Saksan pääsarja – Deutsche Eishockey-Liga

  • 275 205
  • 737

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Tänään meni rikki oma DEL-liiga neitsyys. Berliini-Köln tuli juuri käytyä väijymässä ja tässä jälkipelikaljoilla voisi parit rivit rustailla.

Katsojia oli noin 10 500 ja voi pojat lähtipä sakemanneista ääntä! Fanipääty jaksoi laulattaa ja rummuttaa läpi matsin eikä musiikkia tosiaan jumputettu kuin erätauoilla. Jo pelaajaesittelyä edeltävä fanien yhteislaulu tai vastaava sai kylmät väreet virtaamaan piippuhyllylle. Ja itse pelaajaesittelyssä meinasin lirahtaa oluset (0,5L 5,5€!) punttiin kun jumbitronilla paukuteltiin ilotulitteita sisätiloissa.

Tunnelmaltaan varmaankin yksi parhaista runkosarjapeleistä, jonka olen itse kokenut. Vieläpä sateisen keskiviikko päivän jälkeen. Erityispeukut myös sangen useasta Vehanen paidasta kotijoukkueen fanien yllä.

Mutta se itse pelin taso... Olihan karmeaa katsottavaa kun kaksi taktiikatonta joukkuetta viilettää ympäri kaukaloa täydet kolme erää. Järkyttävä määrä henkilökohtaisia virheitä molemmilla joukkueilla ja kaiken kruunuksi ex-Jokeri kapteeni Peter Regin taisi hävitä jokaisen aloituksensa.

Kuitenkin käymisen arvoinen kokemus jos Berliinissä piipahtaa, kun lipari maksoi vain 20€.
Itsekin Eisbärenin matsissa joskus käynyt ja oli kyllä todella hieno kokemus. Tunnelmaltaan ainoastaan Krefeld on mennyt Berliinin ohi, niistä mitä itse Saksassa nähnyt. Berliinissä hienoa jo pelkästään tapahtuma-alue. Silloin ainakin ihmisillä oli omat grillit hallin läheisyydessä ja matsipäivän saattoi aistia heti, kun tuli metrosta ulos.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään meni rikki oma DEL-liiga neitsyys. Berliini-Köln tuli juuri käytyä väijymässä ja tässä jälkipelikaljoilla voisi parit rivit rustailla.

Katsojia oli noin 10 500 ja voi pojat lähtipä sakemanneista ääntä! Fanipääty jaksoi laulattaa ja rummuttaa läpi matsin eikä musiikkia tosiaan jumputettu kuin erätauoilla. Jo pelaajaesittelyä edeltävä fanien yhteislaulu tai vastaava sai kylmät väreet virtaamaan piippuhyllylle. Ja itse pelaajaesittelyssä meinasin lirahtaa oluset (0,5L 5,5€!) punttiin kun jumbitronilla paukuteltiin ilotulitteita sisätiloissa.

Tunnelmaltaan varmaankin yksi parhaista runkosarjapeleistä, jonka olen itse kokenut. Vieläpä sateisen keskiviikko päivän jälkeen. Erityispeukut myös sangen useasta Vehanen paidasta kotijoukkueen fanien yllä.

Mutta se itse pelin taso... Olihan karmeaa katsottavaa kun kaksi taktiikatonta joukkuetta viilettää ympäri kaukaloa täydet kolme erää. Järkyttävä määrä henkilökohtaisia virheitä molemmilla joukkueilla ja kaiken kruunuksi ex-Jokeri kapteeni Peter Regin taisi hävitä jokaisen aloituksensa.

Kuitenkin käymisen arvoinen kokemus jos Berliinissä piipahtaa, kun lipari maksoi vain 20€.
Berliinin pelireissu on omallakin listalla. Münchenissä tuli aikoinaan käytyä, kun joukkue ei ihan kärjessä vielä keikkunut. Osaahan nuo saksalaiset tunnelman luoda. Oliko introt jotakuinkin tätä (alkaa ajassa 01:00)?



Haluaisin muuten nähdä IFK:n ottavan mallia tuosta sen verran, että pelaajat luistelee jäälle isosta Bulin päästä.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Berliinin pelireissu on omallakin listalla. Münchenissä tuli aikoinaan käytyä, kun joukkue ei ihan kärjessä vielä keikkunut. Osaahan nuo saksalaiset tunnelman luoda. Oliko introt jotakuinkin tätä (alkaa ajassa 01:00)?



Haluaisin muuten nähdä IFK:n ottavan mallia tuosta sen verran, että pelaajat luistelee jäälle isosta Bulin päästä.


Kyllä, sama intro. Sen verran oli mukaansa tempaava kipale, että itsekseni hyräilin tuota vielä yöllä hotellille könytessäni.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielenkiinnosta kyselen, mikähän homma.

C.J Strech siirtyy DEListä ( hyvän kauden 56o 31 pistettä ) jälkeen Saksan kolmossarjaan Starbulls Rosenheimin riveihin.

Maksetaanko tuolla tosiaan niin hyvin, että rahan takia siirtyy?
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Mielenkiinnosta kyselen, mikähän homma.

C.J Strech siirtyy DEListä ( hyvän kauden 56o 31 pistettä ) jälkeen Saksan kolmossarjaan Starbulls Rosenheimin riveihin.

Maksetaanko tuolla tosiaan niin hyvin, että rahan takia siirtyy?
Kyseinen seura taisi saada sarjanousun ja on ns rahanousukas kai muutenkin tällä hetkellä. Rahaa riittää
 

ipaz

Jäsen
Mielenkiinnosta kyselen, mikähän homma.

C.J Strech siirtyy DEListä ( hyvän kauden 56o 31 pistettä ) jälkeen Saksan kolmossarjaan Starbulls Rosenheimin riveihin.

Maksetaanko tuolla tosiaan niin hyvin, että rahan takia siirtyy?
Bietigheim Steelers putosi DEListä ja joukkueelta lähti lähes kaikki ulkomaalaiset. Mikään joukkue ei nouse ensi kaudeksi tilalle, kun DEL laski joukkuemäärän 15:sta 14:ään.

DEL2 taasen laajanee 15:n joukkueen sarjaksi. Strechin uusi joukkue Rosenheim nousi kuuden vuoden Oberliga-reissun jälkeen takaisin ylös ja siellä varmasti halutaan menestystä. Starbullsin valmentaja on jo 30 vuotta Saksassa vaikuttanut imatralaislähtöinen Jari Pasanen. Pasanen oli DEL-joukkue Iserlohnin päävalmentaja 2014-17.
 

surfa

Jäsen
Bietigheim Steelers putosi DEListä ja joukkueelta lähti lähes kaikki ulkomaalaiset. Mikään joukkue ei nouse ensi kaudeksi tilalle, kun DEL laski joukkuemäärän 15:sta 14:ään.
Eikös tuohon putoamattomuuteen itseasiassa ollut syy se, että DEL2 mestarilla Ravensburgilla ei ole (eikä tule, kun vasta rakensivat uuden) DEL kelpoista hallia? Muuten Augsburgillekin olisi tullut lähtö DEL2:een.


Btw, nyt on hyvä juttu saksalaisesta jääkiekkotaloudesta: Saksalaisen kiekkoilun talous, osa 1: "En usko, että kukaan tekee tällä voittoa"

Ja kyllähän tuo Saksalainen jääkiekkoskene nykyäänkin on melkoista säätämistä. Ihan parasta viihdettä.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Saksan pääsarjaa näytetty joskus Suomessa? Olisi itselleni fyysisen pelityylin takia mielenkiintoinen liiga, mutta eihän tuota täällä pysty seuraamaan.
 
Veikkaus on näyttänyt aina välillä joitakin pelejä ja ennen viimeistä kierrosta 8.3 kaikki 12 pof-joukketta on jo selvillä ja myös putoaja on tiedossa eli Augsburg, jossa on pelaillut Rantakari,Karjalainen ja Hakulinen. Rantakarilla kertyy näin kokemusta pääsarjasta tippumisesta nyt kahdessa eri maassa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eisbärenin pelin kävin katsomassa paikan päällä. Melko erilaista hokia Liigaan verrattuna, mutta olipahan viihdyttävä kokemus! Suosittelen.
 

surfa

Jäsen
Onko Saksan pääsarjaa näytetty joskus Suomessa? Olisi itselleni fyysisen pelityylin takia mielenkiintoinen liiga, mutta eihän tuota täällä pysty seuraamaan.
Jos kelpaa ihan saksalainen nettistriimi, niin tämä lafka näyttää tänä vuonna osan peleistä ilmaiseksi. Kokeilin tuossa, ja ainakin minulla näyttäisi toimivan sekä saksalaisista että suomalaisista IP-osoitteista. Jostain syystä välillä pitää refreshata ja katsoa mainokset uudestaan, että lähetys lähtee kulkemaan:
Tällä hetkellä menossa esimerkiksi München-Bremerhaven.

Kanavan ohjelmalistausta voipi tutkailla täältä:

Ei muuten näy mitään pelejä tulevaisuuteen, mutta kaipa ne vielä jotain näyttää jatkossakin, kun tällä viikolla on tullut useampikin peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös