Espoossa on tällä hetkellä korisjengi (Honka) mennyt nurin. Futisjengi kyntää vaikeuksissa (palkat olivat syyskuussa maksamatta), lätkäjengi raskaasti tappiollinen ja olisi kaatunut jo ajat sitten ilman Salonojaa jne. jne.
Korisjengi taitaa olla pisimpään kartalla ollut pääsarjatason urheiluseura Espoossa, mutta kaatui ties mihin taloussotkuihin. En tiedä tarinan todellisia taustoja, mutta ilmeisesti jotain hämäräbisnestä siellä oli pyöritetty. Huippuvalmentaja Pavicevickin kertoi tästä Veikkaajan haastattelussa about vuosi sitten. Eli se ei kaatunut siihen, että espoolaiset eivät ottaneet seuraa omakseen.
Jalkapallo-Honka on ollut pääsarjatasolla vasta muutaman vuoden ja sielläkin on ollut ongelmia palkamaksun sun muun kanssa, pitkälti johtuen lähes hulluja suunnitelmia uhkuvista omistajista. Visioidaan 40 000 katsojaa vetävästä stadionista ja uhotaan joukkueen olevan vakio-osallistuja Mestareiden liigassa 10 vuoden päästä. Kuka tällaista uhoa uskoo?
Ja sitten meillä on Blues ja Salonoja. Ensimmäiset kaudet olivat lähes naurettavia ja silloin suurin osa tuosta nyt mainitusta 10 miljoonasta paloi taivaan tuuleen, vain sen takia, että Salonoja ITSE luuli, että menestuksen voi ostaa. Nyt aletaan itkemään, ettei espoolaiset ota seuraa omakseen, ja että rahaa on palanut ihan hukkaan. No voi saatana, syytä itseäsi vitun idiootti! Viime vuosina touhuun saatiin jotain järkeä, ja ketä saamme kiittää siitä? Osittan varmasti Summasta, ehdottomasti Holtaria ja myös Matikaistakin. Jussi on ollut snorklaamassa Thaimaassa, jossa on ilmeisesti kärsinyt univajeesta, kun on stressannut niin kovasti Bluesin takia. Ja paskanmarjat!
Minun mittani on täysi. Yksi suuri syy on todellakin yleisön tuen puute. Vaatimustaso siihen nähden, mitä olemme satsanneet, on liikaa. Ihmiset haluavat mestareita, mutta mestareita ei tule, jos ei ole kannustusta. Ei ymmärretä, että joukkueen ylläpitämiseen tarvitaan palkamaksua, hallin ylläpitoa ja moni muita asioita. Ei raha kasva puussa, ja jos ei ole yleisöä, ei tule rahaa. Minun taskussani on nyt tullu pohja vastaan, Salonoja napauttaa.
Kuka on itkenyt mestaruuden perään? Itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen joukkueen menestykseen viime vuosina ja olen osoittanut kritiikkini nimenomaan toimiston touhuihin ja siihen, että tätä menestystä ei ole hyödynnetty. Samaa on tehnyt todella moni muukin. Joko Salonoja ei tiedä paskaakaan siitä, mistä espoolaiset ovat valittaneet, tai sitten hän vain haluaa vittuilla faneille. Hänen kannattaisi muistaa, että on myös minunlaisia faneja, jotka ovat käyneet hallilla joka vitun kausi viimeiset 10+ vuotta ja tällaiset puheet ovat sama kuin hän paskoisi suoraan suuhun.
Minulle alkaa oikeasti riittämään tämä paska. Käyn hallilla enää vain joukkueen takia, ja aion tuoda ilmi sen, etten välitä enää vittuakaan siitä, mitä toimisto tekee. Käyn hakemassa risteilylahjakortin ja revin sen samantien. Nyt riitti!