Kortti on nyt ostettu, panostin paikkaan ja unohdin opiskelijakupongit sikseen. Pitäähän paikallista tukea.Voidaan kysyä, harvoin kysytään. Ihmisiin tuoataan vielä luottamaan sen verran.
Siellä on koko osasto menny vaihtoon, jos aiemmin esim. Tersa on hyviltä kavereiltaan kyselly markkinointia niin tällaista aivovuotoa tuossa varmana tapahtuu. Toivottavasti kuitenkin firmoja jotka on kokenut tai arvioivat että markkinoinnista on heille hyötyä osaavat olla SaiPaan päin myös yhteydessä. Kauden aikana varmasti kokoajan kontaktoidaan ja haetaan uusia yhteisyökumppaneita myös mitä ei vielä ole ehditty tehdä.Hieman ehkä huolestuttavaa ajatellen markkinointia, että työpaikkani on ollut useammalla kaudella SaiPan sponsorina ja myös näkynyt kaukalomainonnassa, mutta jostain kumman syystä SaiPan suunnasta ei ole tälle kaudelle otettu mitään kontaktia...Pistää hieman kummastuttamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa yritysmyynnistä, jos ei aiempiin sponsoreihin ole oltu lainkaan yhteydessä, menee mitä ilmeisimmin liian hyvin...
Tämä ihmetyttää myös minua. Kaikkiin kumppaneihin ei olla oltu yhteydessä syystä tai toisesta.Hieman ehkä huolestuttavaa ajatellen markkinointia, että työpaikkani on ollut useammalla kaudella SaiPan sponsorina ja myös näkynyt kaukalomainonnassa, mutta jostain kumman syystä SaiPan suunnasta ei ole tälle kaudelle otettu mitään kontaktia...Pistää hieman kummastuttamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa yritysmyynnistä, jos ei aiempiin sponsoreihin ole oltu lainkaan yhteydessä, menee mitä ilmeisimmin liian hyvin...
Ja eihän ainakaan vanha hallitus ehtinyt hirveästi myyntityötä tekemään. Tersa oman kaupan osalta kyllä ja sama Okon Ylämaa Group. Eli eihän se myyntityöhön ole vaikuttanut. Ja eikö siellä nytkin ole hallituksen jäsenet siviilitöissä ja varmasti omissa töissäkin tekemistä riittää. Eihän tietenkään sellaista henkilöä ole kuka voisi tehdä siviilityön lisäksi mainosmyyntiä SaiPalle samalla kun hoitaa omia töitä. Jokin asia kärsii tuosta. Mutta eikö siellä ole kolme ammattilaista, jotka osaavat ja ehtivät asiat hoitaa kun myös jäälle ehtivät.Siellä on koko osasto menny vaihtoon, jos aiemmin esim. Tersa on hyviltä kavereiltaan kyselly markkinointia niin tällaista aivovuotoa tuossa varmana tapahtuu. Toivottavasti kuitenkin firmoja jotka on kokenut tai arvioivat että markkinoinnista on heille hyötyä osaavat olla SaiPaan päin myös yhteydessä. Kauden aikana varmasti kokoajan kontaktoidaan ja haetaan uusia yhteisyökumppaneita myös mitä ei vielä ole ehditty tehdä.
Mulla ainakin näyttää C2 katsomon olevan täynnä ja muutaman muun ns ykkössektorin katsomon olevan paria pleksi paikkaa lukuunottamatta täynnä.Onko kenellä tietoa paljonko huomiseen peliin on myyty lippuja? Katsoin lippu.fi sivuilta niin jokaiseen katsomoon on vielä paikkoja. Toivottavasti 4000 katsojan raja menee rikki, kun viime kaudella ei kertaakaan. Kahdessa KooKoo pelissä hieman yli 3500.
kausikorttimyynti oi viime vuonna Ilta-Sanomien mukaan 1200 ja nyt jos niitä on Valkeapään kertoman mukaan mennyt enemmän, jos vaikka 1300 olisi lukema. 1700 irtolippua pitäisi myydä, että päästään siihen 3000 katsojan keskiarvoon. Minusta tuo lukema 1300 on kyllä aika korkea kun ottaa huomioon sen, että kausikorttihintoja nostettiin.
Toisessa ketjussa huhuillaan 4000 katsojan olevan huomenna mahdollisesti paikalla. Hieno homma jos näin tapahtuu!
@Spitfire kirjoitti näin toiseen ketjuun:Onko kenellä tietoa paljonko huomiseen peliin on myyty lippuja? Katsoin lippu.fi sivuilta niin jokaiseen katsomoon on vielä paikkoja. Toivottavasti 4000 katsojan raja menee rikki, kun viime kaudella ei kertaakaan. Kahdessa KooKoo pelissä hieman yli 3500.
kausikorttimyynti oi viime vuonna Ilta-Sanomien mukaan 1200 ja nyt jos niitä on Valkeapään kertoman mukaan mennyt enemmän, jos vaikka 1300 olisi lukema. 1700 irtolippua pitäisi myydä, että päästään siihen 3000 katsojan keskiarvoon. Minusta tuo lukema 1300 on kyllä aika korkea kun ottaa huomioon sen, että kausikorttihintoja nostettiin.
Toisessa ketjussa huhuillaan 4000 katsojan olevan huomenna mahdollisesti paikalla. Hieno homma jos näin tapahtuu!
Joo, D2 on vieraskatsomo ja naapurin kannattajayhdistystä vakoilemalla selvisi, että ovat tulossa Lappeenrantaan buss(e?)illa huomenna.D2 taitaa olla vieraskatsomo ja c2 anniskelukatsomo. Noista saattaa ilmeisesti vapautua vielä paikkoja ja seisomakatsomon myyty lippumäärä on arvoitus. Yksi aitio näytti myös olleen vapaana.
Ainakin viime kaudella pelipäivänä paikkoja vapautui c2 ja D2 katsomoista..
Eipä se kyllä ruoki mitään illanvietto varsinaisesti tuo hautuumaan taus, mutta vaikka niiden valmentajien haastattelujen (mikskä ikinä kutsutaankaan, niin pitkä aika ku kiinnostanu kattoa) ajaks, minne tullu iteki jäätyä ja vedettyä viel yks vähintään. Monestihan noista halleista heitetään tyyliin pihalle pelin päätyttyä.Sumulaaksossa tänään ja varmaan muullonki happy hour pelin jälkee. SaiPa vois ottaa nää käyttöön kans. Ennen pelii ja jälkeen vaikka.
Markkinoinnissa on mahdotonta miellyttää kaikkia. :DMielestäni markkinoinnilta hyvää pelisilmää tuo "Kisapuisto täyteen perjantaina" -hype.
Ilman muuta näin. Edellisessä pelissä saatiin 1013 (+33%) budjetoitua keskiarvoa enemmän väkeä halliin. Muutamat edes lähes tällaiset yleisömäärät, niin seuralla on kassassa hyvin rahaa hankkia niitä vahvistuksia. Toisaalta tämä lauantain peli jo tiputti loppukauden osalta tarvittavan yleisökeskiarvon 3000 -> 2965, jotta budjetoituun päästään.Mielestäni markkinoinnilta hyvää pelisilmää tuo "Kisapuisto täyteen perjantaina" -hype. Kun tässä on vuosia ankeutta takana, niin varmasti jäi tappiosta huolimatta aika kiva fiilis kaikille lauantain jälkeen ja moni olisi tulossa hallille uudelleen. Nyt pitää hypettää kun paikka on ja tällä etukäteishehkutuksella saadaan varmasti porukkaa entisestään lisää.
Eikö tässä nyt puolin ja toisin saisi olla semmoinen idea, että mennään eteenpäin ja jokainen yrittää oman ruutunsa täyttää parhaansa mukaan. En ainakaan itse koe, etteikö toivomiani muutoksia olisi tehty, kun lähes kaikki mahdollinen on vaihtunut,Kaikki seikat huomioonottaen nelosella alkava katsojamäärä lauantaina oli rakkaudenosoitus kannattajilta seuralle. Ei SaiPa ollut sitä tekemisellään vielä ansainnut. Yhteisö antoi sen.
Tästä täysin samaa mieltä! Oli huikea avaus ja nyt olisi pitänyt kaikin keinoin ruokkia sitä hyvää fiilistä ja luottaa, että se tuo taas hyvän yleisön. Vuolaita kiitoksia katsojille tms.Minusta oli jotenkin nenäkästä seuralta alkaa kinuta täyttä hallia. Ensimmäinen kotipeli johonkin neljään vuoteen, kun peli ei ole ihan täyttä paskaa (silti tappio), ja yleisöä tullut paikalle menneisyyden painolastista huolimatta yli 4000 henkeä antamaan tukea uudelle alulle. Tämä tuki ohitettu kiitoksen sijaan: "Olihan meitä mukavasti jo eilenkin, mutta..." Kaikki seikat huomioonottaen nelosella alkava katsojamäärä lauantaina oli rakkaudenosoitus kannattajilta seuralle. Ei SaiPa ollut sitä tekemisellään vielä ansainnut. Yhteisö antoi sen.
SaiPa pelaa hyvää kiekkoa. Se on erikoista se, ei ole tapahtunut ihan hetkeen. SaiPaa johtaa uusi porukka, urheilupuolesta vastaa ammattitaitoinen kaveri ja joukkueella on uusi kiinnostava ja lupauksia herättävä valmentaja. Joukkue taistelee jo heti kauden alussa ennakolta paljon kovempia vastaan tasaväkisesti ja on saanut niistä voiton ja pisteitäkin ryöstettyä.Toinen kysymys, mitä erikoista SaiPa on tehnyt saadakseen tuon hallin perjantaina täyteen? Eikös SaiPa kuitenkin joka ottelussa tavoittele sitä, että halli olisi mahdollisimman täynnä? Eli jos tästä perjantain ottelusta halutaan yleisön suhteen jotenkin normaalista poikkeava, olettaisi, että se erityisyys näkyisi myös järjestävän porukan taholta jotenkin.