Miksi ei voisi tulla vahvistusta tammi-helmikuussa jos SaiPa katsoo, että on tarvetta. Siinähän tämä erimielisyys saattaa olla, että SaiPa on katsonut että joukkuetta ei tarvitse vahvistaa kun taas me kannattajat olemme olleet sitä mieltä että pitää vahvistaa. Tai sitten eivät ole löytäneet sopivaa. Onhan tuolla myös jonkun verran alisuorittamista syystä tai toisesta. Minä olen ollut pienimuotoisten vahvistusten kannalla, samoin näin on ajatellut moni muukin meistä.
Kyllä kyllä, mutta enää ei varmaankaan tämän vuoden puolella tule ketään uutta pelaajaa. No eipä se kai aikaa kysy, jos sopiva pelaaja löytyy niin se tulee kun tulee tai on tulematta. Tammikuulla tarkoitin sitä, että onhan se nyt pikkuisen eri asia hankitaanko pelaaja vaikka heti tammikuun alussa tai vasta siirtorajalla helmikuun puolenvälin jälkeen, siinä välissä on aika monet pisteet ehditty jakamaan, eikä niillä viimeisellä kymmenellä kierroksella enää oleellisesti sijoituksia parannella, paitsi jos sijat ovat tiukasti lähellä toisiaan, mutta vähänkään pidempiä kauloja on enää turha kuvitella kiinni otettavan.
Olen siis hankintojen kannalta sitä mieltä, että sen on nyt tultava ennen tammikuun loppua, mitä aikaisemmin, sen parempi. Jos taas peli on helmikuussa yhtä sekavaa kuin se on nyt, eikä hankintaa ole siihen mennessä tehty, kannattaako enää silloin hankkiakaan? Sovitaan, että SaiPa pitää itsensä sijoilla 8-10, kompuroi sääleistä jatkoon kohdatakseen Kärpät. Lisäeurot tietenkin kelpaavat, mutta eipä taida oleellisemmin olla palaa sen yhden vahvistuksenkaan kanssa, vaikka se vahvistus olisi Ilja Kovaltshuk. =)
Juuri edellä mainittua välttääkseni hankkisin sen pelaajan tässä ihan 3-4 viikon sisään, jos se peli vaikka siitä paranisi ja oltaisiin lopulta joillain muilla sijoilla kuin 8-10, oletuksena ylempänä olevat sijat. Jos kaikki on edelleen paskaa, eikä auta mihinkään, niin sitten ei auta itku markkinoilla.