Tuliko tuo viime kauden persnetto jollekin yllätyksenä? Kun viime syksynä satunnainen hallille eksyjä saattoi todeta että homma ei tunnu tekijäänsä kiinnostavan (en tarkoita pelaajia), niin eipä eksyjääkään sinne kiinnostanut enää saapua. Viime kausi oli klassinen esimerkki siitä, ettei kaikesta säästämällä säästä vaan päinvastoin syventää tappiokierrettä. Uusikin johto on vakuutellut että tarkan budjetin mukaan eletään, mutta silti joukkueella vaan on varaa markkinoida itseään. olisivatko hiffanneet ettei ole varaa olla markkinoimatta?
Honka mainittiin jossakin viestissä. Honkahan aloitti kauden myymällä parhaat pelaajansa pahimmalle kilpailijalle. Ihanteellinen alku kaudelle. Samassa jutussa Hongan tj. patisteli espoolaisia katsomoon että rahat saadaan riittämään. Sopivasti syksyn paskojen kelien koittaessa Honka tippui mitalitaisteluista jolloin viimeistään keskivertokatsojan kiinnostus lopahti. Kyllä suomalainen - varsinkin espoolainen - urheilukatsoja on sen verran mukavuudenhaluinen, ettei se mene katsomoon mistään velvollisuudesta vaan koska haluaa saada sieltä itselleen jotain (elämyksiä). Okei, itse ehkä olen mennyt peleihin velvollisuudestakin mutta minä olenkin vähän outo.
Jussille kiitos joo. Mahdollisesti ilman hänen panostaan espoolainen liigajoukkue olisi jossakin vaiheessa ajautunut konkurssin. Toisaalta aikaa myöten hän yhä enemmän muodostui itse suurimmaksi esteeksi sille, että espoolaisesta liigajoukkueesta saataisiin kannattava. Ehkä hänen suurin ongelmansa oli lopulta se, ettei osannut valita itseään osaavampia ihmisiä seuraa johtamaan.
Tämä oli viimeinen viestini tuosta aiheesta. Nyt kiinnostaa enemmän katsoa eteenpäin.