Joo mutta jos oikeasti halutaan menestyä niin tarvitaan molemmat [Kiiskisen ja Saaren korvaajat]. Ja se puolustaja. Se on myös realistista koska tällä hetkellä moni edullinen pelaaja pärjää oikein hyvin. Lisäksi kaiken järjen mukaan pitäisi noin 200k olla jäljellä pelaajabudjetista.
Joo, heti maaottelutauon jälkeen pitäisi olla yksi uusi ykköskorin hyökkääjä mukana, siitä olen samaa mieltä. Mutta kriteerit täyttäävän vahvistuksen löytäminen ei ole helppoa, kuten Saliturosta ja Markkasen kommenteista voimme päätellä. Moni muukin joukkue hakee vahvistuksia.
Siitä olen eri mieltä, että olisi perusteltua syytä panostaa isosti joukkueen vahvistamiseen, koska muuten SaiPalla ei olisi menestymisen mahdollisuuskia pärjäämään tällä(kään) kaudella. Minun mielestäni menestystä täytyy hakea pitkäjänteisesti, eli joka vuosi. Joukkue on 17 kierroksen jälkeen kiinni suorassa play off -paikassa, vaikka syyskuussa oli harvinaisen paha loukkaantumisuma, ja viime aikoina ykköskorin hyökkääjät ovat tötöilleet otseään pelikeiltoihin. Kehitys on kuitenkin ollut nousujohteista. Syyskuussa peliesitykset olivat täyttä paskaa (lähteenä mm.
Peliesitykset kaudella 2019-2020 ja
SaiPa kaudella 2019-2020 ja
Lehterälle kenkää -ketjut), mutta viimeiset pari viikko on kulkenut mallikkaasti.
Jos oletetaan että maaottelutauon aikana hankittaisiin yksi davidgoodwin joukkueeseen ja Elmeri Kaksonen toipuisi pelikuntoon, olisi Tertsillä ainekset vaikka tällaisiin ketjuihin:
- Persson - Löfman - Nikko
- Zaborski - Ramstedt - "davidgoodwin"
- Kuronen - Koho - Kaksonen
- Vainikainen - Iso-Mustajärvi - Piipponen
- Mäntykivi - Virtanen - Oksanen
- (Sneck - Ojantakanen - Loimaranta)
Viisi ketjua ehdottomasti Liiga-tason pelaajia ja kutosketjullinen potentiaalisia rotaatiohyökkääjiä (Jere Sneck taitaa olla parempi voimalaituri kuin puolustaja) riittää minun mielestäni.
Siirtorajan lähestyessä voi sitten katsoa mahdollista kevään täsmavahvistusta, jos tilanne siltä näyttäisi.