Nilkkakiituri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- PALLOKERHoo
Saksan Mertsi haastellut puolustusbudjetin nostamisesta 200:n nykysestä alle satasesta.
Saksan Mertsi haastellut puolustusbudjetin nostamisesta 200:n nykysestä alle satasesta.
Niin, siellä on se idioottimainen velkajarru, joka ei poikkeusaikoja tunne. Saapa nähdä saavatko määräenemmistöä kasaan.Näin on. Mutta ongelmana on se, että korotus pitää hyväksyä 2/3 enemmistöllä.
Niin, siellä on se idioottimainen velkajarru, joka ei poikkeusaikoja tunne. Saapa nähdä saavatko määräenemmistöä kasaan.
Pitäisi myös Saksan alkaa tajuta kehittää entisiä Itä-Saksan alueita. Siitähän tuo AFD:n menestys vaaleissa muodostuu, että Itä-Saksan alueet ovat jääneet kehityksestä jälkeen ja äärioikeisto saa siellä kannatusta.Tässä mielessä on erittäin hyvä, että FDP putosi liittopäiviltä.
Vaikka Die Linke onkin änkyräpuolue ja SED:n perillinen, kaikista isoimmat hörhöt sieltä poistuivat Wagenknechtin kelkkaan, joka veti vesiperän vaaleissa. Jäljelle jäi pääosin niitä, joille vasemmistolainen sosiaalipolitiikka ajaa kaiken edelle. Eli Die Linke voisi hyväksyä panostukset Bundeswehriin, jos saavat samalla läpi joitakin itselleen tärkeitä sosiaalipoliittisia uudistuksia.
Velkajarrusta Saksan pitäisi päästä joka tapauksessa eroon. Maan infrastruktuuri on päässyt rapistumaan täysin käsiin, ja se syö Saksan kilpailukykyä. Infran korjausvelka on käsittämätön: esim. useita moottoritiesiltoja on lähes samanaikaisesti jouduttu poistamaan käytöstä vuosikausiksi välittömän romahdusvaaran vuoksi (joka aiheuttaa ketjureaktion liikenneruuhkien osalta) ja rautatiet ovat jääneet pahasti ajastaan jälkeen, joka puolestaan aiheuttaa järkyttävän vakavia ongelmia sekä matkustaja- että tavaraliikenteeseen. Kun samaan syssyyn tulee vielä jokien (erityisesti Reinin) vedenpinnan aleneminen ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuivuuden takia ja sitä kautta vakavat haitat tavaraliikenteelle "Euroopan valtimossa", on soppa aikamoinen.
Tai sitä ei ole edes koskaan kunnolla rakennettukaan. Viittaan tässä tietoliikenneyhteyksiin, jotka Saksassa ovat kovin heikolla tasolla siihen nähden, että kyseessä on varakas ja teknologisesti edistynyt maa.Maan infrastruktuuri on päässyt rapistumaan täysin käsiin, ja se syö Saksan kilpailukykyä.
Tai sitä ei ole edes koskaan kunnolla rakennettukaan. Viittaan tässä tietoliikenneyhteyksiin, jotka Saksassa ovat kovin heikolla tasolla siihen nähden, että kyseessä on varakas ja teknologisesti edistynyt maa.