Salibandykausi 2009-2010

  • 10 970
  • 54
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kyllä tätä finaalisarjaa katsoi mielellään, kenttä maajoukkuepelaajia pullollaan, maaleissa maajoukkueen 1. ja 2. veskarit. Silti on niin, että salibandy ei ole ihan kuninkaallinen tv-laji. Tilanteen seuraaminen voi random-katsojalle joskus tuottaa ongelmia, ja pahimmillaan sitä pakki-pakki pyörittelyä voi kestää minuuttitolkulla.

Tämä on varsin totta. Ja jännä nähdä, mitä sabaliitto tekee asian hyväksi. Tuleeko hyökkäyksille joku kestoaika kuten koripallossa? Tai raja/viiva, jonka taakse ei saa enää mennä, tms. Vaikea kuvitella tällaisia sääntöjä, mutta jotain tarttis tehdä. Itse katson salibandya nykyään oikeastaan mieluummin kuin jääkiekkoa, mutta ei-harrastajalle salibandy ei välttämättä vaikuta kovin kiinnostavalta, dynaamiselta.

SSV puolusti hyvin ja jaksoi jauhaa hyökkäyksiään varman päälle loputtomasti. Olisi ollut mestarin aika vaihtua, mutta ei voi mitään: SSV pelasi hyvin. Tosin samoin hyvin pelasi Erä, ihan fifti-fifti-pari.

Tällaisissa peleissä nousevat esiin ns. maajoukkuetason pelaajat kuten Bolle, Kukkola - erityisesti nopeudellaan. Hyvää kansallista tasoa olevat kuten Laitila ja Helenius eivät pysty irtautumaan, luomaan ratkaisupaikkoja juoksuvoimalla.

Nelosen lähetys toimii muuten hyvin, mutta finaaleissa Petri Kettunen oli lattea kuin maitolatte. Ei räiskyvä, kiinnostava persoonallisuus, ei edes hyvännäköinen jannu, eikä oikeastaan mitään erityistä taktista sanottavaa, mitä rivikatsoja ei itse näkisi.

Maajoukkuetta ajatellen hyökkäysvitjoihin nostaisin seuraavia nimiä (paikoista välittämättä, jonkinlaisessa 'hyvyysjärjestyksessä'): Kohonen-Kohonen-Hyvärinen, Forsten-Bolle-Järvinen, Vänttinen-Johansson-Tiitu, Varaosastoa: Lax-Järvi-Kukkola-Koskelainen-Kapanen. Vai onko Järven aika jo ohi? Mannerin on ainakin.
 
Viimeksi muokattu:

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Tämä on varsin totta. Ja jännä nähdä, mitä sabaliitto tekee asian hyväksi. Tuleeko hyökkäyksille joku kestoaika kuten koripallossa? Tai raja/viiva, jonka taakse ei saa enää mennä, tms. Vaikea kuvitella tällaisia sääntöjä, mutta jotain tarttis tehdä. Itse katson salibandya nykyään oikeastaan mieluummin kuin jääkiekkoa, mutta ei-harrastajalle salibandy ei välttämättä vaikuta kovin kiinnostavalta, dynaamiselta.

Maajoukkuetta ajatellen hyökkäysvitjoihin nostaisin seuraavia nimiä (paikoista välittämättä, jonkinlaisessa 'hyvyysjärjestyksessä'): Kohonen-Kohonen-Hyvärinen, Forsten-Bolle-Järvinen, Vänttinen-Johansson-Tiitu, Varaosastoa: Lax-Järvi-Kukkola-Koskelainen-Kapanen. Vai onko Järven aika jo ohi? Mannerin on ainakin.

Voisin sanoa että varmoja valintoja ovat;

Hyvärinen- Kohonen - Vänttinen
Järvi - Forsten - Manner
Tiitu - Kukkola - Bollström - Järvinen - Jussila
Kivilehto

Naumanen ja Toivoniemi (Ihme jos 3. valitaan)

todennäköisesti: Väänänen - Toivonen - Lax - Savolainen -
bubbling under :
Johansson varmempi valita kun Kapanen vielä samaa paikkaa pelatessaan. Lehti mahdollinen valinta. Vehkaoja kysymysmerkki. Piispanen korvaamassa Kavekarin? Erän puolustuksesta en usko ketään tulevan valituksi. Samoin se heikompi Kohonen valintoineen epäilyttää paljon. Jos joku näki SPV Erä pelejä (ns. kovia pelejä) olihan Kohonen aivan pelin ulkopuolella ja teki tehonsa pelien jo ratkettua
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
olihan Kohonen aivan pelin ulkopuolella ja teki tehonsa pelien jo ratkettua

Totta, mutta Kohonenhan on vielä vähän toipilas. Aiemmin pidin Kohosta vain loistavana karvaajana. Viime aikoina olen huomannut, että kaveri on myös erittäin hyvä syöttelijä että myös maalintekijä. Monipuolisuutensa vuoksi sopisi hyvin maajoukkueeseen.
 

Rocco

Jäsen
Tämä on varsin totta. Ja jännä nähdä, mitä sabaliitto tekee asian hyväksi. Tuleeko hyökkäyksille joku kestoaika kuten koripallossa? Tai raja/viiva, jonka taakse ei saa enää mennä, tms. Vaikea kuvitella tällaisia sääntöjä, mutta jotain tarttis tehdä.
Tällaisesta säännöstä on ollut puhetta. Muistelen että 10 sekuntia olisi aikaa ylittää keskiviiva, ja sen jälkeen ei saa enää palauttaa palloa omalle kenttäpuoliskolle. Tuolla linkissä on ainakin jotakin asiaa tästä, ja täälläkin blogissa asiaa puidaan.

Itse tuomarina toivon, että tällaisia sääntöjä ei tulisi, ainakin tuo hyökkäysaika on todella surkea ajatus. Mistä se hallinta alkaa? Milloin se loppuu? Kuka sen ajan laskee? Tuomarin käsiin se kaikki tulee, ja tämä taas menee siihen, että apuvalmentajat on sekuntikellon kanssa vaihtoaitossa ja huutaa naama punaisena tuomareille. Itse olen tuomari, ja jos tällaiset säännöt lajiin tulee niin lopetan puhaltamisen saman tien.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Täytyy myöntää, että se pallon pitäminen oman päädyn puolella pitkän aikaa on tylsää katsottavaa mielestäni. Mutta olisi todellakin oikein, jos kysyttäisiin ensin pelaajilta, hehän noita pelejä pelaavat. Jos heitä ei haittaa, niin uusi sääntö kehiin vain. Puhun siis puolen kentän säännöstä tässä tapauksessa. Itse toivoisin, että peleissä ei pideltäisi palloa kovin pitkään, vaan haluan nähdä, että siellä olisi enitstä enemmän liikettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös