Ainakin yksi kova (laita)hyökkääjä tarvitaan joo, ja kaiketi se on tämä Persson. Mutta sen jälkeen, huomioiden Zabon ja Ramun palkkaamiset, joukkue on mun mielestä tällä erää valmis. Jos ja kun kassassa on varaa, täydennyksiä voidaan tehdä syksyllä tai kauden mittaan. Tosin, jos joku koskiranta tai mcintyre sattuisi nyt kyselemään että mahtuisko mitenkään SaiPan ensi kauden joukkueeseen, niin siinä tapauksessa saa minun puolestani tyhjentää toimiston kahvikassankin...
Puolustajien
sopimustilannetta kun katsotaan, niin SaiPalla on nyt yhdeksän pakkia. "Yksi kova pakki" lisää tuohon joukkoon tarkoittaisi, että lähtökohtaisesti olisi joka ottelussa kolme sopimuspuolustajaa poppareilla. Leveyttä olisi mukavasti, mutta tilanne olisi peluuttamisen kannalta jo hankala. Mun ajatuksissa Grman, Salo, Seppälä, Autio, Riikola, Sneck ja Kojo ovat ensimmäisinä tyrkyllä pelaavaan kokoonpanoon, ja Torikka & Vainio haastavat tämän porukan.
Tiedän että joidenkin mielestä Riikola oli turha hankinta, eikä Sneckin tai Kojon paikan pitäisi olla Liiga-joukkueessa ollenkaan. Mutta kun SaiPa on näiden äijien kanssa tehnyt sopimuksen ensi kaudesta, niin oletan että tarkoitus on myös peluuttaa heitä Liigassa. Muussa tapauksessa Tuomenoksa olisi jättänyt sopimukset tekemättä.
Ja sitten haastajat. Kasperi Torikka esitti viime kaudella hyviä otteita, ja Tertsi taisi parikin kertaa ottelun jälkeisissä kommenteissa kehua Kasperin esityksiä. Iän puolesta Torikka voisi pelata myös A-junnuissa, mutta varmasti tavoitteena on viime kauden 28 pelatun Liiga-ottelun määrän tuplaaminen. Veeti Vainion sesonki meni vituiksi, mutta nyt on uusi yritys. On toki mahdollista, että ylikunto-ongelmien korjaannuttua nyt olisi vuorossa vaihteeksi joku kauden pilaava normi-loukkaantuminen, mutta toivottavasti näin ei käy. Veeti V. oli muuten viime syksyn harjoitusotteluissa SaiPan puolustajien tehokkain maalintekijä ja pistepörssin kakkonen. Ei huono suoritus, jos jo silloin oli ylirasituksen oireet aluillaan.