SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 165 613
  • 720

194800

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPV
Kaupungin sisääntuloväylien varrelle on päivitetty erittäin onnistuneesti ja informatiivisesti tulevien kotipelien otteluaikataulut :)
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Laitetaan tänne ketjuun vaikka. Tein pelipaitakaupat Ville Kohon teemapaidasta ja aitoustodistus uupui - pidemmän selvittelyketjun lopputuloksena laitoin viestin itselleen Ville Koholle ja selitin asiani. Ville kohteliaana miehenä vastasi heti ja vahvisti paidan aitouden. Pieni asia hänelle ja ei liity yritysmyyntiin ollenkaan mutta suuri asia mulle ja välitän tiedon teille, että kyllä se Ville Koho edelleen välittää.
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieman ehkä huolestuttavaa ajatellen markkinointia, että työpaikkani on ollut useammalla kaudella SaiPan sponsorina ja myös näkynyt kaukalomainonnassa, mutta jostain kumman syystä SaiPan suunnasta ei ole tälle kaudelle otettu mitään kontaktia...Pistää hieman kummastuttamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa yritysmyynnistä, jos ei aiempiin sponsoreihin ole oltu lainkaan yhteydessä, menee mitä ilmeisimmin liian hyvin...
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hieman ehkä huolestuttavaa ajatellen markkinointia, että työpaikkani on ollut useammalla kaudella SaiPan sponsorina ja myös näkynyt kaukalomainonnassa, mutta jostain kumman syystä SaiPan suunnasta ei ole tälle kaudelle otettu mitään kontaktia...Pistää hieman kummastuttamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa yritysmyynnistä, jos ei aiempiin sponsoreihin ole oltu lainkaan yhteydessä, menee mitä ilmeisimmin liian hyvin...
Siellä on koko osasto menny vaihtoon, jos aiemmin esim. Tersa on hyviltä kavereiltaan kyselly markkinointia niin tällaista aivovuotoa tuossa varmana tapahtuu. Toivottavasti kuitenkin firmoja jotka on kokenut tai arvioivat että markkinoinnista on heille hyötyä osaavat olla SaiPaan päin myös yhteydessä. Kauden aikana varmasti kokoajan kontaktoidaan ja haetaan uusia yhteisyökumppaneita myös mitä ei vielä ole ehditty tehdä.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Hieman ehkä huolestuttavaa ajatellen markkinointia, että työpaikkani on ollut useammalla kaudella SaiPan sponsorina ja myös näkynyt kaukalomainonnassa, mutta jostain kumman syystä SaiPan suunnasta ei ole tälle kaudelle otettu mitään kontaktia...Pistää hieman kummastuttamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa yritysmyynnistä, jos ei aiempiin sponsoreihin ole oltu lainkaan yhteydessä, menee mitä ilmeisimmin liian hyvin...
Tämä ihmetyttää myös minua. Kaikkiin kumppaneihin ei olla oltu yhteydessä syystä tai toisesta.
Siellä on koko osasto menny vaihtoon, jos aiemmin esim. Tersa on hyviltä kavereiltaan kyselly markkinointia niin tällaista aivovuotoa tuossa varmana tapahtuu. Toivottavasti kuitenkin firmoja jotka on kokenut tai arvioivat että markkinoinnista on heille hyötyä osaavat olla SaiPaan päin myös yhteydessä. Kauden aikana varmasti kokoajan kontaktoidaan ja haetaan uusia yhteisyökumppaneita myös mitä ei vielä ole ehditty tehdä.
Ja eihän ainakaan vanha hallitus ehtinyt hirveästi myyntityötä tekemään. Tersa oman kaupan osalta kyllä ja sama Okon Ylämaa Group. Eli eihän se myyntityöhön ole vaikuttanut. Ja eikö siellä nytkin ole hallituksen jäsenet siviilitöissä ja varmasti omissa töissäkin tekemistä riittää. Eihän tietenkään sellaista henkilöä ole kuka voisi tehdä siviilityön lisäksi mainosmyyntiä SaiPalle samalla kun hoitaa omia töitä. Jokin asia kärsii tuosta. Mutta eikö siellä ole kolme ammattilaista, jotka osaavat ja ehtivät asiat hoitaa kun myös jäälle ehtivät.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Onko kenellä tietoa paljonko huomiseen peliin on myyty lippuja? Katsoin lippu.fi sivuilta niin jokaiseen katsomoon on vielä paikkoja. Toivottavasti 4000 katsojan raja menee rikki, kun viime kaudella ei kertaakaan. Kahdessa KooKoo pelissä hieman yli 3500.

kausikorttimyynti oi viime vuonna Ilta-Sanomien mukaan 1200 ja nyt jos niitä on Valkeapään kertoman mukaan mennyt enemmän, jos vaikka 1300 olisi lukema. 1700 irtolippua pitäisi myydä, että päästään siihen 3000 katsojan keskiarvoon. Minusta tuo lukema 1300 on kyllä aika korkea kun ottaa huomioon sen, että kausikorttihintoja nostettiin.

Toisessa ketjussa huhuillaan 4000 katsojan olevan huomenna mahdollisesti paikalla. Hieno homma jos näin tapahtuu!
 

Sportsguy

Jäsen
Onko kenellä tietoa paljonko huomiseen peliin on myyty lippuja? Katsoin lippu.fi sivuilta niin jokaiseen katsomoon on vielä paikkoja. Toivottavasti 4000 katsojan raja menee rikki, kun viime kaudella ei kertaakaan. Kahdessa KooKoo pelissä hieman yli 3500.

kausikorttimyynti oi viime vuonna Ilta-Sanomien mukaan 1200 ja nyt jos niitä on Valkeapään kertoman mukaan mennyt enemmän, jos vaikka 1300 olisi lukema. 1700 irtolippua pitäisi myydä, että päästään siihen 3000 katsojan keskiarvoon. Minusta tuo lukema 1300 on kyllä aika korkea kun ottaa huomioon sen, että kausikorttihintoja nostettiin.

Toisessa ketjussa huhuillaan 4000 katsojan olevan huomenna mahdollisesti paikalla. Hieno homma jos näin tapahtuu!
Mulla ainakin näyttää C2 katsomon olevan täynnä ja muutaman muun ns ykkössektorin katsomon olevan paria pleksi paikkaa lukuunottamatta täynnä.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kenellä tietoa paljonko huomiseen peliin on myyty lippuja? Katsoin lippu.fi sivuilta niin jokaiseen katsomoon on vielä paikkoja. Toivottavasti 4000 katsojan raja menee rikki, kun viime kaudella ei kertaakaan. Kahdessa KooKoo pelissä hieman yli 3500.

kausikorttimyynti oi viime vuonna Ilta-Sanomien mukaan 1200 ja nyt jos niitä on Valkeapään kertoman mukaan mennyt enemmän, jos vaikka 1300 olisi lukema. 1700 irtolippua pitäisi myydä, että päästään siihen 3000 katsojan keskiarvoon. Minusta tuo lukema 1300 on kyllä aika korkea kun ottaa huomioon sen, että kausikorttihintoja nostettiin.

Toisessa ketjussa huhuillaan 4000 katsojan olevan huomenna mahdollisesti paikalla. Hieno homma jos näin tapahtuu!
@Spitfire kirjoitti näin toiseen ketjuun:
”Taitaa tulla huomenna ihan hyvä yleisömäärä, kun noita lipunmyyjän vapaita paikkoja katselee. Istumaan mahtuu lähinnä alariveille tai kulmiin, ja eiköhän siellä jonkun verran vieläkin ihmiset osta lippuja vasta ovelta. Näinköhän mennään lähelle 4000?

Edit. Ynnäilin noista kartoista seuraavat numerot vapaiden paikkojen määrästä:
A-puoli = 471
C-puoli = 197
D1 = 100
D2 = ?
Seisomakatsomo = ?

Yhteensä 768 vapaita istumapaikkoja niiden osalta mitkä näkyy, eli istumapaikkoja on myyty huomiselle jonkin verran vajaa 2000 kpl.”
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
D2 taitaa olla vieraskatsomo ja c2 anniskelukatsomo. Noista saattaa ilmeisesti vapautua vielä paikkoja ja seisomakatsomon myyty lippumäärä on arvoitus. Yksi aitio näytti myös olleen vapaana.
Ainakin viime kaudella pelipäivänä paikkoja vapautui c2 ja D2 katsomoista..
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
D2 taitaa olla vieraskatsomo ja c2 anniskelukatsomo. Noista saattaa ilmeisesti vapautua vielä paikkoja ja seisomakatsomon myyty lippumäärä on arvoitus. Yksi aitio näytti myös olleen vapaana.
Ainakin viime kaudella pelipäivänä paikkoja vapautui c2 ja D2 katsomoista..
Joo, D2 on vieraskatsomo ja naapurin kannattajayhdistystä vakoilemalla selvisi, että ovat tulossa Lappeenrantaan buss(e?)illa huomenna.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Sumulaaksossa tänään ja varmaan muullonki happy hour pelin jälkee. SaiPa vois ottaa nää käyttöön kans. Ennen pelii ja jälkeen vaikka.
Eipä se kyllä ruoki mitään illanvietto varsinaisesti tuo hautuumaan taus, mutta vaikka niiden valmentajien haastattelujen (mikskä ikinä kutsutaankaan, niin pitkä aika ku kiinnostanu kattoa) ajaks, minne tullu iteki jäätyä ja vedettyä viel yks vähintään. Monestihan noista halleista heitetään tyyliin pihalle pelin päätyttyä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Äkkiäkös tuon vapaiden paikkojen määrän laskisi istumapaikoista esim tekoälyllä, mutta ei taida jaksaa avata tietokonetta tämän takia. Toivotaan, että olisi oikein kunnon yleisömäärä pitkästä aikaa.
 

194800

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPV
Taas osattiin sössiä valmentajien lehdistötilaisuus pelin jälkeen Karjalacornerissa. On se kumma, ettei ääni kulje alakerrasta yläkertaan nykyaikana ( sama viimekaudella). Odottelua ja odottelua, juontajakaan ei keksi mitään sanottavaa pelistä tai illan kierroksesta. Muitten pelien valmentajien lehdistötilaisuudet on ollu jo ajat sitten Liigan sivuilla katsottavissa, mutta ei SaiPan ja KooKoon pelistä. Kuka ihme siellä hoitaa näitä hommia, vaiko ei kukaan?
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Nyt huomasin ottelukuvista, ettei SaiPan kenttäpelaajilla ollut ainakaan lauantaina kypärämainosta. Miksiköhän ei? Luulisi, että tuokin paikka olisi helppo myydä, siinä missä paitapaikat, kun nuo myydään nykyään NHL:ssäkin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mainoksista puheen ollen, laitamainokset näyttivät paljon paremmalta kotiavauksessa kuin harkkapelissä. Omia pikkujoulumainoksia oli sopivasti seassa ja mainokset vaihtuivat. Kyllä näkyi heti led-kaukalon edut.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni markkinoinnilta hyvää pelisilmää tuo "Kisapuisto täyteen perjantaina" -hype. Kun tässä on vuosia ankeutta takana, niin varmasti jäi tappiosta huolimatta aika kiva fiilis kaikille lauantain jälkeen ja moni olisi tulossa hallille uudelleen. Nyt pitää hypettää kun paikka on ja tällä etukäteishehkutuksella saadaan varmasti porukkaa entisestään lisää.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Mielestäni markkinoinnilta hyvää pelisilmää tuo "Kisapuisto täyteen perjantaina" -hype.
Markkinoinnissa on mahdotonta miellyttää kaikkia. :D

Minusta oli jotenkin nenäkästä seuralta alkaa kinuta täyttä hallia. Ensimmäinen kotipeli johonkin neljään vuoteen, kun peli ei ole ihan täyttä paskaa (silti tappio), ja yleisöä tullut paikalle menneisyyden painolastista huolimatta yli 4000 henkeä antamaan tukea uudelle alulle. Tämä tuki ohitettu kiitoksen sijaan: "Olihan meitä mukavasti jo eilenkin, mutta..." Kaikki seikat huomioonottaen nelosella alkava katsojamäärä lauantaina oli rakkaudenosoitus kannattajilta seuralle. Ei SaiPa ollut sitä tekemisellään vielä ansainnut. Yhteisö antoi sen.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mielestäni markkinoinnilta hyvää pelisilmää tuo "Kisapuisto täyteen perjantaina" -hype. Kun tässä on vuosia ankeutta takana, niin varmasti jäi tappiosta huolimatta aika kiva fiilis kaikille lauantain jälkeen ja moni olisi tulossa hallille uudelleen. Nyt pitää hypettää kun paikka on ja tällä etukäteishehkutuksella saadaan varmasti porukkaa entisestään lisää.
Ilman muuta näin. Edellisessä pelissä saatiin 1013 (+33%) budjetoitua keskiarvoa enemmän väkeä halliin. Muutamat edes lähes tällaiset yleisömäärät, niin seuralla on kassassa hyvin rahaa hankkia niitä vahvistuksia. Toisaalta tämä lauantain peli jo tiputti loppukauden osalta tarvittavan yleisökeskiarvon 3000 -> 2965, jotta budjetoituun päästään.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Kaikki seikat huomioonottaen nelosella alkava katsojamäärä lauantaina oli rakkaudenosoitus kannattajilta seuralle. Ei SaiPa ollut sitä tekemisellään vielä ansainnut. Yhteisö antoi sen.
Eikö tässä nyt puolin ja toisin saisi olla semmoinen idea, että mennään eteenpäin ja jokainen yrittää oman ruutunsa täyttää parhaansa mukaan. En ainakaan itse koe, etteikö toivomiani muutoksia olisi tehty, kun lähes kaikki mahdollinen on vaihtunut,

Historia pitää aina tuntea, mutta nyt pitkästä aikaa on mahdollista rakentaa hyvää ja positiivista virettä!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Minusta oli jotenkin nenäkästä seuralta alkaa kinuta täyttä hallia. Ensimmäinen kotipeli johonkin neljään vuoteen, kun peli ei ole ihan täyttä paskaa (silti tappio), ja yleisöä tullut paikalle menneisyyden painolastista huolimatta yli 4000 henkeä antamaan tukea uudelle alulle. Tämä tuki ohitettu kiitoksen sijaan: "Olihan meitä mukavasti jo eilenkin, mutta..." Kaikki seikat huomioonottaen nelosella alkava katsojamäärä lauantaina oli rakkaudenosoitus kannattajilta seuralle. Ei SaiPa ollut sitä tekemisellään vielä ansainnut. Yhteisö antoi sen.
Tästä täysin samaa mieltä! Oli huikea avaus ja nyt olisi pitänyt kaikin keinoin ruokkia sitä hyvää fiilistä ja luottaa, että se tuo taas hyvän yleisön. Vuolaita kiitoksia katsojille tms.

Nyt annettiin ymmärtää, ettei tuo ollut vielä mitään vaan että oli vain "ihan mukavasti" ja lyötiin hurjan paljon kovempi haaste faniyhteisölle. Kun naulataan tuollainen tavoite, että kisapuisto täyteen, on siinä aina kääntöpuoli eli se, että tavoite ei toteudukaan. Mitä jos perjantaina onkin hallissa vain 3400 katsojaa? Se on hyvin mahdollista ja olisi hyvä katsojamäärä, koska on selvästi yleisöbudjetin yläpuolella.

Mutta kun tuo tavoiteltu täysi kisapuisto olisi ilmeisesti noin 4800 katsojaa, eli silloin ollaankin jo heti jääty 1400 katsojalla julki rummutetusta tavoitteesta. Hyvä tarkoitus kääntyykin heti miinusmerkkiseksi. Pahimmassa tapauksessa joku vielä uutisoi siitä, että SaiPan tempaus meni pieleen ja SaiPan yleisötavoite jäi pahasti vajaaksi.

Huikeaa, jos onnistuu, mutta samalla tarpeeton riski.

Tuollainen halli täyteen -kampanja voisi olla todella hyvä, mutta ajoitus olisi voinut olla parempi. Nyt kun yhteisö oli juuri näyttänyt voimansa, ei siihen lyödä tuollaista heti perään seuraavaan peliin. Sen olisi voinut laittaa jo julki, mutta valita otteluksi jonkun muutaman kuukauden päässä olevan - esim KooKoon seuraava derby. Masinoida siitä suuren revanssin, kannustaa hallia täyteen ja miettiä sinne jotain pientä erityistä ohjelmaa, tms.

Toinen kysymys, mitä erikoista SaiPa on tehnyt saadakseen tuon hallin perjantaina täyteen? Eikös SaiPa kuitenkin joka ottelussa tavoittele sitä, että halli olisi mahdollisimman täynnä? Eli jos tästä perjantain ottelusta halutaan yleisön suhteen jotenkin normaalista poikkeava, olettaisi, että se erityisyys näkyisi myös järjestävän porukan taholta jotenkin.
 

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässähän ollaan just oikealla asialla, että taotaan kun rauta on kuumaa ja haastetaan yleisöä paikalle ja yritetään luoda taas kerran tapaa siitä hallille tulemisesta. "kiva kun tän kerran nyt kävitte, toivottavasti tuutte joskus uudestaankin" ei ole se tapa mitä pitäisi tehdä. Vaikka usein noista viestinnän jutuista moni napisee syystäkin, niin ei voi jatkuvasti vain valittaa kaikesta. Nyt vaan illalla Nokia areenalta pisteet mukaan ja kappas kummaa, kun sävy taas muuttuu. Jatkoajalla tolppa sisään ja ei paljon napistaisi...
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Toinen kysymys, mitä erikoista SaiPa on tehnyt saadakseen tuon hallin perjantaina täyteen? Eikös SaiPa kuitenkin joka ottelussa tavoittele sitä, että halli olisi mahdollisimman täynnä? Eli jos tästä perjantain ottelusta halutaan yleisön suhteen jotenkin normaalista poikkeava, olettaisi, että se erityisyys näkyisi myös järjestävän porukan taholta jotenkin.
SaiPa pelaa hyvää kiekkoa. Se on erikoista se, ei ole tapahtunut ihan hetkeen. SaiPaa johtaa uusi porukka, urheilupuolesta vastaa ammattitaitoinen kaveri ja joukkueella on uusi kiinnostava ja lupauksia herättävä valmentaja. Joukkue taistelee jo heti kauden alussa ennakolta paljon kovempia vastaan tasaväkisesti ja on saanut niistä voiton ja pisteitäkin ryöstettyä.

Tuossa nyt muutama alkuun.
 

Also Starring

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos SaiPa kerran ”kinuaa” halliia täyteen, niin ei muuta kuin Imatran bussi liikenteeseen. Kai sieltä ja täältä matkan varrelta nyt sentään jonnin verran tulisi porukkaa, kun näyttää buumi taas olevan syntymäisillään.
Taitaa olla aika pessimistejä seuran johdossa, koska eivät kauden alussa usko joukkueen menestykseen ja sen vaikutusta yleisön kiinnostukseen sekä bussin tarpeeseen. Laittakaa vaikka se viime kauden viimeiseen peliin tuonut paikallisbussi, jossa oli kylmempi kuin ulkona. Nostakaa muutamalla eurolla hintaa niin saattaapi jo kannattaa.
Kyllä, jaksan vieläkin ruikuttaa rannalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös