Salonojalla on tosiaan pakko olla jo ostaja valmiina, muuten tuo myynti-ilmoitus olisi aika täydellistä penailua. Jussin tietäen sekin on kyllä mahdollista.
Vaikea kyllä nähdä kuka / mikä taho haluaisi ostaa Bluesin tällä hetkellä. Joukkue tekee tappiota kaudesta toiseen, yleisömäärä laskee kuin lehmänhäntä eikä peliesityksetkään anna toivoa valoisammasta tulevaisuudesta. Räikkösellä ei varmaan ole pikkurahasta puutetta ja saattaisi löytyä kiinnostusta espoolaista kiekkojoukkuetta kohtaan, mutta ei kai Kimikään tyhmä ole?
Tuo Salonojan marttyyrius saavuttaa jo perin koomisia piirteitä. Tulee hieman mieleen yksi lapsuuden ystäväni, jonka faija antoi sille rahaa aina kun frendi sitä pyysi. Saattoipa tämä frendi saada tuhat markkaakin ihan vain pyytäessään. Itse olin frendilleni snadisti kateellinen tästä, koska saatoin itse saada koko asuntomme siivouksesta vanhemmiltani 100 markkaa, ja siivouksessa oli kuitenkin helvetin kova duuni ja siinä meni melkein koko päivä. Toisaalta nyt kun vertaan itseäni frendiini ja mietin kumpi on menestynyt elämässään toistaiseksi paremmin, niin ei tarvitse olla hänelle enää kateellinen. Frendini on elänyt lähes kolmekymppiseksi vanhempiensa luona tekemättä päivääkään töitä, ja minä en. Aina silloin tällöin lapsuuden frendini käy lataamossa pyörähtämässä, koska elämä on niin raskasta ja tulevaisuus pelottaa. Nyt frendini faija voisi Jussia mukaillen potkia frendini pois kotoa ja syyttää tätä kiittämättömäksi, vaikka loppujen lopuksi on itse epäonnistunut lapsensa kasvatuksessa.
Enkä kirjoittanut edellä mainittua vertausta sen takia, että voisin itsekään sanoa olevani kovin menestynyt elämässä, mutta ainakin olen pärjännyt omillani ja oppinut arvostamaan tekemääni työtä ja siitä saamaani palkkiota enkä ole oppinut elämään täysin kädestä suuhun.