SaiPan playoff-ketju

  • 19 191
  • 121

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
Tosiveteraani kirjoitti:
Niinkuin otsikossa sanotaan, suru pois puserosta pojat.

Kyllähän se tietenkin harmittaa, kun ollaan näin pitkälle päästy ja uskon, että oltais pystytty hoitamaan tuokin jollain tavalla. Joka tapauksessa loistava taistelu SaiPalta ja loistava kausi!

En muuten ole kyllä poika, hehheh :D
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Tosiveteraani kirjoitti:
Niinkuin otsikossa sanotaan, suru pois puserosta pojat. Yllättävän hieno kausi tuli päätökseen, mutta kenelläkään ei ole syytä ripotella tuhkaa päälleen, vaan kaikkien kannattaa iloita hyvin menneestä kaudesta.
Ainakin minä, joka nyt seurasin SaiPan pelejä 43.n kauden, olen todella iloinen, että pystyttiin joukkueella, joka oli tuomittu sarjan pohjamutiin, näyttämään toteen se vanhan kansan viisaus. " MAASTA SE PIENIKIN PONNISTAA". Käsi sydämmelle jokainen. Kuka oletti kauden onnistuvan näin hyvin?

Kun kuitenkin suuri osa joukkuetta säilyy samana, ja kokemusta on jokaiselle karttunut, niin poislähtijöistä huolimatta, olen toiveikas seuraavan kauden suhteen. Uusia pelaajia tulee ja luottamus Mälkiän pelisilmään pelaajien hankinnassa on ainakin minulla vankka, onnistuuko kaikki hankinnat, on hämärän peitossa, varsinkin ulkolaisten pelaajien suhteen.

Mutta matka jatkuu ja uudet haasteet on edessä, ei muuta kuin odottelemaan loppukesän harjoitusotteluja ja ns. asiantuntijoiden edeltäkäsin tuomitseman joukkueen uusia urotekoja.

Terveisin: Tosiveteraani
Peesaan edellistä ja hyvä mieli jäi kaudesta enimmän vitutuksen haihduttua...ai kun saisi tämä JOUKKUE jatkaa kokonaisuudessaan ensi kaudella....KIITOS SAIPA!
 

ahal

Jäsen
Kiitos SaiPa! Loistava taistelu jälleen kerran, vaikka tappio katkeralta tuntuukin selvän hallinnan jälkeen. Seitsemäs peli oli ihan huulilla... mutta kun ei niin ei. Toisaalta tämäniltainen oli jo 8. kahteen viikkoon, joten luistin alkoi yhdellä jos toisella painaa. Ja myös korvien väli jumittaa. PO-kokemusta olis tarvittu nyt enemmän, kun mm. kultapotta VV jäätyi useita kertoja ratkaisuhetkillä. Tai ampui silmittömästi ties minne. Ja kun muiltakaan ei tarpeeksi käsiä löytynyt, tulos oli siinä.

Toisaalta vaikka sputnikit olis 7. peliin päässeet ja vielä eteenpäin, vastassa olisi ollut levännyt joukkue, joten paljoa ei luvassa. Muistuu mieleen ne viime PO-pelit 90-luvun lopulta...

Kauden arvosanaksi antaisin joukkueelle 9+. Paljon enemmän kuin syksyllä uskalsin toivoa. Harmi, että joukkue hajoaa, mutta uskon, että ensi keväänä tapellaan taas PO:issa. Uusin voimin.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiittelen SaiPaa kuluneesta kaudesta myös tässä ketjussa. SaiPan menestyksen suhteen omalta osaltani nälkä kasvoi syödessä. Paljoa en odottanut kauden alussa, mutta hienon kauden SaiPa tarjosi. Harmittaahan se, kun kausi loppui yhtäkkiä, mutta kuten Torinon sankarivalmentaja Erkka Westerlund totesi ennen olympiakisoja " urheilu on siitä hienoa, että aina tulee uusi päivä", näin vapaasti lainaten.

SaiPalla vaihtuu tj keväällä. Uuden tj:n kovimpana haasteena on Mälkiän, Selinin, Myllyksen ja muiden valmennustiimiin kuuluvien jatkosopimusten hierominen, mutta sen asian spekuloinnit kuuluvatkin sitten toisiin viestiketjuihin.
 

#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos SaiPa!

Isot kiitokset koko joukkueelle täältäkin. SaiPa oli tällä kaudella nimenomaan joukkue isolla J:llä. Harva olisi uskonut, minä mukaanlukien, että näinkin pitkälle mennään. Tällä hetkellä vitutus on vielä aika suuri, niin lähellä välierä paikka oli, mutta toisaalta niin helvetin kaukana. Uskomaton kausi kuitenkin. Kiitos SaiPa!
 

bombay

Jäsen
PHP:
mutta uskon, että ensi keväänä tapellaan taas PO:issa. Uusin voimin.

KIITOS SaiPa!

SaiPalla oli todella hyvä kausi, mutta taas lahtee avainpelaajat muualle.
Mutta toivotaan että niitä uusia voimia saadan että tapellaan ensi keväänä niissä poffeissa.

Mitä luulette tuleeko SaiPalla taas muutaman vuoden tauko playoffseista, vai onnistutaanko kasvattamaan ensi kauden ratkaisijat Immosesta, Holmasta Rämästä, Kolehmaisesta, Paakkariseta, Kohosta ja muista.

-Valmiita pelaajia hyökkäyskenttiin SaiPalla on Kossu.
-Uskoisin että myös Koho olisi valmis hyökkääviin kenttiin, mutta nämä ei taida kuulua tähän ketjuun niinpä siirryn toiseen ketjuun.
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Neverlasting kirjoitti:
Mutta muuta en voi sanoa, kuin KIITOS SAIPA! Ja kiitos kaikki fanit varsinkin tänään, huudettiin kovaa. Istumakatsomolaiset, kuten oletettu, aivan hiljaa. Ihan surkea näytös niiltä. Kun oltiin tappiolla, hyvä kun edes taputtivat millekään. Siis tässä meinaan nyt niitä kokonaisuutena. Olihan siellä yksittäisiä huutajia.
Allekirjoittanut kuului näihin yksittäisiin huutajiin ja siitä nyt sitten maksetaan hintaa niin, että ääntä ei lähde kurkusta juuri lainkaan ja yöunetkin häiriintyivät kun kurkku on niin pirun kipeä. Mutta kyllä se huutaminen kannatti, vaikka takkiin tulikin. SaiPa kaatui saappaat jalassa ja loppuun asti kaikkensa antaen. Ja ei voi muuta sanoa kuin, että olen tämän kauden JOUKKUEESTA pirun ylpeä! Nälkä kasvoi syödessä ja pettymyshän tappio oli, mutta todella hyvät fiilikset silti kaudesta jäivät! Tästä on hyvä jatkaa ensi kauteen, mutta siitä sitten enemmän muissa ketjuissa. Huikea playoffs sarja, tahtoo lisää tätä ensi kaudella! Suuret kiitokset koko joukkueelle!

Edit: Lisätään nyt vielä sellainen, että OPG pelasi kyllä hienot Playoffsit! Mieshän oli aivan liekeissä eilenkin, etenkin jatkoerässä! Toivottavasti herra pysyy kesän terveenä ja jatkaa syksyllä siitä mihin nyt jäi!
 
Viimeksi muokattu:

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Neverlasting kirjoitti:
Istumakatsomolaiset, kuten oletettu, aivan hiljaa. Ihan surkea näytös niiltä. Kun oltiin tappiolla, hyvä kun edes taputtivat millekään.

Tämä on paskapuhetta. Kannustusta oli hädänkin hetkellä.

Kiitokset SaiPalle mahtavasta taistelusta. Nähdään syyskuussa.
 

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
startin13 kirjoitti:
Tämä on paskapuhetta. Kannustusta oli hädänkin hetkellä.

Kiitokset SaiPalle mahtavasta taistelusta. Nähdään syyskuussa.

Lähinnä tarkoitin suurinta osaa istumapaikkalaisista joistä iso osa olivat tälläisiä pukumiehiä jotka arvokkaasti istuivat siellä ja pari minuuttia ennen 3. erän loppua lähtivät. Se oli KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!! Eivät edes jääneet kiittämään joukkuetta kauden jälkeen vaan lähtivät kun olivat jo niin varmoja häviöstä. Varmaan nosti pelaajien itseluottamusta kun porukka lipuu hallista pois. Sanoin siellä olleen yksittäisiä huutajia, mutta istumakatsomoiden ilme(Ehkä se oli vaan niissä lähimmissä katsomoissa, tiedä sitten) oli aika apea. Siellä oli sellaisia muutamien ihmisten joukkioita siellätäällä ketkä huusivat, muuten olivat aika hiljaa. Mutta se oli vain minun näkemykseni asiasta. End of the conversation.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Puolustuspuhe

Minä puolustan meitä istumakatsomolaisia. Huusin kovempaa kuin koko fanilauma yhteensä ;), ja koko pelin ajan! Ajoittain jännitys kävi niin kovaksi, että hetkeksi joutui painamaan pään polviin. Ja kyllä siinä ympärillä oli ihmisiä, jotka kannustivat (melkein) yhtä kovasti. Siellä istumakatsomossa kieltämättä tuntee itsensä pelleksi, kun huutaa ja lujaa, mutta ei se ole minua ennenkään estänyt. Miestäni varmasti hävetti meuhkaamiseni, mutta minkäs sille teen. Hullu mikä hullu! Mikä ihme siinä onkaan, että nuo SaiPan pelit sytyttävät noin kovasti ja jälkikäteen saa hävetä. Koko tämän aamun olen kärsinyt morkkista, kun olisin nyt vähän hillitymmin voinut käyttäytyä. Hienot naiset ei huutele ja meuhkaa, heh!

Kun joku itki jossain siitä, että ihmiset lähtevät pelistä liian aikaisin pois, niin joskus voi olla niin, että toisten on ehdittävä töihin tai hakemaan lapsi hoidosta ennen uniaikaa tai tai tai... Eikä kaikki asu/työskentele siinä jäähallin vieressä, vaikka tosifani ei tietenkään voi missään muualla asua. Että mietitäänpä taas niitä tilityksiä siellä! Ja minä kyllä hyvin ymmärrän, jos mamma ja pappa, 70-vee, eivät huuda kurkkujaan käheäksi. Heille se sallittakoon. Eiköhän jokaisella ole oikeus kannustaa parhaalla katsomallaan tavalla. Parempi tämäkin kuin keskenkasvuinen, "minä olin yläasteellakin kingi enkä istunut, kun ope käski" -touhu eräässä oranssissa katsomon osassa. Olis tehnyt mieli antaa äidin kädestä!

Vielä piti sanoa, että minusta kannustus oli upeaa, vaikka välillä menikin hetki, että koko halli syttyi. Eli kiitos kaikille muillekin hulluille! :D (Kiittelen nyt kiittelemästä päästyäni)
 

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
Nakke kirjoitti:
Kun joku itki jossain siitä, että ihmiset lähtevät pelistä liian aikaisin pois, niin joskus voi olla niin, että toisten on ehdittävä töihin tai hakemaan lapsi hoidosta ennen uniaikaa tai tai tai... Eikä kaikki asu/työskentele siinä jäähallin vieressä, vaikka tosifani ei tietenkään voi missään muualla asua. Että mietitäänpä taas niitä tilityksiä siellä! Ja minä kyllä hyvin ymmärrän, jos mamma ja pappa, 70-vee, eivät huuda kurkkujaan käheäksi. Heille se sallittakoon. Eiköhän jokaisella ole oikeus kannustaa parhaalla katsomallaan tavalla. Parempi tämäkin kuin keskenkasvuinen, "minä olin yläasteellakin kingi enkä istunut, kun ope käski" -touhu eräässä oranssissa katsomon osassa. Olis tehnyt mieli antaa äidin kädestä!

Hhmm.. Kyllä minä ymmärrän sen jos runkosarjan pelissä lahtee vaikka puolessa välissä pois, mutta tämä oli kuitenkin tärkein peli koko kaudella ja jos oltiin nii varmoja, että hävitään, niin kai voisi jäädä kiittämään joukkuetta pelin jälkeen? Ymmärrän, että toisilla oli kiire esim hakemaan lapsia tms, mutta joidenkin kuulin kaverilleen puhuvan tyyliin: "Jos odotetaan täällä, että peli loppuu, niin on kauheat ruuhkat. Lähdetään, kun hävitään kuitenkin." - Nuo kommentit ärsyttivät, mutta kaikki tavallaan.

Ja missään vaiheessa en sanonut, että vanhojen mummojen ja pappojen pitäisi siellä huutaa äänensä käheäksi. Vaan ennemminkin nämä 30v puku päällä istuvat äijät jotka heittää siellä kommenttia "Noniin! Kyllä minä olen tämän aina tiennyt, että ei SaiPa voi pidemmälle päästä. Aivan samanlaista tämä on kuin ennenkin." jos hävitään. Noh edelleen sanon: Kaikki tavallaan. Ja minä puhuin vain näistä katsomoista joita itse seurasin ja siitä katsomosta joissa jotkut kaverit istuivat jossa kuulema tuntui tyhmältä istua ja huutaa, kun kukaan muu ei kannustanut, ja katsomo oli täynnä liikemiehiä tai muita vastaavia. Noniin, eiköhän tästä aiheesta ole jo jauhettu tarpeeksi. Keskitytään olennaisempiin.

Loistavat Play-Offit SaiPalta vaikka pudettiinkin. Koko kausi oli upea ja joukkkue oli kerrankin Joukkue isolla J.llä. ensi vuonna sitten mitaleille asti! ;)
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Neverlasting kirjoitti:
Hhmm.. Kyllä minä ymmärrän sen jos runkosarjan pelissä lahtee vaikka puolessa Noniin, eiköhän tästä aiheesta ole jo jauhettu tarpeeksi. Keskitytään olennaisempiin.

Loistavat Play-Offit SaiPalta vaikka pudettiinkin. Koko kausi oli upea ja joukkkue oli kerrankin Joukkue isolla J.llä. ensi vuonna sitten mitaleille asti! ;)

Jooh :D Kunhan kiukkusin, kun itse jouduin lähtemään pois heti tuloksen selvittyä, vaikka olisi tehnyt mieli jäädä jälkipeleihin vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Tosin oltaisiin varmaan voitu muutama minuutti vielä jäädä ns. kiittämään, mutta täytyy sanoa, että juuri sillä hetkellä otti päähän niin pirusti, että en halunnut ottaa sitä riskiä, että olisin joutunut puna-armeijan kannattajien kanssa vielä vastakkain heti siihen perään. Se hetkellinen hatutus vaihtui kohtuullisen nopeasti lieväksi suruksi. Päällimmäisenä kuitenkin hyvä olo siitä, että pääsin seuraamaan näin hienoja pelejä. Tästä olemme varmaan kaikki samaa mieltä ;)

Ja kyllähän se niin on, että siellä istumakatsomossa saa hävetä paljon enemmän meuhkaamistaan kuin muualla, mutta niinkuin totesin - ei se minua ole ennenkään estänyt. Kyllähän näitä pukumiehiä ja -naisia on joka hallissa, tuskin vain Kisapuistossa. Ja minusta siellä oli hyvä tunnelma, tai sitten vain minulla oli enkä huomannut syvää hiljaisuutta ympärilläni :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Nakke kirjoitti:
Ja minusta siellä oli hyvä tunnelma, tai sitten vain minulla oli enkä huomannut syvää hiljaisuutta ympärilläni :)
Se vähän riippuu. Peliaikaa pari minuuttia jäljellä, maali tarvitaan tai kesäloma alkaa. Mitä tekee suurin osa Kisapuiston yleisöstä? Istuu tai seisoo hiljaa.

Hävetti vitusti, kun Koskenkorva joutui yllyttämään yleisöä kannustukseen.
 

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
Nakke kirjoitti:
Jooh :D Kunhan kiukkusin, kun itse jouduin lähtemään pois heti tuloksen selvittyä, vaikka olisi tehnyt mieli jäädä jälkipeleihin vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Tosin oltaisiin varmaan voitu muutama minuutti vielä jäädä ns. kiittämään, mutta täytyy sanoa, että juuri sillä hetkellä otti päähän niin pirusti, että en halunnut ottaa sitä riskiä, että olisin joutunut puna-armeijan kannattajien kanssa vielä vastakkain heti siihen perään. Se hetkellinen hatutus vaihtui kohtuullisen nopeasti lieväksi suruksi. Päällimmäisenä kuitenkin hyvä olo siitä, että pääsin seuraamaan näin hienoja pelejä. Tästä olemme varmaan kaikki samaa mieltä ;)

Ja minusta siellä oli hyvä tunnelma, tai sitten vain minulla oli enkä huomannut syvää hiljaisuutta ympärilläni :)

Minulla se tunne pelin jälkeen oli sellainen vitutuksen sekainen suru joka sitten purkautui alussa ihan vain itkemällä ja myöhemmin illasta sitten sellaisina raivareina. Valitettavasti perheenjäseneni joutuivat sitä kestämään :D
Sitten sen jälkeen tulikin se onnellisuuden ja ylpeyden tunne olla Lappeenrannasta kun meillä oli niin hieno joukkue!

Ja hyvinkin voi olla, että siellä oli hyvä tunnelma. Itsekin seuraillut pelejä jonkun verran istumasta. Tuo miun ensimmäinen viesti on kirjoitettu heti pelin jälkeen jolloin en tosiaan kauhean järjellä miettinyt mitä kirjoitin. Kunhan meuhkasin. Olen pahoillani tästä :)
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Neverlasting kirjoitti:
...mutta joidenkin kuulin kaverilleen puhuvan tyyliin: "Jos odotetaan täällä, että peli loppuu, niin on kauheat ruuhkat. Lähdetään, kun hävitään kuitenkin." - Nuo kommentit ärsyttivät, mutta kaikki tavallaan.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä, jotka ensin ovat valmiita uhraamaan sen reilut 2 tuntia ajastaan tullessaan katsomaan peliä ja poistuvat sitten säännöllisesti minuutti-pari ennen loppua. Tunnen joka kerta jonkinlaista vahingoniloa näitä katsojia kohtaan, kun pelin lopussa tapahtuu jotain värikästä, oli se sitten kotijoukkueen tasoitus/voittomaali tai tappelu. Tosin vuosien saatossa ei liian montaa kertaa ole näin käynyt.

Neverlasting kirjoitti:
Vaan ennemminkin nämä 30v puku päällä istuvat äijät jotka heittää siellä kommenttia "Noniin! Kyllä minä olen tämän aina tiennyt, että ei SaiPa voi pidemmälle päästä. Aivan samanlaista tämä on kuin ennenkin." jos hävitään.
Todella hassua, miten usein vedetään negatiivisessa sävyssä mukaan nämä kolmekymppiset siististi pukeutuneet äijät. Ainoa oikea tapa kannustaa on kulkea tuulipuvussa räkä poskella? Itse en ainakaan ole kuullut tuollaista tekstiä hallilla kolmekymppisten suusta. Sitä vastoin paljon useammin tuollainen kitinä Kisapuistossa tulee jonkun viisikymppisen, hieman häviäjän oloisen kaverin tilityksenä. Ja kannattaa myös muistaa se, että etenkin viimeisissä peleissä katsomossa on varmasti ollut normaalia enemmän porukkaa, jotka eivät varsinaisesti ole kannattaneet kumpaakaan joukkuetta. Tykkäävät joko kiekosta muuten vaan, gloryhunterit tai sellaiset, jotka "haluavat olla siellä missä muutkin ovat." Melko turha edes olettaa, että he sen suuremmin kannustaisivat.

Neverlasting kirjoitti:
Ja minä puhuin vain näistä katsomoista joita itse seurasin ja siitä katsomosta joissa jotkut kaverit istuivat jossa kuulema tuntui tyhmältä istua ja huutaa, kun kukaan muu ei kannustanut, ja katsomo oli täynnä liikemiehiä tai muita vastaavia.
Turha syyttää noita "liikemiehiä" heikosta kannustuksesta, tosin olisi hauska kuulla, miten heidät määrittelet? Riittääkö istumakatsomolippu tuohon statukseen, pitääkö olla pikkutakki tai puku päällä vai onko ihan oikeasti jotain faktatietoa taustalla? Talven mittaan on saanut seurata, kun sekä vanhempi että nuorempi väki pyörittelee päätä niille ihmisille, jotka jaksavat kannustaa ja huutaa. Koko etelä-karjalalaisessa kannatuskulttuurissa olisi todella paljon itse kullakin parannettavaa.

SaiPan faniporukan pelosta huolimatta lauantaisessa ottelussa oli ylivoimaisesti paras tunnelma, jota Kisapuistossa on ollut todella pitkiin aikoihin. Pelin tärkeyden suhteen niin piti ollakin.
 

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
Murmeli kirjoitti:
Hävetti vitusti, kun Koskenkorva joutui yllyttämään yleisöä kannustukseen.
Joo, tuo todella vähän hävetti. Luulisi, että tuossa vaiheesa porukka tajusi, että se kannustus on isossa roolissa ja varmasti nostaa joukkeen itsetuntoa tärkeässä paikassa. Itse kyllä ainakin yritin huutaa niin kovaa, kuin pystyin. Vähän on vieläkin kurkku kipeä, mutta ei se haittaa :D

"Turha syyttää noita "liikemiehiä" heikosta kannustuksesta, tosin olisi hauska kuulla, miten heidät määrittelet. Riittääkö istumakatsomolippu tuohon statukseen, pitääkö olla pikkutakki tai puku päällä vai onko ihan oikeasti jotain faktatietoa taustalla? Talven mittaan on saanut seurata, kun sekä vanhempi että nuorempi väki pyörittelee päätä niille ihmisille, jotka jaksavat kannustaa ja huutaa. Koko etelä-karjalalaisessa kannatuskulttuurissa olisi todella paljon itse kullakin parannettavaa.

SaiPan faniporukan pelosta huolimatta lauantaisessa ottelussa oli ylivoimaisesti paras tunnelma, jota Kisapuistossa on ollut todella pitkiin aikoihin. Pelin tärkeyden suhteen niin piti ollakin."

Ei riitä istumakatsomolippu. Itselläkin oli kausikortti kyllä istumakatsomoon kummassakin, Play-Offeissa ja runkosarjassa, olin lauantaina seisomassa koska toivoin tunnelman olevan siellä parempi kuin siinä katsomossa missä yleensä istun. Siis siksi sanoin, että siellä oli paljon liikemiehä etc, on se koska siinä katsomossa ovat käsittääkseni(ja kaverini ilmeisesti kanssa koska näin sanoi) nuo enemmän liikemiehet ja muut, tyypit ja tarkoitan nyt sitä katsomoa jonka päällä on lehdistö. Ja se, että siellä oli latistunut tunnelma on kaverieni suusta kuultua, itse en voi sanoa mitään, kun en siellä ollut vaan toisessa päässä hallia.

Totta. Lauantain fiilis oli loistava. Kyllä sen jälkeen todella harmitti kun hävittiin sellaisen pelin hallinnan jälkeen, mutta kun ei tehdä maaleja, niin ei.
 
Viimeksi muokattu:

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Murmeli kirjoitti:
Hävetti vitusti, kun Koskenkorva joutui yllyttämään yleisöä kannustukseen.

Sama.

Fanit päädyssä huutaa, mutta sivustat vain toljotti. Tai ainakin niin tuntui. Eräs läheiseni sen sanoikin pelin jälkeen: "Vähän jos ääntä korotti, niin jo joku katsoi vinoon." Hänelle oli tullut tunne ettei saa huutaa, joku fiksu oli vielä kertonut mielipidettä tästä ääneen huutamisesta. Ja taputuskin tapahtui liian kovaa ja liian lähellä korvia. Niin. Ei jääkiekkopelissä saa kannustaa. Ei missään nimessä.

Ja tosiaan, Kossu näytti että nyt ääntä. Sitten alkaa sivustatkin taputtamaan.

Iloisen poikkeuksen havaitsin päätykatsomosta katsoen oikealla puolen. Olisko ollut A5-katsomo... Siellä oli nainen, joka selvästi huuti ja eläytyi pelin mukana. Ihailtavaa. Tuli mieleeni tuosta Naken kirjoituksesta. Ettet vain ollut sinä, Nakke?

Mutta asenne siellä pitäisi muuttua. En odota, että kypsän iän ihmiset (siis 70v.+) huutavat äänensä käheäksi. En, vaan ne pukumiehet +muut nuoret/nuorekkaat/keski-ikäiset ihmiset. Kyllä kai sitä voisi edes joskus eläytyä peliin ja kannustaa? Edes kauden tärkeimmässä pelissä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juulia kirjoitti:
"Vähän jos ääntä korotti, niin jo joku katsoi vinoon." Hänelle oli tullut tunne ettei saa huutaa, joku fiksu oli vielä kertonut mielipidettä tästä ääneen huutamisesta. Ja taputuskin tapahtui liian kovaa ja liian lähellä korvia. Niin. Ei jääkiekkopelissä saa kannustaa. Ei missään nimessä.
Tuohon olen itsekin valitettavasti törmännyt ja se huolettaa suuresti suuntauksensa. Mistä johtuu, että on tullut käsityksiä, että kiekkopelissä ei saisi huutaa ja taputtaa? Ilmentääkö se junttimaisuutta joidenkin mielestä, vai miten?

Latistaa huomattavasti omia fiilinkejä, jos suhtaudutaan nurjasti. Mieluummin sitä sitten hakeutuukin eläväisemmän porukan puolelle. Se taas tekee sen, että vähitellen ne harvatkin, ketkä kannustaa muualla, joko siirtyvät sinne äänekkäämpään osastoon tai vaikenevat lopullisesti.

Jääkiekkopelin luonne unohtunut. Ei siellä nyt ole tarviskaan olla niin "siivosti", sinnehän mennään mahdollisesti purkamaan aggressiot.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Murmeli kirjoitti:
Hävetti vitusti, kun Koskenkorva joutui yllyttämään yleisöä kannustukseen.
Itse en kyllä suhtautunut asiaan niin, että tarvitsisi ruveta kenenkään puolesta tuolla häpeämään. Mielestäni Koskenkorvalta todellinen peliliike herättää yleisöä, kun katsojista itsestään ei ollut kunnon kannustuksen aloittamiseen. No, ei se niin hurjaa ollut senkään jälkeen, mutta jotain sentään tapahtui.

Seisomakatsomoon jäi mielestäni melko hyvin porukkaa kiittämään joukkuetta kaudesta. Viime kaudesta poiketen myös koko joukkue kävi kiittämässä kannattajiaan.
 

Neverlasting

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Washington Capitals
Juulia kirjoitti:
Iloisen poikkeuksen havaitsin päätykatsomosta katsoen oikealla puolen. Olisko ollut A5-katsomo... Siellä oli nainen, joka selvästi huuti ja eläytyi pelin mukana. Ihailtavaa. Tuli mieleeni tuosta Naken kirjoituksesta. Ettet vain ollut sinä, Nakke?

Minä huomasin myös tämä(luultavasti sama nainen) joka eläytyi hyvin paljon ja yllytti muita katsojia kannustamaan! Loistava asenne hänellä! :)
Ei tarvitse aina välittää niistä muiden motkotuksista, ettei muka saa huutaa. Jos on jääkiekkopeliin tullut, niin kai se pitää ymmärtää, että kannustaa saa juuri niin paljon kuin itse haluaa!
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Juulia kirjoitti:
Sama.

Iloisen poikkeuksen havaitsin päätykatsomosta katsoen oikealla puolen. Olisko ollut A5-katsomo... Siellä oli nainen, joka selvästi huuti ja eläytyi pelin mukana. Ihailtavaa. Tuli mieleeni tuosta Naken kirjoituksesta. Ettet vain ollut sinä, Nakke?

Hehee! Saatoinpa olla, tai sitten en :D Meitä oli siinä useampia äänekkäitä (nimenomaan naisia, en tuntenut näitä muita naispuoleisia henkilöitä), jotka kovasti kannustimme. Tuli mieleeni, että onkohan toi varovaisuus vähän miesten juttu, ei uskalleta kannustaa, ettei mene kasvot. Minä kieltämättä eläydyin sitten ihan liikaa, mutta sellanen minä vain olen. Olisi muutamat kerrat voinut jättää melskaamatta ja keskittyä _vain_ siihen kannustamiseen. Mutta jonkin vain päässä naksahtaa ja käytössäännöt unohtuvat. Meikäläinen nyt on tällänen on/off -tyyppi... Pitää taas yrittää harjoitella itsehillintää, että ensi vuoden mitalipeleissä ei tule huudeltua ihan mitä sylki suuhun tuo. (Mutta eihän se tietenkään onnistu). Olen tämän joskus ennen vanhaan sanonutkin, että noi lätkämatsit on minulle terapiaa - Siellä saa huutaa ja purkaa aggressiot (silleen hyvällä tavalla?). Kyllä ressi lähtee! Ilmankos viime aikoina on päässyt ressi jylläämään ja työpaineet kasautumaan, kun en ole peleihin päässyt. Nyt on niin vapautunut olo että! Sääliksi käy vaan vieläkin vierustovereitani ja miestäni, joka joutui puolestani häpeilemään. Anteeksi vielä kerran ;)
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nakke kirjoitti:
Hehee! Saatoinpa olla, tai sitten en :D Meitä oli siinä useampia äänekkäitä (nimenomaan naisia, en tuntenut näitä muita naispuoleisia henkilöitä), jotka kovasti kannustimme. Tuli mieleeni, että onkohan toi varovaisuus vähän miesten juttu, ei uskalleta kannustaa, ettei mene kasvot. Minä kieltämättä eläydyin sitten ihan liikaa, mutta sellanen minä vain olen.
Ei ole varovaisuus ainakaan tämän miehen juttu. Toki täytyy myöntää, että oli välillä vähän vaivautunut olo, kun olen erittäin kovaääninen ja sitten vieressä istui sellainen vanhempi rouvashenkilö. Mutta en antanut sen pahemmin häiritä, koska mielestäni niiden ihmisten jotka peliä tulevat katsomaan on varauduttava siihen, että pelissä myöskin kannustetaan huutaen ja taputtaen. Normaalisti olen seisomakatsomossa, mutta nyt olin istumakatsomon puolella A4ssa ja omalta osaltani yritin pitää kannustusta yllä myös istumakatsomon puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös