Ulkomaisesta ykköspyssystä kuultua; pahvin pitäisi olla tähän saakka kallein, mitä SaiPassa on ollut.
Mielenkiintoisin asia tuossa uutisessa oli tämä:SaiPa nappasi huippuvahvistuksen Tapparasta – hyökkääjä Tomas Zaborsky pelaa jatkossa Lappeenrannassa
2 vuoden sopimus, kertoo YLE
Myös Simo-Pekka Riikola ja Toni Piipponen SaiPaan.
Sorry, tarkastin. 13sek.Tuomenoksa kommentoi, että ratkaisuvoimaa tuli. Kiva ois tietää kuka sieltä tuli, kun striimi toimi noin 3sek.
Toivotaan, ettei ole uusi Joona Jääskeläinen -tapaus. Liigassa ei tapahdu mitään, mutta mestiksessä natsaa kivasti. Leveyttä lisää, muuta ei voi todeta tässä vaiheessa. Ja lopulta Ketterä kiittää, pääsee mestarijengiin harjoittelemaan.Topi Piipponen on oikeasti todella potentiaalinen pelaaja. Hyvät lajitaidot ja luisteluvoimaa, mutta ei vain tunnu sitten konkretisoituvan liigassa, vaikka mestiksessä on tehnyt hyvää jälkeä.
KalPassa oli tie aikalailla tukossa kun viime vuotisesta A-junnujen mestaruusjengistä on nuorempaa ja potentiaalisempaa pelaajaa tyrkyllä samoille pelipaikoille. Eipä olisi ensimmäinen Saipassa breikannut KalPan kasvatti.
Hyvää spekulointia hinnasta puuvillasuulta (korostukset omat). Mutta en millään usko, että SaiPa olisi yli 200k per kausi sijoittanut yhteen pelaajaan. Kiva olisi faktoja kuulla kärpäsenä katossa...Onnea Saipa! Aina on mukavaa, kun pelimiehiä saapuu Kaakonkulmalle.
Onhan se myös tavallaan vähän hassua, että tällainen tasalakki kouvostoliittolainen joutuu kertomaan tänne Jatkikseen ensimmäisenä Markkasen ja nyt Záborskýn hankinnat. ;) Vaikka se nyt ehkä hieman jännitystä veikin pois, niin tulipahan ainakin keskustelua.
Zabo on, kuten sanottua, erinomainen pelaaja koko Liigaan ja kyllähän SaiPa tällä hauista näyttää. Eiväthän nämä valmiit tekijämiehet tietty ilmaisia ole. Viitaten siis tähän @anthax viestiin eli samanlaista tarinaa kerrottiin siirrosta myös minulle ja kyllä ko. jamppa varsin perillä SaiPan taseista on:
HIFK:ssa Zaborsky oli +300 000 € mies (HS-verokone) ja ensimmäisellä Tappara-pestillä samoissa lukemissa. Uudempi Tappara-soppari lieni edullisempi loukkaantumisten sävyttämän SHL-kauden jäljiltä, mutta silti varmasti merkittävä Liigan mittapuulla. Ja näissä luvuissahan ei toki näy rahastointia (tai mahdollisia vähennyksiä), joka on käsittääkseni mahdollista pelaajayhdistyksen jäsenille kansalaisuudesta riippumatta.
Zabon nykyisestä sopparista on vaikea sanoa tarkkaa summaa, mutta mikään alelappu se ei ole. Jotain osviittaa yleisestä tasosta antaa esim. se, että jo vaikkapa peruspakki-Carson oli +150 000 €:n mies Leprassa ja KooKoo taas maksoi vuonna Haatajalle ja Greenille 200 000 € liksaa ja nämä kaikki ovat kuitenkin selkeästi alemman profiilin pelaajia slovakkiin nähden, vaikka tekijämiehiä ovatkin.
Toisaalta useinhan se on niin, että jos halutaan halpa ja hyvä pelaaja, niin pitää tehdä kahdelle sopimukset.
Kuluva kausikaan ei ole vielä ohi ja kaverit vetävät ranteet auki. Rauhoittukaa nyt herranjumala. Toistan. Kuluva kausikaan ei ole vielä ohi.
Onnea Zabosta. Olisin ottanut Lukkoon milloin vain.
Ylen uutisessa Tuomenoksa sanoo päivän julkistusten jälkeen seuraavaa:
"Varmasti vielä kolme pelaajaa tulee lisää"
SaiPan kausi on ollut kyllä jo ihan normaaliin tapaan ohi jo aikoja sitten.Kuluva kausikaan ei ole vielä ohi ja kaverit vetävät ranteet auki. Rauhoittukaa nyt herranjumala. Toistan. Kuluva kausikaan ei ole vielä ohi.
Kai sitä pitää antaa Zaborskyn hankinnalle enemmän kuin peukku (WTF???). Itse en ainakaan pysty ainakaan kovempaa pelimiestä nimetä SaiPan seuraavan kauden hankinnalle, vaikka olen 70-luvun lopulta asti aktiivisesti seurannut?Tässä on melkein pakko ajatella niin, että mahdollista Kichtonin tai Denisovin jatkoa ei lasketa tähän kolmeen. Ei vaan yksinkertaisesti voi olla niin että nuo listaamasi pelaajat korvataan Zabolla, Piipposella, Riikolalla + 3 kertaa X
Zaborskysta peukku. Hankinta jota en olisi ikinä ennen uskonut tapahtuvan. Toivotaan ettei se uskottavus nyt vaan jäänyt tähän.
BTW. Muistakaa oikea kirjoitusasu Tomáš Zaborský!Kai sitä pitää antaa Zaborskyn hankinnalle enemmän kuin peukku (WTF???). Itse en ainakaan pysty ainakaan kovempaa pelimiestä nimetä SaiPan seuraavan kauden hankinnalle, vaikka olen 70-luvun lopulta asti aktiivisesti seurannut?
Muistakaa oikea kirjoitusasu Tomáš Zaborský!
Myönnetään, peukku on liian lievä ilmaisu. Peukun lisäksi tämä hankinta ansaitsee useammankin riemunkiljahduksen ja aidosti hattunnoston toimistolle. Tarkoitus ei ollut vähätellä.Kai sitä pitää antaa Zaborskyn hankinnalle enemmän kuin peukku (WTF???). Itse en ainakaan pysty ainakaan kovempaa pelimiestä nimetä SaiPan seuraavan kauden hankinnalle, vaikka olen 70-luvun lopulta asti aktiivisesti seurannut?
Tässä on melkein pakko ajatella niin, että mahdollista Kichtonin tai Denisovin jatkoa ei lasketa tähän kolmeen.