Niin siis olihan tästä kerrottu ajat sitten mutta onko käynyt taas klassiset että kun ilmoitat jostakin liian aikaisin niin porukka ehtii unohtaa ja havahtuu kun hetki koittaa.Ulkona on ihan kohtalaisen hyvä keli. SaiPalla on tänää joku tilaisuus kansalaistorilla.
Seuran somekanavissa asiasta ei ole kuitenkaan minkäänlaista juttua. Instagramissa on muutama video paikanpäältä. Niistäkään ei käy selväksi, että mikä tapahtuma on edes kyseessä.Viimeisin julkaisu tapahtumasta on yli viikko sitten. Twitterissä asiasta ei ole ilmeisesti edes mainittu. Tai joku siellä on kysynyt ja hänelle on vastattu, mutta senkään jälkeen mitään päivitystä ei ole tehty. Facebookissa viimeisin päivitys asiasta on yli viikko sitten.
Minkä takia tähän toimintaan tuli laittaa euroakaan kun seuran toiminta vaikuttaa joltakin 6 divisioonan sähellykseltä. Tai itseasiassa sielläkin asia hoidettaisiin paremmin, koska sitä tehtäisiin rakkaudesta lajiin.
SaiPa näyttäytyy ylimielisenä organisaationa joka tuntuu ajattelevan, että liigapaikka on ansaittu eikä Lappeenranta ansaitse SaiPaa.
Minkä takia tätä hommaa hoidetaan näin? Ihan vakavissani kysyn että mitä siellä toimistolla tehdään?
Tottakai tuollainen unohtuu jos siitä ilmoitetaan edellisen kerran viikko sitten. Enkä minä tiedä kuinka moni tuota oikeasti laittaa millään tavalla mihinkään muistiin. Kyllä edellisenä ja samana päivänä täytyy tulla tapahtuman järjestäjältä muistutus että on tälläinen tulossa. Silloin sinne voi joku lähteä ihan vaikka tylsyyttään käymään jos ei muutakaan tekemistä ole.Niin siis olihan tästä kerrottu ajat sitten mutta onko käynyt taas klassiset että kun ilmoitat jostakin liian aikaisin niin porukka ehtii unohtaa ja havahtuu kun hetki koittaa.
Tänään olisi voinut olla vielä (tai eilen) viimeiset isot ilmoitukset esim. Esaimaassa ja ihan seuran omilla sivuilla. Etusivulla siis. Mattimyöhäsetkin ja muu somen takana oleva yleisö olisi huomannut.
Kuten sanottua, fanit tämän varmasti tiesivät ja kalenterissa oli 10 muistutusta.
"Sen bingon voitte unohtaa"?Kuka helvetti siellä toimistolla sekoilee??
Sanotaan näin, että se tuskin varsinaisesti heikentäisi työnjälkeä.Sen verran sekava tuo viestintäkokonaisuus on, et eiköhän sieltä kohta viestintäpäällikkö ota ja lähde.
Kausikorttien hinnat saatiin kyllä päivitettyä sujuvasti, nyt on maksajat tyytyväisiä...Todella ihmetyttää SaiPan viestintä. Joukkue-esittely ei mainintaa omilla sivuilla ollenkaan. SaiPa vastaan SaiPa ottelu. Joukkueella uusi pääsponsori ilmeisesti? Ei mitään uutista tai juttua. Vanhoista kumppaneista jotka jatkaa on kyllä tiedotettu. JM on ilmeisesti pissinyt homman. Vielähän viikkoa on jäljellä.
JM on ollut SaiPan urheilujohtaja 1.5. alkaen. Tiedottaminen ei taida olla hänen vastuullaan. Olen itsekin kaatanut likasangon hänen päälleen, mutten asioista, jotka eivät kuulu hänen vastuulleen.Todella ihmetyttää SaiPan viestintä. Joukkue-esittely ei mainintaa omilla sivuilla ollenkaan. SaiPa vastaan SaiPa ottelu. Joukkueella uusi pääsponsori ilmeisesti? Ei mitään uutista tai juttua. Vanhoista kumppaneista jotka jatkaa on kyllä tiedotettu. JM on ilmeisesti pissinyt homman. Vielähän viikkoa on jäljellä.
No toisessa ketjussa sanoin ettei minua varsinaisesti nämä kiinnosta, mutta täällä oli toritapahtumasta puhetta ja kun en tiennyt asiasta niin kävin Twitteristä katsomassa ja ei mitään mainintaa.Ulkona on ihan kohtalaisen hyvä keli. SaiPalla on tänää joku tilaisuus kansalaistorilla.
Seuran somekanavissa asiasta ei ole kuitenkaan minkäänlaista juttua. Instagramissa on muutama video paikanpäältä. Niistäkään ei käy selväksi, että mikä tapahtuma on edes kyseessä.Viimeisin julkaisu tapahtumasta on yli viikko sitten. Twitterissä asiasta ei ole ilmeisesti edes mainittu. Tai joku siellä on kysynyt ja hänelle on vastattu, mutta senkään jälkeen mitään päivitystä ei ole tehty. Facebookissa viimeisin päivitys asiasta on yli viikko sitten.
Minkä takia tähän toimintaan tuli laittaa euroakaan kun seuran toiminta vaikuttaa joltakin 6 divisioonan sähellykseltä. Tai itseasiassa sielläkin asia hoidettaisiin paremmin, koska sitä tehtäisiin rakkaudesta lajiin.
SaiPa näyttäytyy ylimielisenä organisaationa joka tuntuu ajattelevan, että liigapaikka on ansaittu eikä Lappeenranta ansaitse SaiPaa.
Minkä takia tätä hommaa hoidetaan näin? Ihan vakavissani kysyn että mitä siellä toimistolla tehdään?
Toimitusjohtaja Markkanen on vastannut nykyisen viestintätiimin palkkaamisesta ja perehdyttämisestä tehtävään. Sillä puolella nähdyt haasteet voi viime kädessä sälyttää Markkasen syyksi, vaikka ei enää tj olekaan, koska niitä haasteita on ollut alusta lähtien. On selvää, että jos tekijä tulee täysin kiekkopiirien ulkopuolelta, vaatii hän vielä tavallistakin huolellisempaa perehdytystä ja ohjausta, ja aktiivista palautetta on tultava rakentavasti organisaation sisältä eikä niin, että sitä joutuu lukemaan vain estareista tai Jatkoajasta. Olen aika varma siitä, että tuota puolta ei ole hoidettu kunnolla.JM on ollut SaiPan urheilujohtaja 1.5. alkaen. Tiedottaminen ei taida olla hänen vastuullaan. Olen itsekin kaatanut likasangon hänen päälleen, mutten asioista, jotka eivät kuulu hänen vastuulleen.
Instagramissa oli tarinoissa maininta edellisenä päivänä.No toisessa ketjussa sanoin ettei minua varsinaisesti nämä kiinnosta, mutta täällä oli toritapahtumasta puhetta ja kun en tiennyt asiasta niin kävin Twitteristä katsomassa ja ei mitään mainintaa.
Ei ollut instassakaan ennen tapahtumaa jos oikein katsoin. Nämä ilmaiset jutut pitäs tehdä koska se on helppoa ja pienellä vaivalla.
Vaikka minua ei nuo kiinnosta niin pistää ihmettelemään miksi niitä ei tehdä. Jos tapahtuma on tulossa ja 2h ennen ei vaikka twitterissä ole mitään mainintaa niin ihmettelen.
Viikkoa aikasemmi ihan postaus, jossain näin videonkin aiheesta (oisko Facebook). Mutta enemmänhän tuota olisi voinut mainostaa ja joka alustalla sitä mainostusta tiivistää tapahtuman lähestyessä.Instagramissa oli tarinoissa maininta edellisenä päivänä.
Instagramissa oli tarinoissa maininta edellisenä päivänä.
Nykynuorison (alle 40-vuotiaiden) on vaikea ymmärtää, että iso osa kohderyhmästä jää tavoittamatta vaikka kuinka paljon asiaa olisi mainostettu Instagramissa, Twitterissä ja Facebookissa, TikTokista puhumattakaan.Viikkoa aikasemmi ihan postaus, jossain näin videonkin aiheesta (oisko Facebook). Mutta enemmänhän tuota olisi voinut mainostaa ja joka alustalla sitä mainostusta tiivistää tapahtuman lähestyessä.
Metsäradion mainostauolle pieni insertti ja Lappeenrantalaisen ilmoituspalstalle rivi.Nykynuorison (alle 40-vuotiaiden) on vaikea ymmärtää, että iso osa kohderyhmästä jää tavoittamatta vaikka kuinka paljon asiaa olisi mainostettu Instagramissa, Twitterissä ja Facebookissa, TikTokista puhumattakaan.
Varmasti juuri näin ja itsekin ulkopaikkakuntalaisena olen muutenkin ihan pihalla Lappeenrannan asioista niin meinasi koko tapahtuma unohtua. Nykyää on vaan niin helppo muistutella ja kasvattaa hypeä somessa niin se kannattaa ottaa käyttöön. Mielestäni SaiPan viestintä ja markkinointi on tällä hetkellä parempaa kuin moneen vuoteen. Se ei silti poista sitä että parannettavaakin on.Kyllähän tuota tapahtumaa mainostettiin samalla tavalla, kuin edellisinä vuosina. Varmaan ollut joku kirjoitusvirhe, niin jotkut ovat mielensäpahoittaneet tai ole ymmärtäneet sisältöä.
Onko nuo "tarinat" jotain mitä pitää erikseen klikata? Jos jotain sivua katon niin olen ollut siinä käsityksessä että se näkyy siinä.Instagramissa oli tarinoissa maininta edellisenä päivänä.