Sairasloma-ketju

• 9 217
  • 59

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Jep jep. Kunto+ kotona makaava konsumentoimattomien virvokkeiden määrä/ käytössäoleva tehokas peliaika = pysyn näissä.

Mesu-erva kertokoon sitten, että minkä helvetin takia koirien haukku, saatikka siipan harrastama (ks. levyhyllyn mätäpaiseet tms-ketju...) infernaalinen Dr. Alban jumputus ei kuulu seinien läpi ts. viereen, mutta alakerrasta valitetaan pienimmästäkin Clashista, saatikka sitten "emme tee virheitä elämässä- emmekä musiikissa"-kitarasooloista? Onko kyseessä vain vittumainen/kateellinen naapuri (automme on varsinkin kesäisin kieltämättä parkkipaikan ehdoton helmi) vai onko valitukselle olemassa reliaabeli, joltisenkinen rakenteellinen argumentaatiopohja?

kysyypi emäntä karjalohjalta

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Rontin ja Ervatsalon ynnämuiden laivareissusta vielä kysyttävää...

Viestin lähetti mysteeri

Taas tiedät enemmän suvustani - Tervetuloa sukuun!

Ja tähän väliin hätääntynyt kommentti:

MITÄMITÄMITÄMITÄ?

"Niin, kerrohan kaikki likaiset yksityiskohdattäältätähän".

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Huolestuneelle nimim. Gagnelle :

Viestin lähetti mysteeri
Suottahan sitä on hätääntyä sillä Ervatsalo on hyvissä käsissä.

Helpotuksen huokauksella ryyditettynä huomautettakoon nim. merk. mysteerille että nim. merk. ervatsalo kirjoitettakoon (myös hänen itsensä mukaan) pienellä eee:llä.

Mhjutta niitä yksityiskohtia !?!!?

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Huolestuneelle nimim. Gagnelle :

Viestin lähetti Gagne
Helpotuksen huokauksella ryyditettynä huomautettakoon nim. merk. mysteerille että nim. merk. ervatsalo kirjoitettakoon (myös hänen itsensä mukaan) pienellä eee:llä.

Mhjutta niitä yksityiskohtia !?!!?

Lue ketju "missä tapasitte"....
Lue mysteerin kirjoituksia, niissä on paljastuksia.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Huolestuneelle nimim. Gagnelle :

Kohdasta "members" etusivulla pääset katsomaan käyttäjälistaa, sieltä vaan kirjain m niinkuin mysteeri ja etsimään kaikki mysteerin kirjoitukset. Siellä niitä paljastuksia on kun luet kaikki käyttäjän kirjoitukset ;).
Viimeisimpänä perheneuvotteluja on käyty osiossa "autokuume".

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt sitten otat tosiaan erva rauhallisesti. Sairaana työskentely lisää nimittäin YLE:n Teksti-TV:n etusivun mukaan infarktiriskiä. Sydänhän on vasemmalla puolella ruumista, joten vasemman ranteesi kipu on tästä syystä tuplasti vaarallisempaa, kuin oikean ranteen...

Rauhallisesti ottaminen tarkoittaa siis sitä, että et saa missään nimessä tehdä töitä. Sen sijaan esimerkiksi punaviini ehkäisee todistetusti sydän- ja verisuonitauteja. Eli pidä lomaa ja ota vaikka olutta. Oman turvallisuutesi takia.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Huolestuneelle nimim. Gagnelle :

Viestin lähetti mysteeri
Lue ketju "missä tapasitte"....
Lue mysteerin kirjoituksia, niissä on paljastuksia.

Jaahans."A.H. supporter-club"- paita tuskin turkulaista(oletus) kiinnostaa, joten erva on siis riipinyt päältään jotain muuta tavoittaakseen tuollaisen Varsinais-Suomalaisen kirjoittelija-inehmon.

Yksityiskohtia jään silti kovasti kaipaamaan.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Huolestuneelle nimim. Gagnelle :

Viestin lähetti Gagne
Jaahans."A.H. supporter-club"- paita tuskin turkulaista(oletus) kiinnostaa, joten erva on siis riipinyt päältään jotain muuta tavoittaakseen tuollaisen Varsinais-Suomalaisen kirjoittelija-inehmon.

Yksityiskohtia jään silti kovasti kaipaamaan.

Vai että turkulaista.
Siinä meni oletus metsään.

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Näin meillä

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse olen ollut nyt muutaman päivän saikussa vasemmasta ranteesta, joka on kipeä. Parasta tässä kaikessa on se, että olen oikeakätinen.

Diagnoosi on pieni venähdys / tulehdus. Tällä hetkellä saikkua pukkaa ainakin tämän viikon. Itse pidän kovasti juuri tämäntyyppisistä vaivoista, koska ne eivät rajoita juurikaan vapaata liikkumista ja ovat muutenkin suht kivuttomia, jos malttaa olla hötkyilemättä liikaa."

Missäs päin tollasia saikkuja jaellaan???

Mulla itellä sattu keväällä pikkunen työtapaturma jossa kuorma-auto kaatu päälle. Oltiin siinä nostamassa 6 tonnia painavaa moottoria pois kuorma-auton lavalta lavetille. Ja erinäisten sattumien takia mun piti mennä siihen auton ja lavetin väliin.

Kohta kuului vittumaiselta kuulostava rysähdys ja autosta meni vasemman puoleinen etu tuki poikki ja auto kaatui sillai et mä olin siinä puristuksissa pienen hetken.

Sit ei muuta kun ambulanssilla Lappeenrannankeskus sairaalaan
tutkimuksiin.

Mitään vikaa ei löytyny jalasta lukuun ottamatta helvetillistä kipua.

Mutta parasta koko hommassa on se että tapaus sattui perjantaina ja sairasloma kesti peräti seuraavan maanatain yli.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Re: Re: Näin meillä

Viestin lähetti tonderi
Viestin lähetti ervatsalo
Missäs päin tollasia saikkuja jaellaan???

No, ei sitä sinulle kukaan kotiin tule tarjoamaan niinkuin pölynimureita.

Menet lääkäriin ja sanot, että nyt on ranne kipeä. Ei lääkäri ole siellä arvioimassa onko ranteesi kipeä vai ei. Ei hän mieti valehteletko sinä mahdollisesti. Hän miettii miten sinun joko todellinen tai keksitty vaivasi saadaan parannettua.

Qwerty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikävä olla "vastarannan kiiski" ja ilmoittaa että olen todella onnellinen päästessäni sairaslomalta pois. 14 ja puoli kuukautta makasin kotona katsellen kattoa ja seiniä, sekä välistä vähän telkkaria. Joulukuun alusta pääsin onneksi takaisin työelämään, ja täytyy sanoa että on tämä hienoa. Tuntuu nämä työpaikan ongelmat juuri nyt aika pieniltä. Takaisin saikulle en halua, enkä mene jos ei ole ihan pakko. Ikäväkseni en voi vaan tietää että joudunko saikulle kuinkakin pian, sillä se on hyvinkin mahdollista.

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Viestin lähetti Qwerty
Ikävä olla "vastarannan kiiski" ja ilmoittaa että olen todella onnellinen päästessäni sairaslomalta pois. 14 ja puoli kuukautta makasin kotona katsellen kattoa ja seiniä, sekä välistä vähän telkkaria. Joulukuun alusta pääsin onneksi takaisin työelämään, ja täytyy sanoa että on tämä hienoa. Tuntuu nämä työpaikan ongelmat juuri nyt aika pieniltä. Takaisin saikulle en halua, enkä mene jos ei ole ihan pakko. Ikäväkseni en voi vaan tietää että joudunko saikulle kuinkakin pian, sillä se on hyvinkin mahdollista.

Samoilla linjoilla. Kohta 7kk täynnä sairaslomaa ja kuukausi pitäisi vielä lusia. Ekat pari kuukautta meni ihan ok, mutta nyt en odota mitään niin paljon kun pääsyä takaisin kamalaan työpaikkaani(parantumisen ohella tietenkin)

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Alkoi sitten sairausloma ja samalla elämäntapojen pikkiriikkinen muuttaminen, jotta lapsilla olisi iskä tulevaisuudessakin.

Viime Maanantaina, oli aika heikko olotila ja olin varma, että se johtuu parinpäivän kaljoittelusta. Tiistaina alkoi helvetillinen "närästys" ja samalla vetopois totaalisesti. Huilasin hetken ja kävin terveyskeskuksessa. Tohtori kuunteli kertomukseni oireista ja kirjoitti lähetteen Satakunnankeskussairaalaan sydänteholle.

Siellä sitten sain tutkimusten jälkeen kuulla, että minulla oli ollut infrakti, toisinsanoen tulppa oli mennyt sydämmestä läpi. Asia on kuulemma niin, että jollei se olisi mennyt läpi, en kirjoittaisi tätä, nyt tässä.

Siinä sitten paripäivää "ohenneltiin" verta ja tutkittiin, viikonvaihteen saan olla kotona ja Ensiviikolla kokeisiin.

Tuli mukaan aika nivaska "pidemmän elämän ABC". Tupakointi loppui oitis, ruokavalio on ankara, samoin alkoholin käyttö täytyy olla kohtuullista. Tulevaisuudessa täytyy kuntoilla, vielä en saa tehdä yhtikäs mitään, pitäis vaan levätä ja hieman ulkoilla.

Kyllä ihminen on itsekäs, noissa nautintoaineissaan ja omassa hyvinvoinissa, kun ei osaa edes ajatella, että pojat tarvitsee muutoman vuoden vielä iskää. No nyt on aikaa ajatella sitäkin vähän syvällisemmin.

Jonkunsorttista Jumalaa kai täytyis kiitellä, tästä "toisesta" mahdollisuudesta. Ei tämä ole vielä oikein kolahtanut itsellekään, mutta eiköhän se tästä.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Olkku

Siellä sitten sain tutkimusten jälkeen kuulla, että minulla oli ollut infrakti, toisinsanoen tulppa oli mennyt sydämmestä läpi. Asia on kuulemma niin, että jollei se olisi mennyt läpi, en kirjoittaisi tätä, nyt tässä.

Kuullostaa tutuhkolta. Itselläni lähti tosiaan tulppa liikkeelle vasemmasta koivesta, ja pumpun kautta se/niitä keuhkoihin on matkustanut. Yhden tilanteen muistankin, jossa tuntui oudolta. Nousin röökin jälkeen seisomaan, ja kaikki paikat (kädet,jalat,selkäranka ja perse) menettivät voimansa. Seuraavat kaksi tuntia äänet kuuluivat todella kaukaa ja loppupäivän oli aivan hervoton väsymys. Mutta meikäläisellä se olikin "astma".

Eli hepariiniä on pistetty ja nyt on puolivuotisen varfariinikuurin vuoro?

Ota lunkisti Olkku. Sitä ei ihmisellä loppujen lopuksi ole mitään niin paljon kuin aikaa.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Gagne. Pakotettiinko sut lopettamaan tupakointi ja lopetitko?

Mä olen ollut siitä asti ilman, enkä uskalla edes yrittää, kun uhkaillaan hengenmenolla. Mulla oli muuten veressä jotain ainetta (pistän sen sulle vaikka yv:llä, kun olen sen nimen tarkastanut paperista). Aine muodostuu pitkäaikaisesta kovasta tupakoinnista ja se oli kuulemma suurin syyllinen näillä näkymin.

PS. Kiitti kannustuksesta. (ota lunkisti jne...)

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Olkku
Gagne. Pakotettiinko sut lopettamaan tupakointi ja lopetitko?

Asiasta ei ollut juuri puhetta. Eihän stubangin kiskomiseen tietysti sairaalasta kannustettukaan, mutta n. 3 röökiä (eli aamu, sapuska ja iltapäiväkahvee) päivässä on ollut/on edelleen tahti (toki osastolla ollessa ei käynyt edes mielessä). Mulla on niin selkeä syy tulppaan, veri hyytyy liian nopeasti, että siihen ei tuolla polttamisella juurikaan ole vaikutusta. Toisessa ketjussa totesin että toiset saavat merenrantatontteja perinnöksi ja toiset paakkuuntuvan veren. Taitaa olla loppuiän Marevan-popsinta siis edessä. Ja K-vitaminia ei saa syödä (ts. vihreätä) ylettömiä määriä. Hitsi, ei pinaattia ;)

Kyllähän se pysäyttää ja muuttaa asioihin suhtautumista. Kaiken maailman peikkoja tuli mieleen (ja tulee välillä vieläkin. Lähinnä "mitä jos olisi"), mutta kun syy paskaan kondikseen on selvinnyt voi asian kanssa elää. Hissuksiin vaan eteenpäin. Reteätä oli kun pystyi tällä viikolla käymään koiran kanssa tunnin lenkillä (peräti 3 km) eikä edes oksettanut enää. Ja eka lätkäpeli eilen moneen aikaan. Pienistä asioista löytyy paljon iloa, ja niistä se hupi on revittävä. Muuten lanttu keittää.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Ensin Sistikselle tuohon 12.1 kirjoitettuun viestiin. Kyllä se sydän on rinnassa lähes keskellä, vain hiukan vasemmalle kallistuneen. Minä tiedän: On sen verran monta kertaa tutkittu ja kerrottu missä kohtaa tuo meikäläisen huonokuntoinen elin sijaitsee.

Olkulle vain toipumisia, minä sepelvaltimotauti ja verenpainetautipotilaana ja yhden infarktin kokeneena voin kuvitella mitkä on tunnelmat tapahtuneen jälkeen. Minä onnekseni ehdin sairaalaan alle 3 tuntia infarktin alusta jolloin liuotushoidolla tulppa sepelvaltimosta saatiin pois. Arpi sydänlihakseen jäi ja vasemman eteisen ja kammion väliseen läppään vuoto. Nyt lääkkeiden ja kuntoilun avulla olen edelleen työelämässä.

Tuo kuntoilu kannattaa aloittaa varovasti pienillä kävelylenkeillä omaa kehoa kuunnellen ja liikaa riuhtomatta pikkuhiljaa matkaa ja vauhtia lisäten. Tupakka on jännä asia, siitä puhutaan vain syövän aiheuttajana, mutta se on sydämmelle kuitenkin vaarallisempi, joka ainut tupakka aiheuttaa sydälihaksen happivajauksen ja lisäksi on yksi suuri syy verisuonten kalkkeutumiseen. Joten POIS POIS!

Terveisin
Tosiveteraani

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Tosiveteraani
Ensin Sistikselle tuohon 12.1 kirjoitettuun viestiin. Kyllä se sydän on rinnassa lähes keskellä, vain hiukan vasemmalle kallistuneen. Minä tiedän: On sen verran monta kertaa tutkittu ja kerrottu missä kohtaa tuo meikäläisen huonokuntoinen elin sijaitsee.

Jees, näinhän se on. Olen tuosta kuullutkin. Mielessä vaan on aina se Tuntemattoman Sotilaan kohtaus, jossa Asumaniemi saa kuulan rintaansa ja toteaa: "Se on vasemmalla. Sydän on vasemmalla puolella ruumista".

Ja mitä ketjun aiheeseen tulee, niin sairaslomalla en ole ollut vielä koskaan. Mutta varmasti tuokin tulee vastaan, kun vanhenen.

Ja tosiaan tsemiä Olkulle, Tosiveteraanille ja Gagnelle ja muille samojen ongelmien kanssa painiskeleville. Kyllä se siitä. Itsellänikin on suvussa verenpainetta ja rytmihäiriöitä, joten voi hyvinkin olla, että joitain vastaavia juttuja joudun vanhempana kokemaan.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep... "Sairaslomaa" koulusta. Eilen jo terveydenhoitaja käski painua kotiin sairastamaan ja antoi poissaololuvankin, mutta jossain mielenhäiriössä olin silti täyden päivän opinahjossa. Tänä aamuna kuitenkin nostin käpälät pystyyn ja nyt vietän lepo- ja parantelupäivää tekemällä venäjän tehtäviä. Onko tässä jotain ristiriitaista?

Kurkku on pirun kipeä, eikä oikein mikään meinaa auttaa siihen. Puhuminen ei ole mikään supermukava asia tällä hetkellä. Kuumaa teetä, mehua, jopa sipulimaitoa ja Strepsilsejä on kokeiltu. Välillä helpottaa, sitten pahenee. Kuumetta oli lähinnä viikonloppuna, vaikka nytkin vielä välillä hieman nostaa lämpöjä. Täytyy vain toivoa, etten saisi tästä mitään pitkäaikaista riesaa (flunssakierrettä) itselleni, lukuloma on kuitenkin alkamassa, ja kirjoitustenkin aikaan olisi hyvä olla täysissä sielun ja ruumiin voimissa...

Kenties on syytä mennä peittojen alle lepäilemään ja ottaa nuo nessutkin mukaan, että saa niiskuteltua. Muutoin koko päivä sujuu surffailessa, ihmetellessä ja erinäisiä pikkuhommia tehdessä, josta seuraa se, että unohdan kokonaan varsinaisesti levätä. Tuntuu vain niin hassulta möllöttää sisätiloissa kotona keskellä päivää.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sairaslomaa on tullut vaihtelevissa määrin viime aikoina, syy: selkä paskana.
Sitähän se onkin, kun tuo alaselkä on "notko" ihan rakenneviasta johtuen (yksi suuri syy miksi kiekko jäi pahimmassa kasvuiässä), on se perkules nyt kehittänyt samasta ongelmasta vielä suuremman. Siellähän on kasvanut luupiikki yhteen nikamaan, joka puristuksissa mukavasti nykertää tuota välilevyä!
Jos selän lihaksisto on edes hetken heikoilla, eli on tullut jotakin aktiviteettia harrastettua (jotain urheilua tai vaikkapa astetta rankempaa seksiä), on kohta tuska jotain järkyttävää. Sekä tietenkin, jalkojen kivut ja puutumiset kuuluvat tähän samaan syssyyn.
Viikko oltiin vasta vapaalla, huomenna fysiatrille... Todennäköisesti jälleen viikko vapaata, ellei enemmänkin. Aamulla pääsee sängystä vahvojen lääkkeiden avulla.

Vituttaahan se, ettei kotoa pahemmin pääse lähtemään. Olutta menee "kohtuumääriä", eli pienen asuinyhteisön kuukausikulutus viikossa. Tietokone ja TV seuralaisena, kunnes vaimoke tulee viikonloppuna taas äijäraasua hoivaamaan. ;)

Sellasta, piti avautua.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Ensin taas pieni vihje sistikselle: Olepa varovainen sen verenpaineen kanssa. Korkea verenpaine on perinnöllistä ja minä sitä olin huomioimatta vaikka työterveyshuollossa käskettiin tarkkailemaan ja muuttamaan elintapoja. Sitten kun infarkti tuli oli verenpaineet 205/124 , irrotti sepelvaltimosta kalkkeumalämpäreen joka kääntyi poikittain ja esti verenkierron. Sen jälkeen on pillereitä popsittu, onneksi kohtuu hyvin nyt pärjätty kun verenpaineet on hallinnassa, voi jopa kohtuullisesti alkoholiakin ottaa, ja nyt tulee tunnustus, polttelen jopa hiukan tupakkia, mihinkäs vanha koira karvoistaan pääsee. YRITÄN kyllä taas kohta lopettaa!

Ja sitten kysymys Olkulle ja Gagnelle: Mikäs on kunto? Toivottavasti parempaan suuntaan menossa. Varovainen kannattaa olla ja uskoa mitä ne tohtorit sanovat, tuntuvat kuitenkin kohtuullisesti asioista tietävän.
TOIPUMISTA!

Tosiveteraani

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Tosiveteraani
Ja sitten kysymys Olkulle ja Gagnelle: Mikäs on kunto? Toivottavasti parempaan suuntaan menossa. Varovainen kannattaa olla ja uskoa mitä ne tohtorit sanovat, tuntuvat kuitenkin kohtuullisesti asioista tietävän.
TOIPUMISTA!

Tosiveteraani

Kiitos kysymästä, mikäs tässä on aikaa olla koneella, ihan selvinpäin. Käyn muutoman kerran päivässä "sauhuilla", eli kävelen pikkuhiljaa 15-20 minuuttia ja ihailen talvista maisemaa. On muuten kaunista katseltavaa, kun ei ole kiire minnekkään.

Muutenkin olo tuntuu hyvältä, eikä tuota tupakkiakaan mieli kauhiasti tee, kun tietää mitkä on "panokset".

Myös sinulle, kuten Gagnelle ja Sistikselle hyvät voinnit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy