykkäsin kirjan kerrontatavasta. Aivan kuin Sami olisi kertonut koko stoorinsa ns. henk.kohtaisesti face to face.
Paikoitellen sai nauraa vedet silmissä, ja välillä kirja veti mielen tosi vakavaksi.

Tykkäsin hemmetisti näistä kirjan "bonustrackeistä", eli haastatteluista/tiedoista eri gooneista.

Kiitos. Hienoa työtä Jukka ja Sami.

Nyt vain jäämme odottamaan kirjaa Jere Karalahdesta. Miten olisi Jukka?

PS: Kirja paljastaa aivan järkyttävää alkoholinkäyttöä. Ja minä kun luulin tähän asti, että Leaguen historian ainoat dokaajat olivat Theo Fleury ja Jere Karalahti, jotka onneksi saatiin kitkettyä pois.

2PS: jos tuo ylläoleva oli tarkoitettu hieman huumoriksi, niin aikuisten oikeasti kiitokset Samille siitä "puolustuksesta" Jere Karalahtea kohtaan.

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Cairns
Rankka työpäivä sinulla, vaadi palkankorotusta.

Joo, 23 minuuttia jäi työaikaa jäljelle kun kirja tuli luettua... Nyt voisi juoda kahvit.

Elämäni ensimmäinen ostamani kirja. Nyt en voi ostaa enää toista koska veikkaan ja tiedän että tulen pettymään sen sisältöön.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin tänään metsästämässä kirjaa Lappeenrannasta, mutta eipä löytynyt teosta kummastakaan Suomalaisesta kirjakaupasta. Tilaukseen laittoivat kuitenkin tarvitsemani kaksi kappaletta, saatavilla pitäisi olla kuulemma muutaman päivän sisällä. Odotukset saavat vielä siis kasvaa lukiessani tätä ketjua.

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitihän tuo kirja käydä tänään hankkimassa. Marssin suoraan suomalaiseen kirjakauppaan ja sieltähän tuo löytyi kun vaan kysyi kassalta. Epäilin kyllä, että koko kirjaa olisi täältä tuppukylästä löytynyt (Mikkeli), mutta onnekseni myyjä sen kaivoi jostakin.

Vielä en ole kerennyt aloittaa lukemaan kirjaa, mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa mitä sitä selailin. Niin ja siistin näköinen kirja. Mustat kannet ja Helgellä tyylikäs Chicagon paita päällä.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäähän Suutaria tukea kaiken tämän jälkeen. Varasin kirjan suomalaisesta ja huomenna menen sen hakemaan. Täytynee taiteiden yönä tulla hakemaan omistuskirjoitus itse sankareilta.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nyt on sitten kirja luettu. Pitää sanoa, että on perhanan hyvä kirja.

Kiitoksia Jukalle todella hienosta kirjasta !!!

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Hyvä kirja, paras mitä olen lukenut pitkään aikaan. Sain kirjan luettua mökillä viikonloppuna.

Kuten Korak sanoi, kirjan kerrontatapa on mitä mainion, tulee hieman sellainen fiilis että ollaan kaljalla ja Sami kertoo hieman mitä ison veden takana tapahtui.

Hieman enemmän noita PR-kuvia olisi saanut olla, luotettavasta lähteestä kuulin että Järvenpään Jäähallissa kului enemmän kuin 5 minuuttia jäällä.

Both thumbs up, helvetin hyvää työtä.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hieman enemmän noita PR-kuvia olisi saanut olla, luotettavasta lähteestä kuulin että Järvenpään Jäähallissa kului enemmän kuin 5 minuuttia jäällä.

Enemmänkin 5 sekuntia, Sami putosi ykkösellä, it was all too easy.
Oikeastaan, kun meillä oli vielä joku 5 minuuttia aikaa olla jäällä, alkoi taaksemme ilmestymään jotain 12v. taitoluistelijatyttöjä odottamaan omaa pääsyään kentälle. Ilmeistä päätellen he eivät oikein ymmärtäneet mitä sedät oikein tekivät kaukalossa...

Sankari itsekin on seurannut tätä ketjua perheensä kanssa joten terveiset menevät sinnekin päin perille ja karvanaama myhäilee aivan varmasti (kuten minäkin).

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan sinne stadin taiteiden yöhön varattu kunnolla niitä kirjoja että varmasti jokainen saa omansa? Tässä ketjussa kun kovin moni näyttää joutuneen tilaamaan kirjansa erikseen. Vai loppuuko ensimmäinen painos kohta kesken, pitääkö tässä sittenkin lähteä hankkimaan kirjaa "ennakkoon"?

Hätäilee jounster. =)

Rocco

Jäsen
Jos kerran itse Sankari-Sami lukee tätä ketjua niin pakko kysyä...

Miten otit vastaan Vaasassa pelattujen Rock-SM:n yhteydessä pelatun hyväntekeväisyysottelun saamasi palkinnon? Ottelu oli Vaasan All-Stars vastaan julkkisten All-Stars.

Palkinnon titteli oli "Kädettömin pelaaja"

Palkintona oli erään julkkisten joukkueessa pelanneen maajoukkuetason amputaatiopelaajan irtokäsi. Siinä taisi Sami itsekin revetä nauruun kun palkinto kuulutettiin ja mailaan kiinnitetty irtokäsi tuotiin siniviivalle.

Muille tiedoksi että kyllä se käsi ja maila palautettiin oikealle omistajalle pelin jälkeen...

Ei ole pakko vastata ;)

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti jounster
Onhan sinne stadin taiteiden yöhön varattu kunnolla niitä kirjoja että varmasti jokainen saa omansa?

Eiköhän niitä riitä, kirjakaupat ostavat yleensä sisään vain 5-12 kappaletta kerrallaan tällaisia kirjoja jotka eivät ihan ole menestysdekkareita tai femman pokkareita. Eli sanoisin että riittää.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hyvää kommendia on täälläkin kirjasta annettu ja samaa olen kuullut kaverilta, joka oli jo pikku päissään ehtinyt kirjan läpi kahlata. Cairnsin mainoskampanja siis on tepsinyt ja ketju ajanut tarkoitustaan hyvin :)

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Suomalaisen nettisivuilta löytyy kirjan esittely, joka päättyy hauskasti:

"Mukana on myös kertomuksia siitä kuinka ammattilaisurheilussa menestymisen pakko ja toimeentulon turvaaminen sekoittaa pään; pohjois-amerikan ammattiurheilijoiden doping-ongelmia, sekoilua pelireissuilla ja huumeiden sekä alkoholin väärinkäyttöä."

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Järvenpään Suomalaisessa kirjakaupassa kävin tänään kiertelemässä hyllyjä ja olin jo mieli maissa kävelemässä ulos liikkeestä mutta päätinkin kysyä vielä kassalta.

"Onko teillä kirjaa nimeltä Seitsemäs puolustaja?"
"hmm katsotaas.. jaa a.."
"Sellanen urheilukirja. Kirjottanut Jukka Suutari"
"mjaahas mjaahas"
*odotusta*
"Ainiin se Heleniuksen kirja? Juu ei ole valitettavasti, mutta tilattu on"
No minä ajatuksisani että "prkl stana" jne. käännyin pois, nii eiköhän joku juuri vuoronsa lopettanut myyjä korjasi asian ja kävi kaivamassa mulle kirjan. Oon kiitollinen että joku jaksoi vapaa-aikanaan palvella mua. Ois jääny muuten kirja tod. näk. ostamatta kokonaan.

Tulipahan ostettua sitten :o Cairns saa jatkossakin leipää pöytään.

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Kävin poistamassa Akateemisesta ja hienolta näyttää! Tyylikäs kansi ja nopealla selailulla menevää tekstiä.

Täytyy kohta lukea läpi.

Edit. Vein muuten viimeisen yksilön hyllystä. Tiedä sitten löytyykö takahuoneesta lisää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy