Itsekin Eisbärenin matsissa joskus käynyt ja oli kyllä todella hieno kokemus. Tunnelmaltaan ainoastaan Krefeld on mennyt Berliinin ohi, niistä mitä itse Saksassa nähnyt. Berliinissä hienoa jo pelkästään tapahtuma-alue. Silloin ainakin ihmisillä oli omat grillit hallin läheisyydessä ja matsipäivän saattoi aistia heti, kun tuli metrosta ulos.Tänään meni rikki oma DEL-liiga neitsyys. Berliini-Köln tuli juuri käytyä väijymässä ja tässä jälkipelikaljoilla voisi parit rivit rustailla.
Katsojia oli noin 10 500 ja voi pojat lähtipä sakemanneista ääntä! Fanipääty jaksoi laulattaa ja rummuttaa läpi matsin eikä musiikkia tosiaan jumputettu kuin erätauoilla. Jo pelaajaesittelyä edeltävä fanien yhteislaulu tai vastaava sai kylmät väreet virtaamaan piippuhyllylle. Ja itse pelaajaesittelyssä meinasin lirahtaa oluset (0,5L 5,5€!) punttiin kun jumbitronilla paukuteltiin ilotulitteita sisätiloissa.
Tunnelmaltaan varmaankin yksi parhaista runkosarjapeleistä, jonka olen itse kokenut. Vieläpä sateisen keskiviikko päivän jälkeen. Erityispeukut myös sangen useasta Vehanen paidasta kotijoukkueen fanien yllä.
Mutta se itse pelin taso... Olihan karmeaa katsottavaa kun kaksi taktiikatonta joukkuetta viilettää ympäri kaukaloa täydet kolme erää. Järkyttävä määrä henkilökohtaisia virheitä molemmilla joukkueilla ja kaiken kruunuksi ex-Jokeri kapteeni Peter Regin taisi hävitä jokaisen aloituksensa.
Kuitenkin käymisen arvoinen kokemus jos Berliinissä piipahtaa, kun lipari maksoi vain 20€.