Mainos

Sairasloma-ketju

• 9 217
  • 59

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Sivuamme siis vahvasti vitutus- ym. ketjuja, mutta varsinaisesti tälle "ommoo lommoo" ajanvietteelle ei ketjua ollut. Jos oli, sori. Tämän kyllä voisi NYT sijoittaa myös "Oletko ikuna..." äänestykseenkin...

Eli tarkoitus on keskustella erilaisista ajantappometodeista disabiliteetin ts. saikun aikana. Saa siis kertoa mihin sattuu ja kuinka monta Buranaa siihen on määrätty. Vittuilut tyyliin: " Menkää töihin saatanan tekokipeet loiset!" ovat myös toivottuja.

Itse ravasin syksyn lekurilla kun oli ollut keuhkokuume. Phneumonia meni ohi, mutta perkele kun ahdisti henkeä ja tupakkikaan ei maistunut. Astmaa epäiltiin ja puhalluskokeissa käytiin. Sieltä mitään löytynyt. Välillä annettiin työterveydessä ymmärtää, että "suksi vittuun lomaa ruinaamasta, röntgenkuvissa ei näy mitään. Parasiitti."

Sitten aatonaattona sain ajan asialliselle lekurille, ja tulos oli molemminpuoleinen keuhkoveritulppa, useita kappaleita. Suunnaksi sairaala sykkeellä 94 ja paineilla 118/140 hop hop. Kivaa oli, hyvännäköisiä yökköjä jäin pois päässessäni kaipaamaan. (Edit: Osastolla maatessani "minuutti-arvaus" oli hienoa. Seinäkellosta katsoin alun, pistin silmät kiinni ja koetin arvata sekunttiviisarin liikettä. Raksahduksia ei saanut laskea ja yli menneitä ei laskettu. Lähimmät osumat olivat 57 sekuntia, kaksi kappaletta. Kehittävää.)

Nyt kotona patsastellessani on kaikki Simpsonit katsottu nauhalta kahteen kertaan, Tervoa ja Hotakaista luettu, mäkihyppyä katsottu ja uusia DVD-elokuvia ostettu. Viinakin on ihan hyvää, mutta joku roti siinäkin. Ja vielä olisi syytä lepäillä viikon-pari. Pää hajoaa.

Miten siis toimit sairaslomallasi?

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Gagne
Miten siis toimit sairaslomallasi?

Otan viinaa. Kysehän siis oli sairauslomasta eikä sairaana olemisesta? En muista milloin olisin ollut sairauslomalla kipeänä.

(Sanassa sairausloma on U-kirjain, en ole kielipoliisi, mutta hyvin usein sen näkee väärinkirjoitettuna ihan virallisemmissakin yhteyksissä.)

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Näin meillä

Niin, itse olen ollut nyt muutaman päivän saikussa vasemmasta ranteesta, joka on kipeä. Parasta tässä kaikessa on se, että olen oikeakätinen.

Diagnoosi on pieni venähdys / tulehdus. Tällä hetkellä saikkua pukkaa ainakin tämän viikon. Itse pidän kovasti juuri tämäntyyppisistä vaivoista, koska ne eivät rajoita juurikaan vapaata liikkumista ja ovat muutenkin suht kivuttomia, jos malttaa olla hötkyilemättä liikaa.

Lääkkeeksi annettiin intistä tuttua erästä 600:sta särkylääkettä, jonka syöminen ei vaikuta oikein sitä eikä tätä. Tietyt liikkeet sattuvat vaikka vetäisi kuinka monta nappia.

Aikaa on tullut tapettua pääasiassa lukemalla kirjoja. Tänään tuli käytyä emännän kanssa Ikeassa ja Kodin-Anttilassa. Netissä tulee hyrrättyä iltaisin, mutta näppiksen käyttö on turhan hankalaa, joten lähinnä menee kuvien katseluksi. Myös sohvalla makoilua ja ruoanlaittoa on tullut harrastettua.

Henkisesti ja jos isänmaan etu sitä vaatii, olen valmis olemaan vaikka vielä ensi viikonkin potemassa.

Täältä tähän

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Sairasloma-ketju

En minäkään muista sanan varsinaisessa merkityksessä kovin kipeänä olleeni sairaslomalla, tunnustettakoon nyt sitten.
Mutta kotona netissä on tullut pyörittyä ja kun työpaikka on eri kaupungissa niin helposti sitä käy shoppailemassakin saikkupäivinä (tietysti riippuen mitä on sairaslomansa syyksi ilmoittanut, että katsotaanko kykeneväksi ulos kotiovestaan vai ei).
Myös opintojen takia on tullut otettua töistä saikkua, että on saanut lukea rauhassa, eihän sitä muuten yliopisto ohi olisi vielä muutamaan vuoteen ollutkaan.
Jatkakaas muut...

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Näin meillä

Viestin lähetti ervatsalo

Henkisesti ja jos isänmaan etu sitä vaatii, olen valmis olemaan vaikka vielä ensi viikonkin potemassa.

Täältä tähän

Ehdottomasti vaan kotikaupungissa samaan työterveyslääkäripalveluun ja hakemaan samaan vaivaan toinenkin viikko saikkua, ei se venähdys/tulehdus oikeasti, aikuisten oikeasti, voi edes parantua viikossa eikä niillä tropeilla.

Lääkärin määräys.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä tuo on ihan makoiluun, lukemiseen ja telkun apaattiseen tuijottamiseen mennyt. Tosin en varmaan sairauslomalla ole elämäni aikana kahta peräkkäistä päivää pidempään olekaan ollut, vuodessa taitaa tulla yleensä yhteensä tuo pari päivää. Ei siinä ajassa vielä pahemmin ehdi tylsistyä.

Joskus hurjassa nuoruudessa kieltämättä muutaman kerran meni krapulan piikkiin. Nykyään on joko vanhuus tai velvollisuudentunto voittanut. Tavallaan sääli, noi viikolla ex-tempore -kännit olivat yleensä ne parhaat.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Näin meillä (Lääkärin määräyksestä)

Niin, kyllä. Heti.

Täältä tähän

Ehdottomasti heti maanantai-aamuna klo 8. Onko selvä?
Sanot ettei niistä tropeista oo ollu mitään apua ja tilanne on aivan sama kuin edellisen kerran lekurissa käydessä, mikään ei ole muuttunut miksikään siitä käynnistä.
Näin se toimii. Ja tottahan se lie.

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Re: Näin meillä

Rahikaisella sama vika. Huomenna kuulemaan työpaikka lekurin diagnoosi röntgenkuvista ja samalla tuleeko lisää saigonia. Polvi on kyllä siinä kunnossa että ainoastaan lepo jeesaa tällä hetkellä.

Olipas muuten hassut ne röntgenkuvat kun näin ne eilen. Kun on tuota polve reerattu ennenkin (lue eturistiside napsahti poikki-ketjusta) niin vanhat ruuvithan ne siellä irvisteli, toinen reidessä ja toinen polvessa. Mitäköhän vekkulia ainetta mahtaa olla? On siis ruuvattu jalkaan -97.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Näin meillä (Lääkärin määräyksestä)

Viestin lähetti mysteeri
Ehdottomasti heti maanantai-aamuna klo 8. Onko selvä?

Niin, kaippa sitä on sinne könyttävä, kun kerran käsketään ja isänmaan etu vaatii.

Täältä tähän

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Näin meillä (Lääkärin määräyksestä)

Niin, kaippa sitä on sinne könyttävä, kun kerran käsketään ja isänmaan etu vaatii.

Täältä tähän

Kyllä se näin on. Eihän se käsi ole oikeastikaan kunnossa ja eihän ne tropit ihan oikeesti auta siihen käteen yhtään.
Etkä sitten lähde ajamaan sinne työpaikan lähelle lääkäriin vaan jäät kotikaupunkiin samaiselle asemalle hakemaan lisäsaikkua selitellen ettei se ole tullut siitä sen paremmaksi, Rakkaani.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Näin meillä

Viestin lähetti Another HAB
Rahikaisella sama vika.
Niin, itse olen viimeksi nähnyt Rahikaisen Hiidenjoen sillan varrella. Hän oli todennäköisesti katsastelemassa tontinpaikkaa lottovoittorahoilleen. Ei taida olla vikaa Rahikaisella.

Itse olen sairaslomalla ollut mm. Ruotsissa, Kanariansaarilla ja Virossa. Kerran olen pyrkinyt Ruotsinlaivalle, mutta en sitten loppujen lopuksi sinne asti päässyt, koska olin alaikäisille tovereilleni uskollinen ja siis lähdin nöyrästi heidän mukanaan takaisin maalle. Ainakin nimim. ervatsalo muistanee tämän?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Näin meillä

Viestin lähetti Rontti
Kerran olen pyrkinyt Ruotsinlaivalle, mutta en sitten loppujen lopuksi sinne asti päässyt, koska olin alaikäisille tovereilleni uskollinen ja siis lähdin nöyrästi heidän mukanaan takaisin maalle. Ainakin nimim. ervatsalo muistanee tämän?

Niin, mutta oli siinä muitakin.

Ko. episodin loppuselvittelyistä on vielä kerrottava sekin, että luokanvalvojan lappua tuli kotiin, josta johtuen huudin saamiselta niin koulu- kuin kotiskenessä ei voitu välttyä.

Täältä tähän

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta saako sairaUslomalla mennä taksilla baariin juomaan lisää alkkohoolituotteita? Ja jos saa, niin mihin baariin pitää mennä? Kelpaako lähipubi vai pitääkö raahautua Voutiin? Otetaanko pelkkää kaljaa vai sallitaanko terävätkin?

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Gagne
Mutta saako sairaUslomalla mennä taksilla baariin juomaan lisää alkkohoolituotteita? Ja jos saa, niin mihin baariin pitää mennä? Kelpaako lähipubi vai pitääkö raahautua Voutiin? Otetaanko pelkkää kaljaa vai sallitaanko terävätkin?

Suosittelen että hankit kotiin tarpeeksi varastoon, ettei lopu kesken... näin ei tarvitse lähteä baariin taksilla, eikä miettiä mihin baariin pitää mennä.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontin ja Ervatsalon ynnämuiden laivareissusta vielä kysyttävää...

Niin, mutta oli siinä muitakin.

Ko. episodin loppuselvittelyistä on vielä kerrottava sekin, että luokanvalvojan lappua tuli kotiin, josta johtuen huudin saamiselta niin koulu- kuin kotiskenessä ei voitu välttyä.

Täältä tähän

Kertokaapas lisää tästä luokanvalvojan lapusta joka tuli kotiin. Minkästyyppiset huudot kotona tuli? Ja tuliko muita rangaistuksia?

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Gagne
Mutta saako sairaUslomalla mennä taksilla baariin juomaan lisää alkkohoolituotteita?
Saa, ja jopa pitää.
Ja jos saa, niin mihin baariin pitää mennä?
Sinne missä työnantaja ei todennäköisesti vietä omaa sairauslomaansa.
Otetaanko pelkkää kaljaa vai sallitaanko terävätkin?
Anna mennä vaan niin että kitara laulaa, jos oma terveys vaan antaa periksi.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Rontti
Saa, ja jopa pitää.

Sinne missä työnantaja ei todennäköisesti vietä omaa sairauslomaansa.

Anna mennä vaan niin että kitara laulaa, jos oma terveys vaan antaa periksi.

Rontti, sinä alkoholismini- ja alkoholismini toitottava airut. Nyt tuntuu vahvasti siltä, että wwwseksi vie ja taksi vie&tuo. Ryppyotsaisen säveltäjämestarin mukaan nimetty katu iljanteisine ylämäkineen olkoon suuntani.

Skebaa ei saa täällä kaapunnissa luukuttaa kerrosasuntoloissa kello kymmenen jälkeen. Muutoin se "Theörs ö leidi huus suör, ool thät glitöös is kould" olisi kajahtanut jo aikapäivää sitten. Vitun 70-lukuinen huonostieristetty elementtirakentaminen.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Rontin ja Ervatsalon ynnämuiden laivareissusta vielä kysyttävää...

Viestin lähetti mysteeri
Kertokaapas lisää tästä luokanvalvojan lapusta joka tuli kotiin. Minkästyyppiset huudot kotona tuli? Ja tuliko muita rangaistuksia?

Niin, ko. luokanvalvoja kirjoitti jotenkin näin:

Arvoisat xxx:n vanhemmat.

Poikanne xxx oli kaverinsa yyy:n kanssa luvatta pois koulusta, omien sanojensa mukaan pojat olivat luokkaretkellä.

Tiesittekö Te mitään tästä poikien henkilökohtaisesta matkasta, koska koko muu luokka oli normaalisti koulussa?

Yhteistyöterveisin xxx:n luokanvalvoja zzz.

Tästä ko. lapusta äiti veti herneet nenään, isän pysyesssä viilipyttymäisenä. Varsinaisia sanktioita ei muistaakseni tullut. Ko. episodi sattui 90-luvun alkupuolella, ollessani 10. luokalla, eräässä etelähämäläisessä kunnassa.

Täältä tähän

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Gagne
Vitun 70-lukuinen huonostieristetty elementtirakentaminen.

Niin, tätä kutsutaan leikkisästi rakennesuunnittelijan kostoksi.

Täältä tähän

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Rontin ja Ervatsalon ynnämuiden laivareissusta vielä kysyttävää...

Viestin lähetti mysteeri
Ainako äiti "paha poliisi", isä "hyvä poliisi"?

Niin, ainahan se äipät on turhaan huolissaan. Toisaalta, ompa joskus aihettakin.

Isät ilmeisesti muistavat paremmin omat kolttosensa ja ns. pysyvät jyvällä.

Täältä tähän

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Riippuu suorastaan paljonkin siitä mikä on syynä tähän sairauslomaan.

Flunssan tai nuhakuumeen ollessa kyseessä aika menee pääasiassa lepäillen ja lueskellen tai elokuvia katsellen, olo on tosin kuumeessa tukala koskapa kuumeessa kärsin voimakkaista hermostollisista kivuista - alaraajat ja alaselkä ovat kuin tulessa. Netissäkään en oikein jaksa tässä olotilassa pörrätä.

Muiden vaivojen ollessa kyseessä netissä notkuminen astuu mukaan kuvioihin, unohtamatta kuitenkaan lukemista ja leffojen katselua.

Tietty mikäli vaiva/vamma on sellainen, että se vaatii kuntouttamista, käytän tuolloin saikun tehokkaasti hyödykseni.

Sairauslomilla itsessään on tullut oltua liiankin kanssa tässä viimeisten vuosien kuluessa - toivottavasti tämä kierre on viimein saatu poikki. Ei se ole kivaa olla sairauslomallakaan kun on oikeasti sairas.

vlad.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Rontin ja Ervatsalon ynnämuiden laivareissusta vielä kysyttävää...

Niin, ainahan se äipät on turhaan huolissaan. Toisaalta, ompa joskus aihettakin.

Isät ilmeisesti muistavat paremmin omat kolttosensa ja ns. pysyvät jyvällä.

Täältä tähän

Totta, mutta kyllähän ne äiditkin (ainakin minä) muistavat omat tekosensa ja lähinnä nauravat niille näin jälkeenpäin.
Ja on niille nauraneet [ne silloin vihaisena olleet] vanhemmatkin jälkeenpäin monen monet kerrat.
Toivottavasti olen aina vain aiheesta huolissani, vaikka tiedän olevani syyttäkin.
Tää on tätä äitien elämää. Ilmeisesti tehtävänä huolestua.
Toisaalta oma äitini on viileä viilipytty ja isältä kuulee kunniansa.
Taas tiedät enemmän suvustani - Tervetuloa sukuun!

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy