Kun aktiivisti tuli fanitettua naapurikaupungin liigaseuraa, niin logo vaihtui ensin hassuun tähteen ja sitten kissapetoon. Ei itseäni kauheasti hetkauttanut peleissä käymisen kannalta mitä kulloinkin paidan etupuolelle oli keksitty. Markkinoinnillisesti ja fiiliksen kannalta tietysti nimellä+logolla on väliä, mutta olen yllättynyt jos oikeasti merkittävä joukko ihmisiä jää pois peleistä logon tai nimen takia.
Isoin juttuhan tässä on se, että seuralla pitää olla vakaa pohja, että se selviää kuivin jaloin nimen ja/tai logon vaihtamisesta. Tuota pohjaa ei ole Espoossa luotu tarpeeksi pitkään, toisin kuin molemmissa Helsingin joukkueissa. Tämän takia väitän, että logomuutokset ovat jo nyt vaikuttaneet yleisömääriin negatiivisesti, nimimuutoksesta puhumattakaan. On siis syytä olettaa, että nyt mahdollisesti tehtävä muutos aiheuttaisi saman reaktion, vaikka osa vanhoista kannattajista saattaisi palata hallille nostalgisen nimen ja logon takia.
Nyt seuralla olisi kuitenkin mahdollisuus jatkaa jo muutaman kauden olemassa olleen pohjan luomista, nykyisellä logolla ja nykyisellä nimellä mutta paremmalla taustaryhmällä. Bluesilla on jo pelillinen identiteetti, jonka moni tunnistaa. Vielä kun saataisiin luotua visuaalinen identiteetti, joka tunnistettaisiin ympäri kiekkomaailman..
Viimeksi muokattu: